Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 6 augustus 2021, 13:45 uur
Sjaak en Kungs weten allebei net een voldoende te scoren met een 5.7 en een 5.6. Camila Cabello en S10 moeten het allebei met een onvoldoende doen en scoren allebei een 4.7.
Noizu en The Kid LAROI wisselen om in de Top 10 en SHOUSE klimt weer omhoog en staat momenteel op de #11e positie.
1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.225
2 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.103571429
3 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.086666667
4 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.8
5 Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.718181818
6 Dua Lipa - Love Again 6.454545455
7 Billie Eilish - Your Power 6.407692308
8 Taylor Swift - willow 6.371428571
9 The Kid LAROI & Justin Bieber - Stay 6.34
10 Noizu - Summer 91 (Looking Back) 6.31
Het is komkommertijd in de Top 40. Aangezien de radiostations niet aan de streaming hits van Måneskin en Lil Nas X willen beginnen blijven die nog altijd steken in de Tipparade en weet Mabel geen vervolg meer aan haar grote succes van 2019 te rijgen door deze week te floppen (had het van Dua Lipa afgekomen had ie natuurlijk binnengekomen).
We moeten het dus, net als twee weken geleden, weer doen met een enkele notering, de Alarmschijf van afgelopen week. Het is een hele voorzichtige binnenkomst op #39 van de Nederlandse Sera de Bruin. Deze Sera de Bruin kende een vliegende start van haar carriere door na haar eigen succesverhaal op TikTok en Instagram, waar ze covers van o.a. Meghan Trainor en Dua Lipa ter gehore bracht, werd uitgenodigd om op te treden op de verjaardag van niemand minder dan Cristiano Ronaldo. Partner Georgina Rodriguez bleek namelijk helemaal idolaat te zijn van onze Sliedrechtse Sera. Niet veel later bleek ook Justin Bieber geïnteresseerd en vroeg hij haar zelfs tot toegang tot haar livestream, waarna de twee een duet zongen. Sindsdien hebben Alain Clark en producer Bas van Dalen (bekend van producties voor o.a. J. Balvin en David Guetta) contact met haar opgezocht en zijn ze samen de studio ingedoken en het levert haar haar eerste Top 40 hit op!
#39. SERA - Only Us
Noizu en The Kid LAROI wisselen om in de Top 10 en SHOUSE klimt weer omhoog en staat momenteel op de #11e positie.
Het is komkommertijd in de Top 40. Aangezien de radiostations niet aan de streaming hits van Måneskin en Lil Nas X willen beginnen blijven die nog altijd steken in de Tipparade en weet Mabel geen vervolg meer aan haar grote succes van 2019 te rijgen door deze week te floppen (had het van Dua Lipa afgekomen had ie natuurlijk binnengekomen).
We moeten het dus, net als twee weken geleden, weer doen met een enkele notering, de Alarmschijf van afgelopen week. Het is een hele voorzichtige binnenkomst op #39 van de Nederlandse Sera de Bruin. Deze Sera de Bruin kende een vliegende start van haar carriere door na haar eigen succesverhaal op TikTok en Instagram, waar ze covers van o.a. Meghan Trainor en Dua Lipa ter gehore bracht, werd uitgenodigd om op te treden op de verjaardag van niemand minder dan Cristiano Ronaldo. Partner Georgina Rodriguez bleek namelijk helemaal idolaat te zijn van onze Sliedrechtse Sera. Niet veel later bleek ook Justin Bieber geïnteresseerd en vroeg hij haar zelfs tot toegang tot haar livestream, waarna de twee een duet zongen. Sindsdien hebben Alain Clark en producer Bas van Dalen (bekend van producties voor o.a. J. Balvin en David Guetta) contact met haar opgezocht en zijn ze samen de studio ingedoken en het levert haar haar eerste Top 40 hit op!
#39. SERA - Only Us
0
geplaatst: 6 augustus 2021, 18:21 uur
Bieber-achtige songs zijn in ieder geval een genre op zich geworden. De TOP 40 staat vol met kopietjes van wat hij doorgaans brengt, bij deze is dat niet anders. Begint erg als één grote brij te klinken, maar anderzijds niet helemaal onaangenaam.
5.5
5.5
0
geplaatst: 6 augustus 2021, 21:46 uur
catdog schreef:
Ten tijde van het plaatsen van de update stond er nog een enkele notering, geen dubbelnotering. Eveneens als met Love Tonight. In het geval van Love Tonight snap ik ook niet dat de Guetta remix wordt meegeteld. Zie ik nergens terug in de streams?
Ik hou het dan ook vooralsnog bij de originele versies. Mochten er mensen zijn die op de remix willen stemmen (in het geval van S10 zou ik dat ook volledig snappen) dan is dat mogelijk!
(quote)
Ten tijde van het plaatsen van de update stond er nog een enkele notering, geen dubbelnotering. Eveneens als met Love Tonight. In het geval van Love Tonight snap ik ook niet dat de Guetta remix wordt meegeteld. Zie ik nergens terug in de streams?
Ik hou het dan ook vooralsnog bij de originele versies. Mochten er mensen zijn die op de remix willen stemmen (in het geval van S10 zou ik dat ook volledig snappen) dan is dat mogelijk!
Zoals ik al zei, na de radiouitzending wordt de database aangepast en de nieuwe noteringen ingevoerd, dus ook de remixversie van Adem Je Uit.
De Guetta remix staat in de onderste helft van de Spotify-chart. Een streamingnotering houdt niet op bij 100 of 200. Soundaware heeft veel meer strramingdata. De consument ziet dagelijks/wekelijks de Top 200.
0
geplaatst: 6 augustus 2021, 22:12 uur
Frank voor Klank schreef:
Zoals ik al zei, na de radiouitzending wordt de database aangepast en de nieuwe noteringen ingevoerd, dus ook de remixversie van Adem Je Uit.
De Guetta remix staat in de onderste helft van de Spotify-chart. Een streamingnotering houdt niet op bij 100 of 200. Soundaware heeft veel meer strramingdata. De consument ziet dagelijks/wekelijks de Top 200.
(quote)
Duidelijk, maar er komt wel vaker een remix door in de streaming charts. Een SeeB remix van Hymn for the Weekend bijv. maar die werden ook niet als dubbelnotering meegeteld.
0
geplaatst: 12 augustus 2021, 17:39 uur
Sera 4,0 Vrij saaie inwisselbare pop. Een halfje bieber een kwart Sheeran, een duf zomerritme en een snufje Kid Laroi zeg maar.
1
geplaatst: 13 augustus 2021, 11:13 uur
Een lage 3.9 voor SERA. Snel door!
Het is al een flinke tijd geleden dat we echte volksmuziek in de Top 40 hebben zien staan. Ja Frans Duijts mocht het dan samen met Donnie doen maar die plaat leunde nog zwaar op de gimmick en de rap. Dit keer mogen we eindelijk weer een echte volkszanger verwelkomen. Het betreft de 21-jarige Mart Hoogkamer. Hij verwierf al enige faam door in 2016 mee te doen aan Hollands Got Talent en mocht sindsdien een duet opnemen met Willeke Alberti. Op YouTube heeft Mart ook enkele covers geupload van Unchained Melody die in Brazilië (of all places) erg lijken aan te slaan. Met zijn nieuwe single 'Ik Ga Zwemmen' levert Mart een regelrechte zomerhit af. We mogen dan wel niet in de kroeg staan momenteel maar Mart gaat hoe dan ook zwemmen in Bacardi Lemon!
#19. Mart Hoogkamer - Ik Ga Zwemmen
Met een remix van Save Your Tears samen met Ariana Grande sloot The Weeknd officieel het 'After Hours' tijdperk af. Tijd om het rustiger aan te doen? Natuurlijk niet! De leadsingle van het nieuwe album dient zich alweer aan en Abel gaat vrolijk door met de 80's synth pop. De single werd in eerste instantie aangekondigd met een promo filmpje van de Tokyo Olympics en de videoclip had in premiere moeten gaan in verschillende IMAX zalen, voor de vertoning van de nieuwste Suicide Squad film. Helaas werd dit last minute afgeblazen, vanwege zorgen over epilepsie. Oordeel zelf. Terecht?
#24. The Weeknd - Take My Breath
In Amerika werd Leave the Door Open een dikke #1 hit. In Nederland en de UK deden ze het iets minder en bereikte het enkel de Top 20. Bruno Mars en Anderson .Paak, die de gelegenheidsgroep Silk Sonic vormen, mochten het wél doen met een Top 10 positie in onze eigen ranking en hij lijkt daar redelijk veilig te staan. Op de opvolger werd lang gewacht maar de heren besloten opzettelijk het publiek te teasen en de single nog even op zich te laten wachten om Leave the Door Open lekker te laten uitrollen. Bij een performance tijdens de BET Awards in Juni riep .Paak nog: "Do y'all want to hear a new song? Do ya'll want to hear a new song off the new album?" En terwijl het publiek helemaal wild ging temperde .Paak het enthousiasme: zolang Leave the Door Open nog in de Top 10 staat zullen wij deze blijven spelen! Inmiddels is Leave the Door Open toch écht op zijn retour en dus hebben we daar dan eindelijk de opvolger. Nog net op tijd voor de zomer!
#28. Silk Sonic - Skate
Hij leek bijna de nieuwe Leontien van Borsato te worden. Maar liefst 2x werd Rolf Sanchez dit jaar gevraagd door Marco en John Ewbank om hun een dikke hit op te leveren. Dit werden beide worpen niet, met maar enkele weken in de Top 40. Solo lukt het Rolf Sanchez dan toch een stuk beter. Ditmaal vraagt hij de heren van Kris Kross Amsterdam op de productie en, hoewel nog voorzichtig, lijkt die nieuwe hit weer geboren.
#38. Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble
Het is al een flinke tijd geleden dat we echte volksmuziek in de Top 40 hebben zien staan. Ja Frans Duijts mocht het dan samen met Donnie doen maar die plaat leunde nog zwaar op de gimmick en de rap. Dit keer mogen we eindelijk weer een echte volkszanger verwelkomen. Het betreft de 21-jarige Mart Hoogkamer. Hij verwierf al enige faam door in 2016 mee te doen aan Hollands Got Talent en mocht sindsdien een duet opnemen met Willeke Alberti. Op YouTube heeft Mart ook enkele covers geupload van Unchained Melody die in Brazilië (of all places) erg lijken aan te slaan. Met zijn nieuwe single 'Ik Ga Zwemmen' levert Mart een regelrechte zomerhit af. We mogen dan wel niet in de kroeg staan momenteel maar Mart gaat hoe dan ook zwemmen in Bacardi Lemon!
#19. Mart Hoogkamer - Ik Ga Zwemmen
Met een remix van Save Your Tears samen met Ariana Grande sloot The Weeknd officieel het 'After Hours' tijdperk af. Tijd om het rustiger aan te doen? Natuurlijk niet! De leadsingle van het nieuwe album dient zich alweer aan en Abel gaat vrolijk door met de 80's synth pop. De single werd in eerste instantie aangekondigd met een promo filmpje van de Tokyo Olympics en de videoclip had in premiere moeten gaan in verschillende IMAX zalen, voor de vertoning van de nieuwste Suicide Squad film. Helaas werd dit last minute afgeblazen, vanwege zorgen over epilepsie. Oordeel zelf. Terecht?
#24. The Weeknd - Take My Breath
In Amerika werd Leave the Door Open een dikke #1 hit. In Nederland en de UK deden ze het iets minder en bereikte het enkel de Top 20. Bruno Mars en Anderson .Paak, die de gelegenheidsgroep Silk Sonic vormen, mochten het wél doen met een Top 10 positie in onze eigen ranking en hij lijkt daar redelijk veilig te staan. Op de opvolger werd lang gewacht maar de heren besloten opzettelijk het publiek te teasen en de single nog even op zich te laten wachten om Leave the Door Open lekker te laten uitrollen. Bij een performance tijdens de BET Awards in Juni riep .Paak nog: "Do y'all want to hear a new song? Do ya'll want to hear a new song off the new album?" En terwijl het publiek helemaal wild ging temperde .Paak het enthousiasme: zolang Leave the Door Open nog in de Top 10 staat zullen wij deze blijven spelen! Inmiddels is Leave the Door Open toch écht op zijn retour en dus hebben we daar dan eindelijk de opvolger. Nog net op tijd voor de zomer!
#28. Silk Sonic - Skate
Hij leek bijna de nieuwe Leontien van Borsato te worden. Maar liefst 2x werd Rolf Sanchez dit jaar gevraagd door Marco en John Ewbank om hun een dikke hit op te leveren. Dit werden beide worpen niet, met maar enkele weken in de Top 40. Solo lukt het Rolf Sanchez dan toch een stuk beter. Ditmaal vraagt hij de heren van Kris Kross Amsterdam op de productie en, hoewel nog voorzichtig, lijkt die nieuwe hit weer geboren.
#38. Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble
1
geplaatst: 13 augustus 2021, 12:29 uur
Mart Hoogkamer - 4
The Weeknd - 7
Silk Sonic - 7
Rolf Sanchez - 4.5
The Weeknd - 7
Silk Sonic - 7
Rolf Sanchez - 4.5
2
Boetiek9999
geplaatst: 13 augustus 2021, 16:16 uur
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen: 1
The Weeknd - Take my breath: 5
Silk Sonic - Skate: 6
Rolf Sanchez - Increíble: 4
The Weeknd - Take my breath: 5
Silk Sonic - Skate: 6
Rolf Sanchez - Increíble: 4
2
geplaatst: 13 augustus 2021, 18:12 uur
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen: 2
Ik zou willen dat ik zo'n volume kon opzetten, al wandelend in het park. Die dame in het gele badpak was er maar voor 1 ding, of eigenlijk twee dingen)
The Weeknd - Take my breath: 8,1
Silk Sonic - Skate: 8,4
Rolf Sanchez - Increíble: 5,5
Ik zou willen dat ik zo'n volume kon opzetten, al wandelend in het park. Die dame in het gele badpak was er maar voor 1 ding, of eigenlijk twee dingen)
The Weeknd - Take my breath: 8,1
Rolf Sanchez - Increíble: 5,5
1
geplaatst: 14 augustus 2021, 11:11 uur
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 2,5
The Weeknd - Take my breath 8,7
Silk Sonic - Skate 6,2
Rolf Sanchez - Increíble 4
The Weeknd - Take my breath 8,7
Silk Sonic - Skate 6,2
Rolf Sanchez - Increíble 4
2
geplaatst: 14 augustus 2021, 20:09 uur
SBube schreef:
Måneskin - ZITTI E BUONI 9.0
John Mayer - Last Train Home 9.0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people: 7,5
Taylor Swift - willow 7,5
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
Ed Sheeran - Bad Habits 7.0
Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me 7.0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Galantis, David Guetta & Little Mix - Heartbreak Anthem 7.0
Imagine Dragons - Wrecked 7.0
Leony - Faded Love: 7,0
OneRepublic - Run 6.5
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ava Max - Everytime I cry 6.5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Dua Lipa - Love Again 6.5
Sjaak - Trompetisto 6.5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5,8
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
S10 - Adem Je In 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Måneskin - Beggin' 5.0
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Becky Hill & David Guetta - Remember 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Remme - The moment 4,0
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Noizu - Summer 91 (looking back) 3.0
Anne-Marie & Niall Horan - Our Song 3.0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Sera - Only us 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Nathan Evans - Wellerman 1,0
Camila Cabello - Don't Go Yet 1.0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Kungs - Never Going Home 1.0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 1,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1,0
VINAI feat. Vamero - Rise Up 1.0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis: 1,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Enrique Iglesias feat. Farruko - ME PASE 1.0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
BTS - Butter 1.0
Måneskin - ZITTI E BUONI 9.0
John Mayer - Last Train Home 9.0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people: 7,5
Taylor Swift - willow 7,5
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
Ed Sheeran - Bad Habits 7.0
Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me 7.0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Galantis, David Guetta & Little Mix - Heartbreak Anthem 7.0
Imagine Dragons - Wrecked 7.0
Leony - Faded Love: 7,0
OneRepublic - Run 6.5
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ava Max - Everytime I cry 6.5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Dua Lipa - Love Again 6.5
Sjaak - Trompetisto 6.5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5,8
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
S10 - Adem Je In 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Måneskin - Beggin' 5.0
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Becky Hill & David Guetta - Remember 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Remme - The moment 4,0
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Noizu - Summer 91 (looking back) 3.0
Anne-Marie & Niall Horan - Our Song 3.0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Sera - Only us 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Nathan Evans - Wellerman 1,0
Camila Cabello - Don't Go Yet 1.0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Kungs - Never Going Home 1.0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 1,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1,0
VINAI feat. Vamero - Rise Up 1.0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis: 1,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Enrique Iglesias feat. Farruko - ME PASE 1.0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
BTS - Butter 1.0
Nieuwe beoordelingen:
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 1.0 (pure haat voel ik voor dit soort muziek)
The Weeknd - Take my breath 7,5 (zijn goede nummers hebben altijd een heel fijne Michael Jackson-feel)
Silk Sonic - Skate 7,0 (goed, maar Leave the door open vond ik beter)
Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble 1.0 (zie mijn antwoord bij Mart Hoogkamer)
2
geplaatst: 14 augustus 2021, 21:14 uur
Als klein jongetje haalde ik trouw iedere week het Top 40 krantje. Later luisterde ik de Top 40 vooral via radio / televisie. Nog weer later kwam nieuwe muziek altijd wel tot me via 538 / Q / 3FM etc., zenders die aanstonden op de plekken waar ik werkte. Maar, de laatste tijd merk ik dat ik steeds minder op de hoogte ben van de muziek in de hitlijsten. Wellicht is dit topic een goede manier om toch aangehaakt te blijven. catdog, als ik het goed begrijp post jij hier iedere week de nieuwe entry's?
Mart Hoogkamer - Ik Ga Zwemmen: 5,5
Gelijk een lastige. Mart Hoogkamer is het neefje van een goede bekende van me, dus de sympathie vote speelt enigszins mee. Het nummer zelf is niet veel, maar ergens vind ik het ook wel weer geinig. En leuk dat er weer eens volksmuziek in de Top 40 te vinden is.
The Weeknd - Take My Breath: 7,0
Aardig, aardig, maar The Weeknd kan beter.
Leave the Door Open vond ik erg vet, en ook wat betreft Skate ben ik inmiddels helemaal om.
Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble: 4,5
Mart Hoogkamer - Ik Ga Zwemmen: 5,5
Gelijk een lastige. Mart Hoogkamer is het neefje van een goede bekende van me, dus de sympathie vote speelt enigszins mee. Het nummer zelf is niet veel, maar ergens vind ik het ook wel weer geinig. En leuk dat er weer eens volksmuziek in de Top 40 te vinden is.
The Weeknd - Take My Breath: 7,0
Aardig, aardig, maar The Weeknd kan beter.
Leave the Door Open vond ik erg vet, en ook wat betreft Skate ben ik inmiddels helemaal om.
Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble: 4,5
1
geplaatst: 14 augustus 2021, 21:34 uur
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 3
The Weeknd - Take my breath 5
Silk Sonic - Skate 6,25
Rolf Sanchez - Increíble 4,5
The Weeknd - Take my breath 5
Silk Sonic - Skate 6,25
Rolf Sanchez - Increíble 4,5
2
geplaatst: 15 augustus 2021, 14:38 uur
Edgar18 schreef:
Als klein jongetje haalde ik trouw iedere week het Top 40 krantje. Later luisterde ik de Top 40 vooral via radio / televisie. Nog weer later kwam nieuwe muziek altijd wel tot me via 538 / Q / 3FM etc., zenders die aanstonden op de plekken waar ik werkte. Maar, de laatste tijd merk ik dat ik steeds minder op de hoogte ben van de muziek in de hitlijsten. Wellicht is dit topic een goede manier om toch aangehaakt te blijven. catdog, als ik het goed begrijp post jij hier iedere week de nieuwe entry's?
Jazeker! Probeer deze elke vrijdag te posten! Leuk dat je aanhaakt!

Scores geven mag voor elk willekeurig nummer. Ook van weken terug, die bereken ik altijd mee. Dus een Leave the Door Open mag je uiteraard nog scoren!
Voel je lekker vrij om te scoren wat je het interessantst lijkt, of scoor lekker iedere week de nieuwste binnenkomers van de week mee. Je staat er helemaal vrij in!

Op pagina 110 gaf ik een update van alle binnenkomers tot dan toe in het klassement. Dus mocht je geen tijd hebben om alles in te halen, zou je ook uit dat lijstje kunnen kiezen wat jou het interessantst lijkt.
1
geplaatst: 16 augustus 2021, 11:29 uur
SBube schreef:
The Weeknd - Take my breath 7,5 (zijn goede nummers hebben altijd een heel fijne Michael Jackson-feel)
Sinds The Weeknd full on Pop is gegaan heb ik ook dat gevoel altijd.
Ik vraag me af of Michael Jackson als ie nog geleefd had en wel was doorgegaan in dit soort sound was ge-evolueerd aangezien ik niet denk dat ie een housekant op zou zijn gegaan (dat had al gekund ipv Invincible).
1
geplaatst: 19 augustus 2021, 23:29 uur
Camila Cabello - Don't Go Yet 6,5
S10 - Adem Je In 6,7
Kungs - Never Going Home 6,8
Sjaak - Trompetisto 6
Sera - Only us: 5
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 6
The Weeknd - Take my breath 7,8
Silk Sonic - Skate 7,2
Rolf Sanchez - Increíble 5
S10 - Adem Je In 6,7
Kungs - Never Going Home 6,8
Sjaak - Trompetisto 6
Sera - Only us: 5
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 6
The Weeknd - Take my breath 7,8
Silk Sonic - Skate 7,2
Rolf Sanchez - Increíble 5
1
geplaatst: 20 augustus 2021, 09:44 uur
Mart Hoogkamer - Ik Ga Zwemmen: 7.0
The Weeknd - Take My Breath: 7.5
Silk Sonic - Skate: 8.0
Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble: 6.0
The Weeknd - Take My Breath: 7.5
Silk Sonic - Skate: 8.0
Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble: 6.0
2
geplaatst: 20 augustus 2021, 10:20 uur
Opschudding in de Top 10! Met hun nieuwste single doen de heren van Silk Sonic het nog beter dan met Leave the Door Open. En ook The Weeknd kruipt lekker vertrouwd, net als vorig jaar, weer de Top 10 in. Ten koste van The Kid LAROI / Bieber en Noizu.
2 Silk Sonic - Skate 7.161111111
3 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.103571429
4 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.086666667
5 The Weeknd - Take My Breath 7.066666667
6 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.8
7 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.718181818
8 Dua Lipa - Love Again 6.454545455
9 Billie Eilish - Your Power 6.407692308
10 Taylor Swift - willow 6.371428571
Veel zin om te zwemmen met Mart hebben jullie niet getuige een gemiddelde van 3.6. Enkel Lucas & Steve en Miss Montreal scoorden nog slechter dit jaar. Rolf Sanchez komt precies onder zijn vorige single Vén Vén te staan met allebei een 4.3.
Week 34:
Vooralsnog heeft ze samen met Snelle dé hit van het jaar op haar naam staan (en dé vraag van het jaar mbt dino's). Het was de tweede #1 hit van Maan maar solo heeft ze deze nog niet kunnen scoren. Met haar nieuwste single 'Niks Is Heilig' doet ze hier nu een nieuwe worp naar. Ook voor deze nieuwe single pakt ze uit met wat 80's synths. Nederlands populairste zangeres van het moment is de hoogste binnenkomer op:
#30. Maan - Niks Is Heilig
De opvolger van MONTERO dient zich eindelijk aan! Alhoewel, opvolger... de single Sun Goes Down flopte eigenlijk wereldwijd. Stiekem vergeten maar. Want Industry Baby is mede dankzij weer een spraakmakende video weer een schot in de roos. Lil Nas X was weer voer voor de headlines vanwege de 'expliciete' video waarin hij met meerdere mannelijke gevangenen 'naakt' aan het dansen is. Terwijl het mikt op de humor ervan is het tegelijkertijd een duidelijke boodschap naar ieder die video's verheerlijkt waarin vrouwen deze rol op zich nemen maar wanneer mannen dit doen het ineens schadelijk voor kinderen zou zijn en hij een plant zou zijn van de industrie om maar headlines te halen. Als reactie op weer vele boze headlines besloot Lil Nas een uncensored video uit te brengen. Net wanneer het naakt-stukje hoort te beginnen begint de video ineens te bufferen en stopt deze ook niet meer. Lil Nas weet wel wat humor is. Hij komt binnen, samen met rapper Jack Harlow die hierbij zijn eerste Top 40 hit scoort, op:
#33. Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby
De Belgische DJ Lost Frequencies is terug. Eerder dit jaar scoorde hij al een dikke hit met Rise, met uncredited vocals. Op zijn nieuwste single geeft hij credited vocals en die gaan ditmaal naar Calum Scott. De Britse zanger scoorde vijf jaar geleden een grote hit met zijn cover van Robyn's 'Dancing on My Own'. Sindsdien heeft hij een aardige solo-carriere voor zichzelf op kunnen bouwen en is hij zelfs in duet gegaan met onze eigen Ilse DeLange en heeft hij samengewerkt met de Nederlandse DJ Don Diablo. Het leverde hem in Nederland echter geen nieuwe hit op. Tot nu. Vijf jaar later mag hij toch de term ééndagsvlieg officieel van zich afschudden.
#36. Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now
We sluiten af met de hekkensluiter en die is deze week voor de nieuwste single van onze Tiësto. Met The Business scoorde hij wereldwijd sterk, zelfs in Amerika. Dit levert hem weer een nieuwe samenwerking op met een Internationale artiest. Ditmaal gaat de eer naar de Colombiaanse zangeres Karol G. Deze zangeres troffen we al twee keer eerder aan in de Top 40. De laatste keer was vorig jaar als onderdeel van X in samenwerking met de Jonas Brothers. Haar Top 40 debuut beleefde ze in 2019 als onderdeel van single China die ze samen deed met Daddy Yankee, Ozuna, J. Balvin en haar grote liefde Anuel AA met wie ze sindsdien in het huwelijksbootje is gestapt. Ditmaal geen latin voor Karol maar een ouderwetse dance-stamper.
#40. Tiësto & Karol G - Don't Be Shy
2 Silk Sonic - Skate 7.161111111
3 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.103571429
4 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.086666667
5 The Weeknd - Take My Breath 7.066666667
6 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.8
7 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.718181818
8 Dua Lipa - Love Again 6.454545455
9 Billie Eilish - Your Power 6.407692308
10 Taylor Swift - willow 6.371428571
Veel zin om te zwemmen met Mart hebben jullie niet getuige een gemiddelde van 3.6. Enkel Lucas & Steve en Miss Montreal scoorden nog slechter dit jaar. Rolf Sanchez komt precies onder zijn vorige single Vén Vén te staan met allebei een 4.3.
Week 34:
Vooralsnog heeft ze samen met Snelle dé hit van het jaar op haar naam staan (en dé vraag van het jaar mbt dino's). Het was de tweede #1 hit van Maan maar solo heeft ze deze nog niet kunnen scoren. Met haar nieuwste single 'Niks Is Heilig' doet ze hier nu een nieuwe worp naar. Ook voor deze nieuwe single pakt ze uit met wat 80's synths. Nederlands populairste zangeres van het moment is de hoogste binnenkomer op:
#30. Maan - Niks Is Heilig
De opvolger van MONTERO dient zich eindelijk aan! Alhoewel, opvolger... de single Sun Goes Down flopte eigenlijk wereldwijd. Stiekem vergeten maar. Want Industry Baby is mede dankzij weer een spraakmakende video weer een schot in de roos. Lil Nas X was weer voer voor de headlines vanwege de 'expliciete' video waarin hij met meerdere mannelijke gevangenen 'naakt' aan het dansen is. Terwijl het mikt op de humor ervan is het tegelijkertijd een duidelijke boodschap naar ieder die video's verheerlijkt waarin vrouwen deze rol op zich nemen maar wanneer mannen dit doen het ineens schadelijk voor kinderen zou zijn en hij een plant zou zijn van de industrie om maar headlines te halen. Als reactie op weer vele boze headlines besloot Lil Nas een uncensored video uit te brengen. Net wanneer het naakt-stukje hoort te beginnen begint de video ineens te bufferen en stopt deze ook niet meer. Lil Nas weet wel wat humor is. Hij komt binnen, samen met rapper Jack Harlow die hierbij zijn eerste Top 40 hit scoort, op:
#33. Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby
De Belgische DJ Lost Frequencies is terug. Eerder dit jaar scoorde hij al een dikke hit met Rise, met uncredited vocals. Op zijn nieuwste single geeft hij credited vocals en die gaan ditmaal naar Calum Scott. De Britse zanger scoorde vijf jaar geleden een grote hit met zijn cover van Robyn's 'Dancing on My Own'. Sindsdien heeft hij een aardige solo-carriere voor zichzelf op kunnen bouwen en is hij zelfs in duet gegaan met onze eigen Ilse DeLange en heeft hij samengewerkt met de Nederlandse DJ Don Diablo. Het leverde hem in Nederland echter geen nieuwe hit op. Tot nu. Vijf jaar later mag hij toch de term ééndagsvlieg officieel van zich afschudden.
#36. Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now
We sluiten af met de hekkensluiter en die is deze week voor de nieuwste single van onze Tiësto. Met The Business scoorde hij wereldwijd sterk, zelfs in Amerika. Dit levert hem weer een nieuwe samenwerking op met een Internationale artiest. Ditmaal gaat de eer naar de Colombiaanse zangeres Karol G. Deze zangeres troffen we al twee keer eerder aan in de Top 40. De laatste keer was vorig jaar als onderdeel van X in samenwerking met de Jonas Brothers. Haar Top 40 debuut beleefde ze in 2019 als onderdeel van single China die ze samen deed met Daddy Yankee, Ozuna, J. Balvin en haar grote liefde Anuel AA met wie ze sindsdien in het huwelijksbootje is gestapt. Ditmaal geen latin voor Karol maar een ouderwetse dance-stamper.
#40. Tiësto & Karol G - Don't Be Shy
1
Boetiek9999
geplaatst: 20 augustus 2021, 13:07 uur
Maan - Niks is heilig: 5
Lil Nas X - Industry baby: 6
Lost Frequencies - Where are you now: 4,5
Tiesto & Karol G - Don't be shy - 5,5
Lil Nas X - Industry baby: 6
Lost Frequencies - Where are you now: 4,5
Tiesto & Karol G - Don't be shy - 5,5
1
geplaatst: 20 augustus 2021, 14:47 uur
Maan - Niks is heilig: 3
Lil Nas X - Industry baby: 3,5
Lost Frequencies - Where are you now: 4
Tiesto & Karol G - Don't be shy - 4
Lil Nas X - Industry baby: 3,5
Lost Frequencies - Where are you now: 4
Tiesto & Karol G - Don't be shy - 4
1
geplaatst: 20 augustus 2021, 18:33 uur
Maan - 5.0
Lil Nas X - 8.0
Lost Frequencies - 6.5
Tiesto & Karol G - 4.0
Lil Nas X - 8.0
Lost Frequencies - 6.5
Tiesto & Karol G - 4.0
2
geplaatst: 20 augustus 2021, 18:52 uur
Stay van The Kid Laroi en Justin Bieber stijgt naar 1 wat Justin zijn zevende nummer 1-hit geeft! Enkel ABBA (8), Marco Borsato (15) en The Beatles (16) hebben er meer.
1
geplaatst: 20 augustus 2021, 18:59 uur
Arrie schreef:
Stay van The Kid Laroi en Justin Bieber stijgt naar 1 wat Justin zijn zevende nummer 1-hit geeft! Enkel ABBA (8), Marco Borsato (15) en The Beatles (16) hebben er meer.
Laat die nieuwe met Skrillex maar op #1 komen.

1
geplaatst: 22 augustus 2021, 12:51 uur
verhoging catdog
Justin Wellington-Iko iko van 2 naar 4,5 (hij wordt al minder erg, weer een bewijs dat 1e beoordeling soms weinig zegt)
Justin Wellington-Iko iko van 2 naar 4,5 (hij wordt al minder erg, weer een bewijs dat 1e beoordeling soms weinig zegt)
* denotes required fields.