menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van musicfriek
Echt slecht idd

1,5

avatar van Rudi S
6
Heeft iemand al zuurpruimen gezegd


avatar van catdog
De sample van It Wasnt Me is wel erg cheesy, maar zonder die sample, die niet eens zoveel van t nummer in beslag neemt, valt dit toch reuze mee?

avatar van NewYorkCityLight
De raps klinken m.i. voor geen meter. Annual AA's stem lijkt wel 5x geautotuned en nog steeds is het niet om aan te horen. Dit nummer is gewoon lelijk.

avatar van Arrie
Ik kan het ook wel prima hebben eigenlijk.

6

avatar van Poek
Loco Contigo 6,5
Rescue Me 6
Reünie 6,2
How Do You Sleep? 5
These are the times 6,3
Ik sta jou beter 6
China 5

avatar van Arrie
3,95 voor Anuel AA en co, waarmee hij in de flop 3 komt.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,21/18)
4. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
5. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Sam Smith - How Do You Sleep? (6,84/8)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)




Armin van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw - Something Real

Na zijn Nederlandstalige uitstapje maakt Armin van Buuren weer een typische EDM-track. Dit doet hij samen met de producers van Avian Grays, wat een nog een totaal onbekende act is. Dit is dan ook hun eerste release. Echter, de geruchten zijn dat het om mannen gaat die voorheen in Dash Berlin zaten. Ook voor de zanger Jordan Shaw is het overigens de eerste release.

Het is het anthem van het Untold Festival, een festival in Roemenië dat voornamelijk om EDM draait.

Verder wil ik in deze stukjes niet al te veel een waardeoordeel geven maar dit nummer is zo clichématig dat ik er ook gewoon niks over weet te zeggen.

johannesA
7. Stoort niks.

avatar van jordidj1
China 5,5
Armin 5

avatar van jordidj1
Even wat ongegeneerde reclame maken voor dit topic:

Ooit in de Top 40-meter


avatar van Arrie
Een 4,67 voor Armin, uit maar drie stemmen.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,21/18)
4. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
5. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Sam Smith - How Do You Sleep? (6,84/8)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)




Ariana Grande & Social House - Boyfriend

Misschien brengt Ariana wat meer leven in de brouwerij! Dat gebeurde de vorige keer immers wel.

7 Rings van Ariana deed het erg goed, zowel in dit topic als de Top 40 want het heeft op beide plekken de top 10 gehaald. De opvolger, Break Up with Your Girlfriend, I'm Bored, bleef echter steken op de bovenste plaats van de tipparade... gevalletje nét niet. Daarna kwam ze nog met een niet al te serieuze tussendoorsingle, Monopoly, die ook niet veel deed.

Maar met Boyfriend weet ze weer te scoren! Het is een samenwerking met het R&B-duo Social House, bestaande uit Michael Foster en Scott Anderson. Met dit duo heeft ze wel vaker samengewerkt, want ze hebben ook meegeschreven en -geproduceerd aan zowel Thank U, Next als 7 Rings, maar ditmaal krijgen de twee mannen ook de kans om hun vocalen te laten horen en bovendien wat naamsbekendheid te vergaren. Want echt doorgebroken zijn ze nog niet.

Boyfriend is ook gewoon een luchtige R&B-popsong, niets nieuws onder de zon en minder opvallend dan de vorige singles, maar wel weer met een verzorgde productie.


avatar van Arrie
8

Ik vind de sound al gewoon erg fijn!

avatar van Rudi S
Arrie schreef:
Een 4,67 voor Armin, uit maar drie stemmen.



Nou nog even een 4 voor Armin er achteraan, droevig zeg.



avatar van NewYorkCityLight
Ariana heeft teveel echt hele goede singles dat dit voor mij geen uitschieter is maar het is best leuk.

7

avatar van ranboy
AvB: 5

A. Grande: 5,5

johannesA
Grande 6,8

avatar van Joren999
Ed Sheeran ft. Khalid

Net als bij de vorige, hier irriteert Ed's stem weer, ik geef de schuld aan de productie, het is te glad. Verder geen onprettig liedje. Zo heb ik er wel weer vertrouwen in dat het wat gaat worden met Ed, want hij kan het echt wel!

6.3

Kygo ft. Whitney Houston

Ik moet het niet te vaak horen, maar voor een eerste keer is dit niet heel vervelend. Ben nooit extreem fan geweest van Whitney, maar zingen kan ze wel.

6

R3HAB x A Touch of Class

Nee, te makkelijk dit. Die Touch of Class hebben ze achterwege gelaten.

3

Suzan & Freek

Best wel charmant, een beetje knullig, maar de accordeon vind ik wel fijn ja.

6.5

Dimitri Vegas & Like Mike, David Guetta, Daddy Yankee, Afro Bros & Natti Natasha

Tja, dit blijft niet mijn stijl. Minder erg dan gemiddeld, ook omdat die enorm lelijke beats achterwege zijn gelaten, maar het gaat nog steeds wat langs mij heen.

4.8

Beyoncé

Lemonade vind ik een erg goed album, dit bevalt me dan weer minder. Het is zeker niet slecht, maar te bombastisch..

5

Maan

Op zich wel een fijn liedje (en mijn blik is wat gekleurd door mijn huidige status op het gebied van de romantiek). Net iets te weinig prikkelend alleen.

6

DJ Snake ft. J, Balvin & Tyga

Dit zal nooit mijn ding worden.. Tussen Latin en mij gaat het gewoon nooit boteren. Gelukkig niet die lelijke beats, maar een voldoende zal er niet snel in zitten.

4.5

OneRepublic

Counting Stars en Apologize kan ik nog steeds erg goed smaken. Dit daarentegen is wel erg weinigzeggend. Hier en daar hoor ik potentie tot een fatsoenlijk liedje, maar het komt er nergens echt uit.

4.3

Snelle

Wat jullie ook al aangegeven, sympathiek, maar stelt muzikaal veel te weinig voor.

4.8

Sam Smith

Gelukkig gaat het niveau weer wat omhoog. Ik ben nog niet zo overtuigd als jullie, maar zeker een prima liedje.

6.5

Martin Garrix ft. JRM

Tja, je had hier elke naam onder kunnen zetten.. Martin Garrix, Armin van Buuren, Avicii, Alan Walker.. Ik vind er niets aan.

4

Kris Kross Amsterdam & Nielson

Bij WidM vond ik Niels sympathiek over komen, maar muzikaal kan ik hem nog steeds niet smaken.. Ik heb moeite met zijn uitspraak. Muzikaal stelt het ook niets voor. Het is ook een slecht teken dat het nummer maar 3 minuten duurt, maar ik het gevoel heb dat het veel te lang duurt (en ik ben progfan nota bene).

3.5

Anuel AA, Daddy Yankee, Karol G, Ozuna & J Balvin

De tweede remake in dit rijtje. Deze is nog een paar slagen erger dan de vorige. Echt heel erg, ook nog in die verschrikkelijke Latinstijl.

2.5

Armin van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw

Zie Martin Garrix en dan iets platter.

3.5

Ariana Grande & Social House

Hmm.. 7 rings vond ik erg leuk, dit vind ik dan weer een stukje minder. Krijg het er eigenlijk niet warm of koud van en dat is dan ook het cijfer.

5.3


avatar van musicfriek
4 zoutloos nummer, nee, Ariane zal nooit een favoriet van me worden (haar stem kan ik slecht tegen).

avatar van remcodulac
China 4,5
Something Real 3,0
Boyfriend 5,5

avatar van Arrie
6,25 voor Ariana. Geen voltreffer als 7 Rings.


1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,21/18)
4. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
5. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17). 
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Sam Smith - How Do You Sleep? (6,81/9)




Davina Michelle - Better Now

Hoe Het Danst was even een tussendoortje voor Davina omdat Armin plots opbelde en ze een duet met Marco Borsato toch niet kon weigeren. Nu gaat ze weer verder waar ze met Skyward was gebleven: internationaal klinkende popmuziek in de Engelse taal. Better Now doet me vooral denken aan de commerciele drum & bass als Sigma, qua vibe. Een opvallend stevige beat met krachtige vocalen eroverheen.

avatar van Arrie
7,5

Zowaar een prima nummer!


avatar van catdog
7,0 productie had nog wat scherper gekund maar ze is zeker op de goede weg!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:05 uur

geplaatst: vandaag om 15:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.