Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2024, 17:09 uur
Turfy Gang & Russo - Ushuaia 4
BL3SS x CamrinWatsin, feat. bbyclose - Kisses 5,7
LUNA - Dat Is het Leven 5
Linkin Park -The Emptiness machine 7,8
The Weeknd - Dancing in the flames 6,5
Myles Smith - Wait for you 5
Roxy Dekker - Industry plant 4
David Guetta & Alesso, feat. Madison Love - Never Going Home Tonight 4,8
Teddy Swims - Bad Dreams 6,1
BL3SS x CamrinWatsin, feat. bbyclose - Kisses 5,7
LUNA - Dat Is het Leven 5
Linkin Park -The Emptiness machine 7,8
The Weeknd - Dancing in the flames 6,5
Myles Smith - Wait for you 5
Roxy Dekker - Industry plant 4
David Guetta & Alesso, feat. Madison Love - Never Going Home Tonight 4,8
Teddy Swims - Bad Dreams 6,1
0
geplaatst: 2 december 2024, 17:21 uur
Sabrina Carpenter - Please Please 6
Kleine John x DJ DYLVN - Samen (Niet Alleen) 4
Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER 6,5
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo 5
Coldplay - feelslikeimfallinginlove 6
Adam Port & Stryv, feat. Malachiii - Move 6
Sam Feldt feat. Anitta & JVKE - Mi Amor 5,5
Alex Warren - Carry You Home 5,5
Disturbed - The Sound of Silence [CYRIL Mix] 5
Roxy Dekker & Ronnie Flex - Gaan We Weg? 6
Marshmello feat. Kane Brown - Miles on It 6,5
Alesso feat. Nate Smith - I Like It 6
SERA - Hurt Me 5
Martin Garrix feat. Carolina Liar - Smile 6
Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans - Vannacht Blijf Jij bij Mij 5
Chappell Roan - Good Luck, Babe! 7
Douwe Bob - I Believe 5
DI-RECT - Wastelands 5,5
KAROL G - Si Antes Te Hubiera Conocido 6
Lost Frequencies & Tom Odell - Black Friday (Pretty Like the Sun) 7
Shawn Mendes - Why Why Why 6
Alok & Jess Glynne - Summer's Back 5,5
Lady Gaga & Bruno Mars - Die with a Smile 3
HUGEL x Topic x Arash, feat. Daecolm - I Adore You 6
Coldplay feat. Burna Boy, Elyanna, Little Simz & TINI - WE PRAY 6
Froukje & S10 - Ik Haat Hem voor Jou 5
Sabrina Carpenter - Taste 6,5
Clean Bandit & David Guetta, feat. Anne-Marie - Cry Baby 6
(t/m 13 november)
Kleine John x DJ DYLVN - Samen (Niet Alleen) 4
Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER 6,5
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo 5
Coldplay - feelslikeimfallinginlove 6
Adam Port & Stryv, feat. Malachiii - Move 6
Sam Feldt feat. Anitta & JVKE - Mi Amor 5,5
Alex Warren - Carry You Home 5,5
Disturbed - The Sound of Silence [CYRIL Mix] 5
Roxy Dekker & Ronnie Flex - Gaan We Weg? 6
Marshmello feat. Kane Brown - Miles on It 6,5
Alesso feat. Nate Smith - I Like It 6
SERA - Hurt Me 5
Martin Garrix feat. Carolina Liar - Smile 6
Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans - Vannacht Blijf Jij bij Mij 5
Chappell Roan - Good Luck, Babe! 7
Douwe Bob - I Believe 5
DI-RECT - Wastelands 5,5
KAROL G - Si Antes Te Hubiera Conocido 6
Lost Frequencies & Tom Odell - Black Friday (Pretty Like the Sun) 7
Shawn Mendes - Why Why Why 6
Alok & Jess Glynne - Summer's Back 5,5
Lady Gaga & Bruno Mars - Die with a Smile 3
HUGEL x Topic x Arash, feat. Daecolm - I Adore You 6
Coldplay feat. Burna Boy, Elyanna, Little Simz & TINI - WE PRAY 6
Froukje & S10 - Ik Haat Hem voor Jou 5
Sabrina Carpenter - Taste 6,5
Clean Bandit & David Guetta, feat. Anne-Marie - Cry Baby 6
(t/m 13 november)
0
geplaatst: 7 december 2024, 12:28 uur
Part 2
Turfy Gang & Russo - Ushuaia 2
BL3SS X CamrinWatsin - Kisses 5,8
Luna - Dat is het leven 3
David Guetta & Alesso ft. Madison Love - Never going home tonight 6
(Stem lijkt op Lana Del Rey)
Teddy Swims - Bad dreams 4
(zal wel aan mij liggen maar ik "hoor het niet" waarom deze vent zo populair is)
Niveau is echt bedroevend laag dit jaar, het wordt tijd dat Nederlandstalig weer weg gaat zakken
Turfy Gang & Russo - Ushuaia 2
BL3SS X CamrinWatsin - Kisses 5,8
Luna - Dat is het leven 3
David Guetta & Alesso ft. Madison Love - Never going home tonight 6
(Stem lijkt op Lana Del Rey)
Teddy Swims - Bad dreams 4
(zal wel aan mij liggen maar ik "hoor het niet" waarom deze vent zo populair is)
Niveau is echt bedroevend laag dit jaar, het wordt tijd dat Nederlandstalig weer weg gaat zakken
0
geplaatst: 19 december 2024, 20:49 uur
Even een update hier; ik lig de hele week al knockout met een griep en heb dit weekend een vakantie gepland dus inhalen gaat heel lastig worden.
Hoe voelen jullie m: willen we dit jaar verlengen en gewoon inhalen komende weken en dat we de 2025 editie iets later opstarten? Of dat jullie nummers beoordelen zonder dat ik er stukjes bijschrijf zodat iedereen het in principe in 1 rits al kan doen? Of dat we dit jaar ‘opgeven’, laten voor wat het is en 2025 weer fris starten?
Ik sta open voor alles, wat jullie het prettigst vinden. Nogmaals mijn excuus voor mijn dramatische optreden dit jaar.
Hoe voelen jullie m: willen we dit jaar verlengen en gewoon inhalen komende weken en dat we de 2025 editie iets later opstarten? Of dat jullie nummers beoordelen zonder dat ik er stukjes bijschrijf zodat iedereen het in principe in 1 rits al kan doen? Of dat we dit jaar ‘opgeven’, laten voor wat het is en 2025 weer fris starten?
Ik sta open voor alles, wat jullie het prettigst vinden. Nogmaals mijn excuus voor mijn dramatische optreden dit jaar.

0
geplaatst: 19 december 2024, 21:45 uur
Beterschap 
Opgeven is geen optie
Ik heb de stukjes eigenlijk wel als motivatie nodig.
Excuses moeten alleen komen van de 40% K.. nummers die op ons zijn afgevuurd in 2024 via de top 40.
En er is nog een kans dat ik weer met aanpassingen kom voor de nummers van de eerste maanden die nu "geland' zijn.

Opgeven is geen optie

Ik heb de stukjes eigenlijk wel als motivatie nodig.
Excuses moeten alleen komen van de 40% K.. nummers die op ons zijn afgevuurd in 2024 via de top 40.
En er is nog een kans dat ik weer met aanpassingen kom voor de nummers van de eerste maanden die nu "geland' zijn.
0
geplaatst: 19 december 2024, 22:21 uur
Ik moet de laatste batch volgens mij nog. Proberen van de week even te doen!
0
geplaatst: 20 december 2024, 09:56 uur
Doe maar de songs zonder stukjes dan, ik heb ze al klaar staan!
0
geplaatst: 22 december 2024, 11:36 uur
week 39
Yves Berendse & Emma Heesters - Alleen met jou 4
Flemming - Onweer in m'n hoofd 2,5
Kris Kross Amsterdam & Antoon & Zoe Tauran - Vleugels 4
Yves Berendse & Emma Heesters - Alleen met jou 4
Flemming - Onweer in m'n hoofd 2,5
Kris Kross Amsterdam & Antoon & Zoe Tauran - Vleugels 4
0
geplaatst: 24 december 2024, 20:21 uur
Anders kunnen we het ook zo doen:
Turfy Gang & Russo - Ushuaia 2.0
(nivootje nul komma niks en dus in de Top 40)
BL3SS x CamrinWatsin ft. Bbyclose - Kisses 1.0
(wat is dat alleen al met die namen, wat is er mis met normale namen? Zal wel een generatieding zijn, want de muziek is ook pure horror)
Myles Smith - Wait for you 4.0
(Na die vorige 2, lijkt deze een verademing, maar een voldoende vind ik het toch nog lang niet)
Luna - Dat Is Het Leven 6.5
(‘Birds of a feather’ heb ik uiteindelijk een voldoende gegeven, omdat het toch een goed nummer is, ondanks de ‘zang’ van Billie Eilish. Ik ben normaliter geen fan vernederlandste bewerkingen, maar deze Luna bewijst wel wat een goede zangeres met een dergelijk nummer kan doen, daarom toch hetzelfde punt)
The Weeknd - Dancing In The Flames 5.0
(Ooit leek hij op weg om een nieuwe (muzikale) Michael Jackson te worden, maar dat niveau haalt hij toch gewoon niet meer, middelmaat)
Linkin Park - The Emptiness Machine 8.5
(Waarschijnlijk kende niet velen Emily Armstrong, de nieuwe zangeres van Linkin Park, maar ik had al menig nummer van haar oude band Dead Sara in mijn playlists staan en vond dat dus goed, over haar was ik dus niet verbaasd, maar de onderlinge chemie met de band in dit nummer is wel opmerkelijk. Ik vind het behoren tot het beste wat Linkin Park ooit uitbracht)
David Guetta & Alesso (ft. Madison Love) - Never Going Home Tonight 4.0
(Dit kan mij in ieder geval niet boeien, beat met een niet eens bijzondere zangeres, pulp)
Teddy Swims - Bad Dreams 4.5
(Mij overtuigd deze Teddy nooit, tuurlijk ik kan het geen slechte zanger noemen, maar ik vergelijk hem met zangers als Rag’n’Bone Man en Luke Combs, en die weten me wel echt te raken, dit voelt voor mij te vrijblijvend)
Roxy Dekker - Industry Plant 2.0
(Roxy neemt zichzelf of in ieder geval de kritiek op haar op de hak, maar probeert ze zich zelf niet ook een beetje te overtuigen, ze heeft een prettige uitstraling, maar geen bijzondere stem, maar het slaat aan bij de jeugd, die helaas wel een aandachtspanne hebben van 5 minuten, dus de hype kan idd zo over zijn, we kunnen alleen hopen, al gun ik het het meisje wel, maar het blijven muzikale niemendalletjes)
Yves Berendse & Emma Heesters - Alleen met jou 2.0
(Hier heb ik helemaal niks mee, waardeloos, waarschijnlijk redelijk in zijn genre, maar het is gewoon een k.u.t.-genre)
Flemming - Onweer in mijn hoofd 5.0
(Ook geen favoriet van mij, maar na de vorige zelfs een verademing, niet superslecht)
Kris Kross Amsterdam, Antoon & Zoë Tauran - Vleugels 3.5
(De derde Nederlandstalige nieuwkomer van deze week en die zit tussen de vorige 2 in qua kwaliteit imho, nou ja, kwaliteit, ik ben er al op uitgeluisterd)
Gracie Abrams - I love you, I’m sorry 5.0
(opvallende binnenkomer, maar blijkbaar een vertrouwelinge van Taylor Swift, het lijkt ook wel wat op diens meer recente ‘indie’-werk, hoewel misschien nog meer op de mompelzang van Billie Eilish, ik vind het niet pakkend, maar ben dan ook waarschijnlijk niet de doelgroep. Na de Vevo liveversie gehoord te hebben, toch een half puntje erbij)
Davina Michelle - I won’t let you go 3.0
(Haar powernummers vind ik af en toe wel okee, haar ballads raken mij zelden tot nooit, dan irriteer ik me ook vaak aan haar stem of is het haar manier van zingen, van mij mag ze gewoon gaan in dit geval)
Pommelien Thijs, Meau - Het Midden 5.5
(Hun eerste samenwerking ‘Meisjes van Honing’ vond ik verrassend mooi, dat heb ik bij deze, minder verrassend, niet. Ik heb dan ook normaliter niet veel met de zang(stijl) van Meau, Pommelientje vind ik soms wel goed, zoals ook bij haar samenwerking met Bazart, maar deze heeft het voor mij net niet)
Kygo, Imagine Dragons - Stars Will Align 6.5
(Bij de eerste luisterbeurt, dacht ik, nee, maar toen de video uitkwam, toch nog eens beluisterd en hij is niet slecht, op zich wel jammer dat Imagine Dragons niet meer de rockband is, die ze ooit waren, maar op zich is het wel een voldoende popsong)
Alex Warren - Burning Down 5.0
(Zoals ik al eerder schreef bij zijn vorige Top 40-hit was er wel een nummer van hem, dat ik leuk/goed vond, maar die verdween na een week of 2 uit de tipparade en werd vervangen door dit nummer dat ik veel minder vind)
Lady Gaga - Disease 7.0
(Het werd wel weer eens tijd voor een goede nieuwkomer in de Top 40, prima nummer van de Gaga-dame)
Gigi Perez - Sailor Song 3.0
(Nooit van haar gehoord en niks aan dit lied doet me ook verlangen naar meer kennis over haar, semi-acoustische gitaar, matige zang, hoezo is dit een hit, weer een tiktok-ding?)
Claude - La Pression 3.0
(Zou zijn deelname aan De Beste Zangers voor een boost gezorgd hebben voor dit nummer? Lang zag het er niet naar uit dat hij de Top 40 zou halen, maar om eerlijk te zijn had het voor mij ook helemaal niet gehoeven)
Noano ft. Ronnie Flex - Damage 1.0
(Wat kan hij geweldig voetballen, die Noah)
Rosé & Bruno Mars - APT. 5.0
(ik heb het opgezocht, het gaat dus over een Koreaans drankspel en Rosé is dus één van de zangeressen van de K-pop meidengroep Blackpink, dat zal ondertussen ook wel al aangegeven worden door de threadmaster, maar toen ik dit beoordeelde nog niet in ieder geval, de song heeft wel iets van een Bruno Mars-vibe, maar te weinig voor mij, net geen voldoende dus)
Gabry Ponte, Sean Paul, Natti Natasha - Born To Love Ya 4.0
(Weer zo’n 13 in een dozijn dance-nummer)
Gracie Abrams - That’s so true 6.5
(In eerste instantie was ik niet zo onder de indruk, maar vooral de live versie heeft wel wat en dan kom ik toch aan voldoende, ik ben zelfs haar eerdere hit gaan herbeoordelen ook via een live versie, live is deze dame wel echt goed)
Morgan Wallen - Love Somebody 3.0
(Ik zei het volgens mij al eerder, ik ben fan van goede country met een (gitaar)randje, maar alhoewel country aan een opmars in de hitlijsten bezig is, is het zelden, wat ik dan, goede country noem, dit is ook niks)
Myles Smith - Nice to meet you 4.0
(Niemendalletje, niet superslecht, maar in zijn soort al veel gedaan)
Claude & Zoë Tauran - Je T’Aime 1.0
(Ik vind Claude verschrikkelijk en dan op het hoogste niveau van vreselijk, de dame sluit daar naadloos bij aan)
David Guetta, Alphaville & Ava Max - Forever Young (live) 6.5
De zoveelste remix van een oude klassieker en meestal ben ik daar niet zo voor, hoeft dat niet zo nodig van mij, maar deze vind ik niet onaardig, natuurlijk vind ik Ava Max best een goede zangeres, dus dat helpt zeker.
Martin Garrix & Jex - Told You So 5.5
(Martin Garrix kopieert ook in dit nummer, maar vooral zichzelf en het lijkt ook wel op werk van Avicii, ook meen ik iets van Clean Bandit te herkennen. Deze zangeres uit Jersey (echte naam: Jordan Miller) kende ik nog niet, door Garritsen ontdekt op Tiktok blijkbaar, toch vind ik het iets te herkenbaar, wel een prachtige clip met veel natuurschoon.)
Stromae, Pomme - Ma Meilleure Ennemie 5.0
(Ik kan hier niet goed mee omgaan, niet heel slecht, maar ook niet echt goed, dus dan kom ik in de midden uit qua punt, maar geen voldoende)
Douwe Bob & Sera - Could Have Been Us 5.0
(te zeer wegwerp/bubblegum-pop voor mij, hier had een goed gitaarrifje bij gemoeten op zijn minst)
Pawsa & Adventures of Stevie V - Dirty Cash (Money Talks) 2.0
(ik was al geen fan van het origineel, dus deze remake was voor mij echt niet nodig, het is sowieso ook nog eens geen verbetering t.o.v. het origineel, nog een punt eraf dus)
Tate McRae - 2 Hands 4.0
(Haar vorige nummer vond ik wel leuk, maar die kwam weer niet verder als de tipparade, dit stelt weer niet veel voor)
Rondé - Love of my Life 7.0
(Blij dat ik weer eens een ruime voldoende mag uitdelen. Rondé maakt gewoon goede pop(rock)songs ene deze valt ook in deze categorie, catchy, goed)
Krezip & Danny Vera - It All Means Nothing (You’re Not Here Now) 5.0
(Tja, ik ben zelden van de kerstsongs, tenzij echte klassiekers of heel apart, in die categorieën valt deze niet, redelijk 13 in een dozijn, niet superslecht, misschien wel echt sky-radio behang)
Martin Morero - Spijt Is Voor Later 4.0
(Soms is een karikatuur dead-on, dit is exact het niveau van het gemiddelde feestnummer van een Yves Berendse, Marco Schuitmaker en Tino Martin, net zo slecht natuurlijk, maar dat maakt de karikatuur dus zo goed)
Chef’Special - C’est La Vie 2.0
(Nooit wat gehad met deze specialiteit van de kok, ondanks dat ik ze zelfs een paar keer live gezien heb, voor mij gewoon k.tmuziek)
(nivootje nul komma niks en dus in de Top 40)
(wat is dat alleen al met die namen, wat is er mis met normale namen? Zal wel een generatieding zijn, want de muziek is ook pure horror)
(Na die vorige 2, lijkt deze een verademing, maar een voldoende vind ik het toch nog lang niet)
(‘Birds of a feather’ heb ik uiteindelijk een voldoende gegeven, omdat het toch een goed nummer is, ondanks de ‘zang’ van Billie Eilish. Ik ben normaliter geen fan vernederlandste bewerkingen, maar deze Luna bewijst wel wat een goede zangeres met een dergelijk nummer kan doen, daarom toch hetzelfde punt)
(Ooit leek hij op weg om een nieuwe (muzikale) Michael Jackson te worden, maar dat niveau haalt hij toch gewoon niet meer, middelmaat)
(Waarschijnlijk kende niet velen Emily Armstrong, de nieuwe zangeres van Linkin Park, maar ik had al menig nummer van haar oude band Dead Sara in mijn playlists staan en vond dat dus goed, over haar was ik dus niet verbaasd, maar de onderlinge chemie met de band in dit nummer is wel opmerkelijk. Ik vind het behoren tot het beste wat Linkin Park ooit uitbracht)
(Dit kan mij in ieder geval niet boeien, beat met een niet eens bijzondere zangeres, pulp)
(Mij overtuigd deze Teddy nooit, tuurlijk ik kan het geen slechte zanger noemen, maar ik vergelijk hem met zangers als Rag’n’Bone Man en Luke Combs, en die weten me wel echt te raken, dit voelt voor mij te vrijblijvend)
(Roxy neemt zichzelf of in ieder geval de kritiek op haar op de hak, maar probeert ze zich zelf niet ook een beetje te overtuigen, ze heeft een prettige uitstraling, maar geen bijzondere stem, maar het slaat aan bij de jeugd, die helaas wel een aandachtspanne hebben van 5 minuten, dus de hype kan idd zo over zijn, we kunnen alleen hopen, al gun ik het het meisje wel, maar het blijven muzikale niemendalletjes)
(Hier heb ik helemaal niks mee, waardeloos, waarschijnlijk redelijk in zijn genre, maar het is gewoon een k.u.t.-genre)
(Ook geen favoriet van mij, maar na de vorige zelfs een verademing, niet superslecht)
(De derde Nederlandstalige nieuwkomer van deze week en die zit tussen de vorige 2 in qua kwaliteit imho, nou ja, kwaliteit, ik ben er al op uitgeluisterd)
(opvallende binnenkomer, maar blijkbaar een vertrouwelinge van Taylor Swift, het lijkt ook wel wat op diens meer recente ‘indie’-werk, hoewel misschien nog meer op de mompelzang van Billie Eilish, ik vind het niet pakkend, maar ben dan ook waarschijnlijk niet de doelgroep. Na de Vevo liveversie gehoord te hebben, toch een half puntje erbij)
(Haar powernummers vind ik af en toe wel okee, haar ballads raken mij zelden tot nooit, dan irriteer ik me ook vaak aan haar stem of is het haar manier van zingen, van mij mag ze gewoon gaan in dit geval)
(Hun eerste samenwerking ‘Meisjes van Honing’ vond ik verrassend mooi, dat heb ik bij deze, minder verrassend, niet. Ik heb dan ook normaliter niet veel met de zang(stijl) van Meau, Pommelientje vind ik soms wel goed, zoals ook bij haar samenwerking met Bazart, maar deze heeft het voor mij net niet)
(Bij de eerste luisterbeurt, dacht ik, nee, maar toen de video uitkwam, toch nog eens beluisterd en hij is niet slecht, op zich wel jammer dat Imagine Dragons niet meer de rockband is, die ze ooit waren, maar op zich is het wel een voldoende popsong)
(Zoals ik al eerder schreef bij zijn vorige Top 40-hit was er wel een nummer van hem, dat ik leuk/goed vond, maar die verdween na een week of 2 uit de tipparade en werd vervangen door dit nummer dat ik veel minder vind)
Lady Gaga - Disease 7.0
(Het werd wel weer eens tijd voor een goede nieuwkomer in de Top 40, prima nummer van de Gaga-dame)
(Nooit van haar gehoord en niks aan dit lied doet me ook verlangen naar meer kennis over haar, semi-acoustische gitaar, matige zang, hoezo is dit een hit, weer een tiktok-ding?)
Claude - La Pression 3.0
(Zou zijn deelname aan De Beste Zangers voor een boost gezorgd hebben voor dit nummer? Lang zag het er niet naar uit dat hij de Top 40 zou halen, maar om eerlijk te zijn had het voor mij ook helemaal niet gehoeven)
(Wat kan hij geweldig voetballen, die Noah)
(ik heb het opgezocht, het gaat dus over een Koreaans drankspel en Rosé is dus één van de zangeressen van de K-pop meidengroep Blackpink, dat zal ondertussen ook wel al aangegeven worden door de threadmaster, maar toen ik dit beoordeelde nog niet in ieder geval, de song heeft wel iets van een Bruno Mars-vibe, maar te weinig voor mij, net geen voldoende dus)
(Weer zo’n 13 in een dozijn dance-nummer)
(In eerste instantie was ik niet zo onder de indruk, maar vooral de live versie heeft wel wat en dan kom ik toch aan voldoende, ik ben zelfs haar eerdere hit gaan herbeoordelen ook via een live versie, live is deze dame wel echt goed)
(Ik zei het volgens mij al eerder, ik ben fan van goede country met een (gitaar)randje, maar alhoewel country aan een opmars in de hitlijsten bezig is, is het zelden, wat ik dan, goede country noem, dit is ook niks)
(Niemendalletje, niet superslecht, maar in zijn soort al veel gedaan)
(Ik vind Claude verschrikkelijk en dan op het hoogste niveau van vreselijk, de dame sluit daar naadloos bij aan)
De zoveelste remix van een oude klassieker en meestal ben ik daar niet zo voor, hoeft dat niet zo nodig van mij, maar deze vind ik niet onaardig, natuurlijk vind ik Ava Max best een goede zangeres, dus dat helpt zeker.
(Martin Garrix kopieert ook in dit nummer, maar vooral zichzelf en het lijkt ook wel op werk van Avicii, ook meen ik iets van Clean Bandit te herkennen. Deze zangeres uit Jersey (echte naam: Jordan Miller) kende ik nog niet, door Garritsen ontdekt op Tiktok blijkbaar, toch vind ik het iets te herkenbaar, wel een prachtige clip met veel natuurschoon.)
(Ik kan hier niet goed mee omgaan, niet heel slecht, maar ook niet echt goed, dus dan kom ik in de midden uit qua punt, maar geen voldoende)
(te zeer wegwerp/bubblegum-pop voor mij, hier had een goed gitaarrifje bij gemoeten op zijn minst)
(ik was al geen fan van het origineel, dus deze remake was voor mij echt niet nodig, het is sowieso ook nog eens geen verbetering t.o.v. het origineel, nog een punt eraf dus)
Tate McRae - 2 Hands 4.0
(Haar vorige nummer vond ik wel leuk, maar die kwam weer niet verder als de tipparade, dit stelt weer niet veel voor)
(Blij dat ik weer eens een ruime voldoende mag uitdelen. Rondé maakt gewoon goede pop(rock)songs ene deze valt ook in deze categorie, catchy, goed)
(Tja, ik ben zelden van de kerstsongs, tenzij echte klassiekers of heel apart, in die categorieën valt deze niet, redelijk 13 in een dozijn, niet superslecht, misschien wel echt sky-radio behang)
(Soms is een karikatuur dead-on, dit is exact het niveau van het gemiddelde feestnummer van een Yves Berendse, Marco Schuitmaker en Tino Martin, net zo slecht natuurlijk, maar dat maakt de karikatuur dus zo goed)
(Nooit wat gehad met deze specialiteit van de kok, ondanks dat ik ze zelfs een paar keer live gezien heb, voor mij gewoon k.tmuziek)
0
geplaatst: 25 december 2024, 23:21 uur
Davina Michelle - I won’t let you go 1
Die vreselijke zielloze robotstem.....ik kan hier echt niet naar luisteren, alsof iemand heeft ingetypt "AI, graag een stemmix tussen MEAU en een betonmortelmolen" en dan rolt Davina met haar oeverloze schreeuwzang eruit, zum kotzen
Pommelien Thijs, Meau - Het Midden 1
de stem van MEAU is iets wat ik zelfs de meest erge criminelen niet gun, daar kan die Pommelien niet tegen opzingen om een balans te vinden.
Kygo, Imagine Dragons - Stars Will Align 6,3
Deze heeft wel iets, maar je moet het niet dagelijks horen. Voor Kygo begrippen een vrij pompeuze produktie.
Die vreselijke zielloze robotstem.....ik kan hier echt niet naar luisteren, alsof iemand heeft ingetypt "AI, graag een stemmix tussen MEAU en een betonmortelmolen" en dan rolt Davina met haar oeverloze schreeuwzang eruit, zum kotzen
Pommelien Thijs, Meau - Het Midden 1
de stem van MEAU is iets wat ik zelfs de meest erge criminelen niet gun, daar kan die Pommelien niet tegen opzingen om een balans te vinden.
Kygo, Imagine Dragons - Stars Will Align 6,3
Deze heeft wel iets, maar je moet het niet dagelijks horen. Voor Kygo begrippen een vrij pompeuze produktie.
0
geplaatst: 26 december 2024, 12:03 uur
Gracie Abrams - I love you, I’m sorry 2,5
Weer zo'n saai trutje erbij op de TS trein. Mijn vriendin vindt haar geweldig (ook dat andere nummer) maar ik kan hier niks mee.
Lady Gaga - Disease 6,2
Gaga is weer in 2010 en zij komt er wel mee weg (in tegenstelling tot Katy Perry).
Dit had zo de opvolger van Born this way kunnen zijn. Maar in ieder geval een normale lengte ipv een 2 minuten nummer
Weer zo'n saai trutje erbij op de TS trein. Mijn vriendin vindt haar geweldig (ook dat andere nummer) maar ik kan hier niks mee.
Lady Gaga - Disease 6,2
Gaga is weer in 2010 en zij komt er wel mee weg (in tegenstelling tot Katy Perry).
Dit had zo de opvolger van Born this way kunnen zijn. Maar in ieder geval een normale lengte ipv een 2 minuten nummer
0
geplaatst: 29 december 2024, 13:24 uur
De laatste week van 2024 en misschien wel de beste qua nieuwe binnenkomers
Lola Young - Messy 7.0
(ik tipte hem in mijn eigen tipchart al in week 24 van dit jaar, maar hier heeft een herontdekking van het nummer er uiteindelijk toch voor gezorgd, dat hij de top 40 haalde, prima nummer, eindelijk weer iets met een alternatief randje in de lijst)
Nate Smith - Fix what you didn’t break 7.5
(verrassend dat dit nummer de top 40 haalt, ok, country jaar, zeker, maar dat nummers van dit niveau nog echt commercieel doorbreken, het gebeurt gewoon veel te weinig, country, maar echt goede in dit geval, dit hoort gewoon bij de beste songs van het jaar)
Lola Young - Messy 7.0
(ik tipte hem in mijn eigen tipchart al in week 24 van dit jaar, maar hier heeft een herontdekking van het nummer er uiteindelijk toch voor gezorgd, dat hij de top 40 haalde, prima nummer, eindelijk weer iets met een alternatief randje in de lijst)
(verrassend dat dit nummer de top 40 haalt, ok, country jaar, zeker, maar dat nummers van dit niveau nog echt commercieel doorbreken, het gebeurt gewoon veel te weinig, country, maar echt goede in dit geval, dit hoort gewoon bij de beste songs van het jaar)
1
geplaatst: 29 december 2024, 16:10 uur
Week 20:
Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help 6,0
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 6,3
Nemo - The Code 6,4
Week 21:
Billie Eilish - LUNCH 6,7
Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life 4,5
Week 22:
Benson Boone - Slow It Down 7,0
Rolf Sanchez - Un Chance 3,5
FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist 6,2
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4,9 (hun minste ooit)
Week 23:
Myles Smith - Stargazing 7,2
Yves Berendse - Terug in de Tijd 7,0
Donnie & Snollebollekes - Engelengezang 7,5 (Donnie kan bij mij weinig fout doen, goeie gap)
Armin van Buuren & Chef'Special - Larger Than Life 5,3
Eminem - Houdini 6,3 (heeft 'ie het niet meer in zich?)
Week 24:
Bankzitters feat. Roxy Dekker - Huisfeestje 6,7
Joost - Luchtballon 4,3
Week 25:
MEDUZA, OneRepublic & Leony - Fire 4,2
Hannah Mae & Maksim - Ik Wil Dat Je Liegt 6,8
Week 26:
Sabrina Carpenter - Please Please Please 4,7 (Saai, Saai, Saai)
Kleine John x DJ DYLVN - Samen (Niet Alleen) 2,3
Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER 7,2
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo 6,2
Coldplay - feelslikeimfallinginlove 6,3
Week 27:
Adam Port & Stryv, feat. Malachiii - Move 1,7 (de aansluiting met de Top 40 ben ik inmiddels volledig kwijt)
Sam Feldt feat. Anitta & JVKE - Mi Amor 3,5
Week 28:
Alex Warren - Carry You Home 6,5
Disturbed - The Sound of Silence [CYRIL Mix] 6,0
Billie Eilish is duidelijk in achting gestegen in de loop van de tijd.
Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help 6,0
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 6,3
Nemo - The Code 6,4
Week 21:
Billie Eilish - LUNCH 6,7
Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life 4,5
Week 22:
Benson Boone - Slow It Down 7,0
Rolf Sanchez - Un Chance 3,5
FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist 6,2
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4,9 (hun minste ooit)
Week 23:
Myles Smith - Stargazing 7,2
Yves Berendse - Terug in de Tijd 7,0
Donnie & Snollebollekes - Engelengezang 7,5 (Donnie kan bij mij weinig fout doen, goeie gap)
Armin van Buuren & Chef'Special - Larger Than Life 5,3
Eminem - Houdini 6,3 (heeft 'ie het niet meer in zich?)
Week 24:
Bankzitters feat. Roxy Dekker - Huisfeestje 6,7
Joost - Luchtballon 4,3
Week 25:
MEDUZA, OneRepublic & Leony - Fire 4,2
Hannah Mae & Maksim - Ik Wil Dat Je Liegt 6,8
Week 26:
Sabrina Carpenter - Please Please Please 4,7 (Saai, Saai, Saai)
Kleine John x DJ DYLVN - Samen (Niet Alleen) 2,3
Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER 7,2
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo 6,2
Coldplay - feelslikeimfallinginlove 6,3
Week 27:
Adam Port & Stryv, feat. Malachiii - Move 1,7 (de aansluiting met de Top 40 ben ik inmiddels volledig kwijt)
Sam Feldt feat. Anitta & JVKE - Mi Amor 3,5
Week 28:
Alex Warren - Carry You Home 6,5
Disturbed - The Sound of Silence [CYRIL Mix] 6,0
Billie Eilish is duidelijk in achting gestegen in de loop van de tijd.
0
geplaatst: 29 december 2024, 16:20 uur
Week 29:
Roxy Dekker & Ronnie Flex - Gaan We Weg? 5,8
Marshmello feat. Kane Brown - Miles on It 6,1
Week 30:
Alesso feat. Nate Smith - I Like It 4,2
SERA - Hurt Me 5,7
Martin Garrix feat. Carolina Liar - Smile 6,3
Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans - Vannacht Blijf Jij bij Mij 3,2
Giordano Ashruf (Afro Bros) heeft nog bij mijn vrouw in de klas gezeten in Arnhem. Billy Dans kan ik normaal gezien goed hebben, maar dit liedje vind ik niks.
Enne...ik dacht dat John West die gast van de zalmblikjes was.
Roxy Dekker & Ronnie Flex - Gaan We Weg? 5,8
Marshmello feat. Kane Brown - Miles on It 6,1
Week 30:
Alesso feat. Nate Smith - I Like It 4,2
SERA - Hurt Me 5,7
Martin Garrix feat. Carolina Liar - Smile 6,3
Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans - Vannacht Blijf Jij bij Mij 3,2
Giordano Ashruf (Afro Bros) heeft nog bij mijn vrouw in de klas gezeten in Arnhem. Billy Dans kan ik normaal gezien goed hebben, maar dit liedje vind ik niks.
Enne...ik dacht dat John West die gast van de zalmblikjes was.
2
geplaatst: 29 december 2024, 16:59 uur
Week 31:
Chappell Roan - Good Luck, Babe! 7,6
Douwe Bob - I Believe 6,5
DI-RECT - Wastelands 7,3 (minste single van het album)
Week 32:
KAROL G - Si Antes Te Hubiera Conocido 7,7 (meevaller en ze is ook nog eens een plaatje, zeg)
Lost Frequencies & Tom Odell - Black Friday (Pretty Like the Sun) 7,4
Week 33:
Shawn Mendes - Why Why Why 7,3 (die gast maakt meestal wel fijne nummers)
Alok & Jess Glynne - Summer's Back 6,8
Week 34:
Lady Gaga & Bruno Mars - Die with a Smile 7,2
Week 35:
HUGEL x Topic x Arash, feat. Daecolm - I Adore You 4,9
Coldplay feat. Burna Boy, Elyanna, Little Simz & TINI - WE PRAY 4,5
Week 36:
Froukje & S10 - Ik Haat Hem voor Jou 6,3
Sabrina Carpenter - Taste 6,7 (gelukkig, na dat saaie PPP weer een lekker uptempo track van Sabrina)
Clean Bandit & David Guetta, feat. Anne-Marie - Cry Baby 6,9
Week 37:
Turfy Gang & Russo - Ushuaia 2,0
BL3SS x CamrinWatsin, feat. bbyclose - Kisses 6,8
Myles Smith - Wait for You 5,0 (veel en veel te vaak gehoord)
Week 38:
LUNA - Dat Is het Leven 6,2
The Weeknd - Dancing in the Flames 5,1
Linkin Park - The Emptiness Machine 7,9
David Guetta & Alesso, feat. Madison Love - Never Going Home Tonight 6,4
Week 39:
Teddy Swims - Bad Dreams 7,1 (prima zanger)
Roxy Dekker - Industry Plant 6,0
Dat was het dan voorlopig. Ik ben te lui om eerste alle clips en binnenkomers op te zoeken. Dus ik wacht netjes op de volgende batch, als die nog gaat komen van dit jaar. Wat mij betreft 2024 nog inhalen en daarna 2025 oppakken. Maar ik voeg me in wat je zelf wilt.
Hopelijk ben je al wel opgeknapt, Robin en heb je een fijne vakantie.
Chappell Roan - Good Luck, Babe! 7,6
Douwe Bob - I Believe 6,5
DI-RECT - Wastelands 7,3 (minste single van het album)
Week 32:
KAROL G - Si Antes Te Hubiera Conocido 7,7 (meevaller en ze is ook nog eens een plaatje, zeg)
Lost Frequencies & Tom Odell - Black Friday (Pretty Like the Sun) 7,4
Week 33:
Shawn Mendes - Why Why Why 7,3 (die gast maakt meestal wel fijne nummers)
Alok & Jess Glynne - Summer's Back 6,8
Week 34:
Lady Gaga & Bruno Mars - Die with a Smile 7,2
Week 35:
HUGEL x Topic x Arash, feat. Daecolm - I Adore You 4,9
Coldplay feat. Burna Boy, Elyanna, Little Simz & TINI - WE PRAY 4,5
Week 36:
Froukje & S10 - Ik Haat Hem voor Jou 6,3
Sabrina Carpenter - Taste 6,7 (gelukkig, na dat saaie PPP weer een lekker uptempo track van Sabrina)
Clean Bandit & David Guetta, feat. Anne-Marie - Cry Baby 6,9
Week 37:
Turfy Gang & Russo - Ushuaia 2,0
BL3SS x CamrinWatsin, feat. bbyclose - Kisses 6,8
Myles Smith - Wait for You 5,0 (veel en veel te vaak gehoord)
Week 38:
LUNA - Dat Is het Leven 6,2
The Weeknd - Dancing in the Flames 5,1
Linkin Park - The Emptiness Machine 7,9
David Guetta & Alesso, feat. Madison Love - Never Going Home Tonight 6,4
Week 39:
Teddy Swims - Bad Dreams 7,1 (prima zanger)
Roxy Dekker - Industry Plant 6,0
Dat was het dan voorlopig. Ik ben te lui om eerste alle clips en binnenkomers op te zoeken. Dus ik wacht netjes op de volgende batch, als die nog gaat komen van dit jaar. Wat mij betreft 2024 nog inhalen en daarna 2025 oppakken. Maar ik voeg me in wat je zelf wilt.
Hopelijk ben je al wel opgeknapt, Robin en heb je een fijne vakantie.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:35 uur
een paar aanpassingen
Ariana Grande-Yes! and? van 7,7 naar --> 8
Jammer dat het een one off house was, Ariana RnB is lang niet zo interessant
Benson Boone-Beautiful things van 5,7 naar --> 6,2
Dua Lipa-Training season van 6,7 naar --> 7,2
de Earworm queen
Ariana Grande-Yes! and? van 7,7 naar --> 8
Jammer dat het een one off house was, Ariana RnB is lang niet zo interessant
Benson Boone-Beautiful things van 5,7 naar --> 6,2
Dua Lipa-Training season van 6,7 naar --> 7,2
de Earworm queen
3
geplaatst: 29 december 2024, 20:46 uur
Ik heb ze in ieder geval allemaal gehad en dit zijn nogmaals de scores, maar nu gerangschikt van hoog naar laag in puntenaantal (waarbij de bovenste eigenlijk gewoon een re-entry van vroeger is en dus geen nieuw nummer, vandaar apart):
Sophie Ellis-Bextor - Murder On The Dancefloor 7.5
Benson Boone - Beautiful Things 7.5
Dua Lipa - Illusion 7.5
Hozier - Too Sweet 7.0
Dasha - Austin 7.0
Dua Lipa - Training Season 7.0
Lola Young - Messy 7.0
Coldplay - feelslikeimfallinginlove 7.0
Lady Gaga, Bruno Mars - Die With A Smile 7.0
Lady Gaga - Disease 7.0
Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help 7.0
Benson Boone - Slow It Down 7.0
Ariana Grande - yes, and? 7.0
Rondé - Undecided 7.0
Kygo, Ava Max - Whatever 7.0
Calvin Harris, Rag’n’Bone Man - Lovers In A Past Life 7.0
Purple Disco Machine, ÁSDÍS - Beat Of Your Heart 7.0
Becky Hill - Outside of love 6.5
Oscar and the Wolf - Angel Face 6.5
Djo - End of beginning 6.5
Armin van Buuren & Chef’Special - Larger than life 6.5
Di-rect - My Blood 6.5
Imagine Dragons - Eyes Closed 6.5
Kygo, Zak Abel ft. Nile Rodgers - For Life 6.5
Disturbed - The Sound Of Silence (CYRIL remix) 6.5
Billie Eilish - Birds Of A Feather 6.5
Ariana Grande - we can’t be friends (wait for your love) 6.5
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 6.5
Cyril - Stumblin’ In 6.0
Michael Marcagi - Scared To Start 5.5
Joost Klein - Europapa 5.0
Eminem - Houdini 5.0
Hannah Mae & Maksim - Ik wil dat je liegt 5.0
Meduza, OneRepublic, Leony - Fire 5.0
Robert Van Hemert - Zoet Zout Zuur 5.0
Douwe Bob - I Believe 5.0
Sera - Hurt me 5.0
Galantis, David Guetta & 5 Seconds of Summer - Lighter 5.0
Sabrina Carpenter - Taste 5.0
Flemming - Hoop Dat Jij Me Mist 5.0
Antoon - Blindelings 5.0
Artemas - I like the way you kiss me 5.0
Tino Martin & Anouk - Voor Je ’t Weet 5.0
Sabrina Carpenter - Please Please Please 5.0
Hannah Mae - Waterdicht 4.5
Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna, Tin - We Pray 4.5
SERA x YouNotUs - I can’t be the only one 4.5
Di-rect - Wastelands 4.5
Mark Ambor - Good To Be 4.0
Alok & Bebe Rexha - Deep In Your Love 4.0
Karol G - Si antes te hubiera conocido 4.0
David Guetta & OneRepublic - I don’t wanna wait 4.0
Sabrina Carpenter - Espresso 4.0
Douwe Bob - Nothing to lose 4.0
Justin Timberlake - Selfish 4.0
Kriss Kross Amsterdam x INNA - Queen of my castle 4.0
Mr. Belt & Wezol - It’s Not Right (But It’s OK) 4.0
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4.0
Roxy Dekker feat. Ronnie Flex - Gaan We Weg? 4.0
Chappell Roan - Good luck, Babe! 4.0
Beyoncé - Texas Hold ‘em 4.0
Tate McRae - 2 Hands 4.0
Lost Frequencies & Bastille - Head Down 4.0
Clean Bandit, Anne Marie, David Guetta - Cry Baby 3.5
Alex Warren - Before you leave me 3.5
Adam Port, Stryv feat. Malachii - Move 3.5
JVKE, Sam Feldt, Anitta - Mi Amor 3.5
Flemming, Zoë Tauran, Ronnie Flex - Alles Op Gevoel 3.5
Davina Michelle - I Said No Sir 3.0
Bankzitters ft. Roxy Dekker - Huisfeestje 3.0
Myles Smith - Stargazing 3.0
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 3.0
La Fuente - Ratata 3.0
Alex Warren - Carry You Home 3.0
Hugel x Topix x Arash feat. Daecolm - I adore you 3.0
Kleine John feat. DJ Dylvn - Samen (Niet Alleen) 3.0
Bankzitters - Entourage 3.0
Mark Ambor - Belong Together 3.0
Claude - La Pression 3.0
Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans - Vannacht slaap jij bij mij 2.5
Marshmello, Kane Brown - Miles On It 2.5
Alesso, Nate Smith - I like it 2.5
Tiësto x Fast Boy - All My Life 2.5
Chef’Special - Fly like me 2.5
Billie Eilish - Lunch 2.5
Roxy Dekker - Sugardaddy 2.0
Yves Berendse - Terug in de tijd 2.0
Donnie & Snollebollekes - Engelengezang 2.0
Joost - Luchtballon 2.0
Meau - Stukje Van Mij 2.0
Froukje & S10 - Ik haat hem voor jou 2.0
Alok & Jess Glynne - Summer’s back 2.0
Nick Schilder - Realize 2.0
Martin Garrix feat. Carolina Liar - Smile 2.0
Lost Frequencies & Tom Odell - Black Friday (Pretty like the sun) 2.0
Nemo - The Code 2.0
Jonna Fraser - Tuesday 1.5
Frenna - Pretty Girls 1.5
Zerb feat. Sofiya Nzau - Mwaki (incl. Tiësto VIP mix) 1.5
Shawn Mendes - Why Why Why 1.0
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo 1.0
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaella Carra - Pedro 1.0
Rolf Sanchez - Un Chance 1.0
Claude - Écoutez-moi 1.0
Alles hoger of gelijk aan een 6.5 (de 'ruime voldoendes') heeft mijn eigen playlists gehaald, dat waren er (inclusief Sophie Ellis-Bextor) dus 35 (in 2023 waren het er 34).
Dan heb je de middenmoot van 6.0 tot 4.5: 31 liedjes. (in 2023: 34).
Slecht tot zeer slecht (4.0 tot 3.0): 40 nummers (als ik goed geteld heb) (vorig jaar 42)
Zeer slecht (2.5 tot 1.5): 25 songs (2023: 19)
Het slechtste van het slechtste, songs met een 1.0: 9 stuks
(ik heb me ingehouden dit jaar t.o.v. de 12 van vorig jaar)
Sophie Ellis-Bextor - Murder On The Dancefloor 7.5
Benson Boone - Beautiful Things 7.5
Dua Lipa - Illusion 7.5
Hozier - Too Sweet 7.0
Dasha - Austin 7.0
Dua Lipa - Training Season 7.0
Lola Young - Messy 7.0
Coldplay - feelslikeimfallinginlove 7.0
Lady Gaga, Bruno Mars - Die With A Smile 7.0
Lady Gaga - Disease 7.0
Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help 7.0
Benson Boone - Slow It Down 7.0
Ariana Grande - yes, and? 7.0
Rondé - Undecided 7.0
Kygo, Ava Max - Whatever 7.0
Calvin Harris, Rag’n’Bone Man - Lovers In A Past Life 7.0
Purple Disco Machine, ÁSDÍS - Beat Of Your Heart 7.0
Becky Hill - Outside of love 6.5
Oscar and the Wolf - Angel Face 6.5
Djo - End of beginning 6.5
Armin van Buuren & Chef’Special - Larger than life 6.5
Di-rect - My Blood 6.5
Imagine Dragons - Eyes Closed 6.5
Kygo, Zak Abel ft. Nile Rodgers - For Life 6.5
Disturbed - The Sound Of Silence (CYRIL remix) 6.5
Billie Eilish - Birds Of A Feather 6.5
Ariana Grande - we can’t be friends (wait for your love) 6.5
Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight 6.5
Cyril - Stumblin’ In 6.0
Michael Marcagi - Scared To Start 5.5
Joost Klein - Europapa 5.0
Eminem - Houdini 5.0
Hannah Mae & Maksim - Ik wil dat je liegt 5.0
Meduza, OneRepublic, Leony - Fire 5.0
Robert Van Hemert - Zoet Zout Zuur 5.0
Douwe Bob - I Believe 5.0
Sera - Hurt me 5.0
Galantis, David Guetta & 5 Seconds of Summer - Lighter 5.0
Sabrina Carpenter - Taste 5.0
Flemming - Hoop Dat Jij Me Mist 5.0
Antoon - Blindelings 5.0
Artemas - I like the way you kiss me 5.0
Tino Martin & Anouk - Voor Je ’t Weet 5.0
Sabrina Carpenter - Please Please Please 5.0
Hannah Mae - Waterdicht 4.5
Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna, Tin - We Pray 4.5
SERA x YouNotUs - I can’t be the only one 4.5
Di-rect - Wastelands 4.5
Mark Ambor - Good To Be 4.0
Alok & Bebe Rexha - Deep In Your Love 4.0
Karol G - Si antes te hubiera conocido 4.0
David Guetta & OneRepublic - I don’t wanna wait 4.0
Sabrina Carpenter - Espresso 4.0
Douwe Bob - Nothing to lose 4.0
Justin Timberlake - Selfish 4.0
Kriss Kross Amsterdam x INNA - Queen of my castle 4.0
Mr. Belt & Wezol - It’s Not Right (But It’s OK) 4.0
Suzan & Freek - Verleden Tijd 4.0
Roxy Dekker feat. Ronnie Flex - Gaan We Weg? 4.0
Chappell Roan - Good luck, Babe! 4.0
Beyoncé - Texas Hold ‘em 4.0
Tate McRae - 2 Hands 4.0
Lost Frequencies & Bastille - Head Down 4.0
Clean Bandit, Anne Marie, David Guetta - Cry Baby 3.5
Alex Warren - Before you leave me 3.5
Adam Port, Stryv feat. Malachii - Move 3.5
JVKE, Sam Feldt, Anitta - Mi Amor 3.5
Flemming, Zoë Tauran, Ronnie Flex - Alles Op Gevoel 3.5
Davina Michelle - I Said No Sir 3.0
Bankzitters ft. Roxy Dekker - Huisfeestje 3.0
Myles Smith - Stargazing 3.0
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 3.0
La Fuente - Ratata 3.0
Alex Warren - Carry You Home 3.0
Hugel x Topix x Arash feat. Daecolm - I adore you 3.0
Kleine John feat. DJ Dylvn - Samen (Niet Alleen) 3.0
Bankzitters - Entourage 3.0
Mark Ambor - Belong Together 3.0
Claude - La Pression 3.0
Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans - Vannacht slaap jij bij mij 2.5
Marshmello, Kane Brown - Miles On It 2.5
Alesso, Nate Smith - I like it 2.5
Tiësto x Fast Boy - All My Life 2.5
Chef’Special - Fly like me 2.5
Billie Eilish - Lunch 2.5
Roxy Dekker - Sugardaddy 2.0
Yves Berendse - Terug in de tijd 2.0
Donnie & Snollebollekes - Engelengezang 2.0
Joost - Luchtballon 2.0
Meau - Stukje Van Mij 2.0
Froukje & S10 - Ik haat hem voor jou 2.0
Alok & Jess Glynne - Summer’s back 2.0
Nick Schilder - Realize 2.0
Martin Garrix feat. Carolina Liar - Smile 2.0
Lost Frequencies & Tom Odell - Black Friday (Pretty like the sun) 2.0
Nemo - The Code 2.0
Jonna Fraser - Tuesday 1.5
Frenna - Pretty Girls 1.5
Zerb feat. Sofiya Nzau - Mwaki (incl. Tiësto VIP mix) 1.5
Shawn Mendes - Why Why Why 1.0
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo 1.0
Jaxomy x Agatino Romero x Raffaella Carra - Pedro 1.0
Rolf Sanchez - Un Chance 1.0
Claude - Écoutez-moi 1.0
Alles hoger of gelijk aan een 6.5 (de 'ruime voldoendes') heeft mijn eigen playlists gehaald, dat waren er (inclusief Sophie Ellis-Bextor) dus 35 (in 2023 waren het er 34).
Dan heb je de middenmoot van 6.0 tot 4.5: 31 liedjes. (in 2023: 34).
Slecht tot zeer slecht (4.0 tot 3.0): 40 nummers (als ik goed geteld heb) (vorig jaar 42)
Zeer slecht (2.5 tot 1.5): 25 songs (2023: 19)
Het slechtste van het slechtste, songs met een 1.0: 9 stuks
(ik heb me ingehouden dit jaar t.o.v. de 12 van vorig jaar)
1
geplaatst: 31 december 2024, 16:05 uur
Eens kijken of het lukt 2024 deze week af te ronden. Hier alvast het tweede kwartaal. Nummers die 5,5 of hoger scoren heb ik wat vaker geluisterd, vandaar de soms iets nauwkeurigere cijfers.
2024, Q2:
7,50 I like the way you kiss me - Artemas
6,75 Sugardaddy - Roxy Dekker
6,25 Too sweet - Hozier
4,50 Outside of love - Becky Hill
4,00 I don't wanna wait - David Guetta & OneRepublic
7,25 Illusion - Dua Lipa
3,00 Fly like me - Chef'Special
6,25 Ratata - La Fuente
7,00 Fortnight - Taylor Swift featuring Post Malone
5,00 Voor je 't weet - Tino Martin & Anouk
6,00 Pedro - Jaxomy, Agatina Romero & Raffaella Carrá
5,00 Queen of my castle - Kris Kross Amsterdam & Inna
7,25 Espresso - Sabrina Carpenter
3,00 Zoet zout zuur - Robert van Hemert
5,00 Belong together - Mark Ambor
3,00 Eyes closed - Imagine Dragons
3,50 I had some help - Post Malone featuring Morgan Wallen
6,50 A bar song (Tipsy) - Shaboozey
7,75 The code - Nemo
6,75 Lunch - Billie Eilish
3,00 For life - Kygo with zak Abel & Nile Rodgers
4,00 Benson Boone - Slow It Down
2,00 Rolf Sanchez - Un Chance
3,00 Flemming - Hoop Dat Jij Me Mist
4,50 Suzan & Freek - Verleden Tijd
3,00 Myles Smith - Stargazing
4,00 Yves Berendse - Terug in de Tijd
6,25 Donnie & Snollebollekes - Engelengezang
3,50 Armin van Buuren & Chef'Special - Larger Than Life
5,25 Eminem - Houdini
5,00 Huisfeestje - Bankzitters ft. Roxy Dekker
6,50 Luchtballon - Joost
4,00 Fire - Meduza, OneRepublic & Leony
6,00 Ik Wil Dat Je Liegt - Hannah Mae & Maksim
6,25 Please Please Please - Sabrina Carpenter
4,00 Samen (Niet Alleen) - Kleine John feat. DJ Dylvn
6,00 Birds Of A Feather - Billie Eilish
4,00 Contigo - Emma Heesters & Rolf Sanchez
6,00 Feelslikeimfallinginlove - Coldplay
2024, Q2:
7,50 I like the way you kiss me - Artemas
6,75 Sugardaddy - Roxy Dekker
6,25 Too sweet - Hozier
4,50 Outside of love - Becky Hill
4,00 I don't wanna wait - David Guetta & OneRepublic
7,25 Illusion - Dua Lipa
3,00 Fly like me - Chef'Special
6,25 Ratata - La Fuente
7,00 Fortnight - Taylor Swift featuring Post Malone
5,00 Voor je 't weet - Tino Martin & Anouk
6,00 Pedro - Jaxomy, Agatina Romero & Raffaella Carrá
5,00 Queen of my castle - Kris Kross Amsterdam & Inna
7,25 Espresso - Sabrina Carpenter
3,00 Zoet zout zuur - Robert van Hemert
5,00 Belong together - Mark Ambor
3,00 Eyes closed - Imagine Dragons
3,50 I had some help - Post Malone featuring Morgan Wallen
6,50 A bar song (Tipsy) - Shaboozey
7,75 The code - Nemo
6,75 Lunch - Billie Eilish
3,00 For life - Kygo with zak Abel & Nile Rodgers
4,00 Benson Boone - Slow It Down
2,00 Rolf Sanchez - Un Chance
3,00 Flemming - Hoop Dat Jij Me Mist
4,50 Suzan & Freek - Verleden Tijd
3,00 Myles Smith - Stargazing
4,00 Yves Berendse - Terug in de Tijd
6,25 Donnie & Snollebollekes - Engelengezang
3,50 Armin van Buuren & Chef'Special - Larger Than Life
5,25 Eminem - Houdini
5,00 Huisfeestje - Bankzitters ft. Roxy Dekker
6,50 Luchtballon - Joost
4,00 Fire - Meduza, OneRepublic & Leony
6,00 Ik Wil Dat Je Liegt - Hannah Mae & Maksim
6,25 Please Please Please - Sabrina Carpenter
4,00 Samen (Niet Alleen) - Kleine John feat. DJ Dylvn
6,00 Birds Of A Feather - Billie Eilish
4,00 Contigo - Emma Heesters & Rolf Sanchez
6,00 Feelslikeimfallinginlove - Coldplay
1
geplaatst: 1 januari 2025, 23:00 uur
Week 3:
#12. Ariana Grande - yes, and?
Cijfer: 8
#37. Claude - Écoutez-moi
Cijfer: 4
#39. Nick Schilder - Realize
Cijfer: 4,5
Week 4:
#26. Antoon - Blindelings
Cijfer: 2
#36. Mark Ambor - Good to Be
#38. Alok feat. Bebe Rexha - Deep in Your Love
Cijfer: 6
#40. Kygo feat. Ava Max - Whatever
Cijfer: 6,5
Week 5:
#30. Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor [RE-ENTRY]
Cijfer: 7,4
#32. RONDÉ - Undecided
Cijfer: 7
#39. Benson Boone - Beautiful Things
Cijfer: 3
Week 6
#39. Douwe Bob - Nothing to Lose
Week 7:
#29. Jonna Fraser - Tuesday
Cijfer: 7,5
#33. DI-RECT - My Blood
#35. CYRIL - Stumblin' In
#39. Oscar and the Wolf - Angel Face
Cijfer: 5
Week 8:
#18. Beyoncé - TEXAS HOLD 'EM
Cijfer: 8,5
#37. Dua Lipa - Training Season
Cijfer: 8,3
Week 9:
#31. Calvin Harris feat. Rag'n'Bone Man - Lovers in a Past Life
#34. MEAU - Stukje van Mij
Week 10:
#1. Joost - Europapa
Cijfer: 9
#40. Purple Disco Machine feat. ÁSDÍS - Beat of Your Heart
Week 11:
#32. Galantis & David Guetta, feat. 5 Seconds of Summer - Lighter
#34. Djo - End of Beginning
#37. Zerb feat. Sofiya Nzau - Mwaki
Cijfer: 7,6
#39. Justin Timberlake - Selfish
#40. Alex Warren - Before You Leave Me
Cijfer: 5,5
Week 12:
#29. Bankzitters - Entourage
#32. Dasha - Austin
#35. Ariana Grande - we can't be friends (wait for your love)
#39. Mr. Belt & Wezol - It's Not Right But It's Okay
Week 13:
#28. Frenna - Pretty Girls
#39. Davina Michelle - I Said No Sir
#40. Michael Marcagi - Scared to Start
#12. Ariana Grande - yes, and?
#37. Claude - Écoutez-moi
#39. Nick Schilder - Realize
Week 4:
#26. Antoon - Blindelings
#36. Mark Ambor - Good to Be
#38. Alok feat. Bebe Rexha - Deep in Your Love
#40. Kygo feat. Ava Max - Whatever
Week 5:
#30. Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor [RE-ENTRY]
Cijfer: 7,4
#32. RONDÉ - Undecided
#39. Benson Boone - Beautiful Things
Week 6
#39. Douwe Bob - Nothing to Lose
Week 7:
#29. Jonna Fraser - Tuesday
Cijfer: 7,5
#33. DI-RECT - My Blood
#35. CYRIL - Stumblin' In
#39. Oscar and the Wolf - Angel Face
Week 8:
#18. Beyoncé - TEXAS HOLD 'EM
#37. Dua Lipa - Training Season
Cijfer: 8,3
Week 9:
#31. Calvin Harris feat. Rag'n'Bone Man - Lovers in a Past Life
#34. MEAU - Stukje van Mij
Week 10:
#1. Joost - Europapa
#40. Purple Disco Machine feat. ÁSDÍS - Beat of Your Heart
Week 11:
#32. Galantis & David Guetta, feat. 5 Seconds of Summer - Lighter
#34. Djo - End of Beginning
#37. Zerb feat. Sofiya Nzau - Mwaki
Cijfer: 7,6
#39. Justin Timberlake - Selfish
#40. Alex Warren - Before You Leave Me
Week 12:
#29. Bankzitters - Entourage
#32. Dasha - Austin
#35. Ariana Grande - we can't be friends (wait for your love)
#39. Mr. Belt & Wezol - It's Not Right But It's Okay
Week 13:
#28. Frenna - Pretty Girls
#39. Davina Michelle - I Said No Sir
#40. Michael Marcagi - Scared to Start
1
geplaatst: 2 januari 2025, 00:13 uur
Gretz schreef:
Niet helemaal. Het nummer gaat over de negatieve gevolgen van sexting. Over een meisje die een intieme foto van zichzelf aan haar vriendje doorstuurt, om er de volgende dag op school achter te komen dat hij haar foto zonder toestemming naar allerlei vrienden heeft doorgestuurd. Met alle gevolgen van dien. Wel logisch dat ze dan ook bezig met de omgeving die haar in diskrediet probeert te brengen.
MEAU en KPN brengen nummer ‘Stukje van Mij’ uit tegen doorsturen - overons.kpn
Ruim 33.000 jongeren slachtoffer van doorgestuurde intieme beelden
In de afgelopen zes maanden heeft 15% van de jongeren tussen de 13 en de 24 jaar aan sexting gedaan, zo blijkt uit recent onderzoek uitgevoerd door Rutgers en Soa Aids Nederland. Dat is meestal heel leuk en spannend en voor veel jongeren een normale manier van flirten. Maar, één op de honderd jongeren heeft in diezelfde periode meegemaakt dat hun intieme beelden ongewild zijn doorgestuurd naar iemand anders. En dat kan, vooral voor jongeren, desastreuze gevolgen hebben. Daarom brengt zangeres MEAU vandaag, de video uit van het liedje ‘Stukje van Mij’, met de boodschap: denk na voordat je doorstuurt. Een boodschap die wordt gesteund door Rutgers, Fonds Slachtofferhulp, Helpwanted, Soa Aids Nederland en KPN.
Gisteren lanceerde MEAU de video van haar nieuwste nummer ‘Stukje van Mij’. De zangeres schreef het liedje nadat ze haar volgers op Instagram opriep om hun ervaringen rondom ongewenst doorgestuurde intieme beelden met haar te delen. Zes van haar volgers deelden, begeleid door Fonds Slachtofferhulp, hun persoonlijke verhaal met MEAU. Geïnspireerd door deze verhalen vertellen het nummer en de video over de gevolgen, de schaamte en het schuldgevoel van iemand wiens intieme beeld is doorgestuurd. “Ik ben geraakt door deze verhalen en heb het veel te vaak van dichtbij meegemaakt dat intieme beelden ongewild zijn doorgestuurd naar mensen waarvoor het niet bedoeld was.” zegt MEAU. “Het grootste verschil maken we al door dit onderwerp openlijk met elkaar te bespreken. Het is belangrijk de focus te verleggen, van het slachtoffer naar het nooit doorsturen van intieme beelden van een ander.”
(quote)
Niet helemaal. Het nummer gaat over de negatieve gevolgen van sexting. Over een meisje die een intieme foto van zichzelf aan haar vriendje doorstuurt, om er de volgende dag op school achter te komen dat hij haar foto zonder toestemming naar allerlei vrienden heeft doorgestuurd. Met alle gevolgen van dien. Wel logisch dat ze dan ook bezig met de omgeving die haar in diskrediet probeert te brengen.
MEAU en KPN brengen nummer ‘Stukje van Mij’ uit tegen doorsturen - overons.kpn
Ruim 33.000 jongeren slachtoffer van doorgestuurde intieme beelden
In de afgelopen zes maanden heeft 15% van de jongeren tussen de 13 en de 24 jaar aan sexting gedaan, zo blijkt uit recent onderzoek uitgevoerd door Rutgers en Soa Aids Nederland. Dat is meestal heel leuk en spannend en voor veel jongeren een normale manier van flirten. Maar, één op de honderd jongeren heeft in diezelfde periode meegemaakt dat hun intieme beelden ongewild zijn doorgestuurd naar iemand anders. En dat kan, vooral voor jongeren, desastreuze gevolgen hebben. Daarom brengt zangeres MEAU vandaag, de video uit van het liedje ‘Stukje van Mij’, met de boodschap: denk na voordat je doorstuurt. Een boodschap die wordt gesteund door Rutgers, Fonds Slachtofferhulp, Helpwanted, Soa Aids Nederland en KPN.
Gisteren lanceerde MEAU de video van haar nieuwste nummer ‘Stukje van Mij’. De zangeres schreef het liedje nadat ze haar volgers op Instagram opriep om hun ervaringen rondom ongewenst doorgestuurde intieme beelden met haar te delen. Zes van haar volgers deelden, begeleid door Fonds Slachtofferhulp, hun persoonlijke verhaal met MEAU. Geïnspireerd door deze verhalen vertellen het nummer en de video over de gevolgen, de schaamte en het schuldgevoel van iemand wiens intieme beeld is doorgestuurd. “Ik ben geraakt door deze verhalen en heb het veel te vaak van dichtbij meegemaakt dat intieme beelden ongewild zijn doorgestuurd naar mensen waarvoor het niet bedoeld was.” zegt MEAU. “Het grootste verschil maken we al door dit onderwerp openlijk met elkaar te bespreken. Het is belangrijk de focus te verleggen, van het slachtoffer naar het nooit doorsturen van intieme beelden van een ander.”
Late reactie, maar met deze context is de tekst een stuk beter te begrijpen. Wel goed dat ze hier aandacht voor vraagt in haar muziek.
0
geplaatst: 2 januari 2025, 20:20 uur
Pawsa & Adventures of Stevie V - Dirty Cash (Money Talks) 4
Tate McRae - 2 hands 6
(Inderdaad It's ok, I'm ok had meer dan deze)
Tate McRae - 2 hands 6
(Inderdaad It's ok, I'm ok had meer dan deze)
1
geplaatst: 2 januari 2025, 22:28 uur
Week 14:
Artemas - i like the way you kiss me
Week 15:
#1. Roxy Dekker - Sugardaddy
#33. Hozier - Too Sweet
#34. Becky Hill - Outside of Love
Cijfer:
#37. David Guetta & OneRepublic - I Don't Wanna Wait
Week 16:
#29. Dua Lipa - Illusion
#30. Chef'Special - Fly Like Me
#37. La Fuente - Ratata
Week 17:
#25. Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight
#27. Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet
#35. Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro
Week 18:
#30. Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle
#33. Sabrina Carpenter - Espresso
Cijfer: 8,7
#38. Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur
Week 19:
#5. Mark Ambor - Belong Together
#39. Imagine Dragons - Eyes Closed
Week 20:
#19. Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help
#33. Shaboozey - A Bar Song (Tipsy)
#37. Nemo - The Code
Week 21:
#31. Billie Eilish - LUNCH
#37. Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life
Week 22:
#29. Benson Boone - Slow It Down
#36. Rolf Sanchez - Un Chance
Cijfer: 3,5
#38. FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist
#40. Suzan & Freek - Verleden Tijd
Week 23:
#24. Myles Smith - Stargazing
#27. Yves Berendse - Terug in de Tijd
#33. Donnie & Snollebollekes - Engelengezang
#35. Armin van Buuren & Chef'Special - Larger Than Life
#37. Eminem - Houdini
Artemas - i like the way you kiss me
Week 15:
#1. Roxy Dekker - Sugardaddy
#33. Hozier - Too Sweet
#34. Becky Hill - Outside of Love
Cijfer:
#37. David Guetta & OneRepublic - I Don't Wanna Wait
Week 16:
#29. Dua Lipa - Illusion
#30. Chef'Special - Fly Like Me
#37. La Fuente - Ratata
Week 17:
#25. Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight
#27. Tino Martin & Anouk - Voor Je 't Weet
#35. Jaxomy x Agatino Romero x Raffaela Carrà - Pedro
Week 18:
#30. Kris Kross Amsterdam x INNA - Queen of My Castle
#33. Sabrina Carpenter - Espresso
Cijfer: 8,7
#38. Robert van Hemert - Zoet Zout Zuur
Week 19:
#5. Mark Ambor - Belong Together
#39. Imagine Dragons - Eyes Closed
Week 20:
#19. Post Malone feat. Morgan Wallen - I Had Some Help
#33. Shaboozey - A Bar Song (Tipsy)
#37. Nemo - The Code
Week 21:
#31. Billie Eilish - LUNCH
#37. Kygo & Zak Abel, feat. Nile Rodgers - For Life
Week 22:
#29. Benson Boone - Slow It Down
#36. Rolf Sanchez - Un Chance
Cijfer: 3,5
#38. FLEMMING - Hoop Dat Jij Me Mist
#40. Suzan & Freek - Verleden Tijd
Week 23:
#24. Myles Smith - Stargazing
#27. Yves Berendse - Terug in de Tijd
#33. Donnie & Snollebollekes - Engelengezang
#35. Armin van Buuren & Chef'Special - Larger Than Life
#37. Eminem - Houdini
0
geplaatst: 3 januari 2025, 01:35 uur
Ben ik niet de enige met een voldoende voor Engelengezang. 
Je bent je cijfer bij Becky Hill vergeten trouwens, Arrie.

0
geplaatst: 4 januari 2025, 01:30 uur
2024, Q3:
4,50 Move - Adam Port & Stryv
5,50 Mi amor - Sam Feldt, Jvke & Anitta
4,50 Carry you home - Alex Warren
1,00 The sound of silence - Cyril remix - Disturbed
6,50 Gaan we weg? - Roxy Dekker featuring Ronnie Flex
5,00 Miles on it - Marshmello & Kane Brown
4,00 I like it - Alesso & Nate Smith
6,00 Hurt me - Sera
4,00 Smile - Martin Garrix & Carolina Liar
5,00 Vannacht slaap jij bij mij - Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans
8,50 Good luck, babe! - Chappell Roan
5,00 I believe - Douwe Bob
6,25 Wastelands - Di-rect
5,25 Si antes te hubiera conocido - Karol G
3,50 Black Friday - Pretty like the sun - Lost Frequencies & Tom Odell
4,50 Why why why - Shawn Mendes
4,00 Summer's back - Alok & Jess Glynne
5,00 Die with a smile - Lady Gaga & Bruno Mars
4,00 I adore you - Hugel x Topic x Arash featuring Daecolm
6,50 We pray - Coldplay featuring Little Simz, Burna Boy, Elyanna & Tini
6,50 Ik haat hem voor jou - Froukje & S10
7,50 Taste - Sabrina Carpenter
4,00 Cry baby - Clean Bandit, Anne-Marie & David Guetta
3,00 Ushuaia - Turfy Gang & Russo
5,00 Kisses - Bl3ss x Carmrinwatsin featuring Bbyclose
3,50 Wait for you - Myles Smith
5,00 Dat is het leven - Luna
5,00 Dancing in the flames - the Weeknd
5,50 The emptiness machine - Linkin Park
5,50 Never going home tonight - David Guetta, Alesso featuring Madison Love
6,25 Bad dreams - Teddy Swims
5,00 Industry plant - Roxy Dekker
Opvallend veel 'stomp and holler' dit jaar in de top 40. Een genre dat van mij gauw weer mag verdwijnen.
Verder is die Sound of Silence remix wel een fors dieptepunt dit jaar (en in voorgaande jaren kan ik me ook weinig herinneren dat ik zo slecht vond). Zeker als die zanger zijn strot opentrekt kan ik op sommige momenten nauwelijks mijn lachen inhouden. En dan te bedenken dat hun eerste altohit Down with the Sickness best een aardig nummer was.
Chappell Roan (hit van het jaar?) en Sabrina Carpenter zijn dan weer duidelijke lichtpunten. Ik denk dat ik Taste zelfs wel de beste van de 3 Sabrina-hits vind.
4,50 Move - Adam Port & Stryv
5,50 Mi amor - Sam Feldt, Jvke & Anitta
4,50 Carry you home - Alex Warren
1,00 The sound of silence - Cyril remix - Disturbed
6,50 Gaan we weg? - Roxy Dekker featuring Ronnie Flex
5,00 Miles on it - Marshmello & Kane Brown
4,00 I like it - Alesso & Nate Smith
6,00 Hurt me - Sera
4,00 Smile - Martin Garrix & Carolina Liar
5,00 Vannacht slaap jij bij mij - Afro Bros, John West, Monq & Billy Dans
8,50 Good luck, babe! - Chappell Roan
5,00 I believe - Douwe Bob
6,25 Wastelands - Di-rect
5,25 Si antes te hubiera conocido - Karol G
3,50 Black Friday - Pretty like the sun - Lost Frequencies & Tom Odell
4,50 Why why why - Shawn Mendes
4,00 Summer's back - Alok & Jess Glynne
5,00 Die with a smile - Lady Gaga & Bruno Mars
4,00 I adore you - Hugel x Topic x Arash featuring Daecolm
6,50 We pray - Coldplay featuring Little Simz, Burna Boy, Elyanna & Tini
6,50 Ik haat hem voor jou - Froukje & S10
7,50 Taste - Sabrina Carpenter
4,00 Cry baby - Clean Bandit, Anne-Marie & David Guetta
3,00 Ushuaia - Turfy Gang & Russo
5,00 Kisses - Bl3ss x Carmrinwatsin featuring Bbyclose
3,50 Wait for you - Myles Smith
5,00 Dat is het leven - Luna
5,00 Dancing in the flames - the Weeknd
5,50 The emptiness machine - Linkin Park
5,50 Never going home tonight - David Guetta, Alesso featuring Madison Love
6,25 Bad dreams - Teddy Swims
5,00 Industry plant - Roxy Dekker
Opvallend veel 'stomp and holler' dit jaar in de top 40. Een genre dat van mij gauw weer mag verdwijnen.
Verder is die Sound of Silence remix wel een fors dieptepunt dit jaar (en in voorgaande jaren kan ik me ook weinig herinneren dat ik zo slecht vond). Zeker als die zanger zijn strot opentrekt kan ik op sommige momenten nauwelijks mijn lachen inhouden. En dan te bedenken dat hun eerste altohit Down with the Sickness best een aardig nummer was.
Chappell Roan (hit van het jaar?) en Sabrina Carpenter zijn dan weer duidelijke lichtpunten. Ik denk dat ik Taste zelfs wel de beste van de 3 Sabrina-hits vind.
0
geplaatst: 4 januari 2025, 01:35 uur
catdog schreef:
Suggestie: ik zou niet te lang meer in 2024 blijven hangen. Wellicht ergens half januari de eindstand opmaken? Dan kan iedereen (waaronder jijzelf) tot die tijd nog zijn cijfers over 2024 blijven posten.
En dan half januari beginnen met de eerste 2/3 weken van 2025?
Als het je zou helpen wil ik de cijfers wel bijhouden als jij de liedjes presenteert? Persoonlijk vind ik jouw toelichtingen altijd leerzaam/lezenswaardig.
0
geplaatst: 4 januari 2025, 01:49 uur
herman schreef:

Thanks!
Ja, ik heb niet zoveel moeite met zulke pretentieloze plaatjes.
catdog Ik geef Becky Hill - Outside of Love een 6 (sorry!)
0
geplaatst: 4 januari 2025, 01:50 uur
herman schreef:
Suggestie: ik zou niet te lang meer in 2024 blijven hangen. Wellicht ergens half januari de eindstand opmaken? Dan kan iedereen (waaronder jijzelf) tot die tijd nog zijn cijfers over 2024 blijven posten.
Als het je zou helpen wil ik de cijfers wel bijhouden als jij de liedjes presenteert? Persoonlijk vind ik jouw toelichtingen altijd leerzaam/lezenswaardig.
(quote)
Ik sluit me hierbij aan.
0
geplaatst: 4 januari 2025, 02:06 uur
Week 24:
#18. Bankzitters feat. Roxy Dekker - Huisfeestje
#33. Joost - Luchtballon
Week 25:
#27. MEDUZA, OneRepublic & Leony - Fire
#40. Hannah Mae & Maksim - Ik Wil Dat Je Liegt
Week 26: 3
#28. Sabrina Carpenter - Please Please Please
#31. Kleine John x DJ DYLVN - Samen (Niet Alleen)
#34. Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER
#37. Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo
#39. Coldplay - feelslikeimfallinginlove
Cijfer:
Week 27:
#35. Adam Port & Stryv, feat. Malachiii - Move
#37. Sam Feldt feat. Anitta & JVKE - Mi Amor
Week 28:
#29. Alex Warren - Carry You Home
35. Disturbed - The Sound of Silence [CYRIL Mix]
Cijfer: 1
#18. Bankzitters feat. Roxy Dekker - Huisfeestje
#33. Joost - Luchtballon
Week 25:
#27. MEDUZA, OneRepublic & Leony - Fire
#40. Hannah Mae & Maksim - Ik Wil Dat Je Liegt
Week 26: 3
#28. Sabrina Carpenter - Please Please Please
#31. Kleine John x DJ DYLVN - Samen (Niet Alleen)
#34. Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER
#37. Emma Heesters & Rolf Sanchez - Contigo
#39. Coldplay - feelslikeimfallinginlove
Cijfer:
Week 27:
#35. Adam Port & Stryv, feat. Malachiii - Move
#37. Sam Feldt feat. Anitta & JVKE - Mi Amor
Week 28:
#29. Alex Warren - Carry You Home
35. Disturbed - The Sound of Silence [CYRIL Mix]
Cijfer: 1
0
geplaatst: 4 januari 2025, 10:40 uur
0
geplaatst: 4 januari 2025, 11:35 uur
Claude - La pression 5,5
Een keer geen ge lalala en de 80's vibe maakt het wat draaglijker.
Noano ft. Ronnie Flex - Damage 1
Rosé & Bruno Mars - APT 6,3
Een keer geen ge lalala en de 80's vibe maakt het wat draaglijker.
Noano ft. Ronnie Flex - Damage 1
Rosé & Bruno Mars - APT 6,3
* denotes required fields.