MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Yxng LE & Frenna: 4

Arbeidsdeskundige
2

johannesA
5

Poeha schreef:
Ik moet zeggen, eindelijk eens een prima nummer van die band.

Racoon 8,1

Maan 7,2

Kraantje Pappie & Guus Meeuwis - Nacht (prod. Palm Trees) 2
Celeste - Stop This Flame 6.5
Racoon - Het is laat toch maar 3
Yxng Le & Frenna - Wat is je naam 5

Totaal onbegrijpelijk dat Roddy Ricch met The Box niet de lijst lijkt te halen. Al enkele weken #2 in de streaming charts, maar weet de normale lijst niet te halen. De nummer #1 van Snelle moest het in de eerste weken ook zonder airplay doen, maar wist wel gewoon de lijst te halen.
Dit is niet de eerste keer trouwens dat een hit geweerd wordt uit de lijst. Eerder wisten Dopebwoy (Cartier), Henkie T (Dom Doen) en Lil Tecca (Ransom) niet de lijst te halen, terwijl ze maandenlang overduidelijk bij de meest gestreamde nummers van Nederland hoorden.

3

Waarom nu niet je gewone zangstem gebruiken, i.p.v. weer mee te springen op die autotune platte kar.

- De menselijke zangstem kan het mooiste maar ook het lelijkste instrument zijn. Dit klinkt als een voorhoofdsholteontsteking en aangezien ik die momenteel heb ben ik niet mild.
+ Toonsoort As groot met mineurakkoorden. Dat vind ik dan wel weer leuk. Uiteindelijk blijk ik hier toch nog het meest mild.
5,4

Wat is je naam scoort een één na laatste plaats vlak voordat de nacht sluit.
Een 3,74 voor Yxng Le & Frenna.
En wat is de naam van het meisje in de video die letterlijk en figuurlijk gebroken wordt?
Monique Pot.

Helaas weten de heren in de top 40 geen potten te breken. Zij snellen al weer naar snel naar de uitgang en niemand die hun tegen lijkt te houden.

Monique Pot en potten breken, een flauwe woordspeling wellicht maar met de stormen van de laatste tijd had ik heel wat gebroken potten in mijn tuin. En Marsepeinboom ziet een duidelijke vertakking naar het volgende nummer:
Arrie schreef:
Robin Schulz had een ijzersterk begin van zijn carrière. De Duitse dj remixte Waves van Mr. Probz en scoorde daarmee een internationale hit. Daarna gooide hij een beat onder Prayer in C van Lily Wood and the Prick en dat werd een dikke nummer 1-hit in Nederland. Na deze twee remixen werd het tijd voor zijn eigen muziek, en een jaar later scoorde hij een grote hit met Sugar. Na die plaat werd het succes echter minder: zijn degelijke deephouse-popliedjes doen het altijd prima op de radio, maar weten ook weer niet echt potten te breken. Ik verwacht niet dat Speechless dat wel gaat doen: het wordt weer een typische radiohit.
Speechless haalde een zevende plek in de top 40 en een 24e plek in het jaaroverzicht van 2019. Maar bij ons haalde die een 78e plek.
Maar Robin heeft weer een nieuwe in de top 40.
Wat opvalt is dat Robin nooit alleen komt. Hij neemt altijd een ander mee.

Wat zijn hun namen?
Erika, Francesco, Harlœ, Ilsey, James, Lykke en nu Alida.

Ik stel voor dat we deze namen gaan nomineren voor het komende stormseizoen.
Want het nu volgende nummer lijkt wel een weerbericht. Drowning in the rain, colors of the sky, thunder from a far, lightening in the dark, so calm before the storm.
Laat de storm van jullie beoordelingen maar komen!

Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes

Robin Schulz komt nooit alleen komt en we lopen achter dus. Dus ik doe er twee vandaag. Een duo met Dua.
Ik hoop dat Robin Catdog mij snel volgt.

Een storm voor dit seizoen die er nog aan moet komen is Olivia.
En dan moet ik meteen aan Olivia Newton John denken. En die kennen we nog van de hit uit 1981 Physical..

Jullie kennen waarschijnlijk deze oude mop al:
What do women and storms have in common? When they come, they’re wet and wild, and when they leave, they take your house and car!

De dubbelzinnigheid van deze grap zit ook in beide nummers van Olivia en Dua Lipa.

Olivia wekt enerzijds de suggestie dat ze, zeker in de video, ons een lesje in beweging wil geven. Maar anderzijds is ze gewoon like a coming storm.
You know what I mean?

Dua Lipa geeft ons een lesje in dansen. Maar ondertussen laat ze niet alleen een auto verdwijnen, ze pakt ook nog iemand zijn hart af. Verder zijn er heel wat overeenkomsten met Olivia. De dames hebben hetzelfde doel.
Don't you agree?

So, come on. Let's get critical.

Dua Lipa - Physical

Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes

Bedenk iets met 'cliché', 'standaard EDM', 'al 1000x gehoord', 'standaard zangeresje' en 'iets smaakvoller dan gemiddeld'.

3.8

Dua Lipa - Physical

Stuk levendiger. Ik blijf wat moeite hebben met deze zangstijl, maar verder vind ik het wel een leuk liedje.

7

Schulz wordt ook steeds generieker, al is die climax met strijkers wel fijn. Een mager 6je.

Dua komt met een prima popsingle, maar wel een beetje veilig. Dat kan en moet beter. 6,8

Robin Schulz - 5

Ik volg Joren999 in deze, maar ben wel iets minder streng. Ik zal dit snel beu zijn, vrees ik.

Dua Lipa - 7

De muziek op zich vind ik misschien wel een 9 waard, het (prima) gezongen gedeelte is ook helemaal niet slecht, maar vind ik dan eerder aan de flauwe kant in de combinatie, niet zo memorabel, origineel of aanstekelijk. Dat trekt de song wat naar beneden, imo. Misschien dat het na verloop van tijd nog wat stijgt in mijn achting.

Robin Schulz 4

Dua Lipa 7

Robin Schulz: 6
Dua Lipa: 7

Arbeidsdeskundige
Robin Schulz: 6,5
Dua Lipa: 8

johannesA
Robin Schulz: 6,5
Dua Lipa: 6,5

Yxng Le & Frenna - Wat is je naam 2

Robin Schulz ft. Alida-In your eyes 6,5

Dua Lipa-Physical 7,5

Robin Schulz: wat een afgrijselijke stem! 3

Dua Lipa: niets bijzonders 5

Robin Schulz
6,1
Dua scoort bij mij beter dan Olivia.
7,1

Dua : 8.5 m.n. dankzij de middle 8.

Robin Schulz: 6
Dua Lipa: 7

Tijd om bij te werken:

Alicia Keys - Underdog 5
Ik hoor de stempel van Ed Sheeran wel. Maar ook Ed zelf kan beter dan dit. De infantiele boom-clap duwt dit nummer net over het (negatatieve) randje...

Kraantje Pappie & Guus Meeuwis - Nacht 4
Ik was erbij tijdens Vrienden van Amstel en toen vond ik het best grappig. Maar om het nou als single uit te brengen.. En de autotune is strong in this one...

Celeste - Stop this Flame 7,5
chevy93 schreef:
(Net) niet catchy genoeg om een grote hit te scoren, (net) niet eigenzinnig genoeg om op MuMe hoge ogen te gooien. Ik ga mee in de 'heeft zeker wel potentieel'-parade.

6,5
chevy93 schreef:
Hij groeit al: 7.
Wordt met de keer leuker.

Racoon - Het Is Al Laat Toch 5
Ik heb een haat-liefdeverhouding met Racoon. Ze kúnnen het wel, leuke liedjes schrijven, maar vertikken het gewoon. Het is te gemaakt melodramatisch. "Ambeterend" (zie bericht Poek op 21 februari) vind ik een mooie omschrijving.

Yxng Le & Frenna - Wat Is Je Naam 2
Dit soort Top Notch-ooraids is over mijn grens van wat in redelijkheid nog 'kwestie van smaak' genoemd kan worden.
Schat om te beginnen, wees lief
Al die diamonds om mijn nigga’s, ik bleed
En ik laat je never zitten, no way
En baby jij bent all I need, I need
Ik ben in love girl, can’t you see, you ses
Wil je voor mezelf, girl don’t tease me
En als ik fout maak, please don’t leave me
Met jou ben ik safe, ik was mister lonely
Want ooh jij, Ooh jij
See you make a bad man fall in love
En ik blijf rennen en ik laat niet los
Girl ik blijf hier, jouw love, mijn love
Girl ik blijf hier onze love on top
I rest my case.

Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes 4

Hoe lang blijft dit soort generieke EDM de top 40 nog halen?

Dua Lipa - Physical 5
Het is wel uptempo, maar scoort aanmerkelijk lager op de 'oorwurmladder' dan een aantal van haar eerdere singles (zoals haar nummer 1-hits One Kiss en Be The One).

Robin Schulz scoort geen hoge ogen met een gemiddelde van 5,28. Dua Lipa is fysiek iets beter bestand tegen jullie kritieken en scoort met een 6,88 tot nu toe een 2e plek in de ranglijst. Jullie latere cijfers worden zsm bijberekent.

Voor nu tijd om weer even tempo te maken met weer 2 nieuwe:

We beginnen in week 6 op #35. Daar komt een speciale Zweedse productie binnen. De song 'Forever Yours' werd eerst samen gemaakt tussen Avicii, die inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden ons veel te vroeg ontgaan is, en singer-songwriter Sandro Cavazza. Een eerste versie van de song werd door de twee heren live gedaan tijdens het Amerikaanse festival Ultra in 2016.

Na de dood van Tim zocht Sandro naar een nieuwe producer om de track af te ronden. Hier had hij uiteindelijk de Zweedse producer Kygo in gedachten. Recent hadden ze namelijk de single 'Happy Now' gemaakt. Kygo stemde akkoord en na ook akkoord van Avicii's familie maakte hij de track af. Het beleefde z'n eerste premiere tijdens zijn set op Avicii's Tribute Concert in December vorig jaar. Een maand later kwam hij uit en kwam al snel binnen in de Top 40.

#35. Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours

Op naar de volgende! Binnen op #37 komen de gebroeders Jonas. Ze scoorden een uitermate succesvolle comeback afgelopen jaar met de singles 'Sucker' en 'Only Human'. Nog geen jaar na de release van het album releasen ze alweer een nieuwe single, niet op het album te vinden. Het gaat hier om de nieuwe single 'What a Man Gotta Do'.

Het is weer wat van de heren mogen verwacht inmiddels. Uitermate catchy pop-liedjes. Let vooral op de video waarin de films Risky Business, Grease en Say Anything... opnieuw worden nagemaakt op hun eigen manier, met in de hoofdrollen hun echte echtgenotes Danielle Deleasa, Priyanka Chopra en Sophie Turner (bekend uit Game of Thrones), inmiddels allemaal hun achternaam laten omtoveren naar Jonas.

#37. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do

johannesA
Kygo 7
Jonas Brothers 6

Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours

Irritante zang, met irritante Kygoknipsels, vergeetbaar liedje, maar de saxofoon is leuk.

5

Jonas Brothers - What a Man Gotta Do

Veel leuker liedje.

7

Yxng Le & Frenna 4
Robin Schulz 6
Dua Lipa 6,5
Kygo & Avicii 6,8
Jonas Brothers 6,5

#37. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do

6,8

catdog

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.