menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van catdog
8 leuker dan Sucker nog!


avatar van Poek
Goodbyes 6
Only Human 6,5


avatar van remcodulac
Goodbyes: 6,5
Human: 6,0



avatar van catdog
Nog een 4,5 voor Maan

avatar van catdog
En nog een 5,0 voor Krezip

avatar van starbright boy
Beetje veel inhalen. Niet alles, maar gewoon tot ik geen zin meer had. Een rijtje met weinig hoogtepunten om eerlijk te zijn en ik ben echt niet in een zure bui.


Suzan & Freek - Blauwe Dag 4.0
Zo'n duo waarvan ik bang ben dat we dat nog eens naar het songfestival gaan sturen. Niet doen. Niet doen. Tekst trek ik ook voor geen meter.

Dimitri Vegas & Like Mike, David Guetta, Daddy Yankee, Afro Bros & Natti Natasha - Instagram 4.0
Niet aan mij besteed. Ben altijd wel benieuwd naar de taakverdeling bij dit soort over de top collabs. Met namen de heren die voor de muziek verantwoordelijk zijn. Sturen ze een trackje rond waar iedereen wat elementen aan toevoegd? Hebben ze gezellig zitten rommelen in de studio van een van hen met zijn allen?

Beyoncé - Spirit 6.0
Beyoncé hengelt nadrukkelijk naar een oscarnominatie volgend jaar en die komt er wel. Vind het echter bepaald geen hoogtepunt in haar carriere. Kan me hier overigens een live versie bij voorstellen die deze studioversie compleet wegblaast. Vind de productie net te ingehouden ofzo. Had nog wel een tandje grootser gemogen.

Maan - Zo Kan Het Dus Ook 6.0
Vind dit verrassend genoeg best leuk. Waarschijnlijk haar leukste solosingle.

DJ Snake ft. J, Balvin & Tyga - Loco Contigo 5.8
Mijn ding is het niet echt, toch hoor ik dit liever dan de cliché dancepop waar we hierna nog wat voorbeelden van krijgen. Heeft wel een lekker loom strandsfeertje.

Sam Smith - How Do You Sleep? 6.8
Prima liedje zonder dat ik meteen wild ervan ben. Fijne clip ook.

Martin Garrix ft. JRM - There Are the Times 4.5
Te anoniem vooral, Ene oor in andere uit

Kris Kross Amsterdam & Nielson - Ik Sta Jou Beter 3.0
Ehm nee, dank je wel. En Nielsons teksten zijn nog steeds regelmatig echt cringey.

Anuel AA, Daddy Yankee, Karol G, Ozuna & J Balvin - China 5.5
Ook hier maak je me niet heel blij mee. Maar makkelijk liever deze dan de vorige 2.

Armin van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw - Something Real 3.0
Je gaat bijna verlangen naar de hoogtijdagen van de trance als je het zoveelste nummer dat zo klinkt als deze hoort. Een groot cliché.

Ariana Grande & Social House - Boyfriend 6.0
Ben geen groot fan van Ariana, maar kan haar doorgaans goed hebben, dat geldt ook voor deze, maar in deze context klinkt na het voorafgaande als een verademing haast.

Davina Michelle - Better Now 6,5
Kan ik goed hebben en duidelijk haar beste tot nu toe. Beetje meer avontuur en ze maakt een keer een echte topsingle.


Lucas & Steve x Deepend - Long Way Home 3.5*
Vooral bij het refrein krijg ik de neiging om de afwas te gaan doen. Echt klaar met dit soort nummers. Iets hoger dan Armin vanwege de coupletten die iets minder irritant zijn.

Post Malone ft. Young Thug - Goodbyes 6.5
Best fijn, maar wild wordt ik niet. Wel opvallend hoe zelfs mainstream hiphop het laatste decennium qua teksten veel kwetsbaarder is geworden.

Jonas Brothers - Only Human 6.5
Ik vind het kopstemmetje niet zo, maar het 80's sausje en clipje kan ik best waarderen

avatar van Arrie
6,47 voor de Jonas Brothers, net 0,04 lager dan Sucker. Daarmee staan ze nu twee keer in de top 20.

1. Billie Eilish - bad guy (7,70/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
4. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
5. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,74/13)




Martin Garrix ft. Bonn - Home

Nog meer EDM! En alweer de derde notering van Martin Garrix dit jaar. Ook is het de derde keer dat ie samenwerkt met Bonn, na High on Life en No Sleep. Dat werden allebei top 20-hits.

Over No Sleep schreef ik:

Zijn recente samenwerkingen met Bonn passen ook in die lijn, en hebben nogal een stadionmeezinger- en meespringergevoel.


Nou, dit is ook weer zo'n stadionmeezinger. Het begint nog met een rock-achtig gitaarriffje maar die verdwijnt al snel naar de achtergrond om uiteindelijk over te gaan in elektronische geluiden. Je ziet het wel vaak in EDM-popliedjes, dat er toch ook nog een instrument als een gitaar in wordt verwerkt. Avicii scoorde op die manier natuurlijk zijn enorme hit Wake Me Up en sindsdien is dat een standaard strategie. Net als de zangmelodie herhalen in het instrumentale gedeelte.

De clip lijkt me overigens geïnspireerd door de clip van The Prodigy's Smack My Bitch Up. Naar ik begrijp is het in deze clip uiteindelijk Martin Garrix uit wiens ogen je kijkt. Maar op de televisie zie je op een gegeven moment 'former superstar Martin Garrix' staan, en aan het eind kijkt hij met wat oudere mannen in een fotoboek met herinneringen. Het lijkt er dus op dat dit Martijns leven na het sterrendom voor moet stellen.

avatar van Arrie
Er is wel echt een overkill van dit soort nummers.

3,5


avatar van starbright boy
Wat Arrie zegt
3.5

avatar van NewYorkCityLight
Ik ga hierin mee.

3.5

Wel een leuk leventje lijkt mij zo. Waar kan ik tekenen?

avatar van laxus11
4.3

Jonas nog een 7.3


avatar van remcodulac
Kun je het dit nummer kwalijk nemen dat er veel meer van dergelijke nummers zijn? Moet Garrix dan expres andere muziek maken omdat veel anderen nu net zulke muziek produceren? Ik probeer het nummer individueel te waarderen, maar dat houdt ook niet echt over

5,5

En ik zie helemaal geen oude mannen aan het eind van de clip...

avatar van Arrie
remcodulac schreef:

En ik zie helemaal geen oude mannen aan het eind van de clip...

Ouder dan net boven de twintig, wat Martin nu is. Dat bedoelde ik meer.

avatar van Arrie
remcodulac schreef:
Kun je het dit nummer kwalijk nemen dat er veel meer van dergelijke nummers zijn? Moet Garrix dan expres andere muziek maken omdat veel anderen nu net zulke muziek produceren? Ik probeer het nummer individueel te waarderen, maar dat houdt ook niet echt over

Garrix doet zelf toch ook de hele tijd hetzelfde trucje? En daar was ie ook niet de eerste mee. Ik vind dat gebrek aan originaliteit best iets is waar je iets over mag zeggen.

avatar van ranboy
6,25

Het viel mij juist erg mee, het genre in aanmerking genomen.

avatar van remcodulac
Arrie schreef:
(quote)

Garrix doet zelf toch ook de hele tijd hetzelfde trucje? En daar was ie ook niet de eerste mee. Ik vind dat gebrek aan originaliteit best iets is waar je iets over mag zeggen.
Dat zeker, maar mag/moet je het meenemen bij je beoordeling van het nummer? Het lijkt me meer iets voor de beoordeling van de artiest. Maar ik verwoord hier natuurlijk een vrij puristische visie waar ik mijzelf ook dikwijls niet aan conformeer.

johannesA
7

avatar van Arrie
remcodulac schreef:
(quote)
Dat zeker, maar mag/moet je het meenemen bij je beoordeling van het nummer? Het lijkt me meer iets voor de beoordeling van de artiest. Maar ik verwoord hier natuurlijk een vrij puristische visie waar ik mijzelf ook dikwijls niet aan conformeer.

Het speelt mee in hoe je een nummer beleeft. Ik zou ook nooit zeggen dat mijn cijfers objectief zijn. Mijn cijfer is simpelweg mijn persoonlijke ervaring.

avatar van Joren999
Jonas Brothers

Prettig liedje wel. Alleen de zang bevalt me niet zoveel, teveel geluisterd naar Charlie Puth: teveel autotune en teveel afgeknepen. Het stoort me alleen niet heel extreem gelukkig.

6.8

Martin Garrix ft. Bonn

Dit gaat natuurlijk geen voldoende worden. Ben het er wel mee eens dat het meevalt voor het genre, maar toch.. En die zanger moet snel gedumpt worden, dat maakt het heel veel beter.

4.3

avatar van Arrie
4,84 voor Martin en Bonn. Slechts 0.05 hoger dan hun vorige samenwerking, ze zijn tenminste consistent.

1. Billie Eilish - bad guy (7,70/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
4. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
5. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,74/13)




P!nk ft. Khalid - Hurts 2B Human

De titelsong van haar nieuwste album, waar ook de top 10-hit Walk Me Home van afkomstig is. Op dit nummer werkt ze samen met volgens mij wel de meest gevraagde man voor featurings, Khalid. P!nk heeft niet zo vaak featurings op haar tracks maar ook zij wilde Khalid op haar track hebben.

Het is een rustig liedje met een herkenbare tekst. We worstelen allemaal weleens met onszelf en dan kan het fijn zijn om een ander persoon in je omgeving te hebben die je erdoorheen sleept. P!nk brengt het als een gitaarliedje met subtiele electronica eraan toegevoegd. Ligt erg prettig in het gehoor en ze kan er best alweer de top 10 mee halen als de radio haar net zo support als ze dat deden bij Walk Me Home. Die staat overigens ook nog steeds in de airplay top 40, al ruim een half jaar.

(Ik zie ook dat Martin Garrix nu drie keer in de top 21 van de airplay top 40 staat. Over overkill gesproken...)

avatar van Arrie
Gewoon een sympathiek liedje, word er nou niet wild van maar heb er ook niet veel op aan te merken

6,3



Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.