Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
1
geplaatst: 11 december 2019, 14:30 uur
yeule 
Dit is er wel eentje om in de gaten te houden voor de toekomst

Dit is er wel eentje om in de gaten te houden voor de toekomst
1
geplaatst: 11 december 2019, 14:35 uur
Jeetje, 19 jaar? 14 jaar ten tijde van haar debuut dus. Indrukwekkend!
2
geplaatst: 11 december 2019, 15:35 uur
05. clipping. feat. The Rita, Elcamino & Benny The Butcher - La Mala Ordina (24 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Ataloona)
clipping. is een experimenteel hip-hop trio bestaande uit rapper Daveed Diggs en producers William Hutson en Jonathan Snipes. De heren brachten dit jaar horrorcore opnieuw tot leven en dat viel hier op de site goed in de smaak (ook bij mij - ik vind het hun sterkste plaat to date). Na de eerdere 5e plek (Nothing Is Safe) en maandoverwinning (Blood of the Fang) staan ze nu dus voor de 3e keer dit jaar in de finale.
Snipes maakte eerder al furore met composities voor film en theater en hij was één helft van het duo Captain Ahab. Hutson begon zijn carrière als noise-muzikant (onder verschillende namen: Rale, Anthracite en Tattered Syntax), maakt ook muziek voor films en heeft een PhD in performance studies met een focus op experimentele muziek. Ik zou zijn werk graag willen lezen, dus mocht iemand een linkje hebben dan hou ik me aanbevolen. Diggs tenslotte is naast rapper en songwriter ook acteur en heeft o.a. een Grammy en een Tony gewonnen. De drie heren hebben dan ook een interessante, gevarieerde muzieksmaak (zie o.a. dit clipje) en het is deze veelzijdigheid aan invloeden en smaak die elke nieuwe release van dit trio spannend maakt. Ik ben nu al benieuwd welke kant hun volgende plaat over een paar jaar op zal gaan. Deze maand werd het dus opnieuw plekje 5 voor clipping. Ze hebben echter nog meer singles uitgebracht dit jaar, dus wie weet ligt er nog meer in het verschiet.
En zo staat er dankzij de inbreng van The Rita ook een keer een heus stukje noise in de finale hier – nice! Sven zou trots zijn.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Ataloona)
clipping. is een experimenteel hip-hop trio bestaande uit rapper Daveed Diggs en producers William Hutson en Jonathan Snipes. De heren brachten dit jaar horrorcore opnieuw tot leven en dat viel hier op de site goed in de smaak (ook bij mij - ik vind het hun sterkste plaat to date). Na de eerdere 5e plek (Nothing Is Safe) en maandoverwinning (Blood of the Fang) staan ze nu dus voor de 3e keer dit jaar in de finale.
Snipes maakte eerder al furore met composities voor film en theater en hij was één helft van het duo Captain Ahab. Hutson begon zijn carrière als noise-muzikant (onder verschillende namen: Rale, Anthracite en Tattered Syntax), maakt ook muziek voor films en heeft een PhD in performance studies met een focus op experimentele muziek. Ik zou zijn werk graag willen lezen, dus mocht iemand een linkje hebben dan hou ik me aanbevolen. Diggs tenslotte is naast rapper en songwriter ook acteur en heeft o.a. een Grammy en een Tony gewonnen. De drie heren hebben dan ook een interessante, gevarieerde muzieksmaak (zie o.a. dit clipje) en het is deze veelzijdigheid aan invloeden en smaak die elke nieuwe release van dit trio spannend maakt. Ik ben nu al benieuwd welke kant hun volgende plaat over een paar jaar op zal gaan. Deze maand werd het dus opnieuw plekje 5 voor clipping. Ze hebben echter nog meer singles uitgebracht dit jaar, dus wie weet ligt er nog meer in het verschiet.
En zo staat er dankzij de inbreng van The Rita ook een keer een heus stukje noise in de finale hier – nice! Sven zou trots zijn.
0
geplaatst: 11 december 2019, 15:55 uur
Dat noise stukje op het eind van La Mala Ordina, waarom toch?
Zo'n prachtig nummer helemaal verzieken. Neen, ik snap het niet, ik zal wel niet hipster genoeg zijn ofzo x
Zo'n prachtig nummer helemaal verzieken. Neen, ik snap het niet, ik zal wel niet hipster genoeg zijn ofzo x
1
geplaatst: 11 december 2019, 16:02 uur
Johnny Marr schreef:
Zo'n prachtig nummer helemaal verzieken. Neen, ik snap het niet, ik zal wel niet hipster genoeg zijn ofzo x Je bent eerder te hipster voor noise xx
1
geplaatst: 11 december 2019, 16:05 uur
Johnny Marr schreef:
Zo'n prachtig nummer helemaal verzieken. Neen, ik snap het niet, ik zal wel niet hipster genoeg zijn ofzo x Eens. Alsof de opnames op Schiphol zijn gemaakt en er opeens een vliegtuig overvliegt. Ik skip dat ook altijd, dan is het een prima nummer.
2
geplaatst: 11 december 2019, 16:34 uur
Johnny Marr schreef:
Zo'n prachtig nummer helemaal verzieken. Neen, ik snap het niet, ik zal wel niet hipster genoeg zijn ofzo x ​clipping. – La Mala Ordina Lyrics | Genius Lyrics - google.nl
Hier staan wat interessante interpretaties van deze track
Een interpretatie van het lawaai zit in de betekenis van de lyrics. Een slachtoffer wordt gruwelijk vermoord (omschreven in de raps door de Butcher en ElCamino) en er wordt beschreven hoe hij steeds meer lichaamsfuncties verliest. Als laatste verliest hij zijn gehoor/bewustzijn waarna alleen de dood nog wacht, gesymboliseerd door de muur van noice. Niet vergeten dat deze boys behoorlijk cinematisch zijn ingesteld.
2
geplaatst: 11 december 2019, 16:35 uur
4. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil (26 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door aerobag, nummer 1 van: aerobag, Choconas)
Hadden we vorige maand Céu's debuut in een maandfinale, deze maand verwelkomen we Maquinas. Mooi dat een niet-Westers land (met zo'n veelzijdige muziekproductie!) hier ook tweemaal in de spotlights mag staan. En dankzij een andere dame die we op plekje 6 terugvonden zijn er dus 4 continenten vertegenwoordigd in deze maandfinale. [#diversity]
De 5-koppige band uit Fortaleza (Noord-Oost Brazilië), die ergens het midden houdt tussen jazz-rock en post-rock, wordt hier bijgestaan door Ayla Lemos op vocals en Eros Augustus op de piano. Hun muziek zit doorgaans vol tempowisselingen en vliegt soms even licht uit de bocht om vervolgens weer helemaal tot rust te komen. Zo hebben we hier een relaxte, jazzy outro van ruim 2 minuten. Meer dan 7 minuten duurt Corpo Frágil in totaal, maar gelukkig houden jullie over het algemeen wel van lange tracks.
Maquinas kwam uiteindelijk een aantal puntjes tekort voor het podium, maar met een 4e plek en 2 #1 noteringen mogen we ze wat mij betreft toch wel de verrassing van deze maand noemen.
(genomineerd door aerobag, nummer 1 van: aerobag, Choconas)
Hadden we vorige maand Céu's debuut in een maandfinale, deze maand verwelkomen we Maquinas. Mooi dat een niet-Westers land (met zo'n veelzijdige muziekproductie!) hier ook tweemaal in de spotlights mag staan. En dankzij een andere dame die we op plekje 6 terugvonden zijn er dus 4 continenten vertegenwoordigd in deze maandfinale. [#diversity]
De 5-koppige band uit Fortaleza (Noord-Oost Brazilië), die ergens het midden houdt tussen jazz-rock en post-rock, wordt hier bijgestaan door Ayla Lemos op vocals en Eros Augustus op de piano. Hun muziek zit doorgaans vol tempowisselingen en vliegt soms even licht uit de bocht om vervolgens weer helemaal tot rust te komen. Zo hebben we hier een relaxte, jazzy outro van ruim 2 minuten. Meer dan 7 minuten duurt Corpo Frágil in totaal, maar gelukkig houden jullie over het algemeen wel van lange tracks.
Maquinas kwam uiteindelijk een aantal puntjes tekort voor het podium, maar met een 4e plek en 2 #1 noteringen mogen we ze wat mij betreft toch wel de verrassing van deze maand noemen.
2
geplaatst: 11 december 2019, 17:24 uur
03. Andy Stott - Versi (29 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Arno, nummer 1 van: Arno, Ploppesteksel)
De Britse Andy Stott timmert ook al weer een jaar of 15 aan de weg. Tot mijn schaamte is Luxury Problems (2012) eigenlijk de enige plaat van hem die ik goed ken, maar dat is wel direct een hele fijne. Vooral opener Numb is weergaloos mooi.
Bij deze het voornemen om in zijn discografie te duiken aankomend jaar.
Versi lijkt meer om sfeer te draaien dan om een echte songstructuur, en het nummer is wat ingetogener, abstracter en ruimtelijker dan wat ik van hem gewend ben. Het nummer viel direct op bij de release en was vanaf de eerste nominatieronde hier al een kanshebber voor de maandoverwinning. De 2 ladders werden dan ook met speels gemak gewonnen, maar in de finale moet Stott uiteindelijk toch 2 vrouwen voor zich duiden, en meer dan de 3e plek heeft er eigenlijk ook geen moment ingezeten. Het brons is uiteraard een prima prestatie, maar wellicht is het voor sommigen van jullie toch een lichte teleurstelling.
(genomineerd door Arno, nummer 1 van: Arno, Ploppesteksel)
De Britse Andy Stott timmert ook al weer een jaar of 15 aan de weg. Tot mijn schaamte is Luxury Problems (2012) eigenlijk de enige plaat van hem die ik goed ken, maar dat is wel direct een hele fijne. Vooral opener Numb is weergaloos mooi.
Bij deze het voornemen om in zijn discografie te duiken aankomend jaar.Versi lijkt meer om sfeer te draaien dan om een echte songstructuur, en het nummer is wat ingetogener, abstracter en ruimtelijker dan wat ik van hem gewend ben. Het nummer viel direct op bij de release en was vanaf de eerste nominatieronde hier al een kanshebber voor de maandoverwinning. De 2 ladders werden dan ook met speels gemak gewonnen, maar in de finale moet Stott uiteindelijk toch 2 vrouwen voor zich duiden, en meer dan de 3e plek heeft er eigenlijk ook geen moment ingezeten. Het brons is uiteraard een prima prestatie, maar wellicht is het voor sommigen van jullie toch een lichte teleurstelling.
0
geplaatst: 11 december 2019, 17:45 uur
Mooie prestatie van Andy, en de twee dames zijn toch vrijwel evenwaardig.
3
geplaatst: 11 december 2019, 18:19 uur
02. Eefje de Visser - Bitterzoet (34 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd via MuMe Afrekening, nummer 1 van: jordidj1, Gretz, wibro)
Eefje ging naar school in hetzelfde gehucht als ik, en ik had jullie hier graag een mooie anecdote verteld uit mijn jeugd over die ene keer dat ik Eefje bij de bakker tegenkwam en haar toen bijna aansprak, maar helaas, we zijn elkaar al die jaren misgelopen. Nu moeten jullie het doen met wat stomme trivia.
Zwarte Zon werd eerder dit jaar uitgeschakeld op basis van #1-noteringen en Lange Vinnen werd in juli door Thom Yorke hardhandig uit de finale geweerd. Maar Eefje geeft nooit op, en hoewel Bitterzoet in de eerdere rondes nog onder COEO en DJ Premier eindigde, blijkt de Visser andermaal een artiest van de lange adem. Ze kwam de finale binnen als virtuele #12 en ze zet dat hier doodleuk om in een 2e plek. Alsof het niks is.
En het leek zelfs nog even een spannende tweestrijd te worden deze maand, maar uiteindelijk was het verschil te groot en moest Eefje toch een klein stapje terug nemen. Alsnog, het zilver is een prachtige prestatie, en ik heb gehoord dat Slowgaze en Gretz volgende week bij haar langs gaan in Gent om de medaille persoonlijk te overhandigen. jordidj1 wil ook graag mee en probeert nog vrij te krijgen. Ik vraag me af of ze hun auto ook aan de rand van de stad parkeren.
(automatisch genomineerd via MuMe Afrekening, nummer 1 van: jordidj1, Gretz, wibro)
Eefje ging naar school in hetzelfde gehucht als ik, en ik had jullie hier graag een mooie anecdote verteld uit mijn jeugd over die ene keer dat ik Eefje bij de bakker tegenkwam en haar toen bijna aansprak, maar helaas, we zijn elkaar al die jaren misgelopen. Nu moeten jullie het doen met wat stomme trivia.
Zwarte Zon werd eerder dit jaar uitgeschakeld op basis van #1-noteringen en Lange Vinnen werd in juli door Thom Yorke hardhandig uit de finale geweerd. Maar Eefje geeft nooit op, en hoewel Bitterzoet in de eerdere rondes nog onder COEO en DJ Premier eindigde, blijkt de Visser andermaal een artiest van de lange adem. Ze kwam de finale binnen als virtuele #12 en ze zet dat hier doodleuk om in een 2e plek. Alsof het niks is.
En het leek zelfs nog even een spannende tweestrijd te worden deze maand, maar uiteindelijk was het verschil te groot en moest Eefje toch een klein stapje terug nemen. Alsnog, het zilver is een prachtige prestatie, en ik heb gehoord dat Slowgaze en Gretz volgende week bij haar langs gaan in Gent om de medaille persoonlijk te overhandigen. jordidj1 wil ook graag mee en probeert nog vrij te krijgen. Ik vraag me af of ze hun auto ook aan de rand van de stad parkeren.
4
geplaatst: 11 december 2019, 18:19 uur
01. FKA twigs - sad day (49 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: charlotte2807, stardust_be, Johnny Marr, Edgar18, Koenr)
twigs kwam dit jaar terug na een lange afwezigheid. Uit het niets was daar eerder dit jaar de clip van Cellophane - voor mij 1 van de mooiste nummers van 2019 - maar tot mijn verbazing kwam die track hier tekort voor de maandfinale van april. De singles die na de zomer volgden werden wisselend ontvangen (ook home with you kwam hier tekort), maar met sad day heeft ze dan toch iedereens hart veroverd en mag ze deze maand alsnog meedoen om de prijzen. En die kans grijpt ze met dan ook met beide handen (of benen) aan.
Zelf prefereer ik de Arca producties van haar vorige plaat over de Jaar en Skrillex invloeden op haar nieuwe, maar een nummer zoals dit is gewoon te mooi om niet verliefd op te worden. Die breekbare stem en de aparte intonatie en opbouw van haar teksten zijn ongeëvenaard in de moderne popmuziek. Op deze track durft ze ook nog eens kwetsbaar en hopeloos romantisch uit de hoek te komen.
De halve finaleladder werd met een overweldigende voorsprong gewonnen, en hoewel het in de finale in het begin dus nog heel even spannend leek te worden, wint mevrouw Barnett uiteindelijk met overtuigende cijfers. sad day werd maar liefst 14 keer genoemd, behaalde 5 #1-noteringen en verzamelde 15(!) punten meer dan de #2. Een landslide noemen we dat.
Would you make a, make a, make a wish on my love? vraagt ze bijna wanhopig. Ik was blijkbaar niet de enige deze maand die bevestigend zou antwoorden.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: charlotte2807, stardust_be, Johnny Marr, Edgar18, Koenr)
twigs kwam dit jaar terug na een lange afwezigheid. Uit het niets was daar eerder dit jaar de clip van Cellophane - voor mij 1 van de mooiste nummers van 2019 - maar tot mijn verbazing kwam die track hier tekort voor de maandfinale van april. De singles die na de zomer volgden werden wisselend ontvangen (ook home with you kwam hier tekort), maar met sad day heeft ze dan toch iedereens hart veroverd en mag ze deze maand alsnog meedoen om de prijzen. En die kans grijpt ze met dan ook met beide handen (of benen) aan.
Zelf prefereer ik de Arca producties van haar vorige plaat over de Jaar en Skrillex invloeden op haar nieuwe, maar een nummer zoals dit is gewoon te mooi om niet verliefd op te worden. Die breekbare stem en de aparte intonatie en opbouw van haar teksten zijn ongeëvenaard in de moderne popmuziek. Op deze track durft ze ook nog eens kwetsbaar en hopeloos romantisch uit de hoek te komen.
De halve finaleladder werd met een overweldigende voorsprong gewonnen, en hoewel het in de finale in het begin dus nog heel even spannend leek te worden, wint mevrouw Barnett uiteindelijk met overtuigende cijfers. sad day werd maar liefst 14 keer genoemd, behaalde 5 #1-noteringen en verzamelde 15(!) punten meer dan de #2. Een landslide noemen we dat.
Would you make a, make a, make a wish on my love? vraagt ze bijna wanhopig. Ik was blijkbaar niet de enige deze maand die bevestigend zou antwoorden.
1
geplaatst: 11 december 2019, 18:24 uur
Top top-3! Maken allemaal kans om in mijn eindejaarslijstje te belanden.
Knappe presentatie ook natuurlijk, bedankt Koenr4!
Knappe presentatie ook natuurlijk, bedankt Koenr4!
5
geplaatst: 11 december 2019, 18:36 uur
Met dank aan de lijstjes van charlotte2807, stardust_be, Johnny Marr, Edgar18, Koenr, jordidj1, Gretz, wibro, aerobag, Choconas, Arno, Ploppesteksel, dumb_helicopter, 123poetertjes, hoi123, Arbeidsdeskundige, Titmeister, Simon77, Ataloona. 
En de volledige top 20 van deze maand:
01. FKA twigs - sad day
02. Eefje de Visser - Bitterzoet
03. Andy Stott - Versi
04. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil
05. clipping. feat. The Rita, Elcamino & Benny The Butcher - La Mala Ordina
06. yeule - Pixel Affection
07. Marika Hackman - I'm Not Where You Are
08. Alcest - Spiritual Instinct
09. COEO - Matchbox
10. DJ Premier feat. Westside Gunn, Conway & Benny - Headlines
11. Elbow - White Noise White Heat
12. Chromatics - On The Wall
13. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
14. Alcest - Protection
15. Matt Berninger feat. Phoebe Bridges - Walking
on a String
16. Sudan Archives - Glorious
17. Little Simz - 101 FM
18. Destroyer - Crimson Tide
19. Patrick Watson - Here Comes The River
20. Oiseaux-Tempête - He is Afraid and So Am I

En de volledige top 20 van deze maand:
01. FKA twigs - sad day
02. Eefje de Visser - Bitterzoet
03. Andy Stott - Versi
04. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil
05. clipping. feat. The Rita, Elcamino & Benny The Butcher - La Mala Ordina
06. yeule - Pixel Affection
07. Marika Hackman - I'm Not Where You Are
08. Alcest - Spiritual Instinct
09. COEO - Matchbox
10. DJ Premier feat. Westside Gunn, Conway & Benny - Headlines
11. Elbow - White Noise White Heat
12. Chromatics - On The Wall
13. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
14. Alcest - Protection
15. Matt Berninger feat. Phoebe Bridges - Walking
on a String
16. Sudan Archives - Glorious
17. Little Simz - 101 FM
18. Destroyer - Crimson Tide
19. Patrick Watson - Here Comes The River
20. Oiseaux-Tempête - He is Afraid and So Am I
2
geplaatst: 11 december 2019, 18:37 uur
Terecht winnaar wat mij betreft in een finale van een behoorlijk niveautje. Die stem van FKA twigs is echt prachtig.
Opmerkelijk dat Eefje het zo goed in de finale doet, in de halve finale haalde ze namelijk met slechts één puntje verschil en dus met de hakken over de sloot de finale.
Koenr bedankt voor de fijne presentatie!
(achter de schermen heb ik zojuist maand november al grotendeels opgezet, dus bereid je nominaties al maar vast voor)
Opmerkelijk dat Eefje het zo goed in de finale doet, in de halve finale haalde ze namelijk met slechts één puntje verschil en dus met de hakken over de sloot de finale.
Koenr bedankt voor de fijne presentatie!
(achter de schermen heb ik zojuist maand november al grotendeels opgezet, dus bereid je nominaties al maar vast voor)
1
geplaatst: 11 december 2019, 18:46 uur
Thanks Koenr voor de presentatie. De Top 2 van deze maand gaat sowieso finalewaardig zijn; ik ga er stiekem ook vanuit dat ze het beiden moeten kunnen halen 

5
geplaatst: 11 december 2019, 18:57 uur
Houden jullie ook zo van overzichtjes? Hier de top 3 van de afgelopen 10 maanden, met hun nominator erbij. Eerste conclusie? De Afrekening en Maak Kennis Met 2019 topic zijn betrouwbare bronnen, maar de meest betrouwbare bron is toch die verdraaide Edgar18, die in al jullie hoofden zit en precies weet wat jullie willen horen.
Daarnaast moet Masimo maar weer eens met een bronze nominatie komen, vind ik zo
Januari:
1. Vampire Weekend - Harmony (RYM)
2. Sharon Van Etten - Seventeen (RYM)
3. James Blake feat. Rosalia - Barefoot In The Park (Releases)
Februari:
1. KH - Only Human (Afrekening)
2. Modeselektor Feat. Flohio - Wealth (123poetertjes)
3. Weyes Blood - Movies (Edgar18)
Maart:
1. Little Simz - Boss (Maak Kennis Met)
2. The National - Light Years (Afrekening)
3. Billie Eilish - Bad Guy (Afrekening)
April:
1. The National - Not In Kansas (Titmeister)
2. Vampire Weekend - Sympathy (Dance Lover)
3. Aïsha Debi - I’m Not Always Where My Body is (Masimo)
Mei:
1. Little Simz - Venom (Edgar18)
2. Kate Tempest - People’s Faces (Edgar18)
3. Caterina Barbieri - Fantas (Masimo)
Juni:
1. Rosaía - Aute Cuture (Maak Kennis Met)
2. Freddie Gibbs & Madlib Feat. Yasiin Bey & Black Thought - Education (Edgar18)
3. Kasper Marott - Drømmen om ø (Maak Kennis Met)
Juli:
1. Big Thief - Not (Choconas)
2. Nihiloxica - Diggi Dagga (Maak Kennis Met)
3. Black Country, New Road - Sunglasses (RYM)
Augustus:
1. BROCKHAMPTON - NO HALO (Afrekening)
2. Sudan Archives - Confessions (Edgar18)
3. Lana Del Rey - California (Jordidj1)
September:
1. clipping. - Blood Of The Fang (Edgar18)
2. Gang Starr Feat. J. Cole - Family and Loyalty (Maak Kennis Met)
3. DIIV - Blankenship (Afrekening)
Oktober:
1. FKA twigs - sad day (Edgar18)
2. Eefje De Visser - Bitterzoet (Afrekening)
3. Andy Stott - Versi (Arno)
Daarnaast moet Masimo maar weer eens met een bronze nominatie komen, vind ik zo
Januari:
1. Vampire Weekend - Harmony (RYM)
2. Sharon Van Etten - Seventeen (RYM)
3. James Blake feat. Rosalia - Barefoot In The Park (Releases)
Februari:
1. KH - Only Human (Afrekening)
2. Modeselektor Feat. Flohio - Wealth (123poetertjes)
3. Weyes Blood - Movies (Edgar18)
Maart:
1. Little Simz - Boss (Maak Kennis Met)
2. The National - Light Years (Afrekening)
3. Billie Eilish - Bad Guy (Afrekening)
April:
1. The National - Not In Kansas (Titmeister)
2. Vampire Weekend - Sympathy (Dance Lover)
3. Aïsha Debi - I’m Not Always Where My Body is (Masimo)
Mei:
1. Little Simz - Venom (Edgar18)
2. Kate Tempest - People’s Faces (Edgar18)
3. Caterina Barbieri - Fantas (Masimo)
Juni:
1. Rosaía - Aute Cuture (Maak Kennis Met)
2. Freddie Gibbs & Madlib Feat. Yasiin Bey & Black Thought - Education (Edgar18)
3. Kasper Marott - Drømmen om ø (Maak Kennis Met)
Juli:
1. Big Thief - Not (Choconas)
2. Nihiloxica - Diggi Dagga (Maak Kennis Met)
3. Black Country, New Road - Sunglasses (RYM)
Augustus:
1. BROCKHAMPTON - NO HALO (Afrekening)
2. Sudan Archives - Confessions (Edgar18)
3. Lana Del Rey - California (Jordidj1)
September:
1. clipping. - Blood Of The Fang (Edgar18)
2. Gang Starr Feat. J. Cole - Family and Loyalty (Maak Kennis Met)
3. DIIV - Blankenship (Afrekening)
Oktober:
1. FKA twigs - sad day (Edgar18)
2. Eefje De Visser - Bitterzoet (Afrekening)
3. Andy Stott - Versi (Arno)
1
geplaatst: 11 december 2019, 19:20 uur
Is al even geleden dat ik mij kon vinden in de uitslag hier maar sad day is prachtige winnaar. Bedankt voor de presentatie Koenr!
0
geplaatst: 11 december 2019, 19:22 uur
Hoort wie klopt daar kinderen? Het is de maandfinale van November 2019! Het leukste spel van Musicmeter is alweer toe aan de 11de maand en het heeft er wel alle schijn van dat het weer een ultiem genre breed smullen gaat worden.
Zoals gebruikelijk zijn er weer 24 liedjes automatisch genomineerd, maar voor de eventuele nieuwe stemmers (Iedereen is welkom, echt waar!), de regels nog eens haarfijn uitgelegd:
De vijf hoogst genoteerde singles uit 2019 op RYM t/m 30 november:
Danny Brown - Best Life
Yung Lean - Blue Plastic
Blanck Mass - House vs House
Boards of Canada - XYZ
Hannah Diamond - Love Goes On
De vijf best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand November uit het topic Maak kennis met 2019:
Charles Bradley - Lucifer
Afriquoi - Acid Attack
A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Dividing Pair
Lapalux feat. Lilia - Limb To Limb
Juana Molina - Paraguaya Punk
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2019:
Billie Eilish - everything i wanted
Pumarosa - Into The Woods
Coldplay - Arabesque
Burial - Old Tape
Grimes - So Heavy I Fell Through The Earth
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit November 2019. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren.
Het Zesde Metaal - Andere Mens
Tindersticks - For The Beauty
VanWyck - Carolina's Anatomy
Nits - The Electric Pond
The Flower Kings - Miracles For America
Beck - Uneventful Days
Jeff Lynne's ELO - From Out of Nowhere
A Winged Victory For The Sullen - Our Lord Debussy
Blood Incantation - The Giza Power Plant
De automatische nominaties op alfabetische volgorde:
Afriquoi - Acid Attack
Beck - Uneventful Days
Boards of Canada - XYZ
Burial - Old Tape
Coldplay - Arabesque
Danny Brown - Best Life
Nits - The Electric Pond
Yung Lean - Blue Plastic
We vullen de lijst aan tot 64 liedjes en de overige 40 nominaties komen van jou, de user zelf. In eerste instantie 2 nominaties per user, graag met spotify Url en Youtube linkje, alsjeblieft dankjewel.
Zoals gebruikelijk zijn er weer 24 liedjes automatisch genomineerd, maar voor de eventuele nieuwe stemmers (Iedereen is welkom, echt waar!), de regels nog eens haarfijn uitgelegd:
De vijf hoogst genoteerde singles uit 2019 op RYM t/m 30 november:
Danny Brown - Best Life
Yung Lean - Blue Plastic
Boards of Canada - XYZ
De vijf best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand November uit het topic Maak kennis met 2019:
Afriquoi - Acid Attack
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2019:
Coldplay - Arabesque
Burial - Old Tape
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit November 2019. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren.
Nits - The Electric Pond
Beck - Uneventful Days
De automatische nominaties op alfabetische volgorde:
Afriquoi - Acid Attack
Beck - Uneventful Days
Boards of Canada - XYZ
Burial - Old Tape
Coldplay - Arabesque
Danny Brown - Best Life
Nits - The Electric Pond
Yung Lean - Blue Plastic
We vullen de lijst aan tot 64 liedjes en de overige 40 nominaties komen van jou, de user zelf. In eerste instantie 2 nominaties per user, graag met spotify Url en Youtube linkje, alsjeblieft dankjewel.
0
geplaatst: 11 december 2019, 19:22 uur
Gelijk het goede voorbeeld geven:
25. Kai Whiston - [Run It] spotify:track:5LzBT9TrOfiCEZt7zhWfRP
26. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1 spotify:track:5fztwLyeoasBgTU8ISdnYN
25. Kai Whiston - [Run It] spotify:track:5LzBT9TrOfiCEZt7zhWfRP
26. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1 spotify:track:5fztwLyeoasBgTU8ISdnYN
0
geplaatst: 11 december 2019, 19:24 uur
27. Jon Hopkins & Kelly Lee Owens - Luminous Spaces spotify:track:3gfdCoMtjeKoA3bi3zxJro
28. Soccer Mommy - yellow is the color of her eyes spotify:track:4D3nttJPU6L0M2epr7sId6
28. Soccer Mommy - yellow is the color of her eyes spotify:track:4D3nttJPU6L0M2epr7sId6
0
geplaatst: 11 december 2019, 19:25 uur
29. Zwangere Guy - ELLEBOGENWERK (feat. Sticks) spotify:track:7D6jj7nOWw3s5SoK4lsSXp
30. Danny Vera - Roller Coaster spotify:track:7rO7Pc5dkC2EIW1OKsCJtQ
Fuck it, toch maar Danny Vera nomineren. Eigenlijk wel zeer benieuwd hoe die hier gaat scoren en met zo'n prestatie in de Top 2000 is 'ie het waard om in ieder geval langs te komen.
30. Danny Vera - Roller Coaster spotify:track:7rO7Pc5dkC2EIW1OKsCJtQ
Fuck it, toch maar Danny Vera nomineren. Eigenlijk wel zeer benieuwd hoe die hier gaat scoren en met zo'n prestatie in de Top 2000 is 'ie het waard om in ieder geval langs te komen.
2
geplaatst: 11 december 2019, 19:27 uur
31. BABii - SYMMETRii
32. Jaimie Branch - Prayer for Amerikkka Pt. 1 & 2
Voordeel dat Blood Incantation al automatisch is genomineerd. Scheelt weer een plekje.
32. Jaimie Branch - Prayer for Amerikkka Pt. 1 & 2
Voordeel dat Blood Incantation al automatisch is genomineerd. Scheelt weer een plekje.
0
geplaatst: 11 december 2019, 19:39 uur
33. School Is Cool - Close spotify:track:6SnI3Fpe3dEIVkXoQAugNu
34. Sløtface - New year, new me spotify:track:2KLmymmv9ewGFFxSRtIRVN
34. Sløtface - New year, new me spotify:track:2KLmymmv9ewGFFxSRtIRVN
1
geplaatst: 11 december 2019, 19:41 uur
jordidj1 schreef:
Nomineer dan ook gelijk ‘Hou Je Bek En Bef Me’, song van het jaar 2019 van 3voor12
0
geplaatst: 11 december 2019, 19:44 uur
aerobag schreef:
Nomineer dan ook gelijk ‘Hou Je Bek En Bef Me’, song van het jaar 2019 van 3voor12
(quote)
Die doet 123poetertjes
1
geplaatst: 11 december 2019, 19:56 uur
aerobag schreef:
(quote)
Die ken ik niet, maar ik ben het gelijk eens met die uitverkiezing.
* denotes required fields.