MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019

zoeken in:
Gretz schreef:
27. Georgia - Never Let You Go
28. Roosbeef - Menselijke Mensen

Linkjes volgen

Never Let You Go heeft vorige maand al mee gedaan En sneuvelde in de eerste ronde

29. Matt Berninger feat. Phoebe Bridges - Walking on a String
30. Alcest - Protection

31. Gyedu-Blay Ambolley - Black Woman spotify:track:3Tw4pWXHeIB7sdUlTqrmPX
32. Peaking Lights - Mirror in the Sky spotify:track:5juRnrX7EdEzBag6M1KMBY

33. Flume & HWLS - High Beams ft. Slowthai
34. Tame Impala - It Might Be Time

Linkjes volgen later vandaag

35. Leonard Cohen - Happens to the Heart
spotify:track:3QvyfKehreC5cb5t8QiECN
36. JFDR - Taking A Part Of Me
spotify:track:76Uf404HTNUGieMIq9P5uU

Titmeister schreef:
31. Gyedu-Blay Ambolley - Black Woman spotify:track:3Tw4pWXHeIB7sdUlTqrmPX
32. Peaking Lights - Mirror in the Sky spotify:track:5juRnrX7EdEzBag6M1KMBY

Mirror in the Sky heeft ook al meegedaan!

aerobag schreef:
(quote)

Mirror in the Sky heeft ook al meegedaan!

Ok dan vervang ik hem door COEO - Matchbox. Linkje volgt vanavond, moet nu weg.

Lekker nummertje!

37. Battles ft. Xenia Rubinos - A Loop So Nice… / They Played It Twice spotify:album:2REwqVdS7JM1A19JtiweRO
38. Andy Stott - Versi spotify:track:0BXzLyIdYDtG4Nv0ddyB93

39. Mount Eerie - Widows
40. Mavi - Self-Love

Fix nu linkjes

edit: grapje, m'n Spotify-app op m'n laptop is compleet vastgelopen. Iemand die toevallig nog even de Spotifylinkjes kan toevoegen?

41. La Bruja de Texcoco - Té de Malvón spotify:track:3BYSoeWlqUgIwfY77C8VgE
42. yeule - Pixel Affection spotify:track:2SSRl4W3RcjD3VBINiZ5lZ

Nog bedankt voor de heerlijke last-minute presentatie overigens, aerobag! Hij was weer fijn, en de winnaar ook.

Bedankt voor de steun boys, het gaf me de rust en tijd om het een plekje te geven. aerobag, je bent een schat. Dat je nog zo'n schitterende presentatie erachter aan slingert, verdient alleen nog maar meer respect!

Enfin, door met de muziek. Mijn nominaties zullen niet bijster origineel zijn, maar hey, voor de obscure pareltjes heb ik jullie toch?

43. Danny Brown - 3 Tearz (feat. Run The Jewels) spotify:track:0JLG2zYwaRpwFHw3nH10WR
44. Little Simz - 101 FM spotify:track:4Vk4Yf7pDmB1dxLFSTjBUH

Titmeister schreef:
Ok dan vervang ik hem door COEO - Matchbox. Linkje volgt vanavond, moet nu weg.

Die wilde ik nomineren

32. COEO - Matchbox spotify:track:2Im2WNGcuSVBW0gpOh9TmH

hoi123 schreef:
39. Mount Eerie - Widows spotify:track:7Ml3yhsh8QEgzod27kpetE
40. Mavi - Self-Love spotify:track:3ja8eFGp54fgIADUjeyuvt

dumb_helicopter schreef:
29. Matt Berninger - Walking on a String (feat. Phoebe Bridgers) spotify:track:7sJ5TV2M7p0TQs04ZeFRCZ
30. Alcest - Protection spotify:track:3IMbfSGOT7QAuFB9nlpKBr

7744leon schreef:
33. Flume & HWLS - High Beams (feat. slowthai) - YouTube spotify:track:5JivFvyCCaznVexlRLpZqK
34. Tame Impala - It Might Be Time spotify:track:2P0NiuAfypaw5UZJoo0n0o

Linkjes volgen later vandaag

aerobag; FKA twigs - Sad Day is een november release en wordt dus (nog) niet automatisch genomineerd. Something To Believe van Weyes Blood is een promo, ik weet eigenlijk niet hoe we daar in het verleden mee omgingen. dumb_helicopter en Gretz, jullie een idee?

Edit: en Something van The Beatles kan w.m.b. gewoon meedoen omdat het een 2019 mix (en dus nieuwe versie) is. Wel een beetje apart natuurlijk, maar regeltechnisch zie ik geen probleem.

jordidj1 schreef:
44. Little Simz - 101 FM spotify:track:4Vk4Yf7pDmB1dxLFSTjBUH

❤️❤️

Misschien pak ik zelf FKA twigs wel, al mag ie komende maand natuurlijk sowieso wel meedoen.

Ik vergeet steeds die regel, Iets met een ezel en een steen. Terwijl ik de tekst met de spelregels erboven wel steeds netjes aanpas.

FKA twigs mag nog even niet meedoen (maar het is wel een prachtig nummer)
De promo vond ik ook dubieus, maar RYM is zelf altijd wel vrij streng wat betreft singles (Promo's worden meestal verwijderd uit de single sectie), dus ik snap ook niet zo goed waarom deze dan wel in de lijst staat. ik zal deze vervangen. Als iemand het heel jammer vind, kun je het nummer altijd nomineren

De volgende kandidaten zijn:
Have A Nice Life - Science Beat
(Sandy) Alex G - Hope

Er zijn genoeg promo’s die als single worden gezien bij RYM, vraag zaaf maar es.

45. FKA twigs - sad day spotify:track:6QRW5LyXtArAKluiyYfUA3
46. clipping. feat. Elcamino & Benny the Butcher - La Mala Ordina (With the Rita) spotify:track:0D8OziTTnc4H0v6F7Vh3JN

Bam, zelfde artiesten als vorige maand. Nu sad day, dan kunnen we komende maand weer een andere FKA twigs kwijt. Hopelijk komt er nog een derde nominatie, dan probeer ik Michael Kiwanuka nog één keertje.

Arno schreef:
37. Battles ft. Xenia Rubinos - A Loop So Nice… / They Played It Twice spotify:album:2REwqVdS7JM1A19JtiweRO

Zowel op Spotify als de tracklists van de single en het album staat A Loop So Nice... en They Played It Twice als twee aparte tracks te boek. Op Youtube staan ze dan wel weer samen in een video. Het is ook een duidelijke continuatie van de sound, daarom ben ik ook zeer geneigd dit als één track te bestempelen.

Maar ik tag toch even Edgar18 of hij het er ook mee eens is, voordat ik weer op de vingers getikt wordt

47. Sudan Archives - Glorious spotify:track:4CcUcs2LpoXRXgS4MQghbg
48. Låpsley - My Love Was Like The Rain spotify:track:68FmdVbKzhMd0O8e6qltfO

Edit: Marika gaat nog even de wachtkamer in

aerobag schreef:
Zowel op Spotify als de tracklists van de single en het album staat A Loop So Nice... en They Played It Twice als twee aparte tracks te boek. Op Youtube staan ze dan wel weer samen in een video. Het is ook een duidelijke continuatie van de sound, daarom ben ik ook zeer geneigd dit als één track te bestempelen.
Hoewel ik je beweegreden snap lijken het - afgaande op de tracklist op RYM, Discogs etc. toch twee losse tracks te zijn. Dus een van beide nomineren wat mij betreft.

Prima! Dan ga ik voor They Played It Twice.

49. Sean Price & Small Professor - Refrigerator P spotify:track:2OsNgHTCr6vp8xQkpOvpBr
50. Isildurs Bane & Peter Hammill - Before You Know It spotify:track:1zM5Zdy09Y6oTlenH0M8ji

51. Kanye West - Use This Gospel
52. Kanye West - On God

Iemand linkjes? Ben mobiel. Alvast veel dank!

Johnny Marr schreef:
51. Kanye West - Use This Gospel spotify:track:0oPOuDmmkVp3h6puekhs6P
52. Kanye West - On God spotify:track:2SasoXZyv82yYgHiVOvxQn

53. beabadoobee - I Wish I Was Stephen Malkmus spotify:track:150q1SWZwM3OZqqrs1cUno
54. Best Coast - For The First Time spotify:track:1MxZlc5Ns67T9ri6ZpXMK5

Vanaf morgen 09:00 mag een derde nominatie toegevoegd worden!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:15 uur

geplaatst: vandaag om 07:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.