MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Tate McRae - 6
Jack Harlow - 7
Dean Lewis - 3

Tate McRae - exes 5.0
(ik vond ‘Greedy’ een zware tegenvaller, gezien haar vorige nummers, deze is niet veel beter, ik heb wel al een nieuwe (single) voorbij zien komen, die vond ik wel leuk)

Jack Harlow - Lovin on me 2.0
(Toen ik dit schreef, had ik geen idee, wie deze man is, ongetwijfeld is dat nu uitgezocht door de man achter dit topic, maar bij het beluisteren van het nummer, had ik verder ook geen interesse om het zelf op te zoeken, overbodig rapnummertje, heel erg matig)

Dean Lewis - Trust me mate 4.0
(Ik vind het allemaal te gladjes, het raakt mij in ieder geval nergens, ook niet superslecht, maar niks wat ik nog eens wil horen)

en weer een nodige aanpassing

Suzan & Freek, Claude-Vas-y (Ga maar) 6 --> wordt 4,5

Die was ook hard nodig....met je 6

oja jij zit daar nog verder onder
En jij support hen meestal toch het hardst.
Ik denk dat Goud en Blauwe dag bij mij het hoogst scoren en de rest aanzienlijk minder.

Tate McRae - exes: 6.5
Jack Harlow - Lovin on Me: 7.0
Dean Lewis - Trust Me Mate: 5.5

Poeha schreef:
Die was ook hard nodig....met je 6

Ik dacht dat jij zo'n positivo was

Nog maar 3 scores voor het drietal van week 48. Scores volgen dus nog als ze even wat meer hebben verzameld. Top 10 blijft ook ongewijzigd.

Week 49:

#26. Donnie & Marco Schuitmaker - Hier Mag Alles

Donnie is niet meer weg te slaan van de volkszangers. Dit ook getuige zijn laatste album; De Kibbelingsound waar naast zijn hits met Rene Froger, Mart Hoogkamer en Frans Duijts ook songs op staan met o.a. Wolter Kroes (Wolter Cruise), Gerard Joling (Borrelplank) en Corry Konings (Vakantie). Wie er nog niet op stond maar ook absoluut niet mag ontbreken in het rijtje van samenwerkingen van Donnie is de man die dé volkshit van afgelopen jaar op zijn naam had staan; Marco Schuitmaker. Marco zegt zelf: "Ik kreeg opeens een typisch appje van Donnie: 'Hey marco gap, Donnie hier'.". En zo geschiedde en werd Hier Mag Alles geboren. De 7e hit van Donnie. Het nummer gaat over de liefde die de twee hebben voor hun vaderland. Een echte ode aan Nederland dus.

#38. P!nk - All Out of Fight

Het album Trustfall was voor P!nk weer een aardig succes. In Amerika loopt ze de laatste jaren die grote hits mis maar dat is niet te merken aan haar Spotify streams. Trustfall, de song, is inmiddels namelijk al meer dan 200 miljoen keer gestreamd. En ook andere singles Never Gonna Not Dance Again en Runaway deden het meer dan prima. Mede dankzij dit succes én de aankondiging van weer een nieuwe tour, waarbij ze volgend jaar tweemaal de Johan Cruijf ArenA aandoet, bracht ze dan ook onlangs een deluxe versie van Trustfall uit: de Tour edition, met wat live performances, losse single Irrelevant (die hier de charts miste), de single met Marshmello en Sting en compleet nieuw nummer All Out of Fight. Na het tempo de afgelopen singles te hebben opgevoerd brengt P!nk ditmaal een ballade, perfect aansluitend op de winterperiode. De emotionele video kent een verhaallijn over een plotselinge ziekte waar een koppel zich doorheen moet vechten. Het leverde P!nk weer een nieuwe Alarmschijf én een nieuwe Top 40 hit op. De 28e Alarmschijf en de 43e (!!) Top 40-hit.

Week 50:

#31. Jung Kook - Standing Next to You

De razend populaire K-pop groep BTS moest noodgedwongen een pauze inlassen. Dankzij de Zuid-Koreaanse wet moet elke volwassen man tussen 18-35 minstens 18 maanden in het militaire leger dienen en dus lasten de heren een pauze in, met een reünie in het vooruitzicht in 2025. Toch was er ook nog even een jaartje rust voor de heren vóór ze gingen dienen, maar niet voor lid Jung Kook. Hij besloot zijn solocarrière eens even flink uit te bouwen en bracht afgelopen zomer zeer succesvolle singles uit in de vorm van Seven (met Latto) en 3D (met Jack Harlow). Driemaal is scheepsrecht want de derde single slaat ook in Nederland aan en dat betreft de single Standing Next to You. Net als bij vele BTS singles is deze nieuwe single van Jung Kook hevig geïnspireerd door de popmuziek van o.a. Michael Jackson. Een remixversie is inmiddels ook verschenen met niemand minder dan Usher, maar het levert de song, vooralsnog, geen dubbelnotering op. Voor de liefhebbers; er is ook een video met Usher. Het lijkt wel het laatste te zijn dat we voorlopig gaan krijgen van Jung Kook. Hij is namelijk naar verluidt deze maand in dienst gegaan.

#37. Nathan Dawe x Bebe Rexha - Heart Still Beating

Britse DJ Nathan Dawe scoorde zijn eerste twee hits in Nederland met zangeres Ella Henderson. Vorig jaar met 21 Reasons en eerder dit jaar met 0800 HEAVEN. Zijn derde hit is echter nu ook geboren en die doet ie ditmaal met Bebe Rexha. Net als bij Ella Henderson weet het solomateriaal van Bebe niet echt aan te slaan in de charts maar zodra ze een DJ erbij halen hebben ze een dikke hit te pakken (Ella heeft er nog flink meer in de UK). Bebe's samenwerking met Nathan is getiteld Heart Still Beating en komt na een flinke maand van teasen op de socials. Gelukkigen bij de 538 showcase van Nathan Dawe en Joel Corry tijdens het Amsterdam Dance Event konden de single al twee weken voor release horen tijdens de set van Nathan. Heart Still Beating is de 15e Top 40-hit voor Bebe Rexha.

#40. OneRepublic - Dear Santa

En ook dit jaar hebben we op de valreep nog een nieuwe kerstsingle in de charts. Ditmaal van OneRepublic die al tweemaal eerder een kerstsong maakten; Christmas Without You uit 2011 en een cover in 2018 van White Christmas. Afgelopen week kwam, tegelijkertijd met de entry in de Top 40, de video voor de kerstsingle uit nadat de track zelf al in Oktober was uitgekomen. Deze is geheel in claymation opgenomen geregisseerd door Mr.Oz die vaker projectjes in claymation aanpakt. Voor de mensen die een iets minder traditionele kerstsong willen is er van Dear Santa ook nog een piano versie opgenomen, perfect voor bij de open haard.

Arrie schreef:
(quote)

Ik dacht dat jij zo'n positivo was
You got me there
Tja, iets met uitzonderingen dan toch.

Week 33:

#35. Chef'Special - Miracles
Cijfer: 6,5

#39. Troye Sivan - Rush
Cijfer: 8

Week 34:

#33. Teddy Swims - Lose Control
Cijfer: 5

#38. Cassö x RAYE x D-Block Europe - Prada

#40. Niklas Dee & Old Jim, feat. Enny-Mae - Not Fair

Week 35:

#35. Miley Cyrus - Used to Be Young
Cijfer: 7

#36. Doja Cat - Paint the Town Red

#40. Snelle - Radio
Cijfer: 2

Week 36:

#33. Luke Combs - Fast Car
Cijfer: 1 (ik ga geen punten geven voor noot voor noot naspelen)

#38. Douwe Bob - This World Is Our Home
Cijfer: 5,5

Week 37:

#15. Suzan & Freek, Claude - Vas-y (Ga Maar)
Cijfer: 6

#37. Kenya Grace - Strangers

Week 38:

#17. Tate McRae - greedy

#38. Taylor Swift - Cruel Summer

#40. Olivia Rodrigo - get him back!

Week 39:

#38. Racoon - Nickel for Goodbye

Week 40:

#28. Alok & The Chainsmokers, feat. Mae Stephens - Jungle

#32. BENNETT - Vois sur ton chemin [Techno Mix]
Cijfer: 7,3

#36. Kane - What Are You Waiting For?
Cijfer:

Week 41:

#31. Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & SERA - Stay (Never Leave)

#32. Iñigo Quintero - Si No Estás

#35. Tyla - Water
Cijfer: 9

#36. Tino Martin & Mart Hoogkamer - Hartslag van de Stad
Cijfer: 3

Week 42:

#29. Son Mieux - Tonight

#38. Purple Disco Machine & Duke Dumont, feat. Nothing but Thieves - Something on My Mind

#39. Post Malone - Enough Is Enough
Cijfer: 4

Week 43:

#30. Marshmello feat. P!nk & Sting - Dreaming

#35. Ofenbach feat. Norma Jean Martine - Overdrive
Cijfer: 4

Week 44:

#33. Zoë Tauran - Monster
Cijfer: 4,5

#36. Loreen - Is It Love

#39. Ed Sheeran - American Town

Week 45:

#32. Noah Kahan - Stick Season
Cijfer: 6,8

#34. The Beatles - Now and Then
Cijfer: 8,3

Week 46:

#23. Dua Lipa - Houdini
Cijfer: 7,5

#31. Kevin feat. S10 - De Leven

#35. Roxy Dekker - Satisfyer

#37. FLEMMING & Boef - Champions League
Cijfer:

Week 47:

#27. Bankzitters - Cupido

#29. David Guetta & Kim Petras - When We Were Young (The Logical Song)

#40. Snelle - Hoodiedate

Week 48:

#28. Tate McRae - exes
Cijfer: 7,5

#35. Jack Harlow - Lovin on Me

#39. Dean Lewis - Trust Me Mate
Cijfer: 3,5

Week 49:

#26. Donnie & Marco Schuitmaker - Hier Mag Alles
Cijfer: 3,5

#38. P!nk - All Out of Fight

Week 50:

#31. Jung Kook - Standing Next to You
Cijfer: 7,3

#37. Nathan Dawe x Bebe Rexha - Heart Still Beating
Cijfer: 6,7

#40. OneRepublic - Dear Santa

Mis alleen nog je cijfer voor Champions League Arrie.

Doe maar een 5,5. Ben niet zo van het voetbal

Donnie & Marco Schuitmaker - Hier Mag Alles 1.0
(Wat een verschrikking, weer, geen fan van Donnie, maar soms kan ik er nog om lachen, dat heb ik hier totaal niet, gewoon superslecht)

P!nk - All Out Of Fight 7.0
(Wat een verschil met deze mevrouw, constant een goed, hoog niveau van songs, pure kwaliteit)

Jung Kook - Standing Next To You 5.0
(K-pop is niet mijn ding, maar op zich is dit een redelijk popliedje, een voldoende is dan net weer teveel van het goede)

Nathan Dawe x Bebe Rexha - Heart Still Beating 3.5
(hier kan ik weer niet veel mee, doffe dreun, synthesizer-riedeltje en zelfs matige zang imho)

OneRepublic - Dear Santa 3.0
(Alle kerst clichés verzameld en wat mij betreft zeker niet geslaagd, ik heb veel betere kerstnummers voorbij zien komen dit jaar van Buckcherry, Lauren Spencer Smith, Mimi Webb, Goo Goo Dolls, en Marillion en zelfs de cover van Alanis)

Week 48:

Tate McRae - exes
6

Jack Harlow - Lovin on Me
4,4

Dean Lewis - Trust Me Mate
4

Donnie & Marco Schuitmaker - Hier Mag Alles: 3

P!nk - All Out Of Fight: 5

Jung Kook - Standing Next To You: 6

Nathan Dawe x Bebe Rexha - Heart Still Beating: 5

OneRepublic - Dear Santa: 5

Er zijn slechtere weken geweest. Vooral Jung Kook (voor het eerst gehoord) viel mij alleszins mee.

Dua Lipa - Houdini 6
Kevin feat. S10 - De Leven 5,5
Roxy Dekker - Satisfyer 5
FLEMMING & Boef - Champions League 3
Bankzitters - Cupido 6
David Guetta & Kim Petras - When We Were Young (The Logical Song) 5
Snelle - Hoodiedate 5,5

Tate McRae - exes 5,5
Jack Harlow - Lovin on Me 6,5
Dean Lewis - Trust Me Mate 3
(t/m 13 deember)

Donnie & Marco Schuitemaker-Hier kan alles
4

Pink-All out of fight
3

Jung Kook-Standing next to you
7

Nathan Dawe X Bebe Rexha-Heart still beating
6,2

OneRepublic-Dear Santa
4

en de laatste aanpassingen catdog

Miley Cyrus-Flowers van 6,7 naar--> 6,2

Pink-Trustfall van 6,6 naar--> 6

Snelle-Terugweg van 4 naar --> 2,5

Olivia Rodrigo-Get him back van 6,2 naar--> 6,8

En hierbij dan de top 50 over 2023

2023 top 50

1.Libianca & Cian Ducrot-People 8,8
2.Dua Lipa-Houdini 8,8
3.Doja Cat-Paint the town red 8,3
4.Calvin Harris ft.Sam Smith-Desire 7,8
5.Mia Nicolai & Dion Cooper-Burning daylight 7,5
6.Taylor Swift & Ice Spice-Karma
7.Suzan & Freek-Slapeloosheid 7
8.Son Mieux-Tell me more 7
9.Purple Disco Machine, Duke Dumont & Nothing But Thieves-Something on my mind 7
10.Jung Kook-Standing next to you 7
11.SZA-Kill bill 6,9
12.Tate McRae-Greedy 6,8
13.Post Malone-Enough is enough 6,8
14.Olivia Rodrigo-Get him back 6,8
15.Dave X Central Cee-Sprinter 6,8
16.Stephen Sanchez ft.Em Beihold-Until I found you 6,8
17.Di-Rect-How my heart was won 6,8
18.Calvin Harris/Ellie Goulding-Miracle 6,8
19.Peggy Gou-It goes like (nanana) 6,8
20.Dua Lipa-Dance the night 6,7
21.Casso X RAYE X D-Block Europe-Prada 6,7
22.Miley Cyrus-River 6,7
23.Pnau ft.Khalid-The hard way 6,6
24.Kane-What are you waiting for? 6,5
25.Lauren Spencer-Smith-Best friend breakup 6,4
26.Kenya Grace-Strangers 6,3
27.The Beatles-Now and then 6,3
28.Purple Disco Machine & Kungs-Superstition 6,3
29.Miley Cyrus-Flowers 6,2
30.Nathan Dawe X Bebe Rexha-Heart still beating 6,2
31.Tiesto-Lay low 6,2
32.Alok & James Arthur-Work with my love 6,2
33.Linkin Park-Lost 6,2
34.OneRepublic-Runaway 6,2
35.Tiesto-Drifting 6,2
36.Son Mieux-Tonight 6
37.Tate McRae-Exes 6
38.Pink-Trustfall 6
39.Teddy Swims-Lose control 6
40.Troye Sivan-Rush 6
41.Alok & Ava Max-Car keys (Ayla) 6
42.The Weeknd & Ariana Grande-Die for you (remix) 5,8
43.David Kushner-Daylight 5,8
44.The Kid Laroi-Love again 5,8
45.Miley Cyrus-Used to be young 5,8
46.Tino Martin & Mart Hoogkamer-Hartslag van de stad 5,8
47.Flemming-Hypnose 5,8
48.Pink-Runaway 5,8
49.R3hab, Inna & Sash!-Rock my body 5,8
50.Post Malone-Chemical 5,7

Het ging uiteindelijk tussen een sleeper hit en een nummer dat pas heel recent uit kwam dus de 1e krijgt de eer. Beide versies van People smaken mij, maar de remix met Cian Ducrot is net ietsjes lekkerder (en dan te bedenken dat I'll be waiting van hem in de bottom regionen is belandt). Het begon met een 7,2 maar werkte zich op naar de 8,8 (het hoogst haalbare want 9 en 10 is een vak apart blijkt nog steeds).
Omdat ik hem in Engeland ook heel veel heb gehoord en in andere context (pub) is hij door blijven sijpelen.
Dua's Houdini ramde er nog gauw in, maar ik denk dat Houdini geen blijver is a la Don't start now of Be the one (en ik hoor hem ook nauwelijks eerlijk gezegd).
De criticussen hier zullen ook zien dat het veelbesproken songfestivalnummer op een nette 5e plek is geeindigd, ik heb nog even gekeken of ik psychische issues had maar na nog een paar beluisteringen moet ik toch zeggen dat ik het een prima, zij het wat niks bijzonders, nummer vindt. En zo zijn er zat geweest dit jaar want mediocre is het toverwoord met een zee van cijfers tussen 6 en 7.
De dansplaatjes zijn heel mehhhh geweest in 2023 met rip offs en samenwerkingen in tienvoud die tot niks bijzonders leiden, de "techno" remixen, daar trapte ik niet in.
Wel leuk: de hit van Dave, Stephen Sanchez, ook een sleeper hit voor mij, eindelijk weer een echte sletterige popdiva, Tate McRae waar ik in 2024 meer van verwacht, The Beatles die niet genegeerd konden worden, opmerkelijke voldoende voor Kane en zowaar haalt een Flemming nummer de bovenste 50.
De dieptepunten blijven zoals vaak weer hetzelfde: Davina "rot op" Michelle, Chef "knijp de stem" Special, Racoon, Acda & De Munnik (was graag weggebleven) en de ultieme kutnummers van SERA (Head held high en Best friend)

Nog wel een vraag voor de man die het maar mooi presenteert en de facts paraat heeft, weet jij wat Justin Bieber, Shawn Mendez, Camilla Cabello (niet gemist overigens) en Armin van Buuren dit jaar deden of hebben die niets gereleased (in het kader van opvallende namen die niet gesignaleerd zijn) catdog

Overigens weet ik dat er nog 2 entries onbesproken zijn maar die vallen onder de eenalaatste alinea en gaan ZEKER NIET een kans hebben bij de bovenste 50 te komen.

TOT 2024

Zoë Tauran - Monster 1,7 (wat is dit?)
Loreen - Is It Love 3,5
Ed Sheeran - American Town 6,5 (had ook zo van The 1975 kunnen zijn)
Noah Kahan - Stick Season 7,2
The Beatles - Now and Then 6,3

Dua Lipa - Houdini 6,6 (voor Lipa begrippen een minder nummer, pakt me niet voldoende in)
Kevin feat. S10 - De Leven 5,4 (De Leven is voor mij een van de beste nationale singles. Die cover je niet. Komt die vreselijke autotune er ook nog bij en die Kevin...laat maar. Sef denkt hier vast anders over, want in de clip, Tja dat is het leven)
Roxy Dekker - Satisfyer 5,1
FLEMMING & Boef - Champions League 5,0
Bankzitters - Cupido 5,3 (Jörgen Raymann was het hoogtepunt, dat zegt genoeg)
David Guetta & Kim Petras - When We Were Young (The Logical Song) 3,2
Snelle - Hoodiedate 5,4

Tate McRae - exes 3,2 (ze ziet er goed uit, maar die autotune en het nummer doen dat te niet)
Jack Harlow - Lovin on Me 2,5 (het kan dus nog erger)
Dean Lewis - Trust Me Mate 5,2

Donnie & Marco Schuitmaker - Hier Mag Alles 3,0 (Donnie is een goeie gast en pakt alles aan, volgens mij, maar dit is niet veel)
P!nk - All Out of Fight 6,0
Jung Kook - Standing Next to You 6,3 (ben absoluut voor K-pop, maar dan meer de dames kant, maar niet verkeerd)
Nathan Dawe x Bebe Rexha - Heart Still Beating 8,0 (met deze beat heb ik minder problemen met de autotune)
OneRepublic - Dear Santa 6,8

Even bijluisteren, maand voor maand. catdog, tof dat je dit nog organiseert! Wanneer wil je de eindlijst publiceren? Dan kijk ik of ik voor die tijd al mijn ratings kan plaatsen.

Week 1:
5,0 / #36. Jengi - Bel Mercy
Grappig dansplaatje met samples van Kanye West's Mercy, wat ik indertijd wel een toffe track vond. Maar neem de geluidjes weg en er blijft niet veel over. Leuk voor een beltoon misschien of 20/30 seconden insta/tiktok, maar dat is het dan ook wel.

4,5 / #39. Benson Boone - Before You
Beetje traditionele ballad, in de jaren '50/'60 zou dit door een crooner gezongen zijn. Gaandeweg wordt het steeds pompeuzer en na de climax is het ineens klaar. Als een ballon die uit elkaar klapt. Voor mij geen bewaarliedje helaas.

Week 2:
6,0 / #21. Suzan & Freek - Slapeloosheid
Eerste indruk was hier 'As It Was' en die blijft het hele nummer langen. Lekkere 80s vibe, dit nummer mag nog een luisterrondje mee.

3,0 / #31. Trobi feat. Bilal Wahib & Ronnie Flex - Love Song
Hier kan ik niet zoveel mee. Een breakuplied op een quasi-vrolijke tropical housebeat. Zang waar ik niets mee heb. Generatiekloofje denk ik.

4,5 / #32. Cian Ducrot - I'll Be Waiting
Op zich een aardig nummer, maar van mij had het iets ingetogener gemogen. En dan met name de zang, waarvan de overdreven snik me afstoot.

5,0 / #35. Tiësto - Lay Low
Net als in het vorige nummer is hier een koor opgetrommeld en de hoge zang contrasteert wel mooi met de opvallend lage leadzang. Maar het is te kort om echt te beklijven. Wonderlijk dat dit dik een half jaar genoteerd heeft gestaan.

2,5 / #37. Davina Michelle - Heartbeat
Dit gaat echt compleet langs me heen. Voor mij een compleet oninteressante zangeres.

Week 3:

7,5 / #4. Miley Cyrus - Flowers
Inmiddels kun je een leuke playlist vullen met Miley's top40-hits en dit is een van de leukste wat mij betreft. Gewoon een prima liedje in alle opzichten.

6,0 #31. SZA - Kill Bill
Deze heb ik al vaker gedraaid, maar op de een of andere manier blijft het niet echt hangen, wat ik wel vaker heb met SZA's singles. Aan de andere kant kan ik het ook prima horen en klinkt het elke keer zeker niet onaangenaam, dus dan toch maar een kleine voldoende. En wie weet valt het kwartje nog.

Week 4:

7,0 / #32. Stephen Sanchez feat. Em Beihold - Until I Found You
Begin dit jaar was dit het nummer dat me het meeste opviel en met Flowers en Kill Bill ook de enige die ik vaker dan 2 keer heb gedraaid gevolgens mij. Mooi authentiek geluid, maar Stephen kan duidelijk een potje zingen. Danny Vera is een naam die in me opkomt, maar ik hoor dit liever dan zijn jaren '50/'60-namaaksels.

2,5 / #33. Zoë Tauran - Therapie
Hier kan ik echt helemaal niets mee. Na 2 minuten ook alweer vergeten hoe het ook alweer ging.

3,5 / #38. Mart Hoogkamer - In Spanje
Van Mart Hoogkamer kun je zeggen wat je wil, dit In Spanje blijft tenminste hangen i.t.t. Heartbeat en Therapie. Ook best grappig om een liedje van Bassie en Adriaan te coveren, al is eerstgenoemde eigenlijk maar een vervelende vent. Tevens heb ik de tekst van het nummer afgelopen mei nog gefactcheckt in Bilbao, maar daar scheen toch echt niet altijd de zon.

5,0 / #39. Eelke Kleijn - Transmission [Joris Voorn Mix]
Van Joris Voorn heb ik nog een album uit 2007 liggen en zelfs toen ging hij al een tijdje mee. Best verrast dus deze naam hier tegen te komen. Helaas is dit nummer niet al te boeiend.

Leuk dat je nog aanhaakt herman en gelijk met wat leuke stukjes erbij!

Laat ik de deadline zetten op zondagavond 7 januari 20:00. Dan hebben alle Top 2000 luisteraars ook nog genoeg tijd om de laatste scores door te geven.

Week 5:

5,0 / #34. Di-Rect - How My Heart Was Won
Di-Rect heeft de transformatie van poppunkband naar serieuze stadionrockact toch maar mooi gemaakt. Dit klinkt ook weer heel gewichtig, maar desondanks laat het me tamelijk Siberisch.

4,0 / #38. P!nk - Trustfall
Knap dat ze al bijna 25 jaar meedraait in de hitparades, maar waar er in het begin nog wel eens een leuk hitje tussen zat, is dat voor mij al lang niet meer het geval. De synths hier vind ik wel leuk, maar het liedje doet me weinig. Dan zet ik liever Dua Lipa o.i.d. op.

Week 6:

5,0 / #31. Sam Smith feat. Calvin Harris & Jessie Reyez - I'm Not Here to Make Friends
Sam Smith heeft een dijk van een stem en Calvin Harris heeft ook aardig wat toffe liedjes geproduceerd, maar in dit geval word ik er toch niet echt wild van. Al vaker gehoord en steeds weer dezelfde mening toegedaan, dus geen groeiplaatje helaas.

3,5 / #34. The Kid LAROI - Love Again
Dat liedje met Bieber vond ik nog best leuk, maar hier kan ik bijzonder weinig mee. Blijft ook op geen enkele manier hangen.

4,0 / #39. SERA - Head Held High
Dit is iets beter, maar mij te leeg en pompeus voor een hoger cijfer.

Week 7:

3,5 / #18. Boef feat. Lil' Kleine - Herinnering
Waarschijnlijk heeft een aanzienlijk deel van de artiesten in mijn platenkast een strafblad, maar de manier waarop Kleine zijn vriendin heeft behandeld maakt me het moeilijk nog enthousiast te worden van zijn muziek. Nu blijft enige cognitieve dissonantie hier achterwege, want heel veel is er ook gelukkig niet aan. Enige wat nog aardig is, is de relatief minimale productie voor een top40-plaat. Ik moet door het ritme en de vocalen in de verte soms heel eventjes aan Burial denken (heel eventjes maar hoor).

4,0 / #36. Alok & James Arthur - Work with My Love
Lola's Theme vond ik een van de betere commerciële houseplaten uit die jaren en dit voegt er wat mij betreft weinig aan toe of anders: wat er aan wordt toegevoegd doet er alleen maar afbreuk aan. Geen mooie zang en beetje onnodige breaks in het nummer zelfs, die de vaart en schwung eruit halen. De sample van Lola's Theme komt op zijn beurt overigens weer uit een jaren '80 soulplaat (What About My Love en Johnny Taylor).

3,5 / #40. Lucas & Steve, Yves V, feat. Xoro - After Midnight
Beetje copypaste verhaal van de voorganger. Ook hier een oude houseplaat die in de blender gaat met wat lijzige zang eroverheen. En deze vind ik iets minder, want Children vind ik ook iets minder dan Lola's Theme.

Week 8:

6,0 / #26. Niall Horan - Heaven
Een naam waar ik in deze context wel enthousiast van word, want Niall heeft in het verleden al een paar prima singles richting de charts gezongen. Deze komt niet erg binnen. Eigenlijk is het elke keer weer alsof ik hem voor het eerst hoor. Maar met een 6 krijgt ie wel het voordeel van de twijfel voorlopig.

3,0 / #37. Lauren Spencer-Smith - Best Friend Breakup
Dit is denk ik meer iets voor tieners of middelbare schoolmeisjes, aan mij echt helemaal niet besteed. Muzikaal ook totaal niet interessant.

5,0 / #39. Kris Kross Amsterdam x Donnie x Roxeanne Hazes - Der Af (Oya Lélé)
Verbazingwekkend dat Roxeanne nog nooit in de top 40 had gestaan. Ze heeft toch best wat prima singles gehad, o.a. i.s.m. Thijs Boontjes. Dit is er meer een voor feesten en partijen. En als ik zo door mijn bericht scroll, vind ik dit nog wel een van de vermakelijkere nummers. Maar een voldoende is toch echt te hoog gegrepen.

herman schreef:

5,0 / #39. Kris Kross Amsterdam x Donnie x Roxeanne Hazes - Der Af (Oya Lélé)
Verbazingwekkend dat Roxeanne nog nooit in de top 40 had gestaan.

Ik Hou van Jou toch wel? Die cover van Maribelle.

Arrie schreef:
(quote)

Ik Hou van Jou toch wel? Die cover van Maribelle.

Oja, dit was haar 2e natuurlijk. Maar wel haar eerste als volwassen artiest.

Week 9:

7,5 / #35. PinkPantheress & Ice Spice - Boy's a Liar, Pt. 2
Maart begon goed met deze entry van PinkPantheress en Ice Spice. Erg catchy en een duidelijke oorwurm. Een van de leukere hits van dit jaar. Met Pain ook mijn meest gedraaide van PinkPantheress.

4,0 / #39. Linkin Park - Lost
Met Linkin Park heb ik nooit veel gehad, ik vond het altijd wat puberaal. Maar dat komt ook dat ik dit soort muziek net was ontgroeid toen ze doorbraken en in mijn omgeving vooral mensen van 4/5 jaar jonger ermee wegliepen. Deze is niet verkeerd, maar voegt voor mij niets toe aan de hits die ze al hadden.

3,0 / #40. Snelle - Terugweg
Waar Linkin Park je in ieder geval wakker houdt, is dit wel heel erg braaf en saai.

Week 10:

7,0 / #26. The Weeknd & Ariana Grande - Die for You [Remix]
Deze doet me door dat stuwende geluid erg denken aan Earned It, een van zijn eerste hits. En nog altijd een van mijn favorieten van The Weeknd. Van mij mag 'ie weer vaker deze kant laten horen i.p.v. op de 80ssynthsbandwagon te springen.

7,5 / #28. Mia Nicolai & Dion Cooper - Burning Daylight
Het Songfestival ligt al geruime tijd achter ons, maar het voelt alsof ik dit nummer net voor het eerst (inmiddels een keer of 5) beluisterd heb. Komt ook doordat ik eigenlijk nooit de halve finales kijk en Mia en Dion haalden nu eenmaal niet de finale. Nu ik dit zo hoor wel wat onterecht, want ik vind dit eigenlijk een prima nummer met fraaie zang en een knappe climax. Ik denk voor mij zelfs wel top 3 van de Nederlandse inzendingen van de afgelopen 10 jaar (1. Calm After The Storm, 2. De Diepte, 3. deze).

Week 11:

3,0 / #23. Maks - Dyscalculie
Paar keer geluisterd, maar zelfs anderhalve minuut mijn aandacht vasthouden is nog een hele opgave. Flauwe hiphop met een latin touchje.

8,0 / #32. Calvin Harris feat. Ellie Goulding - Miracle
Doet me erg denken aan de eurotrance van eind jaren '90 (ATB, Alice Deejay, BBE, etc.) en het is alleskunner Calvin wel toevertrouwd daar een mooie eigentijds draai aan te geven. Dat Goulding's stem zich uitstekend leent voor dansmuziek wordt me ook weer eens duidelijk.

7,0 / #39. Miley Cyrus - River
In tegenstelling tot Flowers heb ik deze nauwelijks gehoord, maar ik vind hem wel leuk eigenlijk. Sterkt me in de gedachte dat ik wat vaker naar Miley moet luisteren. Leuk ook die acidbliepjes erdoorheen.

Week 12:

4,5 / #31. Duncan Laurence - Skyboy
Deze van Duncan zou ik wellicht ook wat vaker moeten horen, al heb ik dat gevoel elke keer als ik hem hoor. Wel sympathiek, maar niet iets dat blijft hangen. Een soort Arcade maar dan minder goed. En ik was al niet echt wild van Arcade.

5,0 / #38. Lizzy McAlpine - Ceilings
Kan me best voorstellen dat ik hier regelmatig naar zou kunnen luisteren, al blijft het wat aan de oppervlakte kabbelen voor mij. In het genre 'jonge vrouwen met gitaar' bewijzen Marika Hackman en Julia Jacklin dat het een stuk spannender kan.

Week 13:

3,5 / 25. Ed Sheeran - Eyes Closed
Ed Sheeran is het ook niet voor mij. Helemaal in het begin had hij wel een paar aardige hitjes zoals Sing, maar dit zet alleen mijn gaapspier in beweging.

4,0 / #25. Acda en de Munnik - Morgen Wordt Fantastisch
Sympathieke gasten volgens mij, maar ik ben nooit fan geweest. Heb ze nog wel een keer live gezien op Parkpop en dat was ook niet aan mij besteed. Nu krijg ik wel af en toe 'Herman in de zon op het terras' naar mijn hoofd geslingerd en dat vind ik best grappig, zoals ze ook wel een aantal aardige teksten hebben. En dat is met dit nummer ook wel het geval. Veel levenslust straalt het uit. Jammer dat het me muzikaal totaal niets doet.

3,5 / #34. Marco Schuitmaker - Engelbewaarder
Veel over gehoord, maar nu pas voor het eerst gehoord. Een oud nummer van Pierre Kartner uit de mottenballen gehaald, dus dan weet je wel een beetje welke kant het opgaat. Het zal het vast goed doen bij Op Volle Toeren of het TROS Muziekfeest, maar zo thuis vind ik een draaibeurt wel genoeg. Uit de tekst blijkt dat ie bijna in slaap valt achter het stuur, terwijl zijn moeder naast hem zit. Dat vind ik eigenlijk wel schokkend. En wat een wonderlijke zin zit er trouwens in dit nummer: Toch waarschuwt een haan in je hoofd die kraait. Wie het snapt, mag het uitleggen.

5,0 / #36. Loreen - Tattoo
Euphoria vond ik best leuk voor in de sportschool, maar deze Tattoo is toch wel een stukje minder. Voor mij onbegrijpelijk dat dit het Eurovisiesongfestival heeft gewonnen. Dat had natuurlijk Finland moeten zien, al waren België en als ik me goed herinner Servië ook de moeite waard.

Dua Lipa - Houdini: 6,5
Kevin feat. S10 - De Leven: 3,5
Roxy Dekker - Satisfyer: 6,2
FLEMMING feat. Boef - Champions League: 5
Bankzitters - Cupido: 4
David Guetta & Kim Petras - When We Were Young (The Logical Song): 3
Snelle - Hoodiedate: 5
Tate McRae - exes: 5,8
Jack Harlow - Lovin on Me: 6,5
Dean Lewis - Trust Me Mate: 4,5
Donnie & Marco Schuitemaker - Hier kan alles: 6
Pink - All out of fight: 6,2
Jung Kook - Standing next to you: 6,8
Nathan Dawe X Bebe Rexha - Heart still beating: 5
OneRepublic - Dear Santa: 6

Week 14:

3,5 / #28. Claude - Layla
De Nederlandse Stromae met ook wat regeltjes Frans erdoor. Wat mij betreft een wat goedkope copycat. Zowel het liedje als de tekst zijn wat flauw.

6,5 / #32. Libianca - People
Sympathiek en persoonlijk, ben ook geneigd te zeggen dat ik de Kameroense invloed terughoor, al is die wel redelijk minimaal. Deze ga ik nog wel een paar keer draaien.

2,5 / #35. Jax Jones feat. Calum Scott - Whistle
Enige enigszins leuke is de gitaarachtige synth die vooral in de brug goed hoorbaar is. Jax Jones heeft veel leuker gedaan (o.a. met Raye, die solo schitterde bij Jools' Hootenanny afgelopen oud- en nieuw) en Calum Scott is gewoon een vervelend zanger.

Week 15:

3,0 / #27. David Guetta feat. Anne-Marie & Coi Leray - Baby Don't Hurt Me
Een paar jaar terug was ik in Berlijn en zag ik een krakerstype lopen met een ghettoblaster waaruit What Is Love kwam. Sindsdien is het wel zo'n beetje mijn ultieme guilty pleasure uit de jaren '90 (back then kocht ik zelfs een paar andere Haddaway singles). Deze extrapolatie is slim gedaan Guetta's team, maar toch ook vooral erg goedkoop. De zang is ook niet lekker om naar te luisteren.

5,0 / #34. Nothing but Thieves - Welcome to the DCC
Tripswitch vond ik wel aardig, maar daarna werd dit voor mij een soort tweederangs Muse (en ik ben al geen Muse-fan). De nieuwe sound ligt mij an sich wel beter, alleen zijn de nummers en de uitvoering zo suf dat ik er alsnog niets mee kan.

7,0 / #39. Purple Disco Machine & Kungs - Substitution
PPM vind ik best leuke hits hebben, een heel enkele keer sijpelt er ook eentje door naar mijn MuMeAfrekening. Met deze is dat niet gebeurd, maar toch is het wel prima 'kantoorhouse', zeker door dat riedeltje van Big in Japan.

Week 16:

3,5 / #24. David Kushner - Daylight
Doet me door de donkere stem een beetje aan The National denken, maar dan een soort millennial-versie daarvan. Saai nummer.

6,0 #27. Goldband - Rommel
Stiekem, Noodgeval en De Langste Nacht vind ik allemaal prima eigenlijk, deze voel ik niet zo. Maar misschien komt het nog. Voorlopig het voordeel van de twijfel.

5,5 / #31. Turfy Gang x LA$$A - Padellen
Best een aardig nummer, een beetje Goldband maar dan zonder de 80s vibe. En iets minder goed geproduceerd. Hier zullen ze vast hard op gaan in de plaatselijke padelclub. En als tennisser die wel eens met veel moeite een tennismuziekronde voor een tennisquiz bij elkaar heeft geschraapt vind ik het ook wel leuk een liedje over een gerelateerde sport tegen te komen.

4,0 / #38. FLEMMING - Verleden Tijd
Leuk voor jonge pubermeisjes en daar is niets mee. Ik kan hier zelf niet veel met deze zanger die me wat aan Snelle doet denken.

Week 17:

5,0 / #25. Post Malone - Chemical
Grote naam, maar het doet mij niet veel. Die licht-hese stem vind ik ook niet per se prettig.

Week 51

#38 Chef’special - Speed of Light

#39 Davina Michelle - 17

Week 52

#31 Teddy Swims - The Door

#34 Dimitri Vegas & Like Mike & Tiesto & W&W & Dido - Thank You (Not So Bad)

Deze moet je ook nog pureshores

Arrie schreef:
Week 51

#38 Chef’special - Speed of Light

#39 Davina Michelle - 17

Week 52

#31 Teddy Swims - The Door

#34 Dimitri Vegas & Like Mike & Tiesto & W&W & Dido - Thank You (Not So Bad)

Deze moet je ook nog pureshores

Damn moet ik alsnog aan de bak

Gast
geplaatst: vandaag om 03:11 uur

geplaatst: vandaag om 03:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.