MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
6,5 -- staat leukers op het album

7,5

Haar vorige heette overigens Lose You to Love Me.

Arbeidsdeskundige
7

CS: 5,5
SG: 4,5

Selena Gomez 7,5

pas de 2e keer dat zij mij overtuigt (vorige was Good for you), de rest van haar singles doet mij niets. Hier zit een heerlijke produktie achter.

johannesA
6

Vreemde single, de vocals lijken niet bij de backing track te passen. Verder niet echt een opvallende track.

5

Van alle zangeressen uit het Disney-kamp (of dan toch in ieder geval die écht doorgebroken zijn) vind ik haar denk ik de minst interessante. Hoewel deze wat minder grijzemuizerig is dan andere singles is het nog altijd wat 13-in-een-dozijn.

6

Verder nog een 6,5 voor Trouble én Deze Is Voor Mij.

Titmeister schreef:
Vreemde single, de vocals lijken niet bij de backing track te passen.
chevy93 schreef:
Hoewel deze wat minder grijzemuizerig is dan andere singles is het nog altijd wat 13-in-een-dozijn.
Eens met Titmeister, een rare single. Eens met chevy93, 13-in-een-dozijn.

Maar toch haalt ze een heel behoorlijk niveau als ik alle facetten (clip, arrangement, zang) op een rijtje zet.
Dan past deze goed op een "alle 13 goed" LP. Vinyl uiteraard.
7,5

Arrie schreef:
Funk? Ik hoor het niet. Ik hoor enkel slappe pop. Dan hebben ze toch wel leukere dingen gedaan.
Eens. Troebele pop dit. Te weinig spanning.
5,8

Marzipaintree schreef:
Eens met Titmeister, een rare single.

Vandaar de titel

Ben ook geen fan maar vind deze in de context van haar oeuvre er ook wel positief uitspringen. Het album vond ik wel echt slecht.

Een 7.5

Selena Gomez doet het niet slecht en is voorlopig de nieuwe #1 met 6,47 gemiddeld.

We vervolgen onze weg met een dame die al een tijdje meedraait, 20 jaar om precies te zijn. In 2001 scoorde Alicia Keys met haar doorbraaksingle Fallin' gelijk een nummer 1 hit en dat bleek een voorbode voor veel meer. Tot aan 2012 bleef ze hits scoren, waarvan Empire State of Mind (Jay-Z) en Girl On Fire wellicht de bekendste zijn. Maar na Girl On Fire uit 2012 verdween Alicia vreemdgenoeg uit beeld, hoewel ze muzikaal onverminderd actief bleef.

Na 8 jaar maakt Alicia dan eindelijk haar comeback in de Top 40 met Underdog, waarover ze zelf zei:
"it's a song focused on finding your voice, recognizing your power, and defying any and all odds that come your way."

Alicia Keys - Underdog:

even bijstemmen:

JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending 5,5
- niet slecht, maar zit geen groei in

Suzan & Freek - Deze Is Voor Mij 5,5
- idem eigenlijk, Blauwe Dag vond ik best aardig, maar dit is niet veel

Chef'Special - Trouble 2
- slappe hap, überhaupt deze band...

Selena Gomez - Rare 7
- dit vind ik dan wel weer een aardige single, beetje richting Dua Lipa etc.

Alicia Keys - Underdog 5
- de soul van Alicia's vroege hits vond ik volwassener klinken dan deze wat kinderlijke pop.

Joren999, catdog, Marzipaintree, willen jullie de komende dagen ook weer een liedje posten? We beginnen een beetje achterop te raken. Helaas is de volgende hit geen hoogvlieger, maar die daarna kan wel eens een nieuwe #1 worden.

7 sympathiek, maar heel typisch dat ze juist met dít nummer weer een hit scoort na al het moois afgelopen jaren.

6,25

Sympathiek, maar ook een refrein dat zich direct vasthecht in je geheugen. Het klinkt alsof je het allang kende.

Arbeidsdeskundige
7,5

Chef'special 3

johannesA
6,6

Gast
geplaatst: vandaag om 06:12 uur

geplaatst: vandaag om 06:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.