MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Alan Walker & Ava Max 6

Arrie schreef:
'sympathiek maar ik vind er niks aan'.

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

4

Arbeidsdeskundige
3

Ik zie nu dat Snelle in zijn 2e week meteen naar de 1e plaats is gestegen. Vooralsnog zijn wij er minder enthousiast over, want Snelle houdt in 2020 alleen Justin Bieber onder zich:

1. Stormzy - Own it (feat. Ed Sheeran & Burna Boy) 6.265789474
2. Alan Walker feat. Ava Max - Alone, Pt. II 5.753333333
3. Camila Cabello feat. DaBaby - My Oh My 5.5875
4. Snelle - Smoorverliefd 4.86
5. Justin Bieber - Yummy 4.7

Het volgende nummer is een rustig duet van de uit Toronto afkomstige JP Saxe en de Amerikaanse songwriter/zangeres Julia Michaels. JP Saxe is nog niet zo heel bekend, hij heeft zelfs nog niet eens een eigen Wikipedia-pagina. Michaels daarentegen heeft een stevig cv opgebouwd als songwriter voor o.a. Justin Bieber (Sorry), Selena Gomez (Bad Liar), Gwen Stefani, John Legend, etc. en als zangeres met haar eigen hit Issues en samenwerkingen met Clean Bandit en Kygo. En nu bundelen ze dus de krachten.

Het is een behoorlijk ingetogen liedje, ben benieuwd wat het hier gaat doen!

JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending

johannesA
6,3

Ik kan dit opvallend goed hebben.

6,3

6,5

Het is van vorig jaar maar mijn 7,5 voor Everything I Wanted van Billie Eillish verhoog ik nog even naar een 9. Voor de vorm. Wat een groeier is dat gebleken!

Arbeidsdeskundige
6

Arrie schreef:
Het is van vorig jaar maar mijn 7,5 voor Everything I Wanted van Billie Eillish verhoog ik nog even naar een 9. Voor de vorm. Wat een groeier is dat gebleken!

Heb hetzelfde. Vond hem meteen al wel goed, maar ben hem alleen maar beter gaan vinden. Wat een geweldig nummer.

Snelle - Smoorverliefd 4,5

Alan Walker & Ava Max - Alone, Pt. II 4.0
Snelle - Smoorverliefd 3.5
JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending 5.0

JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending 4

Lees nou hier weer die lofzang op Billie Eilish, het enige wat bij mij groeit is de haat, niet voor specifiek dit nummer, maar voor haar hele extreem overgewaardeerde genre.

Ieder nummer van haar een 0.0

Snelle - Smoorverliefd

Je hoopt vooraf dat het geen cover van Doe Maar is.
Maar achteraf had je toch op een cover van Doe Maar gehoopt.

4,8

JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending 2

als de wereld eindigt wil ik niet de laatste minuten met dit duo doorbrengen

Dit soort melodramatisch gedoe trek ik slecht.

3,5

Overigens vind ik Smoorverliefd niet zoveel aan. Terwijl ik Reünie één van de leukste nummers van 2019 vind.

Ik heb een zwak voor apocalyptische liedjes.
The number of the beast van Iron Maiden, The Four Horsemen van Metallica of Aphrodites child, The end van the Doors of the Beatles.
Geweldig!

Eigenlijk moet ik binnenkort eens een "Dit is het einde-meter" gaan doen want voor je het weet is het te laat.

Neem bijvoorbeeld Boudewijn de Groot en zijn Apocalyps uit 1965. Misschien wel zijn beste nummer.
Nooit nieuw in de top 40 maar het had een hit kunnen worden als hij het had gezongen in een duet met bijvoorbeeld Elly Nieman.
Hij als de optimistische extravagante soldaat die zijn ondergang tegemoet danst. En zij als de ingetogen zwaarmoedige zwangere tegenhanger van hem, tobberig en treurig.

Dus ik had helemaal zin in een echt duet over de Apocalyps dit keer.
Would you love me for the hell of it!
Nou en of!

Maar JP en Julia stellen mijn liefde voor apocalyptische liedjes danig op de proef.
Als ik het nummer beluister lijkt de aarde ten onder te gaan aan zuurstoftekort. Zo benepen klinken hun stemmen.

En dan hun doen en laten. Je verwacht toch dat ze het maximale uit die laatste secondes gaan halen?

Na een minuut krijg ik enorme zin in een desolate Morrissey.
En je wil nog maar één ding: Come, Armageddon! Come!

5,8

JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending

Julia doet het nog wel prima. 3

JP en Julia kregen in het begin alleen maar 6en, maar daarna werden de cijfers wat strenger. Vooralsnog scoren ze 5,08 gemiddeld.

We blijven nog even in de duo's met de nieuwe Suzan & Freek. Met Als Het Avond Is en Blauwe Dag scoorden ze 2 gigantisch grote hits. Ik ben benieuwd of hun 3e hit ook die kant op gaat.

Suzan & Freek - Deze Is Voor Mij:

Hun vorige liedjes vond ik een verschrikking, deze (kan ik goed hebben) is voor mij: 8

Ik kon Blauwe Dag goed hebben. Deze is niet voor mij: 3,5

Het lijkt wel de minst vervelende van de drie, maar dat kan heel goed komen omdat hij nog niet door Sky Radio (wat ik dagelijks op mijn werk moet horen) kapot is gedraaid.

4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.