MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Er zijn een paar Kygo nummers die ik hoog zitten heb binnen dat genre. (Stole the Show!) En ook The Chainsmokers hebben wel enkele mooie nummers. Maar deze specifieke combinatie is een beetje aan de flauwe kant.

5.5

5 prettig in het gehoor, maar zo een copy song die we zo vaak horen. Geen uitschieter

Voorlopig 5.175 gemiddeld voor de Chainsmokers en Kygo.

We gaan verder met de Jonas Brothers. Hun eerdere hits uit 2019, Sucker en Only Human, vielen hier wel redelijk in de smaak, ze staan zij aan zij op plaats 23 en 24 momenteel. We kunnen wel zeggen dat hun comeback erg geslaagd is.

Ze meenden ook een kersthit te moeten maken, volgens mij de enige nieuwe kerstplaat die afgelopen jaar is binnen gekomen in de top 40. Of het nummer ook nog tijdens de volgens Kerstmissen langskomt is even afwachten, maar persoonlijk vind ik het wel een redelijk geslaagd liedje dat net als de vorige hits een licht dansbare inslag heeft.

Jonas Brothers - Like It's Christmas

Ik vind het wel een vrolijk deuntje, mede dankzij het doowop-intro en de handclaps.

Jonas Brothers - Like It's Christmas 6

en de vorige singles verhoog ik ook nog even:
Jonas Brothers - Only Human 5 -> 6,5
Jonas Brothers - Sucker 5,5 -> 6

Arbeidsdeskundige
5

5,25

Misschien is 9 januari niet de beste tijd om dit te beluisteren.

Niet slecht gedaan, maar geen fan van het genre, daarom toch een onvoldoende.

5,5

6,5 leuk

johannesA
6

The Weeknd - Blinding Lights 8,6

6
Ben even naar zolder de kerstboom halen, later.

Like It's Christmas scoort 5.805555556 gemiddeld.

Dan is het nu tijd voor de allerlaatste nieuwe entry van het jaar, al kwam in de laatste week Danny Vera's Rollercoaster ook weer opnieuw binnen. Maar die hebben we al gehad. Het laatste echt nieuwe nummer is van Maan:

Maan - Ze Huilt Maar Ze Lacht

Arrie schreef vorig jaar als inleiding op haar vorige hit het volgende:
Toen ze The Voice won en haar eerste singles uitbracht, die geforceerd klonken en niet echt aansloegen, dacht ik: die zijn we over een paar jaar wel weer vergeten. Het eerste omslagpunt was echter toen ze Jij Bent de Liefde van Kenny B zong in De Beste Zangers van Nederland. Haalde de Top 40 niet maar werd toch flink bekeken en gewaardeerd. Dat was ook de overstap naar Nederlandstalig voor Maan, en sindsdien is dat wat ze overwegend doet. Vlak daarna ging ze samenwerken met Sevn Alias en Ronnie Flex: dat was de tweede boost. Sindsdien is ze zowaar een aardig succesvolle zangeres, ondanks dat ze uit een talentenjacht komt en het wat rommelig en stuurloos begon. Begin dit jaar stond ze zelfs voor het eerst op 1 door mee te zingen op Hij IS van Mij van Kris Kross Amsterdam!

Net als Zo Kan Het Dus Ook is Ze Huilt Maar Ze Lacht een prettig in het hoor liggend popliedje, ditmaal erg ingetogen. Wat ik zo kan vinden is het medegeschreven door een aantal lied- en tekstschrijvers zoals Catalina Schweighauser en Jan Tekstra. Laatstgenoemde schreef ook mee aan een aantal grote hits van Borsato.

Ik word hier niet heel warm of koud van, en de kromme titel zorgt ook voor een halfje aftrek.

4

5

Opvallende clip, en ook opvallend minimale begeleiding. Het liedje zelf doet mij niet veel.

Arbeidsdeskundige
3

The Chainsmokers + Kygo - Family 3.5
Jonas Brothers - Like It's Christmas 4.5
Maan - Ze Huilt Maar Ze Lacht 5

5

Niets bijzonders. Weinig memorabel.

johannesA
7,3 goed liedje wel.

sorry nee 3

Toch een 3, hoorde het vanochtend weer en de lege tekst gaat storen.

Vind je dit echt of is dit om tegenwicht te bieden?

Ik vind dit echt. Wonderschoon nummer.

Tegenwicht kon alleen op basis van de waardering van Herman. De rest kwam na mij.

Maar zo zit ik ook niet in elkaar. Waarom zou ik een hoog cijfer geven als ik het nummer niet goed zou vinden, zoals vrijwel iedereen hier schijnbaar verder. Dat zou zelfverloochening zijn.

P.S. Kensington en in iets mindere mate Bløf vind ik ook goed, daar sta ik hier ook vrijwel alleen in.
Maakt me verder niets.
Zegt dat dan iets over mij, of over het MuMe publiek?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:10 uur

geplaatst: vandaag om 00:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.