MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
johannesA
7

Vreselijk ingezongen

3

Armin van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw - Something Real
Dit had zeker boven de 6 gescoord als ik momenteel 14 jaar oud was.
5

Ariana Grande & Social House - Boyfriend
Dit had zeker boven de 8 gescoord als ik de beelden meebeoordeeld had.
7

Davina Michelle - Better Now
Dit had zeker boven de 7 gescoord als ik dat nummer met Marco vergeten was.
6,7

5,5

Davina klinkt (opnieuw) internationaal. Heeft ze al internationaal succes?

Oei, ik kwam erachter dat ik een aantal kolommen (users) niet heb meegerekend in mijn Excel-bestand. Die users kwamen er later bij, maar ik vergat de formule aan te passen om ze ook mee te rekenen. Lichte aanpassing van de cijfers dus, niets schokkends verder.

Oh en een 6,1 voor Davina.

1. Billie Eilish - bad guy (7,70/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
4. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
5. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Sam Smith - How Do You Sleep? (6,81/9)

Lucas & Steve x Deepend - Long Way Home

Joren999 schreef:

Tja, je had hier elke naam onder kunnen zetten.. Martin Garrix, Armin van Buuren, Avicii, Alan Walker.. Ik vind er niets aan.

Joren vergat Lucas & Steve nog in zijn rijtje maar ze bewijzen met deze nieuwe single dat ze er ook zo bij kunnen aansluiten. Voor hun nieuwe single werken ze samen met een ander duo: Deepend. Deze mannen braken door met hun remix van Matt Simons' Catch & Release. Met z'n vieren verenigen ze weer alle EDM-clichés in één liedje, net als Armin een paar liedjes terug al deed. Het is ongetwijfeld zeer effectief om de festivalvelden te laten meespringen en -zingen.

We zijn trouwens wel weer bijna bij. En aangezien er deze week maar één binnenkomer was, kan deze drie dagen blijven staan en het liedje dat ik dinsdag post ook drie dagen blijven staan. En dan lopen we weer synchroon!

OneRepublic - Rescue Me 5.0
Snelle - Reünie 5.5
Sam Smith - How Do You Sleep? 6.0
Martin Garrix ft. JRM - There Are the Times 5.5
Kris Kross Amsterdam & Nielson - Ik Sta Jou Beter 3.0
Anuel AA, Daddy Yankee, Karol G, Ozuna & J Balvin - China 6.5
Armin van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw - Something Real 3.0
Ariana Grande & Social House - Boyfriend 6.5
Davina Michelle - Better Now 5.0
Lucas & Steve x Deepend - Long Way Home 3.0

4.5

Dit cijfer had ik eigenlijk ook al kunnen plaatsen voordat ik op play had gedrukt.

5

Er zit wel een raar vertragend effect in de meespringstukjes, maar verder business as usual.

Something Real 6
Boyfriend 7
Davina Michelle - Better Now 6,8
Long Way Home 6,5

En nog een 3,5 voor Armin.

Davina Michelle

Een stuk beter dan Skyward vind ik dit. Fijn geproduceerd ook (wel eens dat het iets scherper nog had gekund) en heel erg prettig dat ze niet verder gaat op de Pink-tour!

6.8

Lucas & Steve x Deepend

Arrie schreef:

(quote)

Joren vergat Lucas & Steve nog in zijn rijtje maar ze bewijzen met deze nieuwe single dat ze er ook zo bij kunnen aansluiten.

Ik was L&S überhaupt weer vergeten en dit nummer brengt daar op geen enkele manier verandering in.

3

Edit: Ik zie op de site een nummer staan dat ik hier niet voorbij heb zien komen (Post Malone feat. Young Thug - Goodbyes). Zijn we die vergeten of is er iets anders aan de hand?

Joren999 schreef:

Edit: Ik zie op de site een nummer staan dat ik hier niet voorbij heb zien komen (Post Malone feat. Young Thug - Goodbyes). Zijn we die vergeten of is er iets anders aan de hand?

Ik ben hem vergeten.

Dan komt die vanavond!

Precies een 4,5 voor Lucas, Steve en Deepend. Daarmee komen ze ergens in de flop 10. Met de cijfers van Dwejkk_ valt Sam Smith uit de top 10 en keren Shawn en Camila weer terug. Daardoor staat Sam nu op 11 en 12, ook lullig.

3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,74/13)

Post Malone ft. Young Thug - Goodbyes

Totaal over het hoofd gezien maar gelukkig is Joren999 scherper dan ik! Dus nu een nummer die er al zes weken in staat, de nieuwe single van Post Malone. Die man is in de VS inmiddels echt een megaster, ook al ziet ie er niet zo uit. Daarzo is Goodbyes ook zijn vierde top 3-hit op rij, na Better Now, Wow en Sunflower. Opvallend genoeg heeft Wow in Nederland de Top 40 niet eens gehaald, die was toch te hip-hop voor ons land blijkbaar. Juist met zijn meer poppy nummers scoort ie hier ook nog goed.

Goodbyes heeft wel een hip-hopbeat overigens, plus nog een rapverse van Young Thug, Die excentrieke rapper scoort hiermee nu zijn tweede hitnotering in Nederland, na zijn bijdrage aan Camila Cabello's Havana. Hij heeft toevallig ook net zijn debuutalbum uit, maar met zijn eigen werk zie ik hem toch niet zo snel scoren.

Goodbyes is niet al te vrolijk verder, zoals al uit de titel blijkt. Het is een typisch Post Malone-nummer wat dat betreft, na het juist positieve Sunflower en het 'stoere' Wow is ie nu weer terug met zijn wat triestere sound. De clip is ook al niet te vrolijk: hierin wordt Post Malone vermoord en zwerft ie daarna rond als zombie. Hij benoemt in de tekst zelfs nog dat ie zich hetzelfde voelt als Kurt (Cobain), maar ik hoop toch voor Post Malone dat dat meevalt...

6,5

Vind het een beetje onopvallend nummer in zijn oeuvre, de sound is bekend en klinkt wel lekker maar het liedje zelf springt er niet echt uit.

5

Is dit moderne romantiek? Ik kan er niet veel mee.

Dit bevalt me eigenlijk best wel. Het nummer mist wel wat om echt bijzonder te zijn, maar de stijl ligt me wel.

7

johannesA
6

5,94 voor Post & Thug.

10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,74/13)

Jonas Brothers - Only Human

“Drunk to an 80s groove”, zingt Joe Jonas en de mannen hebben al vaker aangegeven groot fan te zijn van dat decennium. Ze proberen daarom ook wat van een retro-vibe in hun muziek te verwerken, maar tegelijkertijd hedendaags te klinken. De clip is wel echt volledig retro trouwens en op een leuke manier gedaan. Het nummer zelfs leunt op een reggae-groove en is interessant genoeg echt met allemaal live instrumenten ingespeeld in plaats van dat het uit een computer komt. Er waren negen blazers aanwezig in de studio en vijf tamboerijnen! Gebeurt niet al te vaak bij moderne Top 40-muziek.

Opvallend genoeg hebben de broers zelf echter niks ingespeeld terwijl ze dat wel kunnen. Je ziet Kevin Jonas wel heel stoer staan met zijn gitaar maar dat is door een sessiemuzikant gedaan. Joe en Nick doen dan nog de vocalen maar op deze manier heeft Kevin niet veel meer te doen.

Verder weer een goed verzorgd popliedje van de Jonas Brothers. Hun comeback mag inmiddels wel geslaagd genoemd worden want hun debuutalbum heeft ook uitstekend verkocht,

johannesA
7

Het nieuwe album was in z'n geheel best leuk. Zie dat ik maar 3 sterren heb gegeven. Binnenkort maar in de herziening.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.