Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
5
geplaatst: 17 april 2020, 01:29 uur
Ik heb vandaag mijn beste dag sinds tijden, en daarom gaan we maar eens aan de grote inhaalslag beginnen!
Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes
Wat gek, het voelt niet aan alsof hij op een verhoogde snelheid afspeelt. Verder een standaard Schulz-deuntje, niet slecht maar ook niet opzienbarend. 5,5
Dua Lipa - Physical
Niet zo leuk als voorganger Don't Start Now, het voelt wat platter. Maar het is een pakkend deuntje waar een lekkere vaart in zit. 6,3
Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours
Die saxofoon is meer iets uit de eerste helft van de jaren '10, toch? Krijg meteen flashbacks naar Bakermat, Klingande, etc. De rest van het nummer hebben we ook al eerder en beter gehoord. Die vocal cuts deed Kygo bijvoorbeeld veel leuker op It Ain't Me. Beetje nietszeggend allemaal. 5
Jonas Brothers - What a Man Gotta Do
Grappig, de Jonas Brothers scoren in Nederland met hun comeback een stuk beter dan ze vroeger deden. Alweer de vierde hit sinds de comeback. Klinkt ook weer prima verzorgd, en Nick en Joe zijn fijne zangers, maar het mis wel net iets wat Sucker en Only Human wel hadden. Toch een gezellig plaatje. 6,5
Tones and I - Never Seen the Rain
Ik had zo'n gevoel dat Tones weleens als een one hit wonder zou kunnen eindigen, maar toch niet! Ze weet een tweede hit te scoren met een rustiger liedje. Wel aardig, maar veel minder bijzonder dan Dance Monkey. Beetje suf zelfs. 6
Kris Kross Amsterdam, Tino Martin & Emma Heesters - Loop Niet Weg
Ik heb het gevoel dat elk nummer van KKA uit dezelfde mal komt. Ze lijken enorm op elkaar. Het type zanger als Tino Martin dig ik ook niet echt. Hij Is Van Mij vond ik nog wel leuk, maar nu haak ik wel echt af. 3
Disclosure & Khalid - Know Your Worth
Oeh, zwoel plaatje! De zang van Khalid werkt hier erg goed. Een rustig R&B-plaatje, maar dan geproduceerd door twee house-producers. Leuk! 7,3
SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix]
Origineel is een stuk leuker, spannend plaatje is dat. Die spanning is er in de remix wel uit, want daarin wordt het gewoon een clubbanger. Het sterke refrein blijft daar natuurlijk wel goed overeind. Wel vermakelijk om zo nu en dan te horen. 6,5
Billie Eilish - No Time To Die
Hé, Billie gebruikt ineens hoofdletters. Dat moest zeker vanuit het James Bond-kamp. Wel bijzonder dat iemand als Billie een Bond-soundtrack maakt, ik vind de twee helemaal niet bij elkaar pakken. In het resultaat zijn beide invloeden wel te horen, maar voor mij doen de Bond-invloeden eigenlijk afbreuk aan het Eilish-nummer. Het wordt me ook te bombastisch daardoor. 6,5
Justin Bieber ft. Quavo - Intentions
Vandaag zijn nieuwe album voor het eerst beluisterd. Het is één grote ode aan de liefde voor zijn vrouw. Enorm kleffe plaat dus. Het blijft allemaal ook enorm vlak. Ik ben echt blij dat Justin het geluk weer heeft gevonden, maar het levert enorm lege muziek op. Neemt niet weg dat ik nog steeds een zwak heb voor de knul. Enorm fijn stemgeluid (ja, dat blijf ik vinden). Intentions is wel aardig, maar ook wel heel erg herhalend. En Quavo is de minste van de Migos, zijn automatische piloot-verse voegt niet veel toe. En toch, en toch, nog steeds dat zwak he... 6,5 dan maar.
Niall Horan - No Judgment
Oeh, nog zo'n knul voor wie ik een zwak heb. Pakkend liedje weer, maar het blijft ook allemaal aan de vlakke kant. Zijn stem klinkt hierin ook erg vlak. Heb nog even opgezocht of dit toevallig door Ed Sheeran geschreven is, maar toch niet. Het had zomaar gekund. En dat is niet iets positiefs. 5
Opgeblazen ft. Wilbert Pigmans - De Toreador
Leuk dat er weer eens carnavalsmuziek in de Top 40 staat, en dat meen ik serieus. Dat hoort er namelijk ook bij. Die dingen worden een week lang helemaal platgedraaid in het zuiden van het land dus dan verdient het ook wel een plekje in de lijst. Jammer dat het dan weer net deze cover van Jacques Herb moet zijn. Er is wel leuker te vinden in het genre, 123poetertjes kan daar zo een mooi lijstje van maken. Dat Bram Krikke het trouwens niet heeft gehaald vind ik wel verrassend. 2
Sam Smith - To Die For
Ik kan Sam Smith wel waarderen. How Do You Sleep was één van de beste Top 40-hits van vorig jaar. To Die For is veel rustiger, met opvallend genoeg wat stembewerking. Nog niet helemaal erover uit wat ik daarvan vind, maar ik vind het wel weer een fraai liedje. 7
Miss Montreal - Hier
Miss Montreal blijft ook maar hits scoren he? Clichématig als altijd, ene-oor-in-andere oor-uit, en meer van dat soort termen kan ik erop plakken. 2
Davina Michelle - Beat Me
Veel te dramatisch naar mijn smaak. Mag allemaal wat subtieler. Zingen kan ze, maar verder niet mijn ding.
3,5
Martin Garrix ft. Clinton Kane - Drown
Het heeft z'n momenten en is prima geproduceerd, maar zodra de oohoohooo's erin komen, haak ik af. 4,5
5 Seconds of Summer - Old Me
Een nieuwe 5SOS, ben ik toch wel weer benieuwd naar. Fijn plaatje weer. Het klinkt toch net weer anders dan de vorige singles, wat positief is. Het is niet zo enorm catchy als sommige van hun hits, maar gewoon een prettig popliedje. 6,8
Jeangu Macrooy - Grow
Ah, onze inzending voor Eurovisie. Die had ik dus ook nog niet gehoord. Überhaupt niet erg bekend met Jeangu, weleens een liedje op 3FM gehoord. Dat klonk toch vrij anders dan dit, een gedragen ballad met lichte elektronische begeleiding. Verrassend. Klinkt als iets wat je vaker moet horen, mooie opbouw wel.
Doja Cat - Say So
Had ik al een cijfer gegeven, maar toch weer laten langskomen. Want blijft een fijn plaatje natuurlijk! Ik lees trouwens dat Dr. Luke dit heeft geproduceerd onder het pseudoniem Tyson Trax. Is dat vanwege zijn slechte reputatie, dat ie het maar onder een 'schuilnaam' gaat doen? Waarschijnlijk wel het leukste wat ie ooit heeft gedaan maar wat mij betreft werkt niemand meer met die man samen. Anyway, haar keuze. Ik lees trouwens ook dat haar echte naam Amalaratna Zandile Dlamini is. Bijzondere naam! Ik blijf bij m'n 7,5.
SZA & Justin Timberlake - The Other Side
SZA, leuk! Lekker funky productie, krijg er ook wel echt een JT-gevoel bij. Deze wil ik wel vaker horen. 7,5
Topic ft. A7S - Breaking Me
Zo'n nummer waarbij je al meteen het gevoel hebt dat je het wel eerder hebt gehoord. EDM-popplaatje nummer zoveel dat zich niet onderscheidt. 5
Sam Feldt & Sigma ft. Gia Koka - 2 Hearts
Oh hey nog meer EDM-pop. Lekker vrolijk refreintje wel! Deze kan ik wel hebben eigenlijk. 6,5
Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen
Nouja, gelukkig is ie zo voorbij. Wordt een nummer 1-hit puur omdat ze een tekst zingen over de coronasituatie, maar muzikaal gezien totaal oninteressant. 1
BENEE ft. Gus Dapperton - Supalonely
Woooow Gus Dapperton in de Top 40?! Wat gebeurt hier? Jammer dat het als featuring is bij een of ander matig zangeresje, zijn eigen muziek is tig keer leuker. Maar hey, toch leuk om Gus in de Top 40 tegen te komen. Krijgt ze een bonuspuntje voor. 6,5
Rolf Sanchez - Como Tu
Op een of andere manier vind ik het wat irritant dat ie de hele tijd van taal wisselt. Verder is het inwisselbare latin pop. Er is zoveel beter in het genre. 3
Ali B ft. Poke & Judeska - Anderhalf
Ah, weer een Corona-plaatje. Klinkt als het gemiddelde Poke-plaatje en die vind ik altijd wel vermakelijk. Geen groot fan van Jandino verder maar zijn stuk is ook nog te doen. Doet me trouwens denken aan Afstand van Dopebwoy. Anyway, ik vermaak me altijd wel met zulke plaatjes. 6,5
Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes
Wat gek, het voelt niet aan alsof hij op een verhoogde snelheid afspeelt. Verder een standaard Schulz-deuntje, niet slecht maar ook niet opzienbarend. 5,5
Dua Lipa - Physical
Niet zo leuk als voorganger Don't Start Now, het voelt wat platter. Maar het is een pakkend deuntje waar een lekkere vaart in zit. 6,3
Die saxofoon is meer iets uit de eerste helft van de jaren '10, toch? Krijg meteen flashbacks naar Bakermat, Klingande, etc. De rest van het nummer hebben we ook al eerder en beter gehoord. Die vocal cuts deed Kygo bijvoorbeeld veel leuker op It Ain't Me. Beetje nietszeggend allemaal. 5
Grappig, de Jonas Brothers scoren in Nederland met hun comeback een stuk beter dan ze vroeger deden. Alweer de vierde hit sinds de comeback. Klinkt ook weer prima verzorgd, en Nick en Joe zijn fijne zangers, maar het mis wel net iets wat Sucker en Only Human wel hadden. Toch een gezellig plaatje. 6,5
Ik had zo'n gevoel dat Tones weleens als een one hit wonder zou kunnen eindigen, maar toch niet! Ze weet een tweede hit te scoren met een rustiger liedje. Wel aardig, maar veel minder bijzonder dan Dance Monkey. Beetje suf zelfs. 6
Kris Kross Amsterdam, Tino Martin & Emma Heesters - Loop Niet Weg
Ik heb het gevoel dat elk nummer van KKA uit dezelfde mal komt. Ze lijken enorm op elkaar. Het type zanger als Tino Martin dig ik ook niet echt. Hij Is Van Mij vond ik nog wel leuk, maar nu haak ik wel echt af. 3
Disclosure & Khalid - Know Your Worth
Oeh, zwoel plaatje! De zang van Khalid werkt hier erg goed. Een rustig R&B-plaatje, maar dan geproduceerd door twee house-producers. Leuk! 7,3
Origineel is een stuk leuker, spannend plaatje is dat. Die spanning is er in de remix wel uit, want daarin wordt het gewoon een clubbanger. Het sterke refrein blijft daar natuurlijk wel goed overeind. Wel vermakelijk om zo nu en dan te horen. 6,5
Billie Eilish - No Time To Die
Hé, Billie gebruikt ineens hoofdletters. Dat moest zeker vanuit het James Bond-kamp. Wel bijzonder dat iemand als Billie een Bond-soundtrack maakt, ik vind de twee helemaal niet bij elkaar pakken. In het resultaat zijn beide invloeden wel te horen, maar voor mij doen de Bond-invloeden eigenlijk afbreuk aan het Eilish-nummer. Het wordt me ook te bombastisch daardoor. 6,5
Justin Bieber ft. Quavo - Intentions
Vandaag zijn nieuwe album voor het eerst beluisterd. Het is één grote ode aan de liefde voor zijn vrouw. Enorm kleffe plaat dus. Het blijft allemaal ook enorm vlak. Ik ben echt blij dat Justin het geluk weer heeft gevonden, maar het levert enorm lege muziek op. Neemt niet weg dat ik nog steeds een zwak heb voor de knul. Enorm fijn stemgeluid (ja, dat blijf ik vinden). Intentions is wel aardig, maar ook wel heel erg herhalend. En Quavo is de minste van de Migos, zijn automatische piloot-verse voegt niet veel toe. En toch, en toch, nog steeds dat zwak he... 6,5 dan maar.
Niall Horan - No Judgment
Oeh, nog zo'n knul voor wie ik een zwak heb. Pakkend liedje weer, maar het blijft ook allemaal aan de vlakke kant. Zijn stem klinkt hierin ook erg vlak. Heb nog even opgezocht of dit toevallig door Ed Sheeran geschreven is, maar toch niet. Het had zomaar gekund. En dat is niet iets positiefs. 5
Opgeblazen ft. Wilbert Pigmans - De Toreador
Leuk dat er weer eens carnavalsmuziek in de Top 40 staat, en dat meen ik serieus. Dat hoort er namelijk ook bij. Die dingen worden een week lang helemaal platgedraaid in het zuiden van het land dus dan verdient het ook wel een plekje in de lijst. Jammer dat het dan weer net deze cover van Jacques Herb moet zijn. Er is wel leuker te vinden in het genre, 123poetertjes kan daar zo een mooi lijstje van maken. Dat Bram Krikke het trouwens niet heeft gehaald vind ik wel verrassend. 2
Sam Smith - To Die For
Ik kan Sam Smith wel waarderen. How Do You Sleep was één van de beste Top 40-hits van vorig jaar. To Die For is veel rustiger, met opvallend genoeg wat stembewerking. Nog niet helemaal erover uit wat ik daarvan vind, maar ik vind het wel weer een fraai liedje. 7
Miss Montreal - Hier
Miss Montreal blijft ook maar hits scoren he? Clichématig als altijd, ene-oor-in-andere oor-uit, en meer van dat soort termen kan ik erop plakken. 2
Veel te dramatisch naar mijn smaak. Mag allemaal wat subtieler. Zingen kan ze, maar verder niet mijn ding.
3,5
Het heeft z'n momenten en is prima geproduceerd, maar zodra de oohoohooo's erin komen, haak ik af. 4,5
Een nieuwe 5SOS, ben ik toch wel weer benieuwd naar. Fijn plaatje weer. Het klinkt toch net weer anders dan de vorige singles, wat positief is. Het is niet zo enorm catchy als sommige van hun hits, maar gewoon een prettig popliedje. 6,8
Jeangu Macrooy - Grow
Ah, onze inzending voor Eurovisie. Die had ik dus ook nog niet gehoord. Überhaupt niet erg bekend met Jeangu, weleens een liedje op 3FM gehoord. Dat klonk toch vrij anders dan dit, een gedragen ballad met lichte elektronische begeleiding. Verrassend. Klinkt als iets wat je vaker moet horen, mooie opbouw wel.
Doja Cat - Say So
Had ik al een cijfer gegeven, maar toch weer laten langskomen. Want blijft een fijn plaatje natuurlijk! Ik lees trouwens dat Dr. Luke dit heeft geproduceerd onder het pseudoniem Tyson Trax. Is dat vanwege zijn slechte reputatie, dat ie het maar onder een 'schuilnaam' gaat doen? Waarschijnlijk wel het leukste wat ie ooit heeft gedaan maar wat mij betreft werkt niemand meer met die man samen. Anyway, haar keuze. Ik lees trouwens ook dat haar echte naam Amalaratna Zandile Dlamini is. Bijzondere naam! Ik blijf bij m'n 7,5.
SZA, leuk! Lekker funky productie, krijg er ook wel echt een JT-gevoel bij. Deze wil ik wel vaker horen. 7,5
Zo'n nummer waarbij je al meteen het gevoel hebt dat je het wel eerder hebt gehoord. EDM-popplaatje nummer zoveel dat zich niet onderscheidt. 5
Oh hey nog meer EDM-pop. Lekker vrolijk refreintje wel! Deze kan ik wel hebben eigenlijk. 6,5
Nouja, gelukkig is ie zo voorbij. Wordt een nummer 1-hit puur omdat ze een tekst zingen over de coronasituatie, maar muzikaal gezien totaal oninteressant. 1
Woooow Gus Dapperton in de Top 40?! Wat gebeurt hier? Jammer dat het als featuring is bij een of ander matig zangeresje, zijn eigen muziek is tig keer leuker. Maar hey, toch leuk om Gus in de Top 40 tegen te komen. Krijgt ze een bonuspuntje voor. 6,5
Rolf Sanchez - Como Tu
Op een of andere manier vind ik het wat irritant dat ie de hele tijd van taal wisselt. Verder is het inwisselbare latin pop. Er is zoveel beter in het genre. 3
Ah, weer een Corona-plaatje. Klinkt als het gemiddelde Poke-plaatje en die vind ik altijd wel vermakelijk. Geen groot fan van Jandino verder maar zijn stuk is ook nog te doen. Doet me trouwens denken aan Afstand van Dopebwoy. Anyway, ik vermaak me altijd wel met zulke plaatjes. 6,5
0
geplaatst: 17 april 2020, 11:51 uur
Arrie schreef:
Jeangu Macrooy - Grow
Jeangu Macrooy - Grow
May I have your vote please?
0
geplaatst: 17 april 2020, 12:14 uur
Klinkt als 13 in een dozijn. Laten we het maar op een ode houden.
6,3
Billie Elish - No time to die
Klinkt als 13 in een dozijn. Typisch weer zo'n Bond-nummer. Maar dat dozijn ligt mij wel.
7,0
Aanstekelijk. Stijgt nog steeds na al die weken (net als in de echte top 40) en bij mij gaat die ook niet vervelen.
7,0
Minder sterk dan dance monkey. Maar sterker dan het gemiddelde top 40 materiaal.
6,7
Kris Kross Amsterdam & de rest loop niet weg
Hier loop ik graag voor weg.
5,3
Khalid & Disclosure - Know Your Worth
Ik weet niet goed wat voor cijfer ik hieraan wil geven. Paar keer gedraaid maar de ene keer vind ik hem lekkerder dan de andere keer. Dan toch maar een
6,5
Origineel is beter maar de remix maar deze scoort ook een ruime voldoende.
6,8
Justin Bieber - Intentions
Justin mag wel wat meer zijn mond houden. Dat zou een punt extra opleveren.
6,2
Niall Horan - No judgment
Hier was meer uit te halen geweest. Erg vlak terwijl je hoopt op pieken en dalen.
5,7
Sam Smith - To Die For
Dit liedje wordt beter als je het vaker hoort.
7,0
Miss Montreal - Hier
Dit liedje wordt minder als je het vaker hoort. En het begon al niet goed.
Ik ga zelfs de zonnestralen van Acda en de Munnik missen.
4,0
Engels met een Rotterdams accent. Aanstellerige zang die mij niet ligt. Maar zingen kan ze.
5,7
Liedje met wel aardige accenten in tegenstelling tot de vorige.
6,7
Jeangu Macrooy - Grow
Deze wil nog niet echt groeien bij mij.
6,2
Doja Cat - Say So
Lekker. Ik bedoel uiteraard de muziek.
7,1
Het betere werk. Sterker nog, de beste uit deze serie.
7,2
De oohoohooo's zijn de nieuwe la, la, la, la's. Ik verdrink daar niet graag in.
5,5
La, la, la, la. Back to the old present.
5,9
Deze La, la, la, la ken ik dan wel weer hebben.
6,2
Drie sterretjes maar geen enkel hartje.
6,0
Rolf Sanchez - Como Tu
Wisselvallig.
5,8
Klinkt als 13 in een dozijn. Laten we het maar op een ode houden.
6,3
Billie Elish - No time to die
Klinkt als 13 in een dozijn. Typisch weer zo'n Bond-nummer. Maar dat dozijn ligt mij wel.
7,0
Aanstekelijk. Stijgt nog steeds na al die weken (net als in de echte top 40) en bij mij gaat die ook niet vervelen.
7,0
Minder sterk dan dance monkey. Maar sterker dan het gemiddelde top 40 materiaal.
6,7
Kris Kross Amsterdam & de rest loop niet weg
Hier loop ik graag voor weg.
5,3
Khalid & Disclosure - Know Your Worth
Ik weet niet goed wat voor cijfer ik hieraan wil geven. Paar keer gedraaid maar de ene keer vind ik hem lekkerder dan de andere keer. Dan toch maar een
6,5
Origineel is beter maar de remix maar deze scoort ook een ruime voldoende.
6,8
Justin Bieber - Intentions
Justin mag wel wat meer zijn mond houden. Dat zou een punt extra opleveren.
6,2
Niall Horan - No judgment
Hier was meer uit te halen geweest. Erg vlak terwijl je hoopt op pieken en dalen.
5,7
Sam Smith - To Die For
Dit liedje wordt beter als je het vaker hoort.
7,0
Miss Montreal - Hier
Dit liedje wordt minder als je het vaker hoort. En het begon al niet goed.
Ik ga zelfs de zonnestralen van Acda en de Munnik missen.
4,0
Engels met een Rotterdams accent. Aanstellerige zang die mij niet ligt. Maar zingen kan ze.
5,7
Liedje met wel aardige accenten in tegenstelling tot de vorige.
6,7
Jeangu Macrooy - Grow
Deze wil nog niet echt groeien bij mij.
6,2
Doja Cat - Say So
Lekker. Ik bedoel uiteraard de muziek.
7,1
Het betere werk. Sterker nog, de beste uit deze serie.
7,2
De oohoohooo's zijn de nieuwe la, la, la, la's. Ik verdrink daar niet graag in.
5,5
La, la, la, la. Back to the old present.
5,9
Deze La, la, la, la ken ik dan wel weer hebben.
6,2
Drie sterretjes maar geen enkel hartje.
6,0
Rolf Sanchez - Como Tu
Wisselvallig.
5,8
0
geplaatst: 17 april 2020, 12:15 uur
Mijn moeder vertelde mij vroeger dat je 1,5 meter van het televisiescherm af moest zijn want dichterbij was slecht voor de ogen. Sinds die bitches als Alie en Jandina continu op de beeldbuis verschijnen heb ik daar geen enkele moeite meer mee.
Daarom alleen al, leuk gedaan dit. Deze is mij minstens vier keer anderhalf waard.
6,5
Mijn moeder vertelde mij vroeger dat je 1,5 meter van het televisiescherm af moest zijn want dichterbij was slecht voor de ogen. Sinds die bitches als Alie en Jandina continu op de beeldbuis verschijnen heb ik daar geen enkele moeite meer mee.
Daarom alleen al, leuk gedaan dit. Deze is mij minstens vier keer anderhalf waard.
6,5
0
geplaatst: 17 april 2020, 12:18 uur
Opgeblazen ft. Wilbert Pigmans - Toreador
Vrijwel hetzelfde als het origineel van Jacques Herb. Wel leuk dat je hierdoor dat origineel uit 1970 veel meer gaat waarderen. Die wordt in één keer veel beter.
Ik zat net zo hoog als Luc. Maar Jacques krijgt er van mij 2 punten bij. (5,5)
En opgeblazen krijgt dezelfde bonus.
2,0
Vrijwel hetzelfde als het origineel van Jacques Herb. Wel leuk dat je hierdoor dat origineel uit 1970 veel meer gaat waarderen. Die wordt in één keer veel beter.
LucM schreef:
27. Jacques Herb - De Toreador (O, O, Signorita)
Dit is zo erg theatraal dat ik het helemaal niet serieus kan nemen. Verder alle denkbare (Spaanse) clichés in dit nummer.
Cijfer: 3,5
27. Jacques Herb - De Toreador (O, O, Signorita)
Dit is zo erg theatraal dat ik het helemaal niet serieus kan nemen. Verder alle denkbare (Spaanse) clichés in dit nummer.
Cijfer: 3,5
Ik zat net zo hoog als Luc. Maar Jacques krijgt er van mij 2 punten bij. (5,5)
En opgeblazen krijgt dezelfde bonus.
2,0
0
geplaatst: 17 april 2020, 13:22 uur
Ik snap bijvoorbeeld het refrein niet, Joren999, in relatie tot de Coronacrisis:
17 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde
Alsof we nog in dezelfde situatie zitten als 1996, alleen 2 miljoen erbij.
Het oorspronkelijke liedje ging over de volgepakte stranden die als typisch Nederlands worden ervaren.
Met zijn allen naar het strand.
Dat kunnen we in 2020 wel vergeten. Doe daar wat mee!
We hebben duidelijkheid nodig in deze onzekere tijden. Als je er dit van maakt dan snap ik het beter:
17 miljoen mensen zijn verbonden met de hele aarde,
Die schrijf je nu de wetten voor, ter redding van bejaarden.
Dat is misschien niet helemaal perfect eindrijm maar die is er in het hele nummer verder toch al uit.
Met dank aan Snelle.
En dan Davina Michelle (die twee artiesten rijmen dan wel weer).
Ze komt op mij erg hysterisch en aanstellerig over.
Ze herhaalt binnen een minuut overdreven vaak: 17 miljoen mensen.
Alsof we die in het land van nuchterheid allemaal kwijt zijn. En de nuchterheid ook.
In het land van 1000 meningen is mijn mening over dit liedje: waardeloos.
Over het cijfer ben ik eendrachtig:
1
Joren999 schreef:
Ik vraag me af, is het echt zo dat de Nederlandse hitparadepop zoveel slechter is, of zijn we gewoon kritischer? Het helpt misschien niet dat er 2 platen tussen zitten die een bewerking zijn van een overbekende plaat, die doen het hier nooit goed.
Als je dan een nieuw liedje maakt dan moet het iets toevoegen. En als dat alleen maar raps zijn en een mooie juffrouw dan ben je er nog lang niet. Ik vraag me af, is het echt zo dat de Nederlandse hitparadepop zoveel slechter is, of zijn we gewoon kritischer? Het helpt misschien niet dat er 2 platen tussen zitten die een bewerking zijn van een overbekende plaat, die doen het hier nooit goed.
Ik snap bijvoorbeeld het refrein niet, Joren999, in relatie tot de Coronacrisis:
17 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde
Alsof we nog in dezelfde situatie zitten als 1996, alleen 2 miljoen erbij.
Het oorspronkelijke liedje ging over de volgepakte stranden die als typisch Nederlands worden ervaren.
Met zijn allen naar het strand.
Dat kunnen we in 2020 wel vergeten. Doe daar wat mee!
We hebben duidelijkheid nodig in deze onzekere tijden. Als je er dit van maakt dan snap ik het beter:
17 miljoen mensen zijn verbonden met de hele aarde,
Die schrijf je nu de wetten voor, ter redding van bejaarden.
Dat is misschien niet helemaal perfect eindrijm maar die is er in het hele nummer verder toch al uit.
Met dank aan Snelle.
En dan Davina Michelle (die twee artiesten rijmen dan wel weer).
Ze komt op mij erg hysterisch en aanstellerig over.
Ze herhaalt binnen een minuut overdreven vaak: 17 miljoen mensen.
Alsof we die in het land van nuchterheid allemaal kwijt zijn. En de nuchterheid ook.
In het land van 1000 meningen is mijn mening over dit liedje: waardeloos.
Over het cijfer ben ik eendrachtig:
1
0
geplaatst: 17 april 2020, 21:55 uur
Leuk om in t clipje van Ali & Judeska mijn vaste Albert Heijn om de hoek van mijn huis te zien. Zijn studio waar t eerste deel van de clip zich afspeelt is ook maar enkele minuten lopen van mn huis. Jammer dat ik de opnames gemist heb. 

0
geplaatst: 17 april 2020, 22:54 uur
Rolf Sanchez - Como Tu: 3
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf: 2,5
Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf: 2,5
2
geplaatst: 18 april 2020, 00:07 uur
Alles is verwerkt. Ook de inhaalslagen van Arrie en Marzi.
Die leiden tot een iets hoger gemiddelde maar het is in totaal geen geweldige cijferlijst.
We hebben 40 nieuwe nummers tot nog toe in 2020 gehad.
De huidige nummer 1 in de top 40 staat bij ons op ruime afstand onderaan.
Anderhalf staat op 27 en Como tu op 33.
Top 40
1 Celeste - Stop This Flame - 7.144736842
2 Dua Lipa - Physical - 6.923529412
3 SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix] - 6.594444444
4 BENEE feat. Gus Dapperton - Supalonely - 6.592307692
5 Jonas Brothers - What a Man Gotta Do - 6.484615385
6 Selena Gomez - Rare - 6.475
7 Doja Cat - Say So - 6.308333333
8 SZA, Justin Timberlake - The Other Side - 6.266666667
9 Alicia Keys - Underdog - 6.165625
10 Billie Eilish - No Time To Die - 6.141666667
11 Stormzy - Own it (feat. Ed Sheeran & Burna Boy) - 6.054761905
12 Sam Smith - To Die For - 6.033333333
13 Suzan & Freek - Deze Is Voor Mij - 5.876470588
14 Jeangu Macrooy - Grow - 5.813636364
15 Alan Walker feat. Ava Max - Alone, Pt. II - 5.76
16 5SOS - Old Me - 5.672727273
17 Camila Cabello feat. DaBaby - My Oh My - 5.66
18 Khalid & Disclosure - Know Your Worth - 5.65
19 Niall Horan - No Judgement - 5.633333333
20 Miss Montreal - Hier - 5.62
21 Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours - 5.591666667
22 Justin Bieber ft. Quavo - Intentions - 5.37826087
23 Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes - 5.275
24 Topic feat. A7S - Breaking Me - 5.216666667
25 Martin Garrix feat. Clinton Kane - Drown - 5.208333333
26 JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending - 5.165625
27 Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf - 5.055555556
28 Chef'Special - Trouble - 5
29 Tones and I - Never Seen The Rain - 4.976923077
30 Racoon - Het Is Al Laat Toch - 4.785
31 Snelle - Smoorverliefd - 4.75
32 Sam Feldt & Sigma, feat. Gia Koka - 2 Hearts - 4.75
33 Justin Bieber - Yummy - 4.725
34 Rolf Sanchez - Como Tu - 4.422222222
35 Opgeblazen ft. Wilbert Pigmans - De toreador - 4.413333333
36 Kris Kross Amsterdan & Tino Martin & Emma Heesters - Loop Niet Weg - 3.916666667
37 Davine Michelle - Beat Me - 3.641666667
38 Yxng LE & Frenna - Wat is je naam? - 3.515384615
39 Kraantje Pappie & Guus Meeuwis - Nacht - 3.253333333
40 Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen - 2.435714286
Die leiden tot een iets hoger gemiddelde maar het is in totaal geen geweldige cijferlijst.
We hebben 40 nieuwe nummers tot nog toe in 2020 gehad.
De huidige nummer 1 in de top 40 staat bij ons op ruime afstand onderaan.
Anderhalf staat op 27 en Como tu op 33.
Top 40
1 Celeste - Stop This Flame - 7.144736842
2 Dua Lipa - Physical - 6.923529412
3 SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix] - 6.594444444
4 BENEE feat. Gus Dapperton - Supalonely - 6.592307692
5 Jonas Brothers - What a Man Gotta Do - 6.484615385
6 Selena Gomez - Rare - 6.475
7 Doja Cat - Say So - 6.308333333
8 SZA, Justin Timberlake - The Other Side - 6.266666667
9 Alicia Keys - Underdog - 6.165625
10 Billie Eilish - No Time To Die - 6.141666667
11 Stormzy - Own it (feat. Ed Sheeran & Burna Boy) - 6.054761905
12 Sam Smith - To Die For - 6.033333333
13 Suzan & Freek - Deze Is Voor Mij - 5.876470588
14 Jeangu Macrooy - Grow - 5.813636364
15 Alan Walker feat. Ava Max - Alone, Pt. II - 5.76
16 5SOS - Old Me - 5.672727273
17 Camila Cabello feat. DaBaby - My Oh My - 5.66
18 Khalid & Disclosure - Know Your Worth - 5.65
19 Niall Horan - No Judgement - 5.633333333
20 Miss Montreal - Hier - 5.62
21 Kygo & Avicii, feat. Sandro Cavazza - Forever Yours - 5.591666667
22 Justin Bieber ft. Quavo - Intentions - 5.37826087
23 Robin Schulz feat. Alida – In Your Eyes - 5.275
24 Topic feat. A7S - Breaking Me - 5.216666667
25 Martin Garrix feat. Clinton Kane - Drown - 5.208333333
26 JP Saxe ft. Julia Michaels - If The World Was Ending - 5.165625
27 Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf - 5.055555556
28 Chef'Special - Trouble - 5
29 Tones and I - Never Seen The Rain - 4.976923077
30 Racoon - Het Is Al Laat Toch - 4.785
31 Snelle - Smoorverliefd - 4.75
32 Sam Feldt & Sigma, feat. Gia Koka - 2 Hearts - 4.75
33 Justin Bieber - Yummy - 4.725
34 Rolf Sanchez - Como Tu - 4.422222222
35 Opgeblazen ft. Wilbert Pigmans - De toreador - 4.413333333
36 Kris Kross Amsterdan & Tino Martin & Emma Heesters - Loop Niet Weg - 3.916666667
37 Davine Michelle - Beat Me - 3.641666667
38 Yxng LE & Frenna - Wat is je naam? - 3.515384615
39 Kraantje Pappie & Guus Meeuwis - Nacht - 3.253333333
40 Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen - 2.435714286
0
geplaatst: 18 april 2020, 00:20 uur
Afgelopen week las ik dat de zorgmedewerkers in verpleegtehuizen onvoldoende spatbrillen beschikbaar hadden. En nu zijn er velen ziek. Blijkbaar zuigen ogen meer op dan alleen maar beelden. Ik vind dat horror.
De fictieve beelden van the Weeknd zijn dat ook. Uiteindelijk danst een wellustige vrouw met het onthoofde hoofd van haar moordlustige belager. Ik had de neiging mijn ogen regelmatig af te schermen bij het bekijken van deze beelden.
Het liedje zelf gaat uiteindelijk over een verstoorde relatie. Over iemand die te vaak naar een ander overgestapt is. Het gaat over de niet-fictieve liefdesrelatie tussen zanger Abel en vriendin Bella.
Daarbij zijn de ogen de spiegel van de ziel. Het meest kwetsbare wat we hebben. In dit lied worden ze ondermeer als leugendetector gebruikt. En ze zuigen daarbij soms het verkeerde op.
Zit er nog hoop in deze relatie? Laten we onze coronabestendige oren maar gebruiken om dit liedje te beoordelen.
Afgelopen week las ik dat de oorlog tegen corona wel eens 5 jaar kon gaan duren.
Dat doet mij denken aan die andere oorlog die zo'n 80 jaar geleden begon en ook 5 jaar duurde.
Vorig jaar heb ik, toen bepaalde bibliotheken nog open waren, geprobeerd om aan de hand van alle voorhanden informatie te reconstrueren wat de populairste muziek in Nederland was zo'n 80 jaar geleden. De reden daarvan zal ik jullie besparen.
Maar de grootste hit van die tijd niet. Dat was de Beer barrel polka (Skoda lasky, Rosamunde, Rats, kuch en bonen). In het Engels een ode aan het bier. Die versie werd enkele jaren geleden "opnieuw" vertolkt door Maan.
Maar Maan is nu overgestapt van bier op rode wijn.
En Kraantje Pappie is overgestapt op Maan. Want nog maar enkele maanden geleden bracht hij de nacht nog door met Guus. Van Kraantje weten we inmiddels dat hij wijnliefhebber is. Er lag immers een fles Châteauneuf-du-Pape op de grond.
Het nieuwe liedje gaat over een verstoorde relatie. Een fictieve liefdesrelatie tussen Maan en Kraantje. Maar het is wel gebaseerd op een niet-fictieve relatie tussen Kraantje en zijn echte vriendin.
Maan speelt die vriendin en heeft tijd nodig om opnieuw te schijnen. Zoals rode wijn ook tijd nodig heeft om lekkerder te smaken. Alleen duurt het soms jaren en werkt het niet bij alle rode wijn.
Zit er nog hoop in deze relatie? Laten we hopen dat sommige dingen minder dan 5 jaar duren. Ik ben benieuwd hoe jullie dit nummer nu al smaakt.
De fictieve beelden van the Weeknd zijn dat ook. Uiteindelijk danst een wellustige vrouw met het onthoofde hoofd van haar moordlustige belager. Ik had de neiging mijn ogen regelmatig af te schermen bij het bekijken van deze beelden.
Het liedje zelf gaat uiteindelijk over een verstoorde relatie. Over iemand die te vaak naar een ander overgestapt is. Het gaat over de niet-fictieve liefdesrelatie tussen zanger Abel en vriendin Bella.
Daarbij zijn de ogen de spiegel van de ziel. Het meest kwetsbare wat we hebben. In dit lied worden ze ondermeer als leugendetector gebruikt. En ze zuigen daarbij soms het verkeerde op.
Zit er nog hoop in deze relatie? Laten we onze coronabestendige oren maar gebruiken om dit liedje te beoordelen.
Afgelopen week las ik dat de oorlog tegen corona wel eens 5 jaar kon gaan duren.
Dat doet mij denken aan die andere oorlog die zo'n 80 jaar geleden begon en ook 5 jaar duurde.
Vorig jaar heb ik, toen bepaalde bibliotheken nog open waren, geprobeerd om aan de hand van alle voorhanden informatie te reconstrueren wat de populairste muziek in Nederland was zo'n 80 jaar geleden. De reden daarvan zal ik jullie besparen.
Maar de grootste hit van die tijd niet. Dat was de Beer barrel polka (Skoda lasky, Rosamunde, Rats, kuch en bonen). In het Engels een ode aan het bier. Die versie werd enkele jaren geleden "opnieuw" vertolkt door Maan.
Maar Maan is nu overgestapt van bier op rode wijn.
En Kraantje Pappie is overgestapt op Maan. Want nog maar enkele maanden geleden bracht hij de nacht nog door met Guus. Van Kraantje weten we inmiddels dat hij wijnliefhebber is. Er lag immers een fles Châteauneuf-du-Pape op de grond.
Het nieuwe liedje gaat over een verstoorde relatie. Een fictieve liefdesrelatie tussen Maan en Kraantje. Maar het is wel gebaseerd op een niet-fictieve relatie tussen Kraantje en zijn echte vriendin.
Maan speelt die vriendin en heeft tijd nodig om opnieuw te schijnen. Zoals rode wijn ook tijd nodig heeft om lekkerder te smaken. Alleen duurt het soms jaren en werkt het niet bij alle rode wijn.
Zit er nog hoop in deze relatie? Laten we hopen dat sommige dingen minder dan 5 jaar duren. Ik ben benieuwd hoe jullie dit nummer nu al smaakt.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 18 april 2020, 00:35 uur
The Weeknd - In Your Eyes: 7,5
Maan & Kraantje Pappie - Rode Wijn: 4
Maan & Kraantje Pappie - Rode Wijn: 4
0
geplaatst: 18 april 2020, 12:02 uur
The Weeknd - In Your Eyes: 5
Wat doe je als je een gigantische hit moet opvolgen en de opvolger is niet erg opmerkelijk? Dan doe je er een schokkend clipje bij in de hoop dat er wat buzz over ontstaat. En ja, het werkt; weer een flinke hit.
Maan & Kraantje Pappie - Rode Wijn: 5,5
Soms valt een liedje ook mee als je niet al te hoge verwachtingen hebt, en Rode wijn is daar wel een voorbeeld van.
Wat doe je als je een gigantische hit moet opvolgen en de opvolger is niet erg opmerkelijk? Dan doe je er een schokkend clipje bij in de hoop dat er wat buzz over ontstaat. En ja, het werkt; weer een flinke hit.
Maan & Kraantje Pappie - Rode Wijn: 5,5
Soms valt een liedje ook mee als je niet al te hoge verwachtingen hebt, en Rode wijn is daar wel een voorbeeld van.
0
geplaatst: 20 april 2020, 09:55 uur
Rolf Sanchez - 2 (gadverdamme wat een stem. Dan nog liever 17 miljoen mensen op repeat)
Ali B - 6
Oeps, ik vergeet de laatste twee:
The Weeknd - 6,5
Maan & Kraantje Pappie - 7
Ali B - 6
Oeps, ik vergeet de laatste twee:
The Weeknd - 6,5
Maan & Kraantje Pappie - 7
0
geplaatst: 22 april 2020, 09:49 uur
Met een gemiddelde van een meer dan prima 7,23 wordt The Weeknd de nieuwe #1 in ons overzicht! Hierdoor valt Billie Eilish de Top 10 uit. Ook BENEE en Gus Dapperton schuiven nu een plekje omhoog naar de Top 3.
Maan en Kraantje Pappie scoren minder met een 5,38.
Hun laatste Top 40 hit was alweer 6,5 jaar geleden in samenwerking met Fedde Le Grand, maar mede dankzij de tijden waarin we nu leven mag Di-Rect eindelijk weer een nieuwe Top 40 hit op hun naam schrijven. De ballad 'Soldier On' raakt menigeen tijdens deze corona-tijden en werd al snel door de radio opgepikt, wat uiteindelijk de band hun 23e notering (hun 8e met zanger Marcel) oplevert:
#40. Di-Rect - Soldier On
In Week 15 vinden we als hoogste binnenkomer de vrouw die momenteel niet te stoppen is. Dua Lipa. Ze staat zowel met Physical als met Don't Start Now nog in de lijst, en toch komt die derde single alweer binnen. Ze heeft goed geluisterd naar INXS want de melodielijn komt toch aardig in de buurt van die van 'Need You Tonight'. Oorspronkelijk de bedoeling dat de single op 27 maart, een week voor de release van het album, zou uitkomen, werd de release, door een leak van het album, vervroegd naar 25 maart met de album-release twee dagen later. Niks aan de hand. Dua gaat gewoon door met hits scoren.
#27. Dua Lipa - Break My Heart
Maan en Kraantje Pappie scoren minder met een 5,38.
Hun laatste Top 40 hit was alweer 6,5 jaar geleden in samenwerking met Fedde Le Grand, maar mede dankzij de tijden waarin we nu leven mag Di-Rect eindelijk weer een nieuwe Top 40 hit op hun naam schrijven. De ballad 'Soldier On' raakt menigeen tijdens deze corona-tijden en werd al snel door de radio opgepikt, wat uiteindelijk de band hun 23e notering (hun 8e met zanger Marcel) oplevert:
#40. Di-Rect - Soldier On
In Week 15 vinden we als hoogste binnenkomer de vrouw die momenteel niet te stoppen is. Dua Lipa. Ze staat zowel met Physical als met Don't Start Now nog in de lijst, en toch komt die derde single alweer binnen. Ze heeft goed geluisterd naar INXS want de melodielijn komt toch aardig in de buurt van die van 'Need You Tonight'. Oorspronkelijk de bedoeling dat de single op 27 maart, een week voor de release van het album, zou uitkomen, werd de release, door een leak van het album, vervroegd naar 25 maart met de album-release twee dagen later. Niks aan de hand. Dua gaat gewoon door met hits scoren.
#27. Dua Lipa - Break My Heart
0
geplaatst: 22 april 2020, 12:34 uur
Di-rect - 7 (ken deze band niet, ook geen balade-fan, maar dit is goed)
Dua Lipa - 6 (uit sympathie een halfje meer voor DL, dit is een matige song naar haar doen)
Dua Lipa - 6 (uit sympathie een halfje meer voor DL, dit is een matige song naar haar doen)
0
geplaatst: 22 april 2020, 18:10 uur
The Weeknd - In Your Eyes: 6,5
Maan & Kraantje Pappie - Rode Wijn: 5
Di-Rect - Soldier On 5
Dua Lipa - Break My Heart 6,5
Maan & Kraantje Pappie - Rode Wijn: 5
Di-Rect - Soldier On 5
Dua Lipa - Break My Heart 6,5
* denotes required fields.