Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
1
geplaatst: 10 juli 2019, 14:51 uur
Je zit vast nog liever een volledige plaat van Kate Tempest uit.
0
geplaatst: 10 juli 2019, 14:56 uur
Arno schreef:
ABSOLUUT. Vanavond nog maar eens het boek der vallen en lessen erdoor draaien en er dan op stemmen.
8
geplaatst: 10 juli 2019, 14:57 uur
Ik wil wel als niemand de tijd heeft! Deadline is dan maandagmiddag om 17:00.
1
geplaatst: 10 juli 2019, 15:09 uur
Johnny Marr schreef:
ABSOLUUT. Vanavond nog maar eens het boek der vallen en lessen erdoor draaien en er dan op stemmen.
(quote)
Jij liever dan ik. Ik print nog eerder haar teksten uit en gebruik het als toiletpapier.
1
geplaatst: 10 juli 2019, 15:10 uur
jordidj1 schreef:
Jij liever dan ik. Ik print nog eerder haar teksten uit en gebruik het als toiletpapier.
(quote)
I LOVE. PEOPLE'S. FACES.

Dat EARFQUAKE de finale niet heeft gehaald is trouwens een enorme aanfluiting, mensen. Schaam jullie.
1
geplaatst: 10 juli 2019, 16:44 uur
Johnny Marr schreef:
I LOVE. PEOPLE'S. FACES.
Dat EARFQUAKE de finale niet heeft gehaald is trouwens een enorme aanfluiting, mensen. Schaam jullie.
(quote)
I LOVE. PEOPLE'S. FACES.

Helemaal mee eens. Shame, shame
Staan nog genoeg andere pareltjes op het nieuwe album van Tyler waarmee nog eens een poging gewaagd kan worden.
1
geplaatst: 10 juli 2019, 18:15 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Uitstekend idee, ik heb hem gelijk maar aangezwengeld! Ga je er soms ook een mooi stukje over schrijven?
0
geplaatst: 11 juli 2019, 14:53 uur
1. Caterina Barbieri - Fantas
2. Lalalar - Isyanlar
3. Girl Band - Shoulderblades
4. Little Simz - Venom
5. Burial - Claustro
6. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
7. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
8. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
9. Lamb - Deep Delirium
10. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
11. Kate Tempest - People's Faces
12. Jay Som - Superbike
Prima finale
2. Lalalar - Isyanlar
4. Little Simz - Venom
5. Burial - Claustro
7. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
8. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
9. Lamb - Deep Delirium
10. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
11. Kate Tempest - People's Faces
12. Jay Som - Superbike
Prima finale

5
geplaatst: 11 juli 2019, 19:05 uur
1. Freddy Gibbs & Madlib - Crime Pays
Vanaf de eerste luisterbeurt wist ik al dat dit nummer voor mij een contender voor song van het jaar zou worden. “Gangster-rapper’ Freddie Gibbs en producer Madlib zijn geen vreemden van elkaar en hebben elkaar wederom weten te vinden. Dat is maar goed ook, want ze weten het beste in elkaar naar boven te halen. Snel werd duidelijk dat hun nieuwe album ‘Bandana’ een meer dan waardige opvolger van cult-classic ‘Pinâta’ is. Crime Pays is hierbij de met diamanten ingelegde kers op de taart. Hoogtepunt van de track: Op 2/3e als Freddie los gaat en bar na bar spit, terwijl de treffende instrumentals van Madlib vrolijk door deinzen op de achtergrond.
2. Jamila Woods Feat. Saba - BASQUIAT
Neo-soul in zijn puurste vorm. Het intro van BASQUIAT showcased meteen het vakmanschap en het detail waar Jamila mee te werk gaat; Het onheilspellende maar groovy bassloopje als rode draad, de drums die je het liedje in slepen om vervolgens begroet te worden door de warme stem van Jamila. BASQUIAT vertelt een verhaal over provocerend publiek/media en de weggedrukte frustratie is te horen in haar stem en in het couplet van Saba. De furieuze uitbarsting blijft echter uit. Het omgekeerde gebeurd juist, tegen het einde vindt een beatswitch plaats naar een rustiger tempo met melodieuze klanken, concluderend dat ze deze dame niet gek gaan krijgen.
3. Bill Callahan - Ballad of the Hulk
Callahan is een bejubelde Amerikaanse songwriter die al een tijdje meegaat, ook onder artiestennaam Smog. Sterker nog, zijn eerste verzameling liedjes (toen nog op cassette) dateren al uit 1988. Met een rugtas van 17 albums, hoe blijf je in deze dag en tijd dan nog relevant? Door jezelf wederom te bewijzen als een ervaren en oprechte verhalen-verteller. The Ballad Of The hulk neemt zijn tijd en voelt nostalgisch en luchtig. Terwijl Callahan zijn in-de-loop-des-levens verkregen inzichten aan ons openbaart klinkt er op de achtergrond genoeg gevarieerd getokkel op akoestische gitaren om het verhaal kracht bij te zetten.
4. Girl Band - Shoulderblades
Soms heb je gewoon wat chaos in je leven nodig en het Ierse Girl Band kan dat leveren. Let op, het gaat hier wel om gecoördineerde chaos. De gitaardistorsie en echoënde zang van Dara Kiely zetten vanaf het begin direct de duistere toon. Als na 2 minuten de opzwepende drums zich bij het geweld voegen, schiet dit nummer helemaal in de overdrive. Overigens geen idee waar de tekst overgaat, het is allemaal behoorlijk cryptisch. Ed Mordake wordt meermalen genoemd. Mordake is bekend van urban legends als de man met twee gezichten. Aan zijn eigen hoofd zat een tweede gezicht vastgegroeid, die huilde als hij vrolijk was en lachte als hij verdriet had. Past wel bij de psychotische sfeer van het liedje. Goede nominatie hoi123
5. Lalalar - Isyanlar
Wat een goede debuutsingle van deze band uit Istanbul, de psychedelische sound van deze band weet me meteen in te pakken. Aanstekelijke baslijntjes en slim gebruik van electro-akoestische effecten Voor mij bevestigd het maar weer dat de Turkse taal en psychedelische invloeden een match made in heaven zijn. Altin Gun is daar ook een goed voorbeeld van. Edgar18 heeft het elders al aangekaart, maar deze is er eentje om mee te pakken tijdens ‘Le Quess Who?’. Girl Band is daar overigens ook, net als Masimo’s lieveling Ustad Saami.
Verder genoten van:
6. Caterina Barbieri - Fantas
7. Lamb - Deep Delirium
8. Kate Tempest - People’s Faces
9. Little Simz - Venom
Vanaf de eerste luisterbeurt wist ik al dat dit nummer voor mij een contender voor song van het jaar zou worden. “Gangster-rapper’ Freddie Gibbs en producer Madlib zijn geen vreemden van elkaar en hebben elkaar wederom weten te vinden. Dat is maar goed ook, want ze weten het beste in elkaar naar boven te halen. Snel werd duidelijk dat hun nieuwe album ‘Bandana’ een meer dan waardige opvolger van cult-classic ‘Pinâta’ is. Crime Pays is hierbij de met diamanten ingelegde kers op de taart. Hoogtepunt van de track: Op 2/3e als Freddie los gaat en bar na bar spit, terwijl de treffende instrumentals van Madlib vrolijk door deinzen op de achtergrond.
2. Jamila Woods Feat. Saba - BASQUIAT
Neo-soul in zijn puurste vorm. Het intro van BASQUIAT showcased meteen het vakmanschap en het detail waar Jamila mee te werk gaat; Het onheilspellende maar groovy bassloopje als rode draad, de drums die je het liedje in slepen om vervolgens begroet te worden door de warme stem van Jamila. BASQUIAT vertelt een verhaal over provocerend publiek/media en de weggedrukte frustratie is te horen in haar stem en in het couplet van Saba. De furieuze uitbarsting blijft echter uit. Het omgekeerde gebeurd juist, tegen het einde vindt een beatswitch plaats naar een rustiger tempo met melodieuze klanken, concluderend dat ze deze dame niet gek gaan krijgen.
3. Bill Callahan - Ballad of the Hulk
Callahan is een bejubelde Amerikaanse songwriter die al een tijdje meegaat, ook onder artiestennaam Smog. Sterker nog, zijn eerste verzameling liedjes (toen nog op cassette) dateren al uit 1988. Met een rugtas van 17 albums, hoe blijf je in deze dag en tijd dan nog relevant? Door jezelf wederom te bewijzen als een ervaren en oprechte verhalen-verteller. The Ballad Of The hulk neemt zijn tijd en voelt nostalgisch en luchtig. Terwijl Callahan zijn in-de-loop-des-levens verkregen inzichten aan ons openbaart klinkt er op de achtergrond genoeg gevarieerd getokkel op akoestische gitaren om het verhaal kracht bij te zetten.
4. Girl Band - Shoulderblades
Soms heb je gewoon wat chaos in je leven nodig en het Ierse Girl Band kan dat leveren. Let op, het gaat hier wel om gecoördineerde chaos. De gitaardistorsie en echoënde zang van Dara Kiely zetten vanaf het begin direct de duistere toon. Als na 2 minuten de opzwepende drums zich bij het geweld voegen, schiet dit nummer helemaal in de overdrive. Overigens geen idee waar de tekst overgaat, het is allemaal behoorlijk cryptisch. Ed Mordake wordt meermalen genoemd. Mordake is bekend van urban legends als de man met twee gezichten. Aan zijn eigen hoofd zat een tweede gezicht vastgegroeid, die huilde als hij vrolijk was en lachte als hij verdriet had. Past wel bij de psychotische sfeer van het liedje. Goede nominatie hoi123
5. Lalalar - Isyanlar
Wat een goede debuutsingle van deze band uit Istanbul, de psychedelische sound van deze band weet me meteen in te pakken. Aanstekelijke baslijntjes en slim gebruik van electro-akoestische effecten Voor mij bevestigd het maar weer dat de Turkse taal en psychedelische invloeden een match made in heaven zijn. Altin Gun is daar ook een goed voorbeeld van. Edgar18 heeft het elders al aangekaart, maar deze is er eentje om mee te pakken tijdens ‘Le Quess Who?’. Girl Band is daar overigens ook, net als Masimo’s lieveling Ustad Saami.
Verder genoten van:
6. Caterina Barbieri - Fantas
7. Lamb - Deep Delirium
8. Kate Tempest - People’s Faces
9. Little Simz - Venom
0
geplaatst: 11 juli 2019, 19:57 uur
1. Lamb - Deep Delirium
2. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
4. Caterina Barbieri - Fantas
5. Little Simz - Venom
2. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
5. Little Simz - Venom
0
geplaatst: 12 juli 2019, 09:01 uur
Als je mij zou vragen wat het minste nummer is van de 12 dan was ik er snel uit. Dat zou met afstand de Shoulderblades zijn van die Girl Band. Wat een herrie. Niet om aan te horen.
Na lang wikken en wegen kom ik aan deze top 5
1. Lamb - Deep Delirium
2. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
3. Burial - Claustro
5. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
Na lang wikken en wegen kom ik aan deze top 5
1. Lamb - Deep Delirium
3. Burial - Claustro
0
geplaatst: 12 juli 2019, 12:26 uur
1. Girl Band - Shoulderblades
2. Caterina Barbieri - Fantas
3. Burial - Claustro
4. Little Simz - Venom
5. Freddy Gibbs & Madlib - Crime Pays
6. Lalalar - Isyanlar
2. Caterina Barbieri - Fantas
3. Burial - Claustro
4. Little Simz - Venom
5. Freddy Gibbs & Madlib - Crime Pays
6. Lalalar - Isyanlar
0
geplaatst: 12 juli 2019, 12:50 uur
Eerste 3 zijn top, 4-6 zijn prima, daarna wordt het al vrij snel grauw...
1. Lalalar - Isyanlar
2. Burial - Claustro
3. Lamb - Deep Delirium
4. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
5. Caterina Barbieri - Fantas
6. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
7. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
8. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
9. Jay Som - Superbike
10. Little Simz - Venom
11. Girl Band - Shoulderblades
12. Kate Tempest - People's Faces
1. Lalalar - Isyanlar
2. Burial - Claustro
3. Lamb - Deep Delirium
4. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
5. Caterina Barbieri - Fantas
6. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
7. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
8. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
9. Jay Som - Superbike
10. Little Simz - Venom
11. Girl Band - Shoulderblades
12. Kate Tempest - People's Faces
0
geplaatst: 12 juli 2019, 15:05 uur
1. Kate Tempest - People's Faces
2. Burial - Claustro
3. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
4. Jay Som - Superbike
2. Burial - Claustro
4. Jay Som - Superbike
0
geplaatst: 12 juli 2019, 21:40 uur
1. Lalalar - Isyanlar
2. Little Simz - Venom
3. Kate Tempest - People's Faces
4. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
5. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
2. Little Simz - Venom
3. Kate Tempest - People's Faces
4. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
0
geplaatst: 13 juli 2019, 12:03 uur
1. Burial - Claustro
2. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
3. Little Simz - Venom
4. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
5. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
2. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
3. Little Simz - Venom
5. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
0
geplaatst: 13 juli 2019, 14:27 uur
1. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
2. Girl Band - Shoulderblades
3. Lalalar - Isyanlar
4. Kate Tempest - People's Faces
5. Little Simz - Venom
3. Lalalar - Isyanlar
5. Little Simz - Venom
0
geplaatst: 13 juli 2019, 14:58 uur
Johnny Marr schreef:
2. Burial - Claustro
4. Jay Som - Superbike
2. Burial - Claustro
4. Jay Som - Superbike
Gatver ik ben Venom vergeten in mn lijstje zie ik. Zou op 4 of 5 hebben gestaan. Ah, so be it, deze 5 zijn ook prima

0
geplaatst: 13 juli 2019, 15:27 uur
1. Jay Som - Superbike
2. Kate Tempest - People's Faces
3. Caterina Barbieri - Fantas
4. Burial - Claustro
5. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
6. Little Simz - Venom
2. Kate Tempest - People's Faces
4. Burial - Claustro
5. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
6. Little Simz - Venom
1
geplaatst: 14 juli 2019, 12:01 uur
Johnny Marr schreef:
Gatver ik ben Venom vergeten in mn lijstje zie ik. Zou op 4 of 5 hebben gestaan. Ah, so be it, deze 5 zijn ook prima
Nu ben ik als liefhebber van Venom enigszins bevooroordeeld, maar als ik het voor het zeggen zou hebben, zou je het mogen aanpassen. Zolang je dat voor de deadline doet, lijkt me dat voor een representatieve lijst juist wenselijk.(quote)
0
geplaatst: 14 juli 2019, 12:04 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Gewoon Superbike vervangen, dat vindt niemand erg. Of Tempest, nog beter. Graag zelfs, heel graag.
1
geplaatst: 14 juli 2019, 12:17 uur
jordidj1 schreef:
Gewoon Superbike vervangen, dat vindt niemand erg. Of Tempest, nog beter. Graag zelfs, heel graag.
(quote)
Hahaha, alsof dat laatste ook maar een optie is! Jamila daarentegen...
0
geplaatst: 14 juli 2019, 13:00 uur
2. Burial - Claustro
4. Little Simz - Venom
5. Jay Som - Superbike
6. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
2. Burial - Claustro
4. Little Simz - Venom
5. Jay Som - Superbike
6. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT
0
geplaatst: 14 juli 2019, 20:09 uur
1. Jay Som - Superbike
2. Lamb - Deep Delirium
3. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk
2. Lamb - Deep Delirium
0
geplaatst: 14 juli 2019, 23:31 uur
1. Lamb - Deep Delirium
4. Little Simz - Venom
5. Jamila Woods Feat. Saba - BASQUIAT
4. Little Simz - Venom
5. Jamila Woods Feat. Saba - BASQUIAT
0
geplaatst: 15 juli 2019, 04:51 uur
1. Little Simz - Venom
Zeer verdienstelijke finaleladder!
Geen draken te bespeuren.
Zeer verdienstelijke finaleladder!
Geen draken te bespeuren.
0
geplaatst: 15 juli 2019, 08:55 uur
Opmerkelijk dat Fontaines weer eenvoudig de finale haalt en hoewel het zeker niet hun sterkste nummer is, behalen ze in dit fantastische deelnemersveld
toch de eerste positie.
1. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
2. Jay Som - Superbike
5. Kate Tempest - People's Faces
toch de eerste positie.1. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter
2. Jay Som - Superbike
5. Kate Tempest - People's Faces
* denotes required fields.