MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Blinding Lights doet het erg goed en pakt met veel stemmen rond de 7 en wat uitschieters omhoog overtuigend de eerste plek:

1. The Weeknd Blinding Lights 7.834615385
2. Billie Eilish bad guy 7.5375
3. Billie Eilish Bury a Friend 7.504761905
4. Anouk Million Dollar 7.223333333
5. Duncan Laurence Arcade 7.186842105

De volgende die we beoordelen is:

Bebe Rexha - You Can't Stop The Girl

Bebe Rexha scoorde in 2019 al 2 hits bij ons, maar zowel solo (Last Hurrah) als met de Chainsmokers (Call You Mine) gooide ze in dit topic niet echt hoge ogen. Wellicht dat haar tweede solohit het hier iets beter gaat doen. You Can't Stop The Girl is gemaakt voor de soundtrack van de Disneyfilm Maleficent: Mistress of Evil, maar doet het ook goed als algemeen nummer over empowerment van vrouwen denk ik.

Soms heb je dat elke keer als je een nummer hoort, je denkt 'waar ken ik die melodie toch van'. Hier is dat van 90s rockplaat Flagpole Sitta van Harvey Danger. De songwriters daarvan hebben dan ook credits gekregen van Bebe.

3

Volgens mij heb ik nog geen leuk nummer van haar gehoord. Ben sowieso een beetje bevooroordeeld want ik vind haar stem heel vervelend.

Goeie melodie vind ik wel, getuige mijn lijstje van 1998-singles:

Poek schreef:

1. Belle and Sebastian - Is It Wicked Not to Care?
2. Catatonia - Road Rage
3. Belle and Sebastian - Dirty Dream #2
4. Soulwax - Conversation Intercom
5. Sparklehorse - Painbirds
6. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
7. Sparklehorse - Sick of Goodbyes
8. The Gathering - Liberty Bell
9. Harvey Danger - Flagpole Sitta
10. Catatonia - Mulder and Scully

En best aardig in het nummer verwerkt, daarom een 7.

Wat zou de andere FS-liefhebber aerobag ervan vinden?

Vreselijk irritante zang en dan dat eeuwige gekrijs in dit soort liedjes. 1,7.

Poek schreef:

Wat zou de andere FS-liefhebber aerobag ervan vinden?

Het blijft een goede melodie en je herkent hem meteen, maar het is toch niet hetzelfde als "NOW I'M AN AMPUTEE GODDAMN YOU"

Overigens, mijn liefde voor FS is ook deels te danken aan de Britse komedie serie "Peep Show", waar het de eerste paar seizoenen de intro song van was.

johannesA
7,5

7 erg interessant stemgeluid juist

4,3

6,5 voor Weeknd.

Arbeidsdeskundige
5

Bebe Rexha - You Can't Stop The Girl 7,6

Bebe is wel van de erg korte tracks, net als last Hurrah ook weer onder de 3 minuten

Coldplay

Ik krijg een beetje een Sigur Rósgevoel hierbij, niet verkeerd. De stem van Chris Martin ligt me alleen nog steeds niet, met een andere zanger had het nog wat hoger kunnen zijn. Het is ook wel een klein beetje saai.

7

Geromino

Coming Home vond ik nog best aardig, dit vind ik echter wel heel erg kut. Wat ontzettend standaard zeg. Alle standaardingrediënten zitten erin. Zelfs het basje is een slap aftreksel van betere varianten.

3

Lucas & Steve ft. Haris

En dit is nog erger. Wegbezuinigen graag, dit soort onzin. Take on Me was trouwens al door de mangel gehaald door Pitbull & Christina Aguilera dus zelfs daarin zijn ze onorigineel.

1.8

Lewis Capaldi

Irritante, neppe stem. Verder geen heel slecht liedje, wel wat makkelijk. Maar die stem verpest echt alles.

4

Harry Styles

Het liedje vind ik wel leuk, de stem vind ik helaas minder, te afgeknepen. Toch wel een voldoende, dat was ook wel weer nodig.

6.5

The Weeknd

Lekkere synths. Leuk liedje ook. Mist toch net iets om heel enthousiast te worden.

7.5

Bebe Rexha

Ik heb ook niet heel veel met haar stemgeluid. Het liedje vind ik echter wel mooi eigenlijk.

7.3

herman schreef:
Mocht iemand me bij willen staan met nummers plaatsen/stukjes schrijven, dan is dat zeker welkom.

Ik ben hier eigenlijk wel in geïnteresseerd!

Glen Hansard schreef:
Vreselijk irritante zang en dan dat eeuwige gekrijs in dit soort liedjes. 1,7.

Welkom in dit topic. Ik ben benieuwd of je ook nog hogere stemmen gaat uitdelen

6 Harry Styles - Adore You
7,5 The Weeknd - Blinding Lights
6 Bebe Rexha - You Can't Stop The Girl

Bebe Rexha scoort met een 5.775 gemiddeld een 64e plek, niet ver onder Last Hurrah.

We zijn inmiddels in de voorlaatste week van december beland en dat is te merken aan de nieuwe binnenkomers die nogal een decembergevoel hebben. Laat ik eerst maar de samenwerking van deze twee moderne grootheden voor de leeuwen gooien:

The Chainsmokers + Kygo - Family

Voor Kygo is het alweer zijn 18e hit; inmiddels hoort hij bij de 40 meest best scorende artiesten uit de geschiedenis van de top 40. Dit jaar deed hij het ook bij ons ook niet onaardig met zijn samenwerkingen met Rita Ora en (postuum) Whitney Houston.

herman schreef:
Mocht iemand me bij willen staan met nummers plaatsen/stukjes schrijven, dan is dat zeker welkom.

Joren999 schreef:
Ik ben hier eigenlijk wel in geïnteresseerd!
catdog schreef:
Ik haak graag aan! Anders had ik m zelf ook wel opgestart. Dus leuk initiatief!
Marzipaintree schreef:
Ik wil altijd herman helpen en wellicht zijn er nog meer gegadigden.

Misschien kunnen we vanaf 2020 om en om een stukje plaatsen? Of dat één van ons een stukje plaatst als het huidige nummer er al langer dan 2 dagen staat? Er zijn per jaar grofweg 150 top 40 hits, dus als we elke 2 dagen een nummer plaatsen dan blijven we mooi op schema.

een 4 voor Family

ik vind de Kygo sound niet gek, maar dit is gewoon een saai nummer

Arbeidsdeskundige
5

johannesA
6 vind de Kygo stijl erg prettig in het gehoor, maar deze behoort niet tot zijn beste nummers.

4,5 kan die gast van The Chainsmokers eens stoppen met zn eigen platen inzingen?

herman schreef:
(quote)

(quote)
(quote)
(quote)

Misschien kunnen we vanaf 2020 om en om een stukje plaatsen? Of dat één van ons een stukje plaatst als het huidige nummer er al langer dan 2 dagen staat? Er zijn per jaar grofweg 150 top 40 hits, dus als we elke 2 dagen een nummer plaatsen dan blijven we mooi op schema.
Wat mij betreft een prima idee om om de beurt een nummer te plaatsen eens per 2-3 dagen (afgelopen jaar waren er ongeveer 150 binnenkomers).

6,25

Zonder de videoclip zou het misschien lager uitvallen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:47 uur

geplaatst: vandaag om 05:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.