Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2024, 21:09 uur
Part 3
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 3,8
vind er niet veel aan
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaella Carra - Pedro 4,3
Dit lijkt op Mucho Mambo van Shaft in bepaalde stukken
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 3,8
vind er niet veel aan
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaella Carra - Pedro 4,3
Dit lijkt op Mucho Mambo van Shaft in bepaalde stukken
0
geplaatst: 26 juli 2024, 23:47 uur
catdog
Heeft No angels van Justin Timberlake niks gedaan? (losgezien van zijn gecancelde persoon tegenwoordig)
Dat was een betere 1e single geweest dan Selfish. (al is het wel een The Weeknd achtige cash in)
Heeft No angels van Justin Timberlake niks gedaan? (losgezien van zijn gecancelde persoon tegenwoordig)
Dat was een betere 1e single geweest dan Selfish. (al is het wel een The Weeknd achtige cash in)
0
geplaatst: 28 juli 2024, 19:36 uur
Roxy Dekker - Sugardaddy 5
Hozier - Too Sweet 8
Becky Hill - Outside of Love 5
David Guetta & OneRepublic - I Don't Wanna Wait 5
Dua Lipa - Illusion 5.5
Chef'Special - Fly Like Me 6
La Fuente - Ratata 6,5
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 8
Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet 6
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro 7,5
Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle 4
Sabrina Carpenter - Espresso 6,5
Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur 5
Mark Ambor - Belong Together 5,5
Imagine Dragons - Eyes Closed 5,5
Hozier - Too Sweet 8
Becky Hill - Outside of Love 5
David Guetta & OneRepublic - I Don't Wanna Wait 5
Dua Lipa - Illusion 5.5
Chef'Special - Fly Like Me 6
La Fuente - Ratata 6,5
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 8
Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet 6
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro 7,5
Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle 4
Sabrina Carpenter - Espresso 6,5
Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur 5
Mark Ambor - Belong Together 5,5
Imagine Dragons - Eyes Closed 5,5
0
geplaatst: 29 juli 2024, 18:45 uur
Gretz schreef:
Ah, vast en zeker het aloude probleem dat nummers als Good Luck, Babe! voor stations als Q-Music en 538 nét niet veilig genoeg klinken. Radio 2 pikte haar in mei wel even op, maar dat is dan waarschijnlijk 1 dj die het nummer elke dag draait.
(quote)
Ah, vast en zeker het aloude probleem dat nummers als Good Luck, Babe! voor stations als Q-Music en 538 nét niet veilig genoeg klinken. Radio 2 pikte haar in mei wel even op, maar dat is dan waarschijnlijk 1 dj die het nummer elke dag draait.
Sinds vrijdag op #1 in de Tipparade, maar het nummer is nog steeds geen enkele keer gedraaid op Q-Music. Blijft bijzonder hoe de redacties van commerciële stations te werk gaan

Een beetje airplay voor Good Luck, Babe! op de bepalende stations had ongetwijfeld al wel het zetje gegeven naar een échte hit.
1
geplaatst: 3 augustus 2024, 00:10 uur
Good Luck, Babe! van Chappell Roan heeft de Top 40 gehaald. Nieuw op 35.
0
geplaatst: 14 augustus 2024, 23:37 uur
Gretz schreef:
Eindelijk! En dat zonder de support van Q en 538
Eindelijk! En dat zonder de support van Q en 538
Deze week was de plaat bij Q Music bij Repeat of Niet, maar in ronde 7 van 10 werd de plaat weggestemd.
Ik denk niet dat Chappell Roan het van heel veel airplay moet hebben....
0
geplaatst: 31 augustus 2024, 20:56 uur
Wat een slechte rip off cover van Swedish House Mafia en Alicia Keys, hoorde hem gisteren en vandaag weer. De hele bezieling hebben ze uit Finally gehaald, het origineel is een deephouse classic maar nu is het weer zo'n 20.000 man op een festival stamper. Nja wel royalties afdragen voor Kings Of Tomorrow dan maar.
Dit topic blijft overigens ook erg rustig.....
Dit topic blijft overigens ook erg rustig.....
0
geplaatst: 7 september 2024, 10:19 uur
Simmie staat in de top 40! Laten we bidden dat ze nu ook eindelijk een Nederlandse Wikipediapagina krijgt.
0
geplaatst: 7 september 2024, 10:37 uur
Poek schreef:
Simmie staat in de top 40! Laten we bidden dat ze nu ook eindelijk een Nederlandse Wikipediapagina krijgt.
Niemand houdt je tegen om er één te maken

0
geplaatst: 7 september 2024, 10:41 uur
Ik hou het in goede Amerikaanse traditie bij thoughts & prayers in plaats van zelf actie te ondernemen.
0
geplaatst: 8 september 2024, 20:59 uur
Dan ook nog maar even mijn twee centen:
Week 17:
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 6,2
Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet 7,0
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro 6,3
Week 18:
Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle 4,7
Sabrina Carpenter - Espresso 7,1
Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur 4,2
Week 19:
Mark Ambor - Belong Together 5,7
Imagine Dragons - Eyes Closed 3,5
Week 17:
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 6,2
Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet 7,0
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro 6,3
Week 18:
Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle 4,7
Sabrina Carpenter - Espresso 7,1
Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur 4,2
Week 19:
Mark Ambor - Belong Together 5,7
Imagine Dragons - Eyes Closed 3,5
1
geplaatst: 8 september 2024, 21:00 uur
Ik geef morgen even een update over de stand van zaken! Bear with me! 

0
geplaatst: 10 september 2024, 17:13 uur
Typisch weer maar komt nu net zo uit dat ik ziek in bed lig.
Nog heel eventjes extra geduld voor de update haha.
Nog heel eventjes extra geduld voor de update haha.
0
geplaatst: 17 september 2024, 17:39 uur
Ziekte al over? Ik heb ongeveer 3 pagina's met songs, die al beoordeeld zijn (door mij) in word?
7
geplaatst: 23 september 2024, 22:11 uur
Oke guys, ik ben er weer!
Als allereerst mijn excuses voor de vertraging de afgelopen maanden. Door vele lopende zaken heb ik MuMe, in eerste instantie onbewust en daarna bewust, even op een afstandje gehouden waardoor ik niet echt meer actief ben geweest op de site.
Daarnaast was het ook in de maanden voor mijn afwezigheid even lastig om motivatie te vinden voor een stukje, waardoor het toen ook niet echt lekker liep. Daar ben ik mij van bewust.
Had ik laatst helemaal gepland terug te keren, liep ik dat griepje op en heb ik ook daarna de terugkomst nog even uitgesteld.
Maar ik ben ready! De lol in de muziek is er weer en ik ga de komende tijd weer vaker aanhaken hier op de site!
Daarnaast gaan we ook actief weer dit topic bijhouden! Echter; we hebben een flinke achterstand. Zijn er suggesties hoe we dit het beste kunnen inlopen?
Is het een idee om om de dag 1 week te behandelen zodat we ong. 3 á 4 weken per week inhalen? Of vinden jullie het fijner om per week een update van ong. 10 songs te doen? Of heeft iemand nog een andere suggestie?
Let me know en dan gaan we woensdag officieel weer van start met nieuwe updates!
Voor de rest is er nog voldoende ruimte om in te halen of om alsnog mee te spelen dit jaar voor wie dat nog niet hebben gedaan maar voorgaande jaren wel hebben meegespeeld. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en ik blijf altijd benieuwd naar jullie cijfers!
Arrie ArthurDZ Dwejkk_ esteban herman johannesB Joren999 jordidj1 marsupilami motel matches Poeha Poek pureshores ranboy SBube Titmeister
Als allereerst mijn excuses voor de vertraging de afgelopen maanden. Door vele lopende zaken heb ik MuMe, in eerste instantie onbewust en daarna bewust, even op een afstandje gehouden waardoor ik niet echt meer actief ben geweest op de site.
Daarnaast was het ook in de maanden voor mijn afwezigheid even lastig om motivatie te vinden voor een stukje, waardoor het toen ook niet echt lekker liep. Daar ben ik mij van bewust.
Had ik laatst helemaal gepland terug te keren, liep ik dat griepje op en heb ik ook daarna de terugkomst nog even uitgesteld.
Maar ik ben ready! De lol in de muziek is er weer en ik ga de komende tijd weer vaker aanhaken hier op de site!
Daarnaast gaan we ook actief weer dit topic bijhouden! Echter; we hebben een flinke achterstand. Zijn er suggesties hoe we dit het beste kunnen inlopen?
Is het een idee om om de dag 1 week te behandelen zodat we ong. 3 á 4 weken per week inhalen? Of vinden jullie het fijner om per week een update van ong. 10 songs te doen? Of heeft iemand nog een andere suggestie?
Let me know en dan gaan we woensdag officieel weer van start met nieuwe updates!

Voor de rest is er nog voldoende ruimte om in te halen of om alsnog mee te spelen dit jaar voor wie dat nog niet hebben gedaan maar voorgaande jaren wel hebben meegespeeld. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en ik blijf altijd benieuwd naar jullie cijfers!

Arrie ArthurDZ Dwejkk_ esteban herman johannesB Joren999 jordidj1 marsupilami motel matches Poeha Poek pureshores ranboy SBube Titmeister
1
geplaatst: 23 september 2024, 22:22 uur
Mooi dat je weer terug bent en dat de zin in muziek er ook weer is, Robin.
Wat mij betreft, is een lijst van 10 nummers per week goed te doen.
Om de dag een week inhalen lijkt me wat ambitieus, alhoewel SBube daar vast niet rouwig om zal zijn
Ook al om je door al die onvoldoendes heen te moeten worstelen (ga ik op voorhand vanuit).
Om de dag een week inhalen lijkt me wat ambitieus, alhoewel SBube daar vast niet rouwig om zal zijn

Ook al om je door al die onvoldoendes heen te moeten worstelen (ga ik op voorhand vanuit).
0
geplaatst: 23 september 2024, 22:24 uur
Poeha schreef:
Dank voor je bericht!

Even ter context als we het om de dag zouden doen;
Dat gaat dan alleen maar om een update van een paar nieuwe songs. De scores in de ranking optellen gebeurd dan wel maar 1x in de week.
1
geplaatst: 23 september 2024, 23:03 uur
Het maakt mij niet veel uit. Ik zou vooral doen wat voor jou het handigst is. Voor het punten geven maakt het niet uit lijkt me, eenieder kan dat in eigen tempo doen (ik liep soms een maand of twee achter).
1
geplaatst: 23 september 2024, 23:04 uur
Ik zal ook weer eens aanhaken. Ik luister de nummers wel voor mezelf en maak er dan een korte notitie bij. Laat ik die hier ook erbij zetten, wellicht is het vermakelijk. De eerste 5 had ik al genoemd, maar de cijfers zijn iets aangepast.
Q1:
wk nr rnk nummer
01 33 3,5 I can't be the only one - Sera & Younotus / deuntje op basis van 'call me' sample. niet boeiend
01 39 3,0 Head down - Lost Frequencies & Bastille / millennial pop, lopende band werk
02 28 3,0 Alles op gevoel - Flemming, Zoë Tauran, Ronnie Flex / muziek voor kinderen
02 35 2,5 All my life - Tiësto & Fast Boy / hersenloze danspop
02 37 4,5 Waterdicht - Hannah Mae / sympathiek (waterdicht = niet kunnen huilen), maar te simpel
03 12 7,5 Yes, and? - Ariana Grande / oprecht goede plaat, vaak gehoord, maar geen echte klik
03 37 5,0 Écoutez-moi - Claude / prima aan te horen, maar saai
03 39 4,5 Realize - Nick Schilder / aan te horen, maar saaie mor-house
04 26 3,5 Blindelings - Antoon / kinderachtig
04 36 4,0 Good to be - Mark Ambor / 10 jaar te laat dit 'folk' plaatje
04 38 6,5 Deep in your love - Alok & Bebe Rexha / aardige danspopplaat... sample van morricone, ook gebruikt door planet funk - chase the sun
04 40 5,5 Whatever - Kygo with Ava Max / whenever wherever goes parasolletjes house
05 30 8,0 Murder on the dancefloor - Sophie Ellis Bextor / klassieke popplaat
05 32 6,5 Undecided - Rondé / aanstekelijk. wel beetje 3FM-pop met folkfluitje, maar toch te doen
05 39 3,0 Beautiful things - Benson Boone / siso - gebrul
06 39 4,0 Nothing to lose - Douwe Bob dit vind ik vooral saai en nietszeggende countrypop, een nummer dat bij mij totaal niet blijft hangen.
07 29 3,5 Tuesday - Jonna Fraser / gevoelig liedje, de sfeer wordt aardig neergezet. maar qua tekstuele vorm staat het wel heel ver af van mijn belevingswereld.
07 33 5,0 My blood - Di-rect / na een paar keer luisteren vind ik deze nog niet zo verkeerd. voelt gemeend en zit een aardige drive in. soort nieuwe classic rock.
07 35 6,5 Stumblin' in - Cyril / het origineel van suzi quatro vind ik leuk en deze popdance-versie heeft dezelfde fijne vibe, maar misschien iets minder ongedwongen gezongen.
07 39 5,5 Angel face - Oscar and the Wolf / strange entity van deze band vond ik lang geleden wel mooi, maar de band ging me al snel tegenstaan en zo te horen zijn ze alleen nog maar verder afgegleden. muziek voor warenhuizen.
08 18 6,0 Texas hold 'em - Beyoncé / geen fan maar wel een nummer dat blijft hangen
08 37 6,5 Training season - Dua Lipa / wel fan maar geen nummer dat blijft hangen
09 31 3,0 Lovers in a past life - Calvin Harris & Rag'n'Bone Man / 2 keer gehoord, niet echt opvallend. behalve dat de stem enigszins geforceerd aandoet en daardoor licht irritant is
09 34 4,0 Stukje van mij - Meau / davine michelle 2.0? de tekst gaat over een vertrouwensbreuk, maar de zangeres maakt zich ook druk over de oordelende omgeving? niet best
10 01 8,0 Europapa - Joost / te vaak gehoord nu, maar wel tof en creatief
10 40 7,5 Beat of your heart - Purple Disco Machine & Ádsis / eerste associatie was italo, later ook dua lipa. fijne discohousepop.. licht donkerrandje ook, depeche mode is ook een associatie.
11 32 6,5 Lighter - Galantis, David Guetta & 5 Seconds Of Summer / wie zijn 5 seconds of summer ook weer? in het genre: dj's + zanger is dit opvallend okay. niet te vlak, zang aardig, goede opbouw, leuke strijkers.
11 34 5,0 End of beginning - Djo / serieuze tekst, maar een nummer dat eigenlijk volstrekt langs me heen ging. tekst suggereert ingetogen serieuze damespop.
11 37 7,0 Mwaki / Mwaki - Tiësto's VIP mis - Zerb, Sofiya Nzau / Zerb, Tiësto & Sofiya Nzau / het origineel is een fijne tropische houseplaat (braziliaanse producer, kenyaanse zangeres), iets dat je eerder op radio nova ofzo verwacht. tiesto maakt het iets sneller en minder genuanceerd, waardoor het veel kracht verliest (7 voor het origineel, 5 voor tiesto)
11 39 4,5 Selfish - Justin Timberlake / justin op de serieuzere tour? viel me niet echt op na 1 keer luisteren. ook niet na 2 keer.
11 40 3,0 Before you leave me - Alex Warren / countrypop met getergde geforceerde stem. vervelend nummer.
12 29 3,5 Entourage - Bankzitters / iets meer dan 2 minuten danspop met soms rapachtige zang, maar dit kan zo op tros muziekfeest op het plein. compleet onboeiend.
12 32 5,5 Austin - Dasha / ook country-esques, met een ritme alsof je op een paard rondhobbelt. doet ook aan pink denken. te doen.
12 35 6,5 We can't be friends (Wait for your love) - Ariana Grande / muzikaal interessant en zowaar een nummer van bijna 4 minuten. even gecheckt: met selfish de langste tot nu toe: 3:49. dit is minder pakkend dan de vorige single, maar voelt wel als volwassen popmuziek.
12 39 6,0 It's not right but it's okay - Mr. Belt & Wezol / geinig vlot houseremixje van het whitney nummer, hoewel er een andere zangeres is
13 28 3,0 Pretty girls - Frenna / beetje hoekje jonna fraser - niks voor mij - veel te glijerig
13 39 4,0 I said no Sir - Davina Michelle / de nederlandse pink? ook niet boeiend
13 40 5,5 Scared to start - Michael Marcagi klinkt iig als een serieuze popplaat. maar wel wat vlak en identiteitsloos.
Q1:
wk nr rnk nummer
01 33 3,5 I can't be the only one - Sera & Younotus / deuntje op basis van 'call me' sample. niet boeiend
01 39 3,0 Head down - Lost Frequencies & Bastille / millennial pop, lopende band werk
02 28 3,0 Alles op gevoel - Flemming, Zoë Tauran, Ronnie Flex / muziek voor kinderen
02 35 2,5 All my life - Tiësto & Fast Boy / hersenloze danspop
02 37 4,5 Waterdicht - Hannah Mae / sympathiek (waterdicht = niet kunnen huilen), maar te simpel
03 12 7,5 Yes, and? - Ariana Grande / oprecht goede plaat, vaak gehoord, maar geen echte klik
03 37 5,0 Écoutez-moi - Claude / prima aan te horen, maar saai
03 39 4,5 Realize - Nick Schilder / aan te horen, maar saaie mor-house
04 26 3,5 Blindelings - Antoon / kinderachtig
04 36 4,0 Good to be - Mark Ambor / 10 jaar te laat dit 'folk' plaatje
04 38 6,5 Deep in your love - Alok & Bebe Rexha / aardige danspopplaat... sample van morricone, ook gebruikt door planet funk - chase the sun
04 40 5,5 Whatever - Kygo with Ava Max / whenever wherever goes parasolletjes house
05 30 8,0 Murder on the dancefloor - Sophie Ellis Bextor / klassieke popplaat
05 32 6,5 Undecided - Rondé / aanstekelijk. wel beetje 3FM-pop met folkfluitje, maar toch te doen
05 39 3,0 Beautiful things - Benson Boone / siso - gebrul
06 39 4,0 Nothing to lose - Douwe Bob dit vind ik vooral saai en nietszeggende countrypop, een nummer dat bij mij totaal niet blijft hangen.
07 29 3,5 Tuesday - Jonna Fraser / gevoelig liedje, de sfeer wordt aardig neergezet. maar qua tekstuele vorm staat het wel heel ver af van mijn belevingswereld.
07 33 5,0 My blood - Di-rect / na een paar keer luisteren vind ik deze nog niet zo verkeerd. voelt gemeend en zit een aardige drive in. soort nieuwe classic rock.
07 35 6,5 Stumblin' in - Cyril / het origineel van suzi quatro vind ik leuk en deze popdance-versie heeft dezelfde fijne vibe, maar misschien iets minder ongedwongen gezongen.
07 39 5,5 Angel face - Oscar and the Wolf / strange entity van deze band vond ik lang geleden wel mooi, maar de band ging me al snel tegenstaan en zo te horen zijn ze alleen nog maar verder afgegleden. muziek voor warenhuizen.
08 18 6,0 Texas hold 'em - Beyoncé / geen fan maar wel een nummer dat blijft hangen
08 37 6,5 Training season - Dua Lipa / wel fan maar geen nummer dat blijft hangen
09 31 3,0 Lovers in a past life - Calvin Harris & Rag'n'Bone Man / 2 keer gehoord, niet echt opvallend. behalve dat de stem enigszins geforceerd aandoet en daardoor licht irritant is
09 34 4,0 Stukje van mij - Meau / davine michelle 2.0? de tekst gaat over een vertrouwensbreuk, maar de zangeres maakt zich ook druk over de oordelende omgeving? niet best
10 01 8,0 Europapa - Joost / te vaak gehoord nu, maar wel tof en creatief
10 40 7,5 Beat of your heart - Purple Disco Machine & Ádsis / eerste associatie was italo, later ook dua lipa. fijne discohousepop.. licht donkerrandje ook, depeche mode is ook een associatie.
11 32 6,5 Lighter - Galantis, David Guetta & 5 Seconds Of Summer / wie zijn 5 seconds of summer ook weer? in het genre: dj's + zanger is dit opvallend okay. niet te vlak, zang aardig, goede opbouw, leuke strijkers.
11 34 5,0 End of beginning - Djo / serieuze tekst, maar een nummer dat eigenlijk volstrekt langs me heen ging. tekst suggereert ingetogen serieuze damespop.
11 37 7,0 Mwaki / Mwaki - Tiësto's VIP mis - Zerb, Sofiya Nzau / Zerb, Tiësto & Sofiya Nzau / het origineel is een fijne tropische houseplaat (braziliaanse producer, kenyaanse zangeres), iets dat je eerder op radio nova ofzo verwacht. tiesto maakt het iets sneller en minder genuanceerd, waardoor het veel kracht verliest (7 voor het origineel, 5 voor tiesto)
11 39 4,5 Selfish - Justin Timberlake / justin op de serieuzere tour? viel me niet echt op na 1 keer luisteren. ook niet na 2 keer.
11 40 3,0 Before you leave me - Alex Warren / countrypop met getergde geforceerde stem. vervelend nummer.
12 29 3,5 Entourage - Bankzitters / iets meer dan 2 minuten danspop met soms rapachtige zang, maar dit kan zo op tros muziekfeest op het plein. compleet onboeiend.
12 32 5,5 Austin - Dasha / ook country-esques, met een ritme alsof je op een paard rondhobbelt. doet ook aan pink denken. te doen.
12 35 6,5 We can't be friends (Wait for your love) - Ariana Grande / muzikaal interessant en zowaar een nummer van bijna 4 minuten. even gecheckt: met selfish de langste tot nu toe: 3:49. dit is minder pakkend dan de vorige single, maar voelt wel als volwassen popmuziek.
12 39 6,0 It's not right but it's okay - Mr. Belt & Wezol / geinig vlot houseremixje van het whitney nummer, hoewel er een andere zangeres is
13 28 3,0 Pretty girls - Frenna / beetje hoekje jonna fraser - niks voor mij - veel te glijerig
13 39 4,0 I said no Sir - Davina Michelle / de nederlandse pink? ook niet boeiend
13 40 5,5 Scared to start - Michael Marcagi klinkt iig als een serieuze popplaat. maar wel wat vlak en identiteitsloos.
1
geplaatst: 25 september 2024, 00:06 uur
ik kijk gewoon wat je gaat doen catdog, meestal als er in 1x een blok van 10 nummers komt deel ik het op in 3 stukken, er is nu ook veel kans dat er een hoop nummers komen die we al door en door kennen. Er zitten zeker een paar 1-en 2-en in het vat vermoed ik en een paar flinke uitschieters de goede kant op
. Een paar blikken op de tipparade de afgelopen weken geven wel uitsluitsel dat een paar happy favourites de top 40 niet bereikt hebben (Davina, Ronde, Racoon) dus dat scheelt al een paar onvoldoendes
. Een paar blikken op de tipparade de afgelopen weken geven wel uitsluitsel dat een paar happy favourites de top 40 niet bereikt hebben (Davina, Ronde, Racoon) dus dat scheelt al een paar onvoldoendes
0
geplaatst: 25 september 2024, 20:55 uur
Nog wat eigen scores:
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight: 7.0
Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet: 5.0
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro: 7.0
Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle: 5.0
Sabrina Carpenter - Espresso: 8.0
Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur: 5.5
Mark Ambor - Belong Together: 4.5
Imagine Dragons - Eyes Closed: 5.5
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight: 7.0
Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet: 5.0
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro: 7.0
Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle: 5.0
Sabrina Carpenter - Espresso: 8.0
Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur: 5.5
Mark Ambor - Belong Together: 4.5
Imagine Dragons - Eyes Closed: 5.5
0
geplaatst: 25 september 2024, 21:10 uur
Met de huidige tussenstand voor we weer verdergaan:
Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor 7.311111111
1 Joost - Europapa 7.2625
2 Dua Lipa - Illusion 7.083333333
3 Purple Disco Machine feat. ÁSDÍS - Beat of Your Heart 6.8875
4 Hozier - Too Sweet 6.833333333
5 Dua Lipa - Training Season 6.771428571
6 Sabrina Carpenter - Espresso 6.716666667
7 Artemas - i like the way you kiss me 6.716666667
8 Dasha - Austin 6.357142857
9 DI-RECT - My Blood 6.257142857
10 Ariana Grande - we can't be friends (wait for your love) 6.214285714
11 Ariana Grande - yes, and? 6.17
12 Djo - End of Beginning 6.0875
13 Oscar and the Wolf - Angel Face 6.0875
14 Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 6.083333333
15 Zerb feat. Sofiya Nzau - Mwaki 5.9875
16 Beyoncé - TEXAS HOLD 'EM 5.9
17 Michael Marcagi - Scared to Start 5.785714286
18 Calvin Harris feat. Rag'n'Bone Man - Lovers in a Past Life 5.721428571
19 Benson Boone - Beautiful Things 5.522222222
20 Galantis & David Guetta, feat. 5 Seconds of Summer - Lighter 5.45
21 Douwe Bob - Nothing to Lose 5.416666667
22 Mr. Belt & Wezol - It's Not Right But It's Okay 5.4
23 Becky Hill - Outside of Love 5.283333333
24 CYRIL - Stumblin' In 5.214285714
25 RONDÉ - Undecided 5.2
26 Antoon - Blindelings 5.166666667
27 Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet 5.083333333
28 La Fuente - Ratata 5.066666667
29 Alok feat. Bebe Rexha - Deep in Your Love 5.033333333
30 Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro 4.85
31 Justin Timberlake - Selfish 4.8375
32 Imagine Dragons - Eyes Closed 4.833333333
33 Roxy Dekker - Sugardaddy 4.8
34 Mark Ambor - Good to Be 4.788888889
35 Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur 4.783333333
36 Lost Frequencies & Bastille - Head Down 4.754545455
37 Kygo feat. Ava Max - Whatever 4.733333333
38 Nick Schilder - Realize 4.7
39 Alex Warren - Before You Leave Me 4.475
40 Chef'Special - Fly Like Me 4.45
41 Claude - Écoutez-moi 4.45
42 Hannah Mae - Waterdicht 4.409090909
43 Mark Ambor - Belong Together 4.2
44 SERA x YouNotUs - I Can't Be the Only One 4.190909091
45 MEAU - Stukje van Mij 4.085714286
46 David Guetta & OneRepublic - I Don't Wanna Wait 4.083333333
47 Jonna Fraser - Tuesday 4
48 Tiësto x FAST BOY - All My Life 4
49 Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle 3.95
50 FLEMMING, Ronnie Flex & Zoë Tauran - Alles op Gevoel 3.836363636
51 Davina Michelle - I SAID NO SIR 3.714285714
52 Bankzitters - Entourage 3.457142857
53 Frenna - Pretty Girls 3.385714286
Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor 7.311111111
1 Joost - Europapa 7.2625
2 Dua Lipa - Illusion 7.083333333
3 Purple Disco Machine feat. ÁSDÍS - Beat of Your Heart 6.8875
4 Hozier - Too Sweet 6.833333333
5 Dua Lipa - Training Season 6.771428571
6 Sabrina Carpenter - Espresso 6.716666667
7 Artemas - i like the way you kiss me 6.716666667
8 Dasha - Austin 6.357142857
9 DI-RECT - My Blood 6.257142857
10 Ariana Grande - we can't be friends (wait for your love) 6.214285714
11 Ariana Grande - yes, and? 6.17
12 Djo - End of Beginning 6.0875
13 Oscar and the Wolf - Angel Face 6.0875
14 Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 6.083333333
15 Zerb feat. Sofiya Nzau - Mwaki 5.9875
16 Beyoncé - TEXAS HOLD 'EM 5.9
17 Michael Marcagi - Scared to Start 5.785714286
18 Calvin Harris feat. Rag'n'Bone Man - Lovers in a Past Life 5.721428571
19 Benson Boone - Beautiful Things 5.522222222
20 Galantis & David Guetta, feat. 5 Seconds of Summer - Lighter 5.45
21 Douwe Bob - Nothing to Lose 5.416666667
22 Mr. Belt & Wezol - It's Not Right But It's Okay 5.4
23 Becky Hill - Outside of Love 5.283333333
24 CYRIL - Stumblin' In 5.214285714
25 RONDÉ - Undecided 5.2
26 Antoon - Blindelings 5.166666667
27 Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet 5.083333333
28 La Fuente - Ratata 5.066666667
29 Alok feat. Bebe Rexha - Deep in Your Love 5.033333333
30 Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro 4.85
31 Justin Timberlake - Selfish 4.8375
32 Imagine Dragons - Eyes Closed 4.833333333
33 Roxy Dekker - Sugardaddy 4.8
34 Mark Ambor - Good to Be 4.788888889
35 Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur 4.783333333
36 Lost Frequencies & Bastille - Head Down 4.754545455
37 Kygo feat. Ava Max - Whatever 4.733333333
38 Nick Schilder - Realize 4.7
39 Alex Warren - Before You Leave Me 4.475
40 Chef'Special - Fly Like Me 4.45
41 Claude - Écoutez-moi 4.45
42 Hannah Mae - Waterdicht 4.409090909
43 Mark Ambor - Belong Together 4.2
44 SERA x YouNotUs - I Can't Be the Only One 4.190909091
45 MEAU - Stukje van Mij 4.085714286
46 David Guetta & OneRepublic - I Don't Wanna Wait 4.083333333
47 Jonna Fraser - Tuesday 4
48 Tiësto x FAST BOY - All My Life 4
49 Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle 3.95
50 FLEMMING, Ronnie Flex & Zoë Tauran - Alles op Gevoel 3.836363636
51 Davina Michelle - I SAID NO SIR 3.714285714
52 Bankzitters - Entourage 3.457142857
53 Frenna - Pretty Girls 3.385714286
4
geplaatst: 25 september 2024, 22:01 uur
Laten we gewoon weer wekelijks even een paar weken bij elkaar stoppen. Komen we er het snelst doorheen denk ik zo! 
Iedereen luistert gewoon op zijn eigen gemak!
Here we goooooooooo
Week 20:
#19. Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help
Hij flirtte op voorgaande albums al een beetje met country maar voor zijn nieuwste album F-1 Trillion gaat Post Malone volledig country. Althans, de country pop variant die met name in Amerika echt booming is. En dan met name de laatste jaren. Ene Morgan Wallen scoorde afgelopen jaar in Amerika de hit van het jaar met zijn track Last Night. Juist, de hit van het jaar 2024 in Amerika was in Nederland in geen velden of wegen te bekennen. Morgan bereikte met One Thing at a Time nog kort de Tipparade maar meer zat er niet in.
Dit jaar zien we wel langzaamaan meer country songs ook hier de charts bereiken. Denk aan Fast Car van Luke Combs eind vorig jaar en de hits van o.a. Dasha en Beyoncé dit jaar. En voeg Post Malone en Morgan Wallen daar maar aan toe want die hebben de krachten gebundeld voor I Had Some Help. Dankzij Post scoort Morgan nu zijn eerste hit in Nederland. Het is in Amerika, op één song na, de hit van het jaar.
#33. Shaboozey - A Bar Song (Tipsy)
En die hit van het jaar is de eerste hit voor Shaboozey. Geboren als Collins Chibueze is deze Amerikaanse zanger al sinds 2014 bezig met zijn eigen muziek. Zijn eerste stempel in de muziekindustrie kwam toen hij in 2018 mocht bijdragen aan de soundtrack van Spider-Man: Into the Spider-Verse maar het grote succes kwam dit jaar. Als allereerst was hij één van de gastartiesten op Beyoncé's Cowboy Carter en niet vlak daarna brak hij zelf door met zijn eigen song A Bar Song (Tipsy). Het gebeurd niet vaak dat we een donkere artiest succesvol zien in de Country scene. A Bar Song volgde ook Texas Hold 'Em op aan de top van de country charts: de allereerste keer voor donkere artiesten. Zijn song is zelfs zo populair dat de song nominaties wist te verzilveren bij de American Country Awards, iets dat Beyoncé zelfs niet lukte. A Bar Song maakt gebruik van een interpolatie op de bekende club-banger uit 2004 van J-Kwon: Tipsy.
#37. Nemo - The Code
Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, mede door de zure finale voor ons Nederlanders. Maar je zou bijna vergeten dat we nog een winnaar hadden van het Eurovisie Songfestival in mei. En die eer viel aan de Zwitserse Nemo, die met hun woorden na de winst de verdeelde fans van het songfestival weer wist te verbinden. Het is voor de eerste keer dat een non-binaire artiest de wedstrijd wist te winnen. De winnende song The Code, omschreven als een drum and bass EDM opera, gaat dan ook over Nemo's realisatie van hun identiteit. The Code staat dan ook voor 'de binary code' binnen gender classificatie. Nemo vertelt: "being non-binary is a big part my truth... You're always learning about yourself. It never ends."
Week 21:
#31. Billie Eilish - LUNCH
Wie ook haar identiteit volledig ontdekt lijkt te hebben is Billie Eilish en daar duikt ze dan ook volop in met de eerste single van haar nieuwste album Hit Me Hard and Soft: Lunch. De tekst spreekt tot de verbeelding waarin de zangeres duidelijk maakt waar ze nou écht trek in heeft. Het volgt wat jaren op waarin de zangeres, mede door fans, flink beschuldigd werd van 'queerbaiting', met name door video's als die voor Lost Cause. Billie is daar nooit volledig op ingegaan maar heeft alleen maar verduidelijkt dat haar aantrekkingskracht twee kanten opvalt. De song Lunch werd geschreven vlak vóór haar eerste ervaring met een vrouw en ze maakte de song af ná die ervaring, volledig gevoed door de realisatie dat: 'she wanted [her] face in a vagina'.
#37. Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life
Zanger Zak Abel timmert al wat jaren aan de weg in de scene en heeft dan ook met flink wat namen samengewerkt zoals Duke Dumont, John Legend en Paloma Faith. En dit doet hij dan ook al jaren met gehoorverlies. Dankzij een ziekte is hij op zijn 21e geopereerd aan zijn rechteroor maar ook voor zijn linkeroor heeft hij, inmiddels, een gehoorapparaat waardoor hij amper meer onderscheid kon maken in toon. Hij laat zich door dit alles niet uit het veld slaan en hij heeft het zichzelf opnieuw laten aanleren. Vorig jaar bereikte hij zijn eerste notering in de Tipparade, als feature op de Alan Walker single Endless Summer. Maar nu behaald hij zijn eerste Top 40-hit met Kygo, en dat doen ze samen met een interpolatie van de bekende Modjo hit: Lady (Hear Me Tonight). Op de baslijn doet Nile Rodgers een stukje mee, die nu, dankzij een uncredited bijdrage op Get Lucky, ook zijn eerste solo credit in de Top 40 scoort.
Week 22:
#29. Benson Boone - Slow It Down
In Nederland deed Beautiful Things het iets minder dan In the Stars, dat de grootste Benson Boone hit in Nederland blijft (ondanks een hogere positie voor Beautiful Things) maar wereldwijd scoorde Benson met Beautiful Things zijn grootste hit tot nu toe en maakte hij onlangs zijn MTV debuut tijdens een optreden bij de VMA's. Voor Slow It Down ligt het tempo hoger dan ooit voor Benson. Het is de tweede single van zijn debuutalbum Fireworks & Rollerblades dat in Nederland net aan de #1 positie misliep. Benson is hotter dan ooit!
#36. Rolf Sanchez - Un Chance
Na een pauze van bijna een jaar keert Rolf Sanchez weer terug in de hitlijsten met de nieuwe single Un Chance. Die pauze moest Rolf noodgewongen nemen vanwege stemproblemen. Maar net op tijd voor de zomer van 2024 keert Rolf terug met een nieuwe Spaanse hit. De single ging in première tijdens de 538 Middagshow met Frank Dane en de promotour ging daarna volop door met optredens bij onder andere Beau en De Oranjezomer. En binnenkort zien we Rolf alweer terug...
#38. FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist
FLEMMING omschrijft de single Hoop Dat Jij Me Mist als een 'ultieme break-up song met een subtiele knipoog en bedoeld om luidkeels mee te zingen in de auto en festivals.' Over de single zegt hij: “Samen met Marcus, Sander en The Companions heb ik dit lied geschreven. We wilden een stoerdere track maken, een echte festivalhit met een mix van pop en elektrische gitaar. Een nummer dat de pijn, liefde en ellende overbrengt, maar waar mensen toch vol overgave op mee willen brullen, uit een soort oerkracht. Zo is deze single tot stand gekomen. Ik kan niet wachten om hem deze zomer op festivals te spelen.” Het vormt de 10e Top 40-hit voor FLEMMING. Hoger dan de positie van binnenkomst is de single echter niet gekomen.
#40. Suzan & Freek - Verleden Tijd
Ook Suzan & Freek scoren hun minste populaire hit tot nu toe. Verleden Tijd was ook het eerste wapenfeit van het duo sinds hun samenwerking met Claude in september vorig jaar, maar de single kwam niet verder dan #35 in de Top 40. Verleden Tijd wordt omschreven als een ‘heartbreak anthem’ over het moeten loslaten van een liefde of vriendschap, terwijl je dat nog niet onder ogen wil zien. Waar ze in november van 2023 nog 4 uitverkochte shows gaven in de Ziggo Dome gaan ze dat volgend jaar gewoon weer opnieuw doen!

Iedereen luistert gewoon op zijn eigen gemak!
Here we goooooooooo

Week 20:
#19. Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help
Hij flirtte op voorgaande albums al een beetje met country maar voor zijn nieuwste album F-1 Trillion gaat Post Malone volledig country. Althans, de country pop variant die met name in Amerika echt booming is. En dan met name de laatste jaren. Ene Morgan Wallen scoorde afgelopen jaar in Amerika de hit van het jaar met zijn track Last Night. Juist, de hit van het jaar 2024 in Amerika was in Nederland in geen velden of wegen te bekennen. Morgan bereikte met One Thing at a Time nog kort de Tipparade maar meer zat er niet in.
Dit jaar zien we wel langzaamaan meer country songs ook hier de charts bereiken. Denk aan Fast Car van Luke Combs eind vorig jaar en de hits van o.a. Dasha en Beyoncé dit jaar. En voeg Post Malone en Morgan Wallen daar maar aan toe want die hebben de krachten gebundeld voor I Had Some Help. Dankzij Post scoort Morgan nu zijn eerste hit in Nederland. Het is in Amerika, op één song na, de hit van het jaar.
#33. Shaboozey - A Bar Song (Tipsy)
En die hit van het jaar is de eerste hit voor Shaboozey. Geboren als Collins Chibueze is deze Amerikaanse zanger al sinds 2014 bezig met zijn eigen muziek. Zijn eerste stempel in de muziekindustrie kwam toen hij in 2018 mocht bijdragen aan de soundtrack van Spider-Man: Into the Spider-Verse maar het grote succes kwam dit jaar. Als allereerst was hij één van de gastartiesten op Beyoncé's Cowboy Carter en niet vlak daarna brak hij zelf door met zijn eigen song A Bar Song (Tipsy). Het gebeurd niet vaak dat we een donkere artiest succesvol zien in de Country scene. A Bar Song volgde ook Texas Hold 'Em op aan de top van de country charts: de allereerste keer voor donkere artiesten. Zijn song is zelfs zo populair dat de song nominaties wist te verzilveren bij de American Country Awards, iets dat Beyoncé zelfs niet lukte. A Bar Song maakt gebruik van een interpolatie op de bekende club-banger uit 2004 van J-Kwon: Tipsy.
#37. Nemo - The Code
Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, mede door de zure finale voor ons Nederlanders. Maar je zou bijna vergeten dat we nog een winnaar hadden van het Eurovisie Songfestival in mei. En die eer viel aan de Zwitserse Nemo, die met hun woorden na de winst de verdeelde fans van het songfestival weer wist te verbinden. Het is voor de eerste keer dat een non-binaire artiest de wedstrijd wist te winnen. De winnende song The Code, omschreven als een drum and bass EDM opera, gaat dan ook over Nemo's realisatie van hun identiteit. The Code staat dan ook voor 'de binary code' binnen gender classificatie. Nemo vertelt: "being non-binary is a big part my truth... You're always learning about yourself. It never ends."
Week 21:
#31. Billie Eilish - LUNCH
Wie ook haar identiteit volledig ontdekt lijkt te hebben is Billie Eilish en daar duikt ze dan ook volop in met de eerste single van haar nieuwste album Hit Me Hard and Soft: Lunch. De tekst spreekt tot de verbeelding waarin de zangeres duidelijk maakt waar ze nou écht trek in heeft. Het volgt wat jaren op waarin de zangeres, mede door fans, flink beschuldigd werd van 'queerbaiting', met name door video's als die voor Lost Cause. Billie is daar nooit volledig op ingegaan maar heeft alleen maar verduidelijkt dat haar aantrekkingskracht twee kanten opvalt. De song Lunch werd geschreven vlak vóór haar eerste ervaring met een vrouw en ze maakte de song af ná die ervaring, volledig gevoed door de realisatie dat: 'she wanted [her] face in a vagina'.
#37. Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life
Zanger Zak Abel timmert al wat jaren aan de weg in de scene en heeft dan ook met flink wat namen samengewerkt zoals Duke Dumont, John Legend en Paloma Faith. En dit doet hij dan ook al jaren met gehoorverlies. Dankzij een ziekte is hij op zijn 21e geopereerd aan zijn rechteroor maar ook voor zijn linkeroor heeft hij, inmiddels, een gehoorapparaat waardoor hij amper meer onderscheid kon maken in toon. Hij laat zich door dit alles niet uit het veld slaan en hij heeft het zichzelf opnieuw laten aanleren. Vorig jaar bereikte hij zijn eerste notering in de Tipparade, als feature op de Alan Walker single Endless Summer. Maar nu behaald hij zijn eerste Top 40-hit met Kygo, en dat doen ze samen met een interpolatie van de bekende Modjo hit: Lady (Hear Me Tonight). Op de baslijn doet Nile Rodgers een stukje mee, die nu, dankzij een uncredited bijdrage op Get Lucky, ook zijn eerste solo credit in de Top 40 scoort.
Week 22:
#29. Benson Boone - Slow It Down
In Nederland deed Beautiful Things het iets minder dan In the Stars, dat de grootste Benson Boone hit in Nederland blijft (ondanks een hogere positie voor Beautiful Things) maar wereldwijd scoorde Benson met Beautiful Things zijn grootste hit tot nu toe en maakte hij onlangs zijn MTV debuut tijdens een optreden bij de VMA's. Voor Slow It Down ligt het tempo hoger dan ooit voor Benson. Het is de tweede single van zijn debuutalbum Fireworks & Rollerblades dat in Nederland net aan de #1 positie misliep. Benson is hotter dan ooit!
#36. Rolf Sanchez - Un Chance
Na een pauze van bijna een jaar keert Rolf Sanchez weer terug in de hitlijsten met de nieuwe single Un Chance. Die pauze moest Rolf noodgewongen nemen vanwege stemproblemen. Maar net op tijd voor de zomer van 2024 keert Rolf terug met een nieuwe Spaanse hit. De single ging in première tijdens de 538 Middagshow met Frank Dane en de promotour ging daarna volop door met optredens bij onder andere Beau en De Oranjezomer. En binnenkort zien we Rolf alweer terug...
#38. FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist
FLEMMING omschrijft de single Hoop Dat Jij Me Mist als een 'ultieme break-up song met een subtiele knipoog en bedoeld om luidkeels mee te zingen in de auto en festivals.' Over de single zegt hij: “Samen met Marcus, Sander en The Companions heb ik dit lied geschreven. We wilden een stoerdere track maken, een echte festivalhit met een mix van pop en elektrische gitaar. Een nummer dat de pijn, liefde en ellende overbrengt, maar waar mensen toch vol overgave op mee willen brullen, uit een soort oerkracht. Zo is deze single tot stand gekomen. Ik kan niet wachten om hem deze zomer op festivals te spelen.” Het vormt de 10e Top 40-hit voor FLEMMING. Hoger dan de positie van binnenkomst is de single echter niet gekomen.
#40. Suzan & Freek - Verleden Tijd
Ook Suzan & Freek scoren hun minste populaire hit tot nu toe. Verleden Tijd was ook het eerste wapenfeit van het duo sinds hun samenwerking met Claude in september vorig jaar, maar de single kwam niet verder dan #35 in de Top 40. Verleden Tijd wordt omschreven als een ‘heartbreak anthem’ over het moeten loslaten van een liefde of vriendschap, terwijl je dat nog niet onder ogen wil zien. Waar ze in november van 2023 nog 4 uitverkochte shows gaven in de Ziggo Dome gaan ze dat volgend jaar gewoon weer opnieuw doen!
2
geplaatst: 25 september 2024, 22:07 uur
I Had Some Help: 6, refrein is wel leuk, verder niet bijzonder
A Bar Song: 8, best wel een banger eigenlijk, heb hem toevallig vandaag nog gedraaid, gewoon omdat ik er zin in had. Doe ik meestal niet bij huidige hits
The Code: 6,5, terechte winnaar, maar voor mij geen blijver, zoals meestal bij Eurovisie
Lunch: 7,5, Billie-singles zijn altijd wel goed, zo ook deze
De rest van de hoop ken ik niet, en dat wil ik graag zo houden
A Bar Song: 8, best wel een banger eigenlijk, heb hem toevallig vandaag nog gedraaid, gewoon omdat ik er zin in had. Doe ik meestal niet bij huidige hits
The Code: 6,5, terechte winnaar, maar voor mij geen blijver, zoals meestal bij Eurovisie
Lunch: 7,5, Billie-singles zijn altijd wel goed, zo ook deze
De rest van de hoop ken ik niet, en dat wil ik graag zo houden

1
geplaatst: 25 september 2024, 22:32 uur
Nou gelijk eer van je werk maken Robin.
Deel 1 (U kent het recept inmiddels wel, de voldoendes en/of wat ik al ken)
Shaboozey - A Bar song (Tipsy) 6,5
Benson Boone - Slow it down 6,9
Sinds hij veel schreeuwt in de nummers en niet meer met zo'n onverstaanbaar gemummel zingt zoals het door jou gerefereerde nummer In the stars, kan ik dit goed hebben
Billie Eilish - Lunch 7,8
De grootste wederopstanding bij mij van de acts die voorheen ver onvoldoende scoorden (wees niet bang Chef Special en Davina dat gaat jullie nooit lukken) .
Over gemummel gesproken, Therefore I am, het James Bond nummer, dat vond ik allemaal niks en ook Bad guy vind ik nog steeds een super irritant nummer. Maar toen ik Chihiro hoorde dacht ik, ik moet toch even wat meer beluisteren. Lunch is een meer dan geschikte single kandidaat van het 3e album, het tikt vrolijk door op een indie dance achtige beat en het hangt meteen in je hoofd. En ze is heel erg grappig en vol zelfspot heb ik nu al in een paar interviews gezien. Dus met zelfspot kan ik zeggen dat ik op een hoop gemekker op Billie moet terugkomen.
Ik ben het wel met ArthurDZ eens dat de rest er als een preshow tranendal uit ziet ,maar ik ga ze nog wel becijferen in deel 2/3
Deel 1 (U kent het recept inmiddels wel, de voldoendes en/of wat ik al ken)
Shaboozey - A Bar song (Tipsy) 6,5
Benson Boone - Slow it down 6,9
Sinds hij veel schreeuwt in de nummers en niet meer met zo'n onverstaanbaar gemummel zingt zoals het door jou gerefereerde nummer In the stars, kan ik dit goed hebben
Billie Eilish - Lunch 7,8
De grootste wederopstanding bij mij van de acts die voorheen ver onvoldoende scoorden (wees niet bang Chef Special en Davina dat gaat jullie nooit lukken) .
Over gemummel gesproken, Therefore I am, het James Bond nummer, dat vond ik allemaal niks en ook Bad guy vind ik nog steeds een super irritant nummer. Maar toen ik Chihiro hoorde dacht ik, ik moet toch even wat meer beluisteren. Lunch is een meer dan geschikte single kandidaat van het 3e album, het tikt vrolijk door op een indie dance achtige beat en het hangt meteen in je hoofd. En ze is heel erg grappig en vol zelfspot heb ik nu al in een paar interviews gezien. Dus met zelfspot kan ik zeggen dat ik op een hoop gemekker op Billie moet terugkomen.
Ik ben het wel met ArthurDZ eens dat de rest er als een preshow tranendal uit ziet ,maar ik ga ze nog wel becijferen in deel 2/3
1
geplaatst: 26 september 2024, 14:12 uur
Sorry, als ik weer dingen erbij gezet heb, die catdog ook al als info bij de songs heeft gezet, eerlijk gezegd, heb ik zijn stukken bij de songs nu niet gelezen, maar gewoon gekeken welke songs (tot waar) hij gepost heeft en plaats ik nu mijn beoordeling, zoals ik deze destijds heb gegeven bij hun binnenkomst in de Top 40 (met incidenteel een herwaardering na vaker luisteren)
Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help 7.0
(Fijne Country-pop, Post Malone weet vaak toch de juiste muzikale snaar te raken en deze keer had hij zelfs wat hulp)
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 3.0
(Klinkt als één of ander tiktok-ding, en dat is zelden een goede background, ik vind het ook niet veel, heel weinig zelfs, doe mij toch maar een ander drankliedje)
Nemo - The Code 2.0
(Ik kan er weinig tot niks mee, deze eurovisiewinnaar, ik vond hem overigens ook gewoon (erg) vals zingen tijdens de wedstrijd)
Billie Eilish - Lunch 2.5
(Nooit een fan geweest van het gemompel van Billie, op een enkel nummer na, maar daar behoort deze zeker niet toe, wat een totaal overgewaardeerde muzikant, en echt zingen doet ze niet eens, maar muzikaal zijn haar songs ook onder alle niveau)
Kygo, Zak Abel ft. Nile Rodgers - For Life 6.5
(Kygo is één van de weinige DJ’s/producers, waarbij ik regelmatig van de melodieén kan genieten en die ook een heel duidelijke eigen, fijne stijl heeft, wat dan de bijdrage van Nile Rodgers moet zijn, geen idee, ik vind hem overigens beter als de song waarvan de sample gebruikt is, ‘Lady’ van Modjo)
Benson Boone - Slow It Down 7.0
(Goede opvolger van ‘Beautiful Things’, minder energiek, meer ballad, goed gezongen, gewoon goed)
Rolf Sanchez - Un Chance 1.0
(Van goed naar vreselijk slecht, ik kan tenminste niks met Rolf Sanchez en zijn soort muziek, weg ermee)
Flemming - Hoop Dat Jij Me Mist 5.0
(Normaliter ook niet mijn soort muziek, maar hier zit wel meer pit in en het is bijna voldoende)
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4.0
(Drie keer (semi-)Nederlandstalig deze week, deze zit tussen die andere 2 in, wat mij betreft, niet goed, niet superslecht, maar ook bij lange na geen voldoende)
PS toch de stukken van catdog eerst even gelezen voor de goede orde
Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help 7.0
(Fijne Country-pop, Post Malone weet vaak toch de juiste muzikale snaar te raken en deze keer had hij zelfs wat hulp)
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 3.0
(Klinkt als één of ander tiktok-ding, en dat is zelden een goede background, ik vind het ook niet veel, heel weinig zelfs, doe mij toch maar een ander drankliedje)
Nemo - The Code 2.0
(Ik kan er weinig tot niks mee, deze eurovisiewinnaar, ik vond hem overigens ook gewoon (erg) vals zingen tijdens de wedstrijd)
Billie Eilish - Lunch 2.5
(Nooit een fan geweest van het gemompel van Billie, op een enkel nummer na, maar daar behoort deze zeker niet toe, wat een totaal overgewaardeerde muzikant, en echt zingen doet ze niet eens, maar muzikaal zijn haar songs ook onder alle niveau)
Kygo, Zak Abel ft. Nile Rodgers - For Life 6.5
(Kygo is één van de weinige DJ’s/producers, waarbij ik regelmatig van de melodieén kan genieten en die ook een heel duidelijke eigen, fijne stijl heeft, wat dan de bijdrage van Nile Rodgers moet zijn, geen idee, ik vind hem overigens beter als de song waarvan de sample gebruikt is, ‘Lady’ van Modjo)
Benson Boone - Slow It Down 7.0
(Goede opvolger van ‘Beautiful Things’, minder energiek, meer ballad, goed gezongen, gewoon goed)
Rolf Sanchez - Un Chance 1.0
(Van goed naar vreselijk slecht, ik kan tenminste niks met Rolf Sanchez en zijn soort muziek, weg ermee)
Flemming - Hoop Dat Jij Me Mist 5.0
(Normaliter ook niet mijn soort muziek, maar hier zit wel meer pit in en het is bijna voldoende)
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4.0
(Drie keer (semi-)Nederlandstalig deze week, deze zit tussen die andere 2 in, wat mij betreft, niet goed, niet superslecht, maar ook bij lange na geen voldoende)
PS toch de stukken van catdog eerst even gelezen voor de goede orde
1
geplaatst: 26 september 2024, 18:48 uur
Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help 7,5
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 7
Nemo - The Code 6,5
Billie Eilish - LUNCH 6
. Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life 6
Benson Boone - Slow It Down 5
Rolf Sanchez - Un Chance 5
FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist 6
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4,5
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 7
Nemo - The Code 6,5
Billie Eilish - LUNCH 6
. Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life 6
Benson Boone - Slow It Down 5
Rolf Sanchez - Un Chance 5
FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist 6
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4,5
1
geplaatst: 26 september 2024, 20:50 uur
ArthurDZ schreef:
A Bar Song: 8, best wel een banger eigenlijk
Eens! Lekker nummer hoor, veel gedraaid afgelopen zomervakantie.A Bar Song: 8, best wel een banger eigenlijk
* denotes required fields.