menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
johannesA
6

avatar van ranboy
Een sympathieke strekking, maar geen sterk liedje.

5,5

avatar van NewYorkCityLight
De meest over het paard getilde artiest van haar generatie.

Volgende comment slaat de spijker op z'n kop (van het Popjustice forum):

''It’s just... not only do I refuse to give someone props for finally attempting to catch up to her peers in terms of queer allyship (after years of benefitting financially from not being an explicit ally)... The song also isn’t particularly positive either? I know Meghan Trainor has been brought up as a kii, but Taylor’s invoked her more than ever here with this hostility disguised as positivity, where the song isn’t about cheering queer people on, it’s about... being cheerily obnoxious to homophobes. It’s not a song about how great she feels about herself, it’s about how shit the people who hate her are. Like... get a grip.''

Maar zelfs zonder de chagrijn uit de hangen is het nummer gewoon niet leuk. Een 2.

avatar van Poek
7

Maar dat oh oh en die kleuren, dat moet toch een hommage zijn aan haar favoriete programma uit haar jeugd. Want als wat was kleine Taylor ooit verkleed?

https://peopledotcom.files.wordpress.com/2016/08/taylor-swift-e-435.jpg

avatar van laxus11
7.5


avatar van NewYorkCityLight
'Me!' blijft nog wel erg leuk

avatar van Rudi S
7,5


avatar van Arrie
Een 6,28 voor Taytay.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (7,08/11)
8. Lizzo - Juice (7,07/22)
9. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)




Krezip - How Would You Feel

De comeback van Krezip is niet bij één single gebleven: ze hebben de smaak te pakken! Inmiddels hebben ze ook weer op Pinkpop gespeeld, en nu hebben ze Lost Without You opgevolgd met een single die er best bij in het verlengde ligt maar net wat vlotter is. Niets nieuws onder de zon, de band maakt nog altijd degelijke popmuziek.

avatar van Arrie
6,5

avatar van ranboy
De vorige single ben ik weer ouderwets zat geworden (op werk verplicht Sky Radio luisteren, dan krijg je dat). Deze heb ik nog nauwelijks gehoord en klinkt wel beter te verdragen. Hopelijk blijft dat ook zo.

5

avatar van NewYorkCityLight
Inderdaad weer degelijke popmuziek. Ik heb er niet veel op aan te merken.

6.5

Moet toch nog wel even kwijt dat ik haar kapsel echt afgrijselijk vind.

johannesA
6,3

avatar van Simon77
7,3

avatar van laxus11
6.4

avatar van Arrie
Een 6,33 voor Krezip.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (7,08/11)
8. Lizzo - Juice (7,07/22)
9. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)




Mabel - Mad Love

De opvolger van Don’t Call Me Up, die net geen nummer 1-hit werd. Het is een heel vergelijkbaar nummer, eveneens uptempo pop-R&B. Nadat ze in haar vorige nummer klaar was met haar ex, hem aangaf dat hij haar niet meer hoefde op te bellen en ze het nachtleven weer in duikte, lijkt dit ook echt het vervolg te zijn waarin ze inmiddels een one night stand aan de haak heeft geslagen. Het is een lied dat ze doelbewust simpel heeft gehouden (met name het refrein) wat haar naar eigen zeggen nog wel moeite kostte. Het lijkt me in ieder geval wel doeltreffend, dit kan zo weer een grote hit worden.

avatar van Dwejkk_
Avicii - Heaven 4.5
Ed Sheeran ft. PnB Rock & Chance the Rapper - Cross Me 6.0
Lauren Daigle - You Say 3.0
The Chainsmokers ft. Bebe Rexha - Call You Mine 4.5
Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita 5.0
Taylor Swift - You Need to Calm Down 3.5
Krezip - How Would You Feel 5.5
Mabel - Mad Love 6.5

johannesA
5,2

avatar van Rudi S
Krezip 6
Mabel 5,5


avatar van catdog
7,0

avatar van ranboy
4

Vind hier niets aan, en ben Don't call me up ook helemaal beu (dat speelt ook mee in de beoordeling), wordt op Sky helemaal grijs gedraaid...

avatar van laxus11
5.4


avatar van Arrie
Een met hakken over de sloot-voldoende: 5,51 voor Mabel.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,89/12)
8. Lizzo - Juice (7,07/22)
9. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)




Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People

De derde keer Ed Sheeran in dit topic: hij brengt zijn singles vlak na elkaar uit. Inmiddels is zijn album, No. 6 Collaborations Project, ook verschenen en de samenwerkingen erop schieten alle kanten op. Van een rocktrack met Bruno Mars en Chris Stapleton tot meer hiphopgerichte dingen met zowel Amerikaanse rappers als Young Thug, Meek Mill en A Boogie wit Da Hoodie als Engelse rappers als Stormzy en J Hus. Ook staan er nog wat potentiele megahits op, zoals de track met Camila Cabello en Cardi B. En zoals deze track. Samen met Khalid, wat ook niet de minste is: de man was laatst nog de meest beluisterde artiest op Spotify. En net als I Don’t Care is Beautiful People geproduceerd door Max Martin.

De track heet Beautiful People maar Ed zingt dat zij juist geen ‘mooie mensen’ zijn. Met die term doelt hij namelijk op alle schone schijn in de wereld der modellen, designers en grote sterren. Hollywood. Het is een wereld waarin Ed zich niet thuisvoelt, want Ed is gewoon Ed. De clip beeldt eigenlijk diezelfde gedachte uit, deze volgt een stel dat op vakantie gaat maar plots wordt meegenomen naar een andere vakantie en precies in zo’n wereld terechtkomt. In eerste instantie lijkt het leuk maar al snel wordt juist duidelijk hoe ongemakkelijk ze zich erbij voelen. Uiteindelijk benoemt Sheeran juist de leegheid achter alle schone schijn.


avatar van laxus11
6.5

avatar van ranboy
5,75

Een leuke clip, maar het liedje is weer niet bijzonder.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:40 uur

geplaatst: vandaag om 13:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.