Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2019, 08:59 uur
Op zich wel behoorlijk maar erg veilig (net als zijn meeste songs), ik word er warm noch koud van.
5,5
5,5
2
geplaatst: 27 oktober 2019, 12:03 uur
Ik verhoog Only Human van de Jonas Brothers naar een 7,8. Toch wel een erg fijn liedje!
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 12:15 uur
7
Ik had echt een killer-verse van Cardi verwacht, maar helaas.
Ik had echt een killer-verse van Cardi verwacht, maar helaas.
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 21:06 uur
The Script - The Last Time 3.5
Dan + Shay & Justin Bieber - 10,000 Hours 2.5
Niall Horan - Nice to Meet Ya 6.5
Ed Sheeran ft. Camila Cabello & Cardi B - South of the Border 6.0
Verwachtte niet veel van die twee laatste, maar toch wel twee aardige uptempo popnummers. Dat nummer van Bieber klinkt op het eerste gehoor wel als z'n meest luie single van afgelopen jaren.
Dan + Shay & Justin Bieber - 10,000 Hours 2.5
Niall Horan - Nice to Meet Ya 6.5
Ed Sheeran ft. Camila Cabello & Cardi B - South of the Border 6.0
Verwachtte niet veel van die twee laatste, maar toch wel twee aardige uptempo popnummers. Dat nummer van Bieber klinkt op het eerste gehoor wel als z'n meest luie single van afgelopen jaren.
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 21:30 uur
6,18 voor Ed en co.
1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Dominic Fike - 3 Nights (7,11/15)
8. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
9. Lizzo - Juice (7,10/22)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
Regard - Ride It
Na wat bekende namen gaan we verder met een nieuwkomer: de Kosovaarse DJ Regard. Hij heeft een oud nummer van Jay Sean in de remix gegooid. Jay Sean is het bekendst van zijn wereldhit Down en scoorde in de Nederlandse Top 40 opvallend genoeg zijn hits in 2005, 2009 en 2016. In Engeland heeft hij echter een stuk meer (en grotere) hits, waaronder Ride It uit 2008. R&B met oosterse invloeden. Fijne track als je het mij vraagt!
Regard vond dat waarschijnlijk ook en heeft de vocalen gebruikt, flink bewerkt weliswaar, in een Lost Frequencies/Robin Schulz-achtige housetrack. De track deed het ook erg lekker op de app TikTok waar jongeren korte filmpjes maken waarin ze dansen op populaire liedjes, en door dat succes wist Regard een contract bij het label Ministry of Sound te krijgen. Inmiddels staat Ride overal in de charts, en al in de top 3 in o.a. Engeland en bij onze zuiderburen.
1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Dominic Fike - 3 Nights (7,11/15)
8. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
9. Lizzo - Juice (7,10/22)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
Regard - Ride It
Na wat bekende namen gaan we verder met een nieuwkomer: de Kosovaarse DJ Regard. Hij heeft een oud nummer van Jay Sean in de remix gegooid. Jay Sean is het bekendst van zijn wereldhit Down en scoorde in de Nederlandse Top 40 opvallend genoeg zijn hits in 2005, 2009 en 2016. In Engeland heeft hij echter een stuk meer (en grotere) hits, waaronder Ride It uit 2008. R&B met oosterse invloeden. Fijne track als je het mij vraagt!
Regard vond dat waarschijnlijk ook en heeft de vocalen gebruikt, flink bewerkt weliswaar, in een Lost Frequencies/Robin Schulz-achtige housetrack. De track deed het ook erg lekker op de app TikTok waar jongeren korte filmpjes maken waarin ze dansen op populaire liedjes, en door dat succes wist Regard een contract bij het label Ministry of Sound te krijgen. Inmiddels staat Ride overal in de charts, en al in de top 3 in o.a. Engeland en bij onze zuiderburen.
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 21:37 uur
Al 'n paar keer gehoord op de radio, denk ik. Het blijft mij niet bij. Zeker niet slecht, maar tegelijkertijd ook nogal flauw en doordeweeks.
5
5
0
geplaatst: 30 oktober 2019, 20:59 uur
5,5 voor Regard. Net voldoende.
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Pa Olvidarte
Nog een nieuwe naam in de Top 40. Emma Heesters is vooral bekend van haar goed bekeken YouTube-covers: de populairste, Despacito, heeft bijna 10 miljoen views! Nu mocht ze meedoen aan Beste Zangers van Nederland, vergelijkbaar met Davina Michelle dus. Die brak enorm door door het programma, we gaan zien wat het voor Emma Heesters gaat betekenen... Ze zingt met Rolf Sanchez, een latin-zanger die al eens het refrein inzong van Ali B’s Voy a Bailar. Samen doen ze een cover van de Colombiaanse groep ChocQuibTown die in eigen land een nummer 1-hit scoorde met het nummer, waarbij er voor Emma’s gedeelte nieuwe Nederlandse teksten zijn geschreven.
Latin hits doen het tegenwoordig erg goed in Nederland, dus sowieso slim van het programma om er met Rolf Sanchez wat latin in te brengen. Pa Olvidarte betekent trouwens iets als ‘je vergeten’, en het is dus een lied over hartezeer, hoe zomers het ook klinkt (wordt natuurlijk ook duidelijk uit de Nederlandse stukken).
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Pa Olvidarte
Nog een nieuwe naam in de Top 40. Emma Heesters is vooral bekend van haar goed bekeken YouTube-covers: de populairste, Despacito, heeft bijna 10 miljoen views! Nu mocht ze meedoen aan Beste Zangers van Nederland, vergelijkbaar met Davina Michelle dus. Die brak enorm door door het programma, we gaan zien wat het voor Emma Heesters gaat betekenen... Ze zingt met Rolf Sanchez, een latin-zanger die al eens het refrein inzong van Ali B’s Voy a Bailar. Samen doen ze een cover van de Colombiaanse groep ChocQuibTown die in eigen land een nummer 1-hit scoorde met het nummer, waarbij er voor Emma’s gedeelte nieuwe Nederlandse teksten zijn geschreven.
Latin hits doen het tegenwoordig erg goed in Nederland, dus sowieso slim van het programma om er met Rolf Sanchez wat latin in te brengen. Pa Olvidarte betekent trouwens iets als ‘je vergeten’, en het is dus een lied over hartezeer, hoe zomers het ook klinkt (wordt natuurlijk ook duidelijk uit de Nederlandse stukken).
0
geplaatst: 30 oktober 2019, 21:10 uur
Naar aanleiding van de versie van Phantom of the Opera door Floor en Henk heb ik toevallig net een heleboel Beste Zangers clips geYT'd. Dacht dat het iets relatief nieuw was, maar het was geloof ik al de twaalfde serie... Dit vond ik niet een van de topnummers, maar toch wel genoeg voor een
6
6
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 02:43 uur
Eens, dat Hollands wringt énorm voor mij in deze song. Jammer, want binnen dit genre helemaal niet zo slecht.
5
5
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 21:38 uur
6
Die tweetaligheid is leuk maar verder is het teveel nagezongen.
Het origineel van ChocQuibTown scoort minstens een 7,1.
Meer variatie,
mooiere tekst.
A veces tomo para olvidarte , de dubbelzinnigheid
soms neem ik er eentje om je te vergeten.
Die tweetaligheid is leuk maar verder is het teveel nagezongen.
Het origineel van ChocQuibTown scoort minstens een 7,1.
Meer variatie,
mooiere tekst.
A veces tomo para olvidarte , de dubbelzinnigheid
soms neem ik er eentje om je te vergeten.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 21:46 uur
Regard - Ride It
5,2
Het origineel van Jay Sean scoort minstens een 7,1.
5,2
Het origineel van Jay Sean scoort minstens een 7,1.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 21:52 uur
Ed Sheeran ft. Camila Cabello & Cardi B - South of the Border
7,0
7,0
* denotes required fields.