Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2020, 21:58 uur
Ik hop even verder en degenen ervoor komen nog:
SZA & Justin 7,5 (deze ken ik es een keer)
SZA & Justin 7,5 (deze ken ik es een keer)
0
geplaatst: 7 april 2020, 22:49 uur
Martin Garrix feat. Clinton Kane - Drown: 5
Jeangu Macrooy - Grow: 5
Jeangu Macrooy - Grow: 5
1
geplaatst: 9 april 2020, 10:43 uur
Ik wil mijn stem voor Doja Cat nog even verhogen naar 7,4, die is stiekem m'n rotatie ingeslopen en ik vind 'm steeds leuker.
Deze 2 zijn niet mijn ding
Topic: 3,4
Sam & Sigma: 2,2
Deze 2 zijn niet mijn ding
Topic: 3,4
Sam & Sigma: 2,2
1
geplaatst: 10 april 2020, 00:33 uur
Ik probeer er morgen weer 2 te plaatsen, schoot er een beetje bij in deze week! Uiteraard kan er nog gestemd worden op de vorige nummers.
1
geplaatst: 11 april 2020, 00:00 uur
pureshores schreef:
5SOS-Old me 7,4
5SOS-Old me 7,4
Late stemmen zijn ook weer verwerkt.

Je hoeft alleen deze nog en je hebt ze allemaal gehad

Davine Michelle - Beat Me
Doja Cat - Say So
Topic feat. A7S - Breaking Me
Sam Feldt & Sigma, feat. Gia Koka - 2 Hearts
0
geplaatst: 11 april 2020, 00:25 uur
Topic en Sam Feldt gooien geen hele hoge ogen, met 5,3 en 4,5 gemiddeld.
De top 10 ziet er momenteel als volgt uit, maar ik moet nog stemmen op Doja Cat en die gaat dan wel een paar plaatjes omhoog.
1. Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2. Dua Lipa - Physical 6.9625
3. SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix] 6.5875
4. Selena Gomez - Rare 6.475
5. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 6.436363636
6. Alicia Keys - Underdog 6.165625
7. Billie Eilish - No Time To Die 6.086363636
8. SZA, Justin Timberlake - The Other Side 6.055555556
9. Stormzy - Own it (feat. Ed Sheeran & Burna Boy) 6.054761905
10. Doja Cat - Say So 6.044444444
Inmiddels zijn we toegekomen aan week 13, dus ondanks dat het hier wel eens een paar dagen wat stiller is lopen we langzaam in. In week 13 zaten we ook al volop in de coronacrisis en die leverde ons de volgende 2 nummers op:
Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen
In de week hierna steeg 17 Miljoen Mensen meteen door naar de eerste plek, waar ie nu nog steeds staat. Uiteraard is het een bewerking van het origineel van Fluitsma & Van Tijn, die er in 1996 ook een nummer 1 hit mee scoorden. Destijds was er geen trieste aanleiding overigens: het nummer werd geschreven voor een reclame (Postbank) en zo mooi gevonden dat het op single werd uitgebracht. Deze versie hoor ik nu voor het eerst en wat me vooral opvalt is hoe kort het duurt, slechts 1:47. Daarmee is het de kortste nummer 1 hit ooit. Het moest blijkbaar snel gemaakt worden, maar een coupletje extra had toch best gekund? Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
BENEE feat. Gus Dapperton - Supalonely
Het clipje van Supalonely is begin februari online gezet, dus of het nou echt geïnspireerd is op de coronacrisis valt te betwijfelen. Maar zoals zoveel muziek lijkt het ineens wel van toepassing. Nu hoop ik dat de mensen die alleen thuis zitten deze dagen toch nog goed doorkomen.
Benee is een twintigjarige Nieuwzeelandse zangeres die in haar thuisland al 2 jaar de hits aaneen rijgt en nu met Supalonely haar internationale doorbraak beleeft. Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een fris popnummer vind, ondanks het toefje autotune doet het wel indie aan. De Gus Dapperton die een klein stukje meezingt is een Amerikaanse artiest met nog niet echt een grote staat van dienst, ook voor hem is dit zijn eerste wereldwijde hit.
De top 10 ziet er momenteel als volgt uit, maar ik moet nog stemmen op Doja Cat en die gaat dan wel een paar plaatjes omhoog.
1. Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2. Dua Lipa - Physical 6.9625
3. SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix] 6.5875
4. Selena Gomez - Rare 6.475
5. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 6.436363636
6. Alicia Keys - Underdog 6.165625
7. Billie Eilish - No Time To Die 6.086363636
8. SZA, Justin Timberlake - The Other Side 6.055555556
9. Stormzy - Own it (feat. Ed Sheeran & Burna Boy) 6.054761905
10. Doja Cat - Say So 6.044444444
Inmiddels zijn we toegekomen aan week 13, dus ondanks dat het hier wel eens een paar dagen wat stiller is lopen we langzaam in. In week 13 zaten we ook al volop in de coronacrisis en die leverde ons de volgende 2 nummers op:
Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen
In de week hierna steeg 17 Miljoen Mensen meteen door naar de eerste plek, waar ie nu nog steeds staat. Uiteraard is het een bewerking van het origineel van Fluitsma & Van Tijn, die er in 1996 ook een nummer 1 hit mee scoorden. Destijds was er geen trieste aanleiding overigens: het nummer werd geschreven voor een reclame (Postbank) en zo mooi gevonden dat het op single werd uitgebracht. Deze versie hoor ik nu voor het eerst en wat me vooral opvalt is hoe kort het duurt, slechts 1:47. Daarmee is het de kortste nummer 1 hit ooit. Het moest blijkbaar snel gemaakt worden, maar een coupletje extra had toch best gekund? Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
BENEE feat. Gus Dapperton - Supalonely
Het clipje van Supalonely is begin februari online gezet, dus of het nou echt geïnspireerd is op de coronacrisis valt te betwijfelen. Maar zoals zoveel muziek lijkt het ineens wel van toepassing. Nu hoop ik dat de mensen die alleen thuis zitten deze dagen toch nog goed doorkomen.
Benee is een twintigjarige Nieuwzeelandse zangeres die in haar thuisland al 2 jaar de hits aaneen rijgt en nu met Supalonely haar internationale doorbraak beleeft. Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een fris popnummer vind, ondanks het toefje autotune doet het wel indie aan. De Gus Dapperton die een klein stukje meezingt is een Amerikaanse artiest met nog niet echt een grote staat van dienst, ook voor hem is dit zijn eerste wereldwijde hit.
0
geplaatst: 11 april 2020, 00:28 uur
0
geplaatst: 11 april 2020, 00:36 uur
4,5 / Martin Garrix feat. Clinton Kane - Drown
5,5 / 5SOS - Old Me
5,0 / Jeangu Macrooy - Grow
8,0 / Doja Cat - Say So
6,0 / SZA, Justin Timberlake - The Other Side
5,5 / Topic feat. A7S - Breaking Me
4,5 / Sam Feldt & Sigma, feat. Gia Koka - 2 Hearts
3,0 / Davine Michelle - Beat Me
3,0 / Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen
7,0 / Benee feat. Gus Dapperton - Supalonely
The Other Side vond ik eerst vreselijk, maar viel me nu toch wel mee. Desondanks hebben zowel SZA als JT veel en veel beter gemaakt. Misschien moest Justin Timberland maar weer eens bellen voor een album...
Doja Cat heb ik een maand of 2/3 terug al veel gedraaid. Blijft een erg leuk nummer. Benee kende ik nog niet, maar vind ik erg aanstekelijk. Wie weet gaat die 7 nog omhoog. De nummers met Davina Michelle vind ik allemaal een beetje vlak en makkelijk en ze heeft af en toe van die vreselijke uithalen.
5,5 / 5SOS - Old Me
5,0 / Jeangu Macrooy - Grow
8,0 / Doja Cat - Say So
6,0 / SZA, Justin Timberlake - The Other Side
5,5 / Topic feat. A7S - Breaking Me
4,5 / Sam Feldt & Sigma, feat. Gia Koka - 2 Hearts
3,0 / Davine Michelle - Beat Me
3,0 / Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen
7,0 / Benee feat. Gus Dapperton - Supalonely
The Other Side vond ik eerst vreselijk, maar viel me nu toch wel mee. Desondanks hebben zowel SZA als JT veel en veel beter gemaakt. Misschien moest Justin Timberland maar weer eens bellen voor een album...
Doja Cat heb ik een maand of 2/3 terug al veel gedraaid. Blijft een erg leuk nummer. Benee kende ik nog niet, maar vind ik erg aanstekelijk. Wie weet gaat die 7 nog omhoog. De nummers met Davina Michelle vind ik allemaal een beetje vlak en makkelijk en ze heeft af en toe van die vreselijke uithalen.
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 11 april 2020, 02:06 uur
Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen: 1
Benee feat. Gus Dapperton - Supalonely: 6
Benee feat. Gus Dapperton - Supalonely: 6
1
geplaatst: 11 april 2020, 07:47 uur
Davina & Snelle: 1 
BENEE: 8,2
Supalonely ken ik al een tijdje, leuk dat het nu een hit wordt, catchy nummer
Alleen had die Gus Dapperton er niet in gehoeven. Enne, BENEE hoort in caps 
Edit: ik zie net dat ze van 19 naar 10 gaat en terecht, haar EP Stella & Steve is ook de moeite waard.

BENEE: 8,2
Supalonely ken ik al een tijdje, leuk dat het nu een hit wordt, catchy nummer
Alleen had die Gus Dapperton er niet in gehoeven. Enne, BENEE hoort in caps 
Edit: ik zie net dat ze van 19 naar 10 gaat en terecht, haar EP Stella & Steve is ook de moeite waard.
0
geplaatst: 11 april 2020, 10:47 uur
Ik kon het nog aanpassen, BENEE staat nu in CAPS. 
Leuk dat 'ie zo goed gaat, hier en in de top 40.

Leuk dat 'ie zo goed gaat, hier en in de top 40.
0
geplaatst: 11 april 2020, 14:49 uur
Davina Michelle & Snelle: 1,5
Een echte draak die profiteert van de coronabonus.
BENEE: 7
Dit kan ik dan weer een heel stuk beter behappen. Fijn nummer dat vrij duidelijk boven het maaiveld uitsteekt qua hitlijstkwaliteit.
Een echte draak die profiteert van de coronabonus.

BENEE: 7
Dit kan ik dan weer een heel stuk beter behappen. Fijn nummer dat vrij duidelijk boven het maaiveld uitsteekt qua hitlijstkwaliteit.
0
geplaatst: 11 april 2020, 15:29 uur
herman
Beat me had ik al gehad ergens
Het gaat bij mij wel door elkaar ja omdat ik wat nummers die ik al kende eerst heb beoordeeld.
Zo ook
17 miljoen mensen 1

Het gaat bij mij wel door elkaar ja omdat ik wat nummers die ik al kende eerst heb beoordeeld.
Zo ook
17 miljoen mensen 1
0
geplaatst: 11 april 2020, 15:49 uur
pureshores schreef:
herman
herman

Ik zie dat we dat cijfers inderdaad al hadden staan, ik keek gisteren blijkbaar even verkeerd.
17 miljoen mensen heeft nu 8,5 punt verzameld na 6 stemmen.

0
geplaatst: 14 april 2020, 09:18 uur
Topic feat. A7S - 5 (vervelende stem, muziek is wel ok)
Sam Feldt & Sigma, feat. Gia Koka - 4,3
Davina Michelle & Snelle - 3 (het is niet per se slecht ofzo, maar wel heel makkelijk. Daarnaast staat de zang van beiden me steeds meer tegen)
BENEE feat. Gus Dapperton - 6,5
Later vandaag plaats ik de volgende twee.
Sam Feldt & Sigma, feat. Gia Koka - 4,3
Davina Michelle & Snelle - 3 (het is niet per se slecht ofzo, maar wel heel makkelijk. Daarnaast staat de zang van beiden me steeds meer tegen)
BENEE feat. Gus Dapperton - 6,5
Later vandaag plaats ik de volgende twee.
0
geplaatst: 14 april 2020, 19:32 uur
Het zal niemand verbazen dat Davina Michelle & Snelle onderaan mogen aansluiten, met gemiddeld een 2,55 (dat is zelfs lager dan het gemiddelde van de laagst scorende plaat in 2019, dat was een 2,68). Gelukkig voor Davina en Snelle is het algemene Nederlandse publiek meer te spreken over de herbewerking, het nummer steeg in week 2 door naar plek 1 en staat daar nu nog steeds.
De score zorgt voor een voorlopige flop 5 van volledig Nederlandse makelaardij, waarvan 4 platen in het Nederlands zijn gezongen. Ik vraag me af, is het echt zo dat de Nederlandse hitparadepop zoveel slechter is, of zijn we gewoon kritischer? Het helpt misschien niet dat er 2 platen tussen zitten die een bewerking zijn van een overbekende plaat, die doen het hier nooit goed.
BENEE en Gus Dapperton doen het een stuk beter met een 6.6 en mogen daarom voorlopig de 3e plek bezet houden. In 2019 zouden ze met deze score echter op plek 23 uitkomen, dus of het genoeg gaat zijn voor de uiteindelijke top 10 valt te betwijfelen.
De volgende binnenkomer is een re-entry, die we dus niet opnieuw gaan bespreken (Roses). Wel opvallend, want deze plaat is ondertussen doorgestegen naar plek 6, dus lijkt in tweede instantie toch aan te slaan.
De volgende echte nieuwe binnenkomer is weer van Nederlandse makelaardij: Rolf Sanchez, die vorig jaar een grote hit had met Emma Heesters. Zijn nieuwe nummer is een Spaans/Nederlands nummer, dat door hem zelf in samenwerking met zowel Nederlandse als Spaanse songwriters is geschreven.
Rolf Sanchez - Como Tu
Ook de eerste binnenkomer in week 14 is van Nederlandse makelaardij, en wel van Ali B. Hoewel Ali tegenwoordig naar mijn idee meer aan zijn tv-carrière aan het werken is, brengt hij ook nog weleens nieuwe muziek uit. Dit keer een nummer over de coronacrisis en de 1,5 meter afstand die we hier moeten bewaren en wordt hij bijgestaan door Poke & Judeska. Die laatste is dan weer een typetje van Jandino Asporaat.
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf
De score zorgt voor een voorlopige flop 5 van volledig Nederlandse makelaardij, waarvan 4 platen in het Nederlands zijn gezongen. Ik vraag me af, is het echt zo dat de Nederlandse hitparadepop zoveel slechter is, of zijn we gewoon kritischer? Het helpt misschien niet dat er 2 platen tussen zitten die een bewerking zijn van een overbekende plaat, die doen het hier nooit goed.
BENEE en Gus Dapperton doen het een stuk beter met een 6.6 en mogen daarom voorlopig de 3e plek bezet houden. In 2019 zouden ze met deze score echter op plek 23 uitkomen, dus of het genoeg gaat zijn voor de uiteindelijke top 10 valt te betwijfelen.
De volgende binnenkomer is een re-entry, die we dus niet opnieuw gaan bespreken (Roses). Wel opvallend, want deze plaat is ondertussen doorgestegen naar plek 6, dus lijkt in tweede instantie toch aan te slaan.
De volgende echte nieuwe binnenkomer is weer van Nederlandse makelaardij: Rolf Sanchez, die vorig jaar een grote hit had met Emma Heesters. Zijn nieuwe nummer is een Spaans/Nederlands nummer, dat door hem zelf in samenwerking met zowel Nederlandse als Spaanse songwriters is geschreven.
Rolf Sanchez - Como Tu
Ook de eerste binnenkomer in week 14 is van Nederlandse makelaardij, en wel van Ali B. Hoewel Ali tegenwoordig naar mijn idee meer aan zijn tv-carrière aan het werken is, brengt hij ook nog weleens nieuwe muziek uit. Dit keer een nummer over de coronacrisis en de 1,5 meter afstand die we hier moeten bewaren en wordt hij bijgestaan door Poke & Judeska. Die laatste is dan weer een typetje van Jandino Asporaat.
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 april 2020, 23:39 uur
Rolf Sanchez - Como Tu: 6,5
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf: 1
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf: 1
0
geplaatst: 15 april 2020, 00:57 uur
Rolf Sanchez - Como Tu: 2,5
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf: 6,0
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf: 6,0