Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
1
geplaatst: 11 april 2020, 20:32 uur
Toen ik Movies voor het eerst hoorde kreeg ik Muse-associaties. Dat is op deze site nou niet direct een garantie voor succes. 
Ik ben benieuwd, morgen weten we alles!

Ik ben benieuwd, morgen weten we alles!
0
geplaatst: 12 april 2020, 10:44 uur
Ook maar een lijst ingestuurd. Was toch benieuwd wat "jullie" er hier van gebakken hadden.
De top drie is echt fantastisch, daarna nog drie prima tracks. De overige zes zou ik uit mezelf niet meer willen beluisteren
De top drie is echt fantastisch, daarna nog drie prima tracks. De overige zes zou ik uit mezelf niet meer willen beluisteren

5
geplaatst: 12 april 2020, 10:50 uur
We zijn hier misschien niet zo MuMe-Mainstream - getuige de kansloze poging van Sunglasses in de ladder - maar we zijn wel behoorlijk RYM-Mainstream. Maarliefst 5 van onze finalisten zijn daar in de top 10 singles van 2019 terug te vinden.
3
geplaatst: 12 april 2020, 11:12 uur
Nog een uurtje lieve muziekvrienden. We zitten nu op 38 lijstjes. Hoe tof zou het zijn als we de veertig halen...
Kom maar door met die lijstjes!
Kom maar door met die lijstjes!
0
geplaatst: 12 april 2020, 11:25 uur
Koenr schreef:
We zijn hier misschien niet zo MuMe-Mainstream - getuige de kansloze poging van Sunglasses in de ladder - maar we zijn wel behoorlijk RYM-Mainstream. Maarliefst 5 van onze finalisten zijn daar in de top 10 singles van 2019 terug te vinden.
Niet zo vreemd, gezien dat ook een belangrijke voedingsbron is voor dit topic

Vind onze lijst overigens een stuk beter, die van RYM is nogal eenzijdig met 3x Weyes Blood en 3x FKA twigs in de top 12..
3
geplaatst: 12 april 2020, 12:08 uur
Koenr schreef:
Wat een stel zoomers daar op RYM
Ik mis Crime Pays nu wel extra
2
geplaatst: 12 april 2020, 12:14 uur
Koenr schreef:
We zijn hier misschien niet zo MuMe-Mainstream - getuige de kansloze poging van Sunglasses in de ladder - maar we zijn wel behoorlijk RYM-Mainstream.
We zijn hier misschien niet zo MuMe-Mainstream - getuige de kansloze poging van Sunglasses in de ladder - maar we zijn wel behoorlijk RYM-Mainstream.
Betekent toch gewoon dat we net zulke muzieknerds zijn als bij RYM?
0
geplaatst: 12 april 2020, 12:34 uur
Nou Edgar18, de paasbrunch is achter de kiezen,kom maar door met die nummer 12. 
https://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/05/popcorn_yes.gif

https://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/05/popcorn_yes.gif
3
geplaatst: 12 april 2020, 13:00 uur
Ik weet niet waar ik het meest naar uitkijk vandaag: de ontknoping van SvhJ 2019 of de heruitzending van Parijs-Roubaix 2002 straks op Sporza.
https://s2.dmcdn.net/v/ApQzr1Lk_5ThhTb2W/x1080
https://s2.dmcdn.net/v/ApQzr1Lk_5ThhTb2W/x1080
0
geplaatst: 12 april 2020, 13:36 uur
Gokje op de eerste drie nummers:
12. Sevdaliza
11. Altin Gün
10. Lana
12. Sevdaliza
11. Altin Gün
10. Lana
0
geplaatst: 12 april 2020, 13:51 uur
Dat klopt, mijn verrassingspaasbezoek loopt net de deur uit. Even e.e.a. in orde maken en dan starten we zo met de finalepresentatie.
Jullie kunnen alvast inzetten op de nummers elf en twaalf.
Jullie kunnen alvast inzetten op de nummers elf en twaalf.
0
geplaatst: 12 april 2020, 14:13 uur
12. Altin Gun
11. Sevdaliza
11. Sevdaliza
Ik ben nog op paasbezoek en heb net even tijd voor één snel berichtje, dus als Edgar een beetje rustig aan doet kan ik de ontknoping misschien nog live meemaken.

0
geplaatst: 12 april 2020, 14:14 uur
12. Altin Gun
11. Sevdaliza
11. Sevdaliza
Al mag Sev van mij een stuk hoger.
0
geplaatst: 12 april 2020, 14:17 uur
Beide staan bij mij niet bijster hoog, dus ik zou het geen probleem vinden om ze al meteen te zien verschijnen.
7
geplaatst: 12 april 2020, 14:26 uur
Voordat ik de finalepresentatie start even een korte toelichting.
Ik heb de afgelopen dagen 39 finalelijstjes van jullie mogen ontvangen. Een nieuw record binnen dit spel! Allemaal hartelijk dank voor het insturen.
Verspreid over de komende twee dagen zal ik de uitslag van de finale bekend maken. Jullie kunnen bij ieder nummer de score zien, en het aantal keer dat een nummer genoemd is. Ook zien jullie wie het nummer genomineerd heeft, wie het de beste song in de finale vindt, wanneer het meespeelde en met welk resultaat, en hoe dit nummer ervoor stond tijdens de diverse tussenstanden. Tot slot heb ik ook gekeken wat de rangschikking zou zijn geweest als alleen de vaste Song van het Jaar deelnemers zouden hebben gestemd. Dit zijn de users die gedurende het jaar op minstens de helft van de gespeelde ladders hebben gestemd. Laat ik deze groep voor het gemak "de vaste kern" noemen. Ik kan alvast verklappen dat de uitslag er dan heel anders zou hebben uitgezien....
Als laatste even een shout-out naar Arno, aerobag, dumb_helicopter, Ploppesteksel, Koenr, Titmeister, stoepkrijt, Dance Lover, jordidj1, hoi123, 123poetertjes en mijzelf. Deze users hebben de moeite genomen de meeste (ieder) nummer van een korte of lange(re) toelichting te voorzien. Deze toelichtingen zal ik gebruiken in deze finalepresentatie. Bij ieder nummer kijk ik welke van bovenstaande users dit nummer het hoogste in zijn lijstje had staan en die recensie zet ik bovenaan. Vervolgens laat ik het zo aflopen naar onderen.
123poetertjes heeft de twaalf finaleliedjes gerecenseerd tijdens een fietstocht van Eindhoven naar de Strabrechtse Heide. De liedjes komen niet voorbij op volgorde van de fietstocht, maar ik zal wel steeds even benoemen waar hij zich op welk moment bevond.
En nu gaan we echt bijna beginnen...
Ik heb de afgelopen dagen 39 finalelijstjes van jullie mogen ontvangen. Een nieuw record binnen dit spel! Allemaal hartelijk dank voor het insturen.
Verspreid over de komende twee dagen zal ik de uitslag van de finale bekend maken. Jullie kunnen bij ieder nummer de score zien, en het aantal keer dat een nummer genoemd is. Ook zien jullie wie het nummer genomineerd heeft, wie het de beste song in de finale vindt, wanneer het meespeelde en met welk resultaat, en hoe dit nummer ervoor stond tijdens de diverse tussenstanden. Tot slot heb ik ook gekeken wat de rangschikking zou zijn geweest als alleen de vaste Song van het Jaar deelnemers zouden hebben gestemd. Dit zijn de users die gedurende het jaar op minstens de helft van de gespeelde ladders hebben gestemd. Laat ik deze groep voor het gemak "de vaste kern" noemen. Ik kan alvast verklappen dat de uitslag er dan heel anders zou hebben uitgezien....
Als laatste even een shout-out naar Arno, aerobag, dumb_helicopter, Ploppesteksel, Koenr, Titmeister, stoepkrijt, Dance Lover, jordidj1, hoi123, 123poetertjes en mijzelf. Deze users hebben de moeite genomen de meeste (ieder) nummer van een korte of lange(re) toelichting te voorzien. Deze toelichtingen zal ik gebruiken in deze finalepresentatie. Bij ieder nummer kijk ik welke van bovenstaande users dit nummer het hoogste in zijn lijstje had staan en die recensie zet ik bovenaan. Vervolgens laat ik het zo aflopen naar onderen.
123poetertjes heeft de twaalf finaleliedjes gerecenseerd tijdens een fietstocht van Eindhoven naar de Strabrechtse Heide. De liedjes komen niet voorbij op volgorde van de fietstocht, maar ik zal wel steeds even benoemen waar hij zich op welk moment bevond.
En nu gaan we echt bijna beginnen...
1
geplaatst: 12 april 2020, 14:41 uur
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (92 punten, 23 keer genoemd)
Genomineerd door: Titmeister
Nummer 1 van: Poeha
Maand: februari
Maandpositie: 15e
Tussenstanden: 12e - 12e - 12e - 12e - 12e
Eindpositie "de vaste kern": 12e plaats (36 punten, 10 keer genoemd)
In mijn inleidende stukje schreef ik al dat de finalepositie van Altin Gün een klein wonder genoemd mag worden, en dat alles meer dan een elfde of twaalfde plek mij zou verbazen. Het blijkt uiteindelijk plek twaalf geworden te zijn. Altin Gün werd in het begin nog vaak genoemd (wel op lage plekken), maar richting het einde kwam de klad er wat in. Süpürgesi Yoncadan is het enige nummer in dit spel dat onder de honderd punten blijft. Lang leek het ook het enige nummer zonder #1 noteringen te worden, maar het op twee na laatste lijstje bracht hier verandering in.
Titmeister schreef:
Dance Lover schreef:
stoepkrijt schreef:
Ploppesteksel schreef:
Edgar18 schreef:
Koenr schreef:
123poetertjes schreef:
aerobag schreef:
jordidj1 schreef:
En om maar even te illustreren dat niet iedereen gediend is van deze blijde Turkse muziek.
dumb_helicopter schreef:
Genomineerd door: Titmeister
Nummer 1 van: Poeha
Maand: februari
Maandpositie: 15e
Tussenstanden: 12e - 12e - 12e - 12e - 12e
Eindpositie "de vaste kern": 12e plaats (36 punten, 10 keer genoemd)
In mijn inleidende stukje schreef ik al dat de finalepositie van Altin Gün een klein wonder genoemd mag worden, en dat alles meer dan een elfde of twaalfde plek mij zou verbazen. Het blijkt uiteindelijk plek twaalf geworden te zijn. Altin Gün werd in het begin nog vaak genoemd (wel op lage plekken), maar richting het einde kwam de klad er wat in. Süpürgesi Yoncadan is het enige nummer in dit spel dat onder de honderd punten blijft. Lang leek het ook het enige nummer zonder #1 noteringen te worden, maar het op twee na laatste lijstje bracht hier verandering in.
Titmeister schreef:
Mijn enige eigen nominatie in de finale. Ik had absoluut niet verwacht dat van al mijn pak 'm beet 30 nominaties het afgelopen jaar juist deze de finale zou halen, maar blij ben ik er zeker mee! Dat ie slechts op plek 4 staat zegt veel over het niveau van de top 3.
Het Turks-Nederlandse Altin Gün maakt synthdisco, gebaseerd op de Anatolische rock/funk uit de jaren '70. In 2018 leerde ik ze kennen met het al fijne Goca Dünya, maar vorig jaar scoorde ze pas echt een hit bij mij met Süpürgese Yoncadan. Dit nummer staat voor mij gewoon garant voor vrolijkheid en dansen.
Het Turks-Nederlandse Altin Gün maakt synthdisco, gebaseerd op de Anatolische rock/funk uit de jaren '70. In 2018 leerde ik ze kennen met het al fijne Goca Dünya, maar vorig jaar scoorde ze pas echt een hit bij mij met Süpürgese Yoncadan. Dit nummer staat voor mij gewoon garant voor vrolijkheid en dansen.
Dance Lover schreef:
Voor mij het startsein van de Turkse psychedelische muziekrevival, met Lalalar als laatste steekhouder. Van alle nummers in de finale met afstand mijn meest gedraaide plaat het afgelopen jaar. Live op Down the Rabbit Hole 2019 ook het nummer waarbij het dak er het meest af ging. Wat een feest om je onder te mogen dompelen in deze sfeervolle bewerking van een nummer van weleer, maar nu met nog meer smaak en pit. Gebruiksaanwijzing: 2 meter omhoog springen tijdens het refrein en als het refrein overgaat in een intermezzo rondjes draaien tot je niet meer kunt!
stoepkrijt schreef:
Een oorwurm, dat is het. Op een gegeven moment heb je het riedeltje wel gehoord en lijkt dit liedje zijn houdbaarheidsdatum te hebben bereikt, maar tóch blijft het uitnodigen om ‘m nóg een keertje te luisteren. En nóg een keer. Op het eerste gehoor klinkt het niet wereldschokkend, maar toch zit er best een interessante gelaagdheid en ontwikkeling in dit nummer. En het zijn gewoon verslavend lekkere beats met een originele, Turkse twist.
Ploppesteksel schreef:
Ik versta er de ballen van. Als ik Google Translate mag geloven zingen ze niets meer dan "Bezem van klaver / Heel dunne taille" en "Oh, je verraste me / Je hebt me verliefd gemaakt / Liefde maakt je aan het huilen / Trouble vertelt de man". Tja. Wat als we nu eens de stem louter bekijken als instrument en het talige aspect wegmoffelen? Dan kan ik alleen maar concluderen dat zo'n Turkse bruiloft nu en dan bijzonder verfrissend is voor een middle class white boy van de Kempen.
Edgar18 schreef:
Tof om deze week het origineel eens gehoord te hebben. Altin Gün heeft daar een duidelijk eigen draai aan gegeven, en wat mij betreft doen ze dat met verve. Süpürgesi Yoncadan swingt als een tiet, doet het lekker op de dansvloer, is geschikt voor een zomerse barbecue, en luistert lekker weg tijdens de dagelijkse beslommeringen. Hier kun je je geen buil aan vallen.
Koenr schreef:
Ja. de andere grote verrassing van de finale. Anatolische rock van eigen boden. Hier kan ik verder niet zo veel over zeggen. Gewoon een heel erg fijn nummer. Sympathieke band, sympathieke muziek, genoeg eigen smoel. Leuke clip ook nog. Het origineel is ook tof, nog bedankt voor de link!
Fijn dat dit soort bandjes het steeds beter lijken te doen. Ook op RYM krijgen ze ook de nodige aandacht.
Fijn dat dit soort bandjes het steeds beter lijken te doen. Ook op RYM krijgen ze ook de nodige aandacht.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 10: Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
Ik heb even pauze gehouden om de natuur wat beter tot me te nemen. Oortjes uit, wat door de heide crossen en een kwartiertje in stilte op de zandverstuiving, de plek op de hei waar ik altijd even heen wil. Maar uiteindelijk gaat de Fietstocht weer door en daarmee ook de muziek. De uitgestrekte vlakte blijkt een perfect decor voor de feestelijke vervreemdende maar tegelijk ook uitnodigende klanken van een bruiloftpartij. In dit geval misschien de bruiloft tussen mij en mijn fiets ofzo. De zon lacht Altin Gün en zo niet dan was het nummer zelf de zon geweest. Wat een fijn stukje vrolijkheid en zo ontzettend ingenieus in elkaar gestoken. Perfecte blend van Turkse folklore en westerse elektronica en een nummer dat ik dolgraag een keer live zou willen meemaken. Op de fiets doet ie het ook al heel goed terwijl ik lekker over de zandweggetjes ploeg en de inmiddels in stevige bloei staande bomen passeer. Het leven is goed hier op de hei.
Ik heb even pauze gehouden om de natuur wat beter tot me te nemen. Oortjes uit, wat door de heide crossen en een kwartiertje in stilte op de zandverstuiving, de plek op de hei waar ik altijd even heen wil. Maar uiteindelijk gaat de Fietstocht weer door en daarmee ook de muziek. De uitgestrekte vlakte blijkt een perfect decor voor de feestelijke vervreemdende maar tegelijk ook uitnodigende klanken van een bruiloftpartij. In dit geval misschien de bruiloft tussen mij en mijn fiets ofzo. De zon lacht Altin Gün en zo niet dan was het nummer zelf de zon geweest. Wat een fijn stukje vrolijkheid en zo ontzettend ingenieus in elkaar gestoken. Perfecte blend van Turkse folklore en westerse elektronica en een nummer dat ik dolgraag een keer live zou willen meemaken. Op de fiets doet ie het ook al heel goed terwijl ik lekker over de zandweggetjes ploeg en de inmiddels in stevige bloei staande bomen passeer. Het leven is goed hier op de hei.
aerobag schreef:
Ik verwachtte Lalalar, maar er bleken toch andere Turkse kapers op de kust. Het is al eens geopperd hier; De een roept meer de sfeer op van een zweterige kelder van een alternatieve kroeg, de ander eerder een vrolijke Turkse bruiloft met toeterende auto’s en een feestelijk banket. Beide sferen spreken me wel aan. Ik vind dit dan ook een zeer fijn nummer, enorm catchy en ondertussen op muzikaal vlak ook erg rijkelijk gevuld. Altin Gün is een beste groep en staat inmiddels bij mij garant voor muziek van de bovenste plank. Schat, we gaan toch in Turkije trouwen.
jordidj1 schreef:
Heerlijk feestnummer! In het begin ging het mij maar wat voorbij, in een popquiz wist ik het zelfs niet te raden (Niek wel gelukkig), sindsdien vind ik 'm oprecht steeds leuker worden.
En om maar even te illustreren dat niet iedereen gediend is van deze blijde Turkse muziek.
dumb_helicopter schreef:
Begint hoe langer hoe meer in mijn irritatiezone terecht te komen. Kwam binnen als een leuke elektropop single met Turkse invloeden, maar mede door het betere niveau van de afgelopen ladders (onder meer het veel betere Lalalar) daalde Altin Gün steeds meer af. Nu is het tot een track verworden waarbij ik moeite moet doen om hem uit te zitten omdat er te vaak voor de makkelijke oplossing gekozen wordt en het bij momenten wat plat aanvoelt daardoor.
0
geplaatst: 12 april 2020, 14:45 uur
Ik ben trouwens wel benieuwd wie precies de harde kern vormen!
1
geplaatst: 12 april 2020, 14:50 uur
Arrie schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd wie precies de harde kern vormen!
Komt ie aan: Arno, Simon77, yeahyeahyeah, aerobag, Arrie, dumb_helicopter, Johnny Marr, Cervantes, Ploppesteksel, stardust_be, Koenr, Titmeister, jordidj1, Masimo, hoi123, Choconas, Gretz, 123poetertjes en ik.Ik ben trouwens wel benieuwd wie precies de harde kern vormen!
0
geplaatst: 12 april 2020, 15:01 uur
Het lijkt me niet dat ik, gezien deze eerste uitslag, ooit nog tot de vaste kern zal gaan toetreden.
Eens zien hoe de andere twee toffe nummers zich gaan verhouden.
Eens zien hoe de andere twee toffe nummers zich gaan verhouden.
1
geplaatst: 12 april 2020, 15:04 uur
11. Sevdaliza - Darkest Hour (100 punten, 28 keer genoemd)
Genomineerd door: yeahyeahyeah
Nummer 1 van: yeahyeahyeah, Ploppesteksel & wibro
Maand: maart
Maandpositie: 9e
Tussenstanden: 7e - 6e - 8e - 9e - 11e
Eindpositie "de vaste kern": 11e plaats (37 punten, 10 keer genoemd)
De Nederlandse battle is beslist in het voordeel van Sevdaliza. Deze Iraans-Nederlandse artieste begon voortvarend aan het spelletje en stond bij de eerste paar tussenstanden steeds netjes in de middenmoot. Naarmate het einde in zicht kwam droogden de punten wel op. Darkest Hour haalde slechts negen puntjes uit de laatste acht lijstjes. Het nummer werd overigens wel veelvuldig genoemd, slechts een nummer kwam in nog meer finalelijstjes voor.
Ploppesteksel schreef:
stoepkrijt schreef:
aerobag schreef:
Koenr schreef:
Dance Lover schreef:
dumb_helicopter schreef:
Edgar18 schreef:
123poetertjes schreef:
En tot slot vond jordidj1 er ook iets van:
Genomineerd door: yeahyeahyeah
Nummer 1 van: yeahyeahyeah, Ploppesteksel & wibro
Maand: maart
Maandpositie: 9e
Tussenstanden: 7e - 6e - 8e - 9e - 11e
Eindpositie "de vaste kern": 11e plaats (37 punten, 10 keer genoemd)
De Nederlandse battle is beslist in het voordeel van Sevdaliza. Deze Iraans-Nederlandse artieste begon voortvarend aan het spelletje en stond bij de eerste paar tussenstanden steeds netjes in de middenmoot. Naarmate het einde in zicht kwam droogden de punten wel op. Darkest Hour haalde slechts negen puntjes uit de laatste acht lijstjes. Het nummer werd overigens wel veelvuldig genoemd, slechts een nummer kwam in nog meer finalelijstjes voor.
Ploppesteksel schreef:
Het rangschikken was pittig, maar uiteindelijk heb ik deze op #1 geposteerd. Hoewel enkele haters eerder opmerkten dat je dit nummer wel snel gehoord hebt, ben ik het daar allesbehalve mee eens. De verstaanbare, schijnbaar eenvoudige lyrics vormen de leidraad doorheen het hele nummer. Sevdaliza herhaalt ze dusdanig veel dat je wel een imbeciel moet zijn om ze niet te snappen, toch? Of niet. Ik krijg er eerlijk gezegd kop noch staart aan. Enlighten me! Hoe kan je ook zo uitdrukkingsloos "It's a perfect world" zingen? Op net dezelfde manier als "It's the darkest hour"? Gewoon die fucking tekst houdt mij dus al een heel nummer bezig... Om nog te zwijgen over die Perzische zin op het eind. Wat is hier nu eigenlijk gaande? Qu'est-ce qui se passe?
Als klap op de vuurpijl word je als luisteraar ook nog eens overweldigd door allerlei muzikale elementen die perfect in elkaar overvloeien: ik hoor naast ondersteunende percussie een perfecte pianoriedel, een achtergrondkoortje, een baslijn waar menig houseproducer jaloers op is, twee synthlijnen die perfect door elkaar vloeien en zelfs een vleugje acid. Eens dat allemaal is binnengesijpeld, besluit Sevdaliza je nog even op de tekst te attenderen vooraleer je finaal naar planeet Trance te katapulteren. Daar passeert zelfs even een soort van soundbite die normaliter een trapontploffing aankondigt. Maar vooral die hypnotiserende synthlijn blijft werken en werken en werken... Het enige punt van kritiek is dat er nog geen 'extended mix' van is verschenen. Maakt iemand hier een 10HR YouTube-versie van, alsjeblieft?
Als klap op de vuurpijl word je als luisteraar ook nog eens overweldigd door allerlei muzikale elementen die perfect in elkaar overvloeien: ik hoor naast ondersteunende percussie een perfecte pianoriedel, een achtergrondkoortje, een baslijn waar menig houseproducer jaloers op is, twee synthlijnen die perfect door elkaar vloeien en zelfs een vleugje acid. Eens dat allemaal is binnengesijpeld, besluit Sevdaliza je nog even op de tekst te attenderen vooraleer je finaal naar planeet Trance te katapulteren. Daar passeert zelfs even een soort van soundbite die normaliter een trapontploffing aankondigt. Maar vooral die hypnotiserende synthlijn blijft werken en werken en werken... Het enige punt van kritiek is dat er nog geen 'extended mix' van is verschenen. Maakt iemand hier een 10HR YouTube-versie van, alsjeblieft?
stoepkrijt schreef:
Iedere keer heb ik weer moeite met die eerste twee minuten. Ik vind ze zeurderig, houd gewoon niet van de stijl. Wat er daarna gebeurt is echter fantastisch. Zoals het nummer dan openbreekt met die beats die langzaam invallen en zich stukje bij beetje ontwikkelen tot een beklemmende, duistere sound. Beats die onder mijn huid kruipen en die me meevoeren naar een duistere wereld vol spanning en sensatie. Ik kan mijn gezicht niet in de plooi houden en móet gewoon stoer gaan kijken. Het is niet te onderdrukken. Wat een vibe!
aerobag schreef:
Sevdaliza staat al een tijd hoog op mijn radar. Darkest Hour is een uitdagend nummer, zo opent het met sterke piano composities die gedurende het beloop van het nummer aanhouden. De ambiance hoort wat duister aan, maar halverwege het nummer ontvouwt zich vanuit de diepte toch een zeer rijkelijke productie met zelfs optimistische synth grooves. De stem van Sevdaliza is ook integrerend, breekbaar maar doordrenkt van een mate van ernst. Deze Nederlandse artieste met Iraanse roots mag wat mij betreft in eigen land meer onder de aandacht worden gebracht.
Koenr schreef:
De 2 'Nederlandse' tracks, beiden met een behoorlijk on-Nederlands tintje, staan bij mij gezusterlijk naast elkaar. Ik vind Süpürgesi de betere track, maar ik vind Sevdaliza de interessantere en meer veelbelovende artiest voor de toekomst, want ik denk dat er in haar sound veel meer rek zit dan in die van Altin Gün. Dat bewijst ze nu al, met haar 2020 singles Lamp Lady en Oh My God die ik eigenlijk beiden al beter vind dat deze. Maar deze mag er ook zijn, leunend op een erg fraai, dreigend sfeertje zonder zich echt te verliezen in effectbejag. Mooie minimale clip ook.
Dance Lover schreef:
Een grote verrassing dat dit nummer de finale heeft weten te behalen. Het nummer begint ingetogen met prachtig pianospel en begeleidende zang waarna de vocalen steeds onbelangrijker worden. Ze maken ruimte voor beats en synths, die steeds indringender worden. Ontpopt zich geleidelijk tot een majestueuze clubtrack. Alsof Sev hier voor Hedone speelt, maar dan achter gesloten deuren.
dumb_helicopter schreef:
Twee singles met een interessant eerst geluid, maar die te weinig interessant blijven om de gehele zit te blijven boeien.
Edgar18 schreef:
Een avondplaatje bij uitstek. Ik moet ervoor in de stemming zijn. Het nummer mist een wow-factor, maar als geheel is het gewoon een dikke prima. De elektronische bliepjes, en het terugkerende pianoloopje zijn de opveer momenten in het nummer.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 8: Sevdaliza - Darkest Hour
Even een kleine reset op de tweewieler na de oorwassing van Sunglasses. In een finale met flink wat genregenoten als sad day en About Work the Dancefloor en daarnaast met Altin Gün ook nog een mede-Nederlandse kandidaat zie ik de finale wat sombertjes in voor Sevdaliza. En ook bij mij kan ze maar op één schamel puntje rekenen. Ik voel me bijna schuldig want het is een echt heel aangenaam nummer. Merk ik ook nu weer terwijl de bebossing aan de rand van de heide iets dichter wordt. Het natuurschoon lijkt zich nog even te willen verstoppen. Deze vlaag van mysterie hangt ook rond Darkest Hour. Sevda weet dondersgoed wat voor sfeer ze wil scheppen en pakt dat ook ten volle aan. Donkere synths die om je heen grijpen en af en toe eens stevig bijten maar ze wordt er niet warm of koud van. Een sterke dame.
Even een kleine reset op de tweewieler na de oorwassing van Sunglasses. In een finale met flink wat genregenoten als sad day en About Work the Dancefloor en daarnaast met Altin Gün ook nog een mede-Nederlandse kandidaat zie ik de finale wat sombertjes in voor Sevdaliza. En ook bij mij kan ze maar op één schamel puntje rekenen. Ik voel me bijna schuldig want het is een echt heel aangenaam nummer. Merk ik ook nu weer terwijl de bebossing aan de rand van de heide iets dichter wordt. Het natuurschoon lijkt zich nog even te willen verstoppen. Deze vlaag van mysterie hangt ook rond Darkest Hour. Sevda weet dondersgoed wat voor sfeer ze wil scheppen en pakt dat ook ten volle aan. Donkere synths die om je heen grijpen en af en toe eens stevig bijten maar ze wordt er niet warm of koud van. Een sterke dame.
En tot slot vond jordidj1 er ook iets van:
Ik vind deze best wel stom. Laat de experts dit maar bespreken
0
geplaatst: 12 april 2020, 15:05 uur
Poeha schreef:
Eens zien hoe hoe de andere twee toffe nummers zich gaan verhouden.
Ik denk dat jij alleen dag één van de finalepresentatie hoeft te volgen Eens zien hoe hoe de andere twee toffe nummers zich gaan verhouden.

0
geplaatst: 12 april 2020, 15:08 uur
Beide dark
onderaan. Lijkt me dat Altin Gün en Sevdaliza al zeer content mochten zijn met een finaleplaats. Aangezien ze een groot deel van de Grote Finale het geluk aan hun zijde hebben gehad
onderaan. Lijkt me dat Altin Gün en Sevdaliza al zeer content mochten zijn met een finaleplaats. Aangezien ze een groot deel van de Grote Finale het geluk aan hun zijde hebben gehad
0
geplaatst: 12 april 2020, 15:11 uur
Ook bij mij eerder onderin te vinden:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11.
12.
Next:
10. Lana
9. Caterina
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11.
12.
Next:
10. Lana
9. Caterina
0
geplaatst: 12 april 2020, 15:15 uur
Voorspelling Top 10:
1. Vampire Weekend
2. Weyes Blood
3. Nothing Is Safe
4. BCNR
5. Lana
6. FKA twigs
7. Big Thief
8. Blood of the Fang
9. Georgia
10. Catarina
Voorspelling Top 10 vaste kern:
1. BCNR
2. Nothing is Safe
3. FKA twigs
4. Vampire Weekend
5. Weyes Blood
6. Blood of the Fang
7. Georgia
8. Lana
9. Fantas
10. Big Thief
1. Vampire Weekend
2. Weyes Blood
3. Nothing Is Safe
4. BCNR
5. Lana
6. FKA twigs
7. Big Thief
8. Blood of the Fang
9. Georgia
10. Catarina
Voorspelling Top 10 vaste kern:
1. BCNR
2. Nothing is Safe
3. FKA twigs
4. Vampire Weekend
5. Weyes Blood
6. Blood of the Fang
7. Georgia
8. Lana
9. Fantas
10. Big Thief
0
geplaatst: 12 april 2020, 15:18 uur
1.
2.
3.
4.
5.
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9.
10.
11.
12.
2.
3.
4.
5.
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9.
10.
11.
12.
2
geplaatst: 12 april 2020, 15:18 uur
Jammer van Sevdaliza, maar inderdaad te verwachten. Mijn stukje bij mijn nummer #1 is begrijpelijkerwijs in twee geknipt voor de presentatie; om toch het nummer nog even extra in de verf te zetten voor de non-believers ook het tweede stukje!
[...]
* denotes required fields.