MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Joren999 schreef:
Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours

Irritante zang, met irritante Kygoknipsels, vergeetbaar liedje, maar de saxofoon is leuk

Ik vind het eerder voorspelbare Avicii knipsels, met een reddende Kygo-touch. Sowieso 13 in een dozijn.

Kygo: 5.5
JB: 6

Welke van de twee beoordeel je?

Kygo: 4.5
Jonas Brothers: 8.0

Arbeidsdeskundige
Kygo 6
Jonas Brothers 7,5

esteban schreef:
(quote)

Ik vind het eerder voorspelbare Avicii knipsels, met een reddende Kygo-touch. Sowieso 13 in een dozijn.
Ik had het specifiek over de knipsels in de vocalen, die zijn wel heel Kygo en komen mij m'n neus uit. Eens dat het verder heel erg Avicii is (ook dat enorm overgeproduceerde gitaartje aan het begin).

Kygo: 6
Jonas Brothers: 7,5

even inhalen:

4 Yxng LE & Frenna - Wat is je naam?
5 Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes
7 Dua Lipa - Physical
5 Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours

De nieuwe Jonas Brothers moet ik nog wat vaker horen.

Voorlopig is dit de top 5:

1. Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 6.9125
3. Dua Lipa - Physical 6.86
4. Selena Gomez - Rare 6.475
5. Alicia Keys - Underdog 6.165625

Het jaar begon stroef, maar gelukkig scoren er nu eindelijk een paar nummers rond de 7 gemiddeld.

Of dat ook gaat gelden voor de nieuwe Tones and I? De voorganger was een hele dikke hit en gaat komende week waarschijnlijk de top 40 verlaten, na een half jaar in de lijst te hebben gestaan. Arrie introduceerde Tones and I destijds als volgt:
Arrie schreef:
Weer eens een volledig nieuwe naam. Tones and I is de artiestennaam van de Australische Toni Watson. Ze heeft een klein halfjaar geleden haar debuutsingle uitgebracht maar is al jaren actief als straatmuzikant en was daar op een gegeven moment een aardige sensatie in geworden, gewapend met een simpel keyboardje en een looping station. Ze neemt haar muzikale carrière heel serieus en was op een gegeven moment van maandag tot en met vrijdag muziek aan het schrijven en in het weekend op straat aan het spelen. Zeven dagen in de week gefocust op haar muziek.

In die periode is haar zang ook sterk ontwikkeld, het eerste dat opvalt als je naar haar muziek luistert. Ze heeft een vrij uniek stemgeluid dat niet iedereen zal aanspreken maar haar ook onderscheidt van anderen. Ik hoor er zelf een klein beetje Sia in, ook een beetje in de maniertjes.

Waar Dance Monkey ging over haar leven als straatmuzikant, gaat deze opvolger over mensen die bang zijn beslissingen te nemen in hun leven en daardoor eigenlijk niet verder komen.

Dance Monkey was extreem irritant, deze is niet zo erg

4.5

Dance Monkey was aanstekelijk, fris, memorabel en in zekere mate onweerstaanbaar. Deze is opvallend doordeweeks, flauw en alles behalve memorabel.

5

Arbeidsdeskundige
4

Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes 4.5
Dua Lipa - Physical 7.5
Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours 5.0
Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 4.5
Tones and I - Never Seen the Rain 3.5

Tones and I scoort een 4.79 en komt daarmee in de onderste helft te staan. In de top 5 hebben Dua Lipa en Jonas Brothers van plaats gewisseld.

1. Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2. Dua Lipa - Physical 6.9
3. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 6.6444444
4. Selena Gomez - Rare 6.475
5. Alicia Keys - Underdog 6.165625

De volgende binnenkomer is van een artiest die we al vaker hebben gezien, het Nederlandse Kris Kross Amsterdam, samen met Tino Martin en Emma Heesters, die we allebei ook al gezien hebben vorig jaar. Een Nederlands onderonsje dus, maar wat vinden we ervan?

Ze kunnen beter iets met oom Henny doen, want veel slechter kan het niet worden.

3,5

Kygo 5
Jonas Brothers 5

johannesA
7,2

Ach, er is veel slechter in dit genre. Ik zou bijna een voldoende geven, ware het niet dat de uitspraak van die chick me irriteert (vergetûh, wijvûh)...

5

Correctie na nog eens luisteren: 1

Tones and I - 3.5

Haar stem past echt totaal bij het nummer. Het benadrukt dat ze nogal een 'bijzondere' stem heeft. Daarnaast is het nummer erg zwak.

Kris Kross Amsterdan & de rest - 4.5

Eigenlijk wat Titmeister zegt. Ben überhaupt niet echt gecharmeerd van de zang.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:10 uur

geplaatst: vandaag om 12:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.