Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2019, 20:50 uur
Koenr bedankt voor de finalepresentatie! Helaas kan ik niet zoveel met de top 2. Sowieso nog niet echt mijn jaar; pas 1x een nominatie in de top 3, en dat was ook nog eens met The National...
Voor deze maand ben ik al goed voorzien, met Afriquoi, Lapalux, Billie Eilish en Burial bij de automatische nominaties en Hopkins & Owens ook al genomineerd. Dan ga ik voor deze 2:
35. Do Nothing - LeBron James spotify:track:21nl1Ke5LQbrKwLUAVejRq
36. Moses Boyd - Stranger Than Fiction spotify:track:2YW1MNJFs8nhtzgEPsBcLu
Voor deze maand ben ik al goed voorzien, met Afriquoi, Lapalux, Billie Eilish en Burial bij de automatische nominaties en Hopkins & Owens ook al genomineerd. Dan ga ik voor deze 2:
35. Do Nothing - LeBron James spotify:track:21nl1Ke5LQbrKwLUAVejRq
36. Moses Boyd - Stranger Than Fiction spotify:track:2YW1MNJFs8nhtzgEPsBcLu
0
geplaatst: 11 december 2019, 20:56 uur
37. Coldplay - Orphans
38. Het Zesde Metaal - De Onvolledigen
Iemand linkjes aub? Ben mobiel.
0
geplaatst: 11 december 2019, 21:07 uur
Johnny Marr schreef:
37. Coldplay - Orphans
37. Coldplay - Orphans
Ik heb het zojuist verwerkt in de sheets
0
geplaatst: 11 december 2019, 21:38 uur
39. Moor Mother - After Images spotify:track:2v9iiqNM2C4gaVb6YKHJPM
40. Lim Kim - Yellow spotify:track:70MvFJJYtpgklEmUofSSce
40. Lim Kim - Yellow spotify:track:70MvFJJYtpgklEmUofSSce
1
geplaatst: 11 december 2019, 22:06 uur
Had bijna wat van haar genomineerd. Met Art Ensemble of Chicago wel te verstaan. Zij is echt OVERAL

2
geplaatst: 11 december 2019, 22:37 uur
Ataloona schreef:
Had bijna wat van haar genomineerd. Met Art Ensemble of Chicago wel te verstaan. Zij is echt OVERAL
(quote)
Echt he, ook al met Zonal.
After Images mooie nominatie hoor.
AFTER THEY COME FOR ME, THEY GONNA COME FOR YOU
1
geplaatst: 11 december 2019, 23:22 uur
aerobag schreef:
Hier de top 3 van de afgelopen 10 maanden, met hun nominator erbij. Eerste conclusie? De Afrekening en Maak Kennis Met 2019 topic zijn betrouwbare bronnen, maar de meest betrouwbare bron is toch die verdraaide Edgar18, die in al jullie hoofden zit en precies weet wat jullie willen horen.
Hier de top 3 van de afgelopen 10 maanden, met hun nominator erbij. Eerste conclusie? De Afrekening en Maak Kennis Met 2019 topic zijn betrouwbare bronnen, maar de meest betrouwbare bron is toch die verdraaide Edgar18, die in al jullie hoofden zit en precies weet wat jullie willen horen.
Mag ik ook: Little Simz - Boss, Kasper Marott - Drømmen om ø en Nihiloxica - Diggi Dagga, nog claimen? Volgens mij alle drie nummers die ik destijds in het Maak Kennis Met topic heb aangedragen

2019 is voorlopig een heel mooi muziekjaar, leuk dat veel persoonlijke favorieten (sad day bijv.) het zo goed doen. Mijn ultieme favoriet heeft de maand top drie niet gehaald, misschien zien we die nog wel terug in de grote finale.
Koenr, dank voor de fijne presentatie van oktober!!
Morgen twee nominaties voor de nieuwe maand.
4
geplaatst: 11 december 2019, 23:47 uur
Hihi
41. MEROL - HOU JE BEK EN BEF ME spotify:track:0U8mLueEos0t7sRCsmX507
42. Ariana Grande - 7 rings spotify:track:6ocbgoVGwYJhOv1GgI9NsF
41. MEROL - HOU JE BEK EN BEF ME spotify:track:0U8mLueEos0t7sRCsmX507
42. Ariana Grande - 7 rings spotify:track:6ocbgoVGwYJhOv1GgI9NsF
0
geplaatst: 11 december 2019, 23:55 uur
Koen, je bent trouwens een schat maar dat wist je al wel
Mooie presentatie!
Mooie presentatie!
1
geplaatst: 12 december 2019, 02:23 uur
Koenr schreef:
twigs kwam dit jaar terug na een lange afwezigheid. Uit het niets was daar eerder dit jaar de clip van Cellophane - voor mij 1 van de mooiste nummers van 2019 - maar tot mijn verbazing kwam die track hier tekort voor de maandfinale van april.
twigs kwam dit jaar terug na een lange afwezigheid. Uit het niets was daar eerder dit jaar de clip van Cellophane - voor mij 1 van de mooiste nummers van 2019 - maar tot mijn verbazing kwam die track hier tekort voor de maandfinale van april.
Pas sinds deze week helemaal into cellophane, maar dat die zelfs niet de top-20 heeft gehaald is best triest te noemen.Props voor de presentatie trouwens!
43. ROSALÍA & J Balvin - Con Altura spotify:track:2qG5sZ7Si6sdK74qLxedYM
44. Pinch & Kahn feat. Killa's Army - Crossing The Line spotify:track:2eAeHcK7P1MPPl29rbdGPs
Dollaz van TNGHT, When I R.I.P. van Labrinth, eentje van Erika de Casier en de nieuwe Avery op de Fabric XX-cd onthoud ik voor de laatste maand (of een extra nominatie).
MONG en EXIT zijn ook top.Edgar18 schreef:
Mag ik ook: Little Simz - Boss, Kasper Marott - Drømmen om ø en Nihiloxica - Diggi Dagga, nog claimen
Als je Venom - dat ik voor jou had geopperd - aan mij afstaat, mag het. Mag ik ook: Little Simz - Boss, Kasper Marott - Drømmen om ø en Nihiloxica - Diggi Dagga, nog claimen

Mooi zo, al vind ik dat net één van de minste nummers van die plaat

0
geplaatst: 12 december 2019, 10:02 uur
Inderdaad weerzinwekkend van Cellophane, wat een parel
Edgar18 zeg er es wat van.
2
geplaatst: 12 december 2019, 10:09 uur
Johnny Marr schreef:
Inderdaad weerzinwekkend van Cellophane, wat een parel
Ik heb de ladder waarin ie werd uitgeschakeld even opgezocht en damn, wat een ladder was me dat ook. Je had m daar zelf overigens op de vierde plek gezet, da's niet zo hoog hè.Inderdaad weerzinwekkend van Cellophane, wat een parel
0
geplaatst: 12 december 2019, 10:12 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Ik heb de ladder waarin ie werd uitgeschakeld even opgezocht en damn, wat een ladder was me dat ook. Je had m daar zelf overigens op de vierde plek gezet, da's niet zo hoog hè. Screenshot or it didn't happen.
0
geplaatst: 12 december 2019, 10:12 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Ik heb de ladder waarin ie werd uitgeschakeld even opgezocht en damn, wat een ladder was me dat ook. Je had m daar zelf overigens op de vierde plek gezet, da's niet zo hoog hè. Johnny Marr zeg er maar wat van tegen jezelf
Alleen hoi123 wist Cellophane toen op waarde te schatten
(in die ladder had hij van mij als nog de volle mep gekregen)
1
geplaatst: 12 december 2019, 10:17 uur
Dat doet Edgar zo voor me, die moest er namelijk toch nog wat van zeggen x
0
geplaatst: 12 december 2019, 11:21 uur
Lijkt me een goeie deal
. Boss > Venom, al scheelt het bijna niets. Cellophane had natuurlijk de finale moeten halen, zonder twijfel! Ik had hem in m'n top drie staan hoor
. Nu zou ik hem wel boven ALASKALASKA plaatsen, maar Holly Herndon vind ik nog steeds het beste nummer van die ladder.
. Boss > Venom, al scheelt het bijna niets. Cellophane had natuurlijk de finale moeten halen, zonder twijfel! Ik had hem in m'n top drie staan hoor
. Nu zou ik hem wel boven ALASKALASKA plaatsen, maar Holly Herndon vind ik nog steeds het beste nummer van die ladder.
2
geplaatst: 12 december 2019, 11:47 uur
45. Barker - Die-Hards of the Darwinian Order spotify:track:3uUp2XAUdFpToskLaFFOXI
46. Karenn - Kumquat spotify:track:0HQXSv8LjAfHjczxgtkMpI
0
geplaatst: 12 december 2019, 11:50 uur
Arno schreef:
45. Jon Hopkins & Kelly Lee Owens - Luminous Spaces spotify:track:3gfdCoMtjeKoA3bi3zxJro
45. Jon Hopkins & Kelly Lee Owens - Luminous Spaces spotify:track:3gfdCoMtjeKoA3bi3zxJro
Belgische sterrenstof was je al voor met Hopkins/Owens, gaarne een ander nummertje nomineren

0
geplaatst: 12 december 2019, 11:56 uur
aerobag schreef:
Belgische sterrenstof was je al voor met Hopkins/Owens, gaarne een ander nummertje nomineren
Verdorie, ik lag te slapen. Aangepast!(quote)
2
geplaatst: 12 december 2019, 12:19 uur
Magdalene is zo'n wereldplaat, absoluut top tien van dit jaar. Zou nog best mijn nummer één kunnen worden ook.
47. FKA twigs - Fallen Alien spotify:track:2CWfGoCnzTG5wbXn5kJRSI
48. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim spotify:track:4f0ZbsYzicu8xT8b41r9nB
0
geplaatst: 12 december 2019, 12:24 uur
aerobag schreef:
Johnny Marr zeg er maar wat van tegen jezelf
Ja, gekkies zijn jullie. Cellophane hoort in de jaarfinale thuis.Johnny Marr zeg er maar wat van tegen jezelf

0
geplaatst: 12 december 2019, 12:55 uur
Edgar18 schreef:
Magdalene is zo'n wereldplaat, absoluut top tien van dit jaar. Zou nog best mijn nummer één kunnen worden ook.
Ik heb het licht ook gezien. Hop, naar de 4,5* met die handel en daarmee komt ie boven Het Zesde Metaal en vliegt Coldplay uit m'n top 10 van het jaar

0
geplaatst: 12 december 2019, 13:12 uur
49. Nadia Reid - Best Thing spotify:track:6qkZqZZaJuXsxPMRD3a9AB
50. Billie Marten - Betsy spotify:track:2assHZ3NSbHcoTek8F7bjA
50. Billie Marten - Betsy spotify:track:2assHZ3NSbHcoTek8F7bjA
0
geplaatst: 12 december 2019, 15:10 uur
51. Jay Som - Nighttime Drive spotify:track:4GvEoi2ZmwFG8ofqaX99yJ
52. Sigrid - Don’t Feel Like Crying spotify:track:1ABvDz0JnQGO8M8NYjRNMp
52. Sigrid - Don’t Feel Like Crying spotify:track:1ABvDz0JnQGO8M8NYjRNMp
1
geplaatst: 12 december 2019, 17:00 uur
Ik laat nog even de kans voor users om nominaties te plaatsen (dumb_helicopter, hoi123, Cervantes, fancy a go?)
Maar vanavond vanaf 22:00 (ipv 09:00, dan heeft jordidj1 ook eens een kans) mogen users een derde nominatie toevoegen, mochten ze daar behoefte aan hebben.
Maar vanavond vanaf 22:00 (ipv 09:00, dan heeft jordidj1 ook eens een kans) mogen users een derde nominatie toevoegen, mochten ze daar behoefte aan hebben.
0
geplaatst: 12 december 2019, 17:47 uur
Ik ga gewoon door met artiesten nomineren die het schandalig slecht hebben gedaan in dit spel dan.
53. Jai Paul - 100,000 - Unfinished spotify:track:0NF7lGsgraHDAdXFdRQi8q (geen YT-link te vinden)
54. Mavi - Moonfire
Bij Mavi ging m'n Spotify-app op mijn computer vastlopen (iemand anders die hier bijna standaard last van heeft als ze meer dan één nummer opzoeken?) - als iemand het voor mij kan doen zou het top zijn.
53. Jai Paul - 100,000 - Unfinished spotify:track:0NF7lGsgraHDAdXFdRQi8q (geen YT-link te vinden)
54. Mavi - Moonfire
Bij Mavi ging m'n Spotify-app op mijn computer vastlopen (iemand anders die hier bijna standaard last van heeft als ze meer dan één nummer opzoeken?) - als iemand het voor mij kan doen zou het top zijn.
1
geplaatst: 12 december 2019, 17:48 uur
hoi123 schreef:
54. Mavi - Moonfire spotify:track:6ZzmMvfN1lzfhmTVyVt3jk
Geen last van, maar omdat ik Mavi vorige keer wel kon pruimen, snel een linkje toegevoegd!53. Jai Paul - 100,000 - Unfinished spotify:track:0NF7lGsgraHDAdXFdRQi8q (geen YT-link te vinden)
54. Mavi - Moonfire spotify:track:6ZzmMvfN1lzfhmTVyVt3jk
0
geplaatst: 12 december 2019, 18:01 uur
hoi123 schreef:
Ik ga gewoon door met artiesten nomineren die het schandalig slecht hebben gedaan in dit spel dan.
Sinds ik zo’n draadloze sonos speaker setje heb gekocht, krijgt spotify het bij mij héél moeilijk als ie daarmee in verbinding staat en als ik dan gauw wat nummertjes op wil zoeken.
Onder het mom: schandalig slechte prestaties, heeft het nog zin km iets van Purple Mountains te nomineren of dondert dat er net zo hard uit in de eerste rondes als All My Happiness Is Gone. Dat wil ik wijlen David Berman besparen
* denotes required fields.