MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:

Is dit voor Never Really Over of de gif?

4,64 voor The Script.

1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Dominic Fike - 3 Nights (7,15/14)
7. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
6. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
9. Lizzo - Juice (7,10/22)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)

Dan + Shay & Justin Bieber - 10,000 Hours

Een opvallende samenwerking. Dan + Shay zullen hier bij weinig mensen een belletje doen rinkelen, maar ze zijn momenteel één van de grotere country-acts in de VS. Tequila en Speechless werden recentelijk enorme countryhits die bovendien een breder publiek wisten te bereiken dan enkel de rednecks. Een samenwerking met een popartiest is daarom niet heel verrassend, ook omdat country-artiesten steeds meer mengen met de popwereld. Maar dat niemand minder dan Justin Bieber met ze mee zou zingen, dat had ik ook niet voorspeld! Het is een liefdesliedje: heel passend, want Bieber is nog niet zo heel lang geleden getrouwd.

Door een samenwerking als deze ben ik benieuwd welke kant Biebers volgende album heen zal gaan. De man heeft zich een tijdje teruggetrokken uit de muziek omdat hij worstelde met depressie (goh, wat een verrassing) maar lijkt er nu als een volwassener/rustiger persoon uit te zijn gekomen (al klonk zijn collab met Ed Sheeran dan weer erg kinderlijk). In ieder geval heeft ie nog steeds het Bieber-effect want ook als hij op een countrysong springt gaat het meteen wereldwijd viral. Toegegeven: de country-invloeden zijn wel erg beperkt.

Ja ach, het is erg zoet, maar het is een prima liedje. En ik heb een zwak voor Justin.

6,5

5

Deze had ik ook al ergens gepost. Absoluut niets tegen Bieber, maar dit is mij toch iets te melig en vrij flauw in alle mogelijke opzichten.

Arrie schreef:
En ik heb een zwak voor Justin.

Hij is inderaad goed opgedroogd .

Een 6.5. Halfje extra gekregen vanwege z'n pretty face.

NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Hij is inderaad goed opgedroogd .

Een 6.5. Halfje extra gekregen vanwege z'n pretty face.

Heb nu al zin in de binnenkomst van Harry Styles' nieuwe single. ?

NewYorkCityLight schreef:
Halfje extra gekregen vanwege z'n pretty face.
Krijg gelijk zin in een nieuwe Knappe Artiesten KO

Deze een 6je.

Kraantje Pappie

Het refrein gaat nog wel, de rest stelt weinig voor. Lang niet zo leuk als een Waar is Kraan? helaas.

4.8

Snelle, Marco Borsato & John Ewbank

Marco's sterkste punt ligt duidelijk niet in zijn falsetto. Ewbank's zwakste punt zijn zijn teksten, die zonder uitzondering tenenkrommend zijn. Helaas is dat wel het enige wat hij doet. Verder loopt het nummer niet echt lekker.

3.8

Maroon 5

Eén van mijn meest gehate bands. Adam Levine heeft ook niet bepaald een fijne stem en hij gaat ook steeds anoniemer klinken. Duf nummer verder, maar niet irritant.

4.8

Dominic Fike

Hmm, ik ga hier niet heel hard op, de zang klinkt me niet wat te verveeld ofzo. Niet vervelend verder.

6.5

Josylvio

Gaat een beetje langs me heen eigenlijk.

5

Riton & Oliver Heldens ft. Vula

Irritante zangeres. Weet het gebruik van de sample verder ook niet waar te maken.

4.5

The Script

Op Q-Music was Arms Open een jaar geleden ook een enorme hit en zo ongeveer de Bohemian Rhapsody van dit decennium. Verschrikkelijke band verder en snel vergeten graag. Bij dit soort bands vraag ik me altijd ook af of ze zelf trots zouden zijn op hun muziek, of alleen op hun bankrekening.

2.5

Dan + Shay & Justin Bieber

Ik vind dit helemaal niets en veel te zoet.

3.5

Arrie schreef:
(quote)

Heb nu al zin in de binnenkomst van Harry Styles' nieuwe single. ?

Die hoef je in ieder geval niet te delen met mij ??‍♀️.

Arrie schreef:
Het is een liefdesliedje: heel passend, want Bieber is nog niet zo heel lang geleden getrouwd.

Ah, jij bent duidelijk nog niet zo vaak getrouwd geweest

5,75 voor Dan, Shay en Justin.

4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Dominic Fike - 3 Nights (7,11/15)
8. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)

Niall Horan - Nice to Meet Ya

Van de ene cutie naar de andere. Alweer hit nummer zes voor Niall. De vrouw met wie hij dit lied heeft geschreven, Ruth-Anne Cunningham, vergeleek het zelf met 2000s rock à la Arctic Monkeys en Kasabian en dat hoor ik wel een beetje. Al krijg ik ook wel een beetje classic rock-vibes bij Nice to Meet Ya. Het is wel interessant om te zien hoe de One Direction-leden allemaal lekker hun eigen ding aan het doen zijn en daar ook allemaal succes mee hebben. Niet allemaal evenveel, en toen Harry's nieuwe clip verscheen was er toch net wat meer opwinding te merken, maar toch.

Prima single weer hoor.

7

6

Met groeipotentieel.

5.5 mmm vind z'n vorige singles toch wel iets leuker

Ik hoor de Arctic Monkeys-link wel

7,5

Ja wel lekker enzo

6,8

Terug de draad weer opgepikt, fijne single. Ik zal de vorige hier ook beluisteren.

7

6,69 voor Niall. Helemaal niet verkeerd maar voor de top 10 komt ie nog net wat te kort.

6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Dominic Fike - 3 Nights (7,11/15)
8. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)

Ed Sheeran ft. Camila Cabello & Cardi B - South of the Border

Alweer de vierde hit van Ed's nieuwe album. De vijfde single maar Take Me Back to London met Stormzy deed in Nederland niks (in Engeland werd het echter een nummer 1-hit). En Ed heeft weer voor een ware sterrenline-up gezorgd. Dat dat nog niks zegt, werd bewezen door Don't Call Me Angel van Ariana, Miley en Lana: die was in een paar weekjes weer uit de Top 40 verdwenen. South of the Border schat ik echter een stuk hoger in wat betreft hitpotentie. Ontzettend pakkende beat, pakkend refrein ook. Het klinkt wel zomers, wat dat betreft is het dan weer wat laat. Toevallig staan Ed en Camila op dit moment allebei al in de top 10 met andere singles, dus die gaan erg lekker.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.