Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2021, 18:58 uur
Ronnie Flex & Emma Heesters, feat. Kris Kross Amsterdam - Alles Wat Ik Mis 4
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We Are the People 5
Imanbek feat. Sean Paul & Sofia Reyes - Dancing on Dangerous 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero 5
Olivia Rodrigo - good 4 u 7
Davina Michelle - Sweet Water 5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We Are the People 5
Imanbek feat. Sean Paul & Sofia Reyes - Dancing on Dangerous 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero 5
Olivia Rodrigo - good 4 u 7
Davina Michelle - Sweet Water 5
1
geplaatst: 3 juni 2021, 20:53 uur
We houden catdog wel druk
Aanpassingen:
Snelle/Maan-Blijven slapen van 4,5 naar 3,5
(heel irritant die heeeeeeyyyy tjes van Maan als je erop gaat letten)
Imagine Dragons-Follow you
Van 2,5 naar 4 (het is iets minder dramatisch erg)

Aanpassingen:
Snelle/Maan-Blijven slapen van 4,5 naar 3,5
(heel irritant die heeeeeeyyyy tjes van Maan als je erop gaat letten)
Imagine Dragons-Follow you
Van 2,5 naar 4 (het is iets minder dramatisch erg)
0
geplaatst: 5 juni 2021, 14:18 uur
Flinke opschudding weer in de Top 10! Olivia Rodrigo komt overtuigend de Top 10 binnen en pakt de derde positie. Fred again... en Afrojack/ Guetta zakken de Top 10 uit en staan momenteel op een #14e en #15e positie, dankzij enkele verlate scores. Jeangu Macrooy weet weer iets te plussen en staat momenteel net buiten de Top 10 op #11.
Een andere nieuwe entry in de Top 10, dankzij wat late scores, is de laatste van Coldplay! Welkom!
Davina Michelle weet weer geen potten te breken maar scoort wel een 5.00, wat voor haar doen zeker een stapje vooruit is.
1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.242307692
2 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.88
3 Olivia Rodrigo - good 4 u 6.772727273
4 Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.64
5 Sara Kays - Remember That Night? 6.213636364
6 Miley Cyrus - Angels Like You 6.205555556
7 Billie Eilish - Your Power 6.191666667
8 Coldplay - Higher Power 6.18
9 Taylor Swift - willow 6.169230769
10 Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul 6.118181818
De Nederlandse entry komt sinds Anouk standaard de Top 40 binnen, met wisselend hitsucces, maar voor de winnaars van het Eurovisie songfestival is een entry in de Top 40 lang niet gegarandeerd. 'Heroes' van Måns Zelmerlöw bleek de laatste te zijn, al bleef die steken in de onderste regionen. Måneskin, de Italiaanse winnaars van 2021, doen het gelijk al een stuk beter en weten de hoogste binnenkomer te zijn op #24. Van Airplay moeten ze het niet hebben. Net als Lil Nas X wordt Måneskin, ondanks dat het in de top van de streaminglijsten staat, genegeerd op de radio. Maar toch kon de Top 40 er niet omheen!
#24. Måneskin - ZITTI E BUONI
De K-pop rage wist vorig jaar dan toch eindelijk Nederland te bereiken en BTS scoorde een prima hit in de Top 40 met hun 'Dynamite'. Het was even wachten op een opvolger, maar die is er nu dan. En ook deze nieuwe single weet natuurlijk weer record na record te breken. De video is pas 2 weken oud maar heeft al meer dan 300 miljoen views op YouTube weten te krijgen. Hoeveel van deze views organisch zijn valt te betwisten. De fanatieke K-pop fans zijn er namelijk doelbewust op dat de groep record na record moet breken en award na award moet krijgen. In Amerika is de nieuwe single al binnengekomen op #1, geheel volgens plan. In Nederland moeten ze genoegen nemen met een binnenkomst op:
#35. BTS - Butter
Nadat vorig jaar de corona-pandemie uitbrak bleek het voor de gebroeders Jonas wat lastiger om naar elkaar te reizen en muziek op te nemen. Tijd om het wat rustiger aan te doen, of in het geval van Nick Jonas, weer zich te focusen op zijn solo-carriere. Zijn derde album 'Spaceman' ging echter, in contrast met alle recente singles van de Jonas Brothers, geruisloos aan iedereen voorbij. Tijd om dan toch maar weer de broers in te schakelen voor een nieuwe hit. Samen met producer Marshmello, die in Nederland zijn laatste hit scoorde vorig jaar met Halsey op 'Be Kind', hebben ze weer een nieuwe hit te pakken!
#37. Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me
Het oorspronkelijke plan was dat het 5e studioalbum van OneRepublic, getiteld 'Human' al vorig jaar zou uitkomen. Dankzij verschillende onvoorziene problemen, waarbij COVID zeker een aandeel in heeft gehad, werd de release flink opgeschoven. De release staat nu gepland voor eind 2021. Om de aanloop daarnaar toch weer wat aan te scherpen is onlangs de nieuwe single uitgekomen en het levert hit nummer zoveel op voor de band die toch al sinds 2007 meedraait.
#38. OneRepublic - Run
Een andere nieuwe entry in de Top 10, dankzij wat late scores, is de laatste van Coldplay! Welkom!
Davina Michelle weet weer geen potten te breken maar scoort wel een 5.00, wat voor haar doen zeker een stapje vooruit is.
1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.242307692
2 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.88
3 Olivia Rodrigo - good 4 u 6.772727273
4 Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.64
5 Sara Kays - Remember That Night? 6.213636364
6 Miley Cyrus - Angels Like You 6.205555556
7 Billie Eilish - Your Power 6.191666667
8 Coldplay - Higher Power 6.18
9 Taylor Swift - willow 6.169230769
10 Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul 6.118181818
De Nederlandse entry komt sinds Anouk standaard de Top 40 binnen, met wisselend hitsucces, maar voor de winnaars van het Eurovisie songfestival is een entry in de Top 40 lang niet gegarandeerd. 'Heroes' van Måns Zelmerlöw bleek de laatste te zijn, al bleef die steken in de onderste regionen. Måneskin, de Italiaanse winnaars van 2021, doen het gelijk al een stuk beter en weten de hoogste binnenkomer te zijn op #24. Van Airplay moeten ze het niet hebben. Net als Lil Nas X wordt Måneskin, ondanks dat het in de top van de streaminglijsten staat, genegeerd op de radio. Maar toch kon de Top 40 er niet omheen!
#24. Måneskin - ZITTI E BUONI
De K-pop rage wist vorig jaar dan toch eindelijk Nederland te bereiken en BTS scoorde een prima hit in de Top 40 met hun 'Dynamite'. Het was even wachten op een opvolger, maar die is er nu dan. En ook deze nieuwe single weet natuurlijk weer record na record te breken. De video is pas 2 weken oud maar heeft al meer dan 300 miljoen views op YouTube weten te krijgen. Hoeveel van deze views organisch zijn valt te betwisten. De fanatieke K-pop fans zijn er namelijk doelbewust op dat de groep record na record moet breken en award na award moet krijgen. In Amerika is de nieuwe single al binnengekomen op #1, geheel volgens plan. In Nederland moeten ze genoegen nemen met een binnenkomst op:
#35. BTS - Butter
Nadat vorig jaar de corona-pandemie uitbrak bleek het voor de gebroeders Jonas wat lastiger om naar elkaar te reizen en muziek op te nemen. Tijd om het wat rustiger aan te doen, of in het geval van Nick Jonas, weer zich te focusen op zijn solo-carriere. Zijn derde album 'Spaceman' ging echter, in contrast met alle recente singles van de Jonas Brothers, geruisloos aan iedereen voorbij. Tijd om dan toch maar weer de broers in te schakelen voor een nieuwe hit. Samen met producer Marshmello, die in Nederland zijn laatste hit scoorde vorig jaar met Halsey op 'Be Kind', hebben ze weer een nieuwe hit te pakken!
#37. Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me
Het oorspronkelijke plan was dat het 5e studioalbum van OneRepublic, getiteld 'Human' al vorig jaar zou uitkomen. Dankzij verschillende onvoorziene problemen, waarbij COVID zeker een aandeel in heeft gehad, werd de release flink opgeschoven. De release staat nu gepland voor eind 2021. Om de aanloop daarnaar toch weer wat aan te scherpen is onlangs de nieuwe single uitgekomen en het levert hit nummer zoveel op voor de band die toch al sinds 2007 meedraait.
#38. OneRepublic - Run
0
geplaatst: 5 juni 2021, 14:57 uur
Maneskin: 6,25 (eigenlijk valt het me nog steeds tegen, eentonig refrein, zeer matige zanger, maar goed, rock in de top 40, dat moet toch een voldoende opleveren)
BTS: 5 (ik denk steeds dat het niet commerciëler/gelikter kan, maar toch wel)
Marshmello/Jonas Brothers: 4 (weer erg fantasieloos; waar ken ik de melodie van het refrein toch van? O ja, Lost in love van Air Supply/Demis Roussos...)
OneRepublic: 6,5 (dat klinkt toch wel gevat en origineel, maar niet echt mijn stijl)
BTS: 5 (ik denk steeds dat het niet commerciëler/gelikter kan, maar toch wel)
Marshmello/Jonas Brothers: 4 (weer erg fantasieloos; waar ken ik de melodie van het refrein toch van? O ja, Lost in love van Air Supply/Demis Roussos...)
OneRepublic: 6,5 (dat klinkt toch wel gevat en origineel, maar niet echt mijn stijl)
3
Boetiek9999
geplaatst: 6 juni 2021, 01:19 uur
Good 4 U, verhoog ik naar een 9. Voor mij het beste nummer wat de top 40 dit jaar vooralsnog heeft gebracht en ik betwijfel of iemand hier nog over heen zal gaan.
0
geplaatst: 6 juni 2021, 07:16 uur
Måneskin - 8.0
BTS - 5.5
Marshmello x Jonas Brothers - 5.0
OneRepublic - 6.0
BTS - 5.5
Marshmello x Jonas Brothers - 5.0
OneRepublic - 6.0
0
geplaatst: 6 juni 2021, 13:58 uur
is dit de "kijk ons image eens belangrijk zijn" week?
Måneskin - 6,8 (hoe 1996 wil je er uit zien en horen)
BTS - 7,2 (catchy op het irritante af en Amerikaanser dan echte USA acts)
Marshmello x Jonas Brothers - 4 (dramatische producer die Marshmello)
OneRepublic - 5,5 (degelijk maar waarom moeten al die previous-bandjes nu als Lost Frequencies achtige skyradio dance klinken)
Måneskin - 6,8 (hoe 1996 wil je er uit zien en horen)
BTS - 7,2 (catchy op het irritante af en Amerikaanser dan echte USA acts)
Marshmello x Jonas Brothers - 4 (dramatische producer die Marshmello)
OneRepublic - 5,5 (degelijk maar waarom moeten al die previous-bandjes nu als Lost Frequencies achtige skyradio dance klinken)
0
geplaatst: 6 juni 2021, 16:41 uur
SBube schreef:
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people: 7,5
Taylor Swift - willow 7,5
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Leony - Faded Love: 7,0
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5,8
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Nathan Evans - Wellerman 1,0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 1,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1,0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis: 1,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people: 7,5
Taylor Swift - willow 7,5
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Leony - Faded Love: 7,0
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5,8
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Nathan Evans - Wellerman 1,0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 1,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1,0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis: 1,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
Nieuwe beoordelingen:
#24. Måneskin - ZITTI E BUONI 9.0 (ik vind hem steeds beter worden, die zanger heeft toch ook wel een fijne, ruwe rockstem, zelfs de tekst blijkt bij vertaling niet verkeerd, un peux QotSA, Gianna Nannini & Muse)
#35. BTS - Butter 1.0 (als je dacht dat vroeger met de Backstreet Boys het dieptepunt voor boybands bereikt werd, doet dit K-gebeuren daar nog een tandje bovenop)
#37. Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me 7.0 (op de één of andere manier weet Marshmello toch altijd lekker in het gehoor liggende deuntjes te maken, ik vind hem wel lekker)
#38. OneRepublic - Run 6.5 (na de eerste luisterbeurt, dacht ik nog, nee, maar hij groeit wel)
0
geplaatst: 10 juni 2021, 08:33 uur
Måneskin - 8.5
BTS - 4,5
Marshmello x Jonas Brothers - 6,5
OneRepublic - 4 (hoe vaker je hem hoort, hoe irritanter hij wordt)
Opvallend dat het Marco Borsato niet meer lukt om de top 40 te halen. Het einde van een tijdperk?
BTS - 4,5
Opvallend dat het Marco Borsato niet meer lukt om de top 40 te halen. Het einde van een tijdperk?
1
geplaatst: 10 juni 2021, 09:12 uur
motel matches schreef:
Måneskin - 8.5
BTS - 4,5
Måneskin - 8.5
BTS - 4,5
Juich niet te vroeg. Dankzij het winnen van het “Foute Anthem” op Qmusic heb je een grote kans dat ie morgen binnenkomt.

0
geplaatst: 10 juni 2021, 13:32 uur
Hij heeft juist weer een enorme boost gehad door zijn samenwerkingen met Armin/Davina, Snelle en nu Rolf Sanchez. Anders zou hij de Top 40 niet meer halen.
1
geplaatst: 10 juni 2021, 13:41 uur
Fast forward naar 2035:
Marco Borsato en Rolf Sanchez maakten samen in 2021 het nummer Wat zou je doen?. Terugblikkend op die samenwerking zegt de zanger destijds zeer progressief te zijn geweest.
"Het mixen van talen is nu de mainstream. Ik was mijn tijd ver vooruit", zegt Borsato in een interview in Het Parool.
"Het mixen van talen is nu de mainstream. Ik was mijn tijd ver vooruit", zegt Borsato in een interview in Het Parool.
2
geplaatst: 10 juni 2021, 13:45 uur
motel matches schreef:
Ondanks dat hij heel erg zijn best doet moet hij het zelfs in de roddelpers afleggen tegen jongelui als, André jr en Jorik

1
geplaatst: 10 juni 2021, 14:26 uur
catdog schreef:
Juich niet te vroeg. Dankzij het winnen van het “Foute Anthem” op Qmusic heb je een grote kans dat ie morgen binnenkomt.
(quote)
Morgen komt Marco Borsato in de top 40 binnen.
0
geplaatst: 10 juni 2021, 15:36 uur
Arrie schreef:
Hij heeft juist weer een enorme boost gehad door zijn samenwerkingen met Armin/Davina, Snelle en nu Rolf Sanchez. Anders zou hij de Top 40 niet meer halen.
True maar de eerdere samenwerkingen kwamen natuurlijk ook uit vóór het hele vreemdgaan/ Leontien schandaal. Dus Borsato verloor nog niet écht qua populariteit toen. En nu leverde een samenwerking met Rolf Sanchez maar 2 weken notering op terwijl dit dan toch wel “dé comeback” moest zijn.
1
geplaatst: 10 juni 2021, 22:25 uur
catdog schreef:
True maar de eerdere samenwerkingen kwamen natuurlijk ook uit vóór het hele vreemdgaan/ Leontien schandaal. Dus Borsato verloor nog niet écht qua populariteit toen. En nu leverde een samenwerking met Rolf Sanchez maar 2 weken notering op terwijl dit dan toch wel “dé comeback” moest zijn.
(quote)
Die populariteit was ie daarvoor al wel verloren, van zijn laatste album uit 2017 werd alleen de leadsingle een schamel hitje, kwam tot 27.
0
geplaatst: 11 juni 2021, 08:44 uur
Ik verhoog Olivia naar 8.9 catdog
Olivia Rodrigo - good 4 u: 8.9
Måneskin: 4.6 (een van de matigste ESF-winnaars van deze eeuw)
0
geplaatst: 11 juni 2021, 12:19 uur
Måneskin - ZITTI E BUONI: 8.5
BTS - Butter: 6.0
Marshmello feat. Jonas Brothers - Leave Before You Love Me: 6.5
OneRepublic - Run: 6.5
BTS - Butter: 6.0
Marshmello feat. Jonas Brothers - Leave Before You Love Me: 6.5
OneRepublic - Run: 6.5
0
geplaatst: 11 juni 2021, 12:24 uur
Gretz schreef:
Om te verhogen moet je er wel oorspronkelijk op gestemd hebben.

1
geplaatst: 11 juni 2021, 12:28 uur
Ja, ik had in m'n bericht van vanochtend eerst een ander cijfer staan, vandaar.
Hopelijk lukt het Lorde ook eindelijk weer om de Top 40 te halen. Dan kan Solar Power wel eens hoge ogen gaan gooien in deze rangschikking

0
geplaatst: 11 juni 2021, 12:45 uur
Het duurde even maar we mogen eindelijk een nieuwe #1 begroeten in onze Top 10. De Italiaanse Måneskin pakt overtuigend de koppositie. Ook Olivia Rodrigo kruipt dichter bij de Purple Disco Machine. De binnenkomst van Måneskin gaat ten koste van Hans Teeuwen & Bjørgen.
OneRepublic doet het aardig met een 5.8. Marshmello & Jonas Brothers scoren net aan een voldoende met een 5.5. De heren van BTS moeten het helaas doen met een 4.9.
1 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.45625
2 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.242307692
3 Olivia Rodrigo - good 4 u 6.991666667
4 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.88
5 Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.64
6 Sara Kays - Remember That Night? 6.213636364
7 Miley Cyrus - Angels Like You 6.205555556
8 Billie Eilish - Your Power 6.191666667
9 Coldplay - Higher Power 6.18
10 Taylor Swift - willow 6.169230769
Terug van weggeweest! De Schotse DJ die om een hit niet verlegen zit: Calvin Harris. Vorig jaar bracht hij al een samenwerking met The Weeknd uit, in de stijl van zijn eerdere 'Funk Wav Bounces', maar de single flopte wereldwijd waardoor Calvin toch weer voor zijn oude vertrouwde tempo gaat. Voor de vocalen pakt hij de man die momenteel nog een enorme hit scoort met 'Little Bit of Love', momenteel op #3 in de Top 40: Tom Grennan.
#31. Calvin Harris feat. Tom Grennan - By Your Side
Hij is gisteren al even het onderwerp van de dag geweest maar nu komt hij dan toch echt binnen: Marco Borsato. Dit is de tweede samenwerking voor het trio samen met John Ewbank en Rolf Sanchez en ditmaal wordt het tempo iets omhoog gegooid. Dankzij een promo-campagne rondom de verkiezingen van 'het Foute Anthem' van deze zomer op Qmusic weet Marco alsnog een hit te scoren met deze nieuwe single, die even leek te gaan floppen. Hun vorige samenwerking was na 2 weken alweer uit de lijst verdwenen. We gaan meemaken hoe lang hun nieuwe het volhoudt.
#32. Marco Borsato, Rolf Sanchez & John Ewbank - Hef Je Glas
Er streden nog meer nummers bij Qmusic om de titel 'Het Foute Anthem'. De runner-up entert nu ook alsnog de Top 40. Het gaat hierbij om de Papoea-Nieuw Guinese zanger Justin Wellington. Met zijn mix van pop, R&B, reggae, dancehall en eilandmuziek weet hij het al jaren goed te doen in het op de eilanden. Zijn debuutalbum stamt namelijk alweer van 2005. In 2019 bracht hij samen met Small Jam, een twee-mans band afkomstig van de Solomon eilanden, de single 'Iko Iko' uit. Dit werd recent de nieuwste rage op TikTok en Qmusic gaf met hun verkiezing het laatste zetje en een nieuwe hit is geboren.
#35. Justin Wellington feat. Small Jam - Iko Iko (My Bestie)
Onlangs bracht P!nk een duet uit met de Britse zanger Rag'n'Bone Man. Een geboren hit zou je denken, maar niets is minder waar. Een powerballad heeft het anno 2021 nou eenmaal niet gemakkelijk meer om op de radio te verschijnen, laat staan in de Top 40 te komen. Dan maar weer solo! 'All I Know So Far' is de tweede single van het 'All I Know So Far: The Setlist' project. Een gedeeltelijk live-album, aangevuld met nieuwe studiotracks, die afstamt van een volledige docu op Amazon Prime. Waar in haar vorige hit, 'Cover Me in Sunshine', haar dochter een hoofdrol op zich nam, neemt in de video van de nieuwe single haar zoontje een rol.
#37. P!nk - All I Know So Far
OneRepublic doet het aardig met een 5.8. Marshmello & Jonas Brothers scoren net aan een voldoende met een 5.5. De heren van BTS moeten het helaas doen met een 4.9.
1 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.45625
2 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.242307692
3 Olivia Rodrigo - good 4 u 6.991666667
4 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.88
5 Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.64
6 Sara Kays - Remember That Night? 6.213636364
7 Miley Cyrus - Angels Like You 6.205555556
8 Billie Eilish - Your Power 6.191666667
9 Coldplay - Higher Power 6.18
10 Taylor Swift - willow 6.169230769
Terug van weggeweest! De Schotse DJ die om een hit niet verlegen zit: Calvin Harris. Vorig jaar bracht hij al een samenwerking met The Weeknd uit, in de stijl van zijn eerdere 'Funk Wav Bounces', maar de single flopte wereldwijd waardoor Calvin toch weer voor zijn oude vertrouwde tempo gaat. Voor de vocalen pakt hij de man die momenteel nog een enorme hit scoort met 'Little Bit of Love', momenteel op #3 in de Top 40: Tom Grennan.
#31. Calvin Harris feat. Tom Grennan - By Your Side
Hij is gisteren al even het onderwerp van de dag geweest maar nu komt hij dan toch echt binnen: Marco Borsato. Dit is de tweede samenwerking voor het trio samen met John Ewbank en Rolf Sanchez en ditmaal wordt het tempo iets omhoog gegooid. Dankzij een promo-campagne rondom de verkiezingen van 'het Foute Anthem' van deze zomer op Qmusic weet Marco alsnog een hit te scoren met deze nieuwe single, die even leek te gaan floppen. Hun vorige samenwerking was na 2 weken alweer uit de lijst verdwenen. We gaan meemaken hoe lang hun nieuwe het volhoudt.
#32. Marco Borsato, Rolf Sanchez & John Ewbank - Hef Je Glas
Er streden nog meer nummers bij Qmusic om de titel 'Het Foute Anthem'. De runner-up entert nu ook alsnog de Top 40. Het gaat hierbij om de Papoea-Nieuw Guinese zanger Justin Wellington. Met zijn mix van pop, R&B, reggae, dancehall en eilandmuziek weet hij het al jaren goed te doen in het op de eilanden. Zijn debuutalbum stamt namelijk alweer van 2005. In 2019 bracht hij samen met Small Jam, een twee-mans band afkomstig van de Solomon eilanden, de single 'Iko Iko' uit. Dit werd recent de nieuwste rage op TikTok en Qmusic gaf met hun verkiezing het laatste zetje en een nieuwe hit is geboren.
#35. Justin Wellington feat. Small Jam - Iko Iko (My Bestie)
Onlangs bracht P!nk een duet uit met de Britse zanger Rag'n'Bone Man. Een geboren hit zou je denken, maar niets is minder waar. Een powerballad heeft het anno 2021 nou eenmaal niet gemakkelijk meer om op de radio te verschijnen, laat staan in de Top 40 te komen. Dan maar weer solo! 'All I Know So Far' is de tweede single van het 'All I Know So Far: The Setlist' project. Een gedeeltelijk live-album, aangevuld met nieuwe studiotracks, die afstamt van een volledige docu op Amazon Prime. Waar in haar vorige hit, 'Cover Me in Sunshine', haar dochter een hoofdrol op zich nam, neemt in de video van de nieuwe single haar zoontje een rol.
#37. P!nk - All I Know So Far
0
geplaatst: 11 juni 2021, 13:00 uur
Calvin Harris - 3.5
Marco Borsato - 5.0
Justin Wellington - 8.0
P!nk - 6.5
Misschien wat veel punten voor Iko Iko, maar dit zomerse liedje maakt mij steeds goedgezind. Zijn er trouwens nog mensen die steeds Tom Cruise aan de rotsen ziet hangen bij 't horen van dat deuntje?
https://media.giphy.com/media/w39FdnnX0scIE/giphy.gif
Marco Borsato - 5.0
Justin Wellington - 8.0
P!nk - 6.5
Misschien wat veel punten voor Iko Iko, maar dit zomerse liedje maakt mij steeds goedgezind. Zijn er trouwens nog mensen die steeds Tom Cruise aan de rotsen ziet hangen bij 't horen van dat deuntje?
https://media.giphy.com/media/w39FdnnX0scIE/giphy.gif
0
geplaatst: 11 juni 2021, 14:21 uur
Ik dacht dat we collectief ingestemd hadden om het bestaan van de tweede Mission Impossible te negeren? 

0
geplaatst: 11 juni 2021, 14:26 uur
Måneskin - ZITTI E BUONI : 8
Olivia Rodrigo - good 4 u : 6.4
Calvin Harris - 4
Marco Borsato - 1
Justin Wellington - 5.5
P!nk - 5.4
Olivia Rodrigo - good 4 u : 6.4
Calvin Harris - 4
Marco Borsato - 1
Justin Wellington - 5.5
P!nk - 5.4
0
geplaatst: 12 juni 2021, 17:45 uur
Wat een dramatische week weer, Q heeft veel teveel invloed op het maken van hits (staat helaas ook bij ons op het werk aan dus hoor het alweer minimaal 2 dagen per week).
Veelzeggend als Marco B niet de minste punten krijgt
Calvin Harris: 3.5 (geen hook, wat een terugval en die Tom Grennan is sowieso vreselijk)
Marco Borsato, John Ewbank en Rolf Sanchez: 3,5
Justin Wellington: 2 (zomerbagger)
P!nk : 4 (vooral nikszeggend, doet al 8 jaar hetzelfde heb ik het idee, doe maar weer There you go)
Veelzeggend als Marco B niet de minste punten krijgt
Calvin Harris: 3.5 (geen hook, wat een terugval en die Tom Grennan is sowieso vreselijk)
Marco Borsato, John Ewbank en Rolf Sanchez: 3,5
Justin Wellington: 2 (zomerbagger)
P!nk : 4 (vooral nikszeggend, doet al 8 jaar hetzelfde heb ik het idee, doe maar weer There you go)
* denotes required fields.