Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2020, 17:14 uur
Ik verzet me lekker tegen de rest van de vaste kern, bij mij stond BotF op neugen x.
Bij mij kwam ie de eerste keer trouwens keihard binnen om daarna een beetje weg te zakken. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van de consensus hier
Bij mij kwam ie de eerste keer trouwens keihard binnen om daarna een beetje weg te zakken. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van de consensus hier
0
geplaatst: 12 april 2020, 17:17 uur
123poetertjes schreef:
Ik verzet me lekker tegen de rest van de vaste kern, bij mij stond BotF op neugen x
Als straf word je uit de harde kern gezet!Ik verzet me lekker tegen de rest van de vaste kern, bij mij stond BotF op neugen x
Bij mij stond ie op 7, dat mag nog net.
0
geplaatst: 12 april 2020, 17:18 uur
Tot nu toe ben ik nog best tevreden, want van Sevdaliza en Altin Gun wist ik van tevoren dat ze onderaan zouden gaan bungelen en clipping. had ik veel hoger verwacht.
Mijn nummer 1 houdt het gelukkig goed vol! Dat had ook zomaar heel anders kunnen uitpakken...
1.
2.
3. Sevdaliza - Darkest Hour
4.
5. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. clipping. - Blood of the Fang
Mijn nummer 1 houdt het gelukkig goed vol! Dat had ook zomaar heel anders kunnen uitpakken...
1.
2.
4.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. clipping. - Blood of the Fang
0
geplaatst: 12 april 2020, 17:19 uur
Poet heeft wel genoeg cred opgebouwd dus mag nog wel even blijven 
Maar laat het niet vaker gebeuren.

1
geplaatst: 12 april 2020, 17:20 uur
De nummer 1 van stoepkrijt is dus Fantas 
Goed zo Arnout er boven op zitten dat zal hem leren, die vlegel.

Arrie schreef:

Goed zo Arnout er boven op zitten dat zal hem leren, die vlegel.
1
geplaatst: 12 april 2020, 17:23 uur
Voor mijn nummer 2 geldt overigens precies hetzelfde: ook daarvan ben ik blij verrast dat die er nog in zit. Dus juich niet te vroeg. 

5
geplaatst: 12 april 2020, 17:25 uur
Arno schreef:
Hee zou Fantas de verrassing van de dag worden??
Of misschien zelfs de verrassing van morgen?Hee zou Fantas de verrassing van de dag worden??
0
geplaatst: 12 april 2020, 17:25 uur
Het zou me trouwens ook niet zo veel verbazen als die andere van clipping. misschien wel de volgende is
1.
2. clipping. - Blood of the Fang (9)
3.
4.
5.
6. Sevdaliza - Darkest Hour (8)
7. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (7,8)
8.
9.
10.
11.
12.
1.
3.
4.
5.
8.
9.
10.
11.
12.
0
geplaatst: 12 april 2020, 17:26 uur
jordidj1 schreef:
Ik had 'm op acht, en nu?
Nu word jij uit de harde kern gezet, dat lijkt me logisch.Ik had 'm op acht, en nu?
0
geplaatst: 12 april 2020, 17:26 uur
1.
2. clipping. - Blood of the Fang
3.
4. Sevdaliza - Darkest Hour
5.
6.
7. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
8.
2. clipping. - Blood of the Fang
3.
4. Sevdaliza - Darkest Hour
5.
6.
7. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
8.
0
geplaatst: 12 april 2020, 18:54 uur
Ik zie een patroon.
Voorrondes: relatief goed
Kwartfinales: drama
Halve finales: relatief goed
Finale: drama
1. Sevdaliza - Darkest Hour
4. clipping. - Blood of the Fang
Voorrondes: relatief goed
Kwartfinales: drama
Halve finales: relatief goed
Finale: drama
1. Sevdaliza - Darkest Hour
4. clipping. - Blood of the Fang
0
geplaatst: 12 april 2020, 20:27 uur
01. clipping. - Blood of the Fang
02.
03.
04.
05.
06. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
07. Sevdaliza - Darkest Hour
02.
03.
04.
05.
06. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
07. Sevdaliza - Darkest Hour
2
geplaatst: 12 april 2020, 21:06 uur
9. Georgia - About Work the Dancefloor (113 punten, 24 keer genoemd)
Genomineerd door: dumb_helicopter
Nummer 1 van: SBube, dumb_helicopter & Gretz
Maand: maart
Maandpositie: 19e
Tussenstanden: 3e - 4e - 11e - 10e - 9e
Eindpositie "de vaste kern": 5e plaats (56punten, 12 keer genoemd)
Op plek negen vinden we About Work the Dancefloor, de tweede song in deze finale die in de reguliere maand niet eens tot de finale wist te geraken. Deze keer ging het een stuk beter voor Georgia. Ze ging als een komeet van start en was bij de eerste tussenstand de verrassende nummer drie. Tussenstand twee was ook nog goed, maar daarna ging het bergafwaarts. Een schamel puntje uit de zeven lijstjes die volgden. Georgia's kaarsje leek langzaam uit te doven tot dat daar vlak voor de deadline weer een sloot aan punten binnen kwam. Een eerste plek bij Geert en podiumplekken bij Choconas, Poeha en 123poetertjes zorgen ervoor dat Georgia toch nog wat plaatjes steeg in de eindstand.
dumb_helicopter schreef:
Titmeister schreef:
stoepkrijt schreef:
123poetertjes schreef:
Dance Lover schreef:
Arno schreef:
jordidj1 schreef:
Koenr schreef:
Ploppesteksel schreef:
Edgar18 schreef:
Genomineerd door: dumb_helicopter
Nummer 1 van: SBube, dumb_helicopter & Gretz
Maand: maart
Maandpositie: 19e
Tussenstanden: 3e - 4e - 11e - 10e - 9e
Eindpositie "de vaste kern": 5e plaats (56punten, 12 keer genoemd)
Op plek negen vinden we About Work the Dancefloor, de tweede song in deze finale die in de reguliere maand niet eens tot de finale wist te geraken. Deze keer ging het een stuk beter voor Georgia. Ze ging als een komeet van start en was bij de eerste tussenstand de verrassende nummer drie. Tussenstand twee was ook nog goed, maar daarna ging het bergafwaarts. Een schamel puntje uit de zeven lijstjes die volgden. Georgia's kaarsje leek langzaam uit te doven tot dat daar vlak voor de deadline weer een sloot aan punten binnen kwam. Een eerste plek bij Geert en podiumplekken bij Choconas, Poeha en 123poetertjes zorgen ervoor dat Georgia toch nog wat plaatjes steeg in de eindstand.
dumb_helicopter schreef:
Electropop van het hoogste niveau. Sinds CHVRCHES geleden dat electropop me nog eens zo in vervoering wist te brengen en de beentjes los wist te schudden.
Titmeister schreef:
Muziek hoeft niet altijd zo complex te zijn als BCNR. Georgia scoorde bij mij het op-een-na-beste nummer van 2019 (en tevens van deze finale) met de lekkere 80's retro-dansvloerknaller About Work the Dancefloor. Heerlijke synths, strakke drums en catchy vocals, zo simpel kan het zijn. Al vanaf de eerste luisterbeurt was ik verslaafd aan dit nummer.
Overigens scheelde het maar een haar of ik had deze ook genomineerd. Ik weet nog goed dat ik in de rij stond om het vliegtuig in te gaan op LA Airport, aan het klungelen om een linkje te zoeken op brakke wifi, toen dumb_helicopter mij een milliseconde voor was met het nomineren van deze kraker. Om onverklaarbare reden werd ie toen slechts 19e in de maandfinale, maar gelukkig zijn jullie inmiddels bij jullie zinnen gekomen.
Overigens scheelde het maar een haar of ik had deze ook genomineerd. Ik weet nog goed dat ik in de rij stond om het vliegtuig in te gaan op LA Airport, aan het klungelen om een linkje te zoeken op brakke wifi, toen dumb_helicopter mij een milliseconde voor was met het nomineren van deze kraker. Om onverklaarbare reden werd ie toen slechts 19e in de maandfinale, maar gelukkig zijn jullie inmiddels bij jullie zinnen gekomen.
stoepkrijt schreef:
Georgia trapte vorig jaar Rock Werchter af en zo heb ik haar leren kennen. Van tevoren al een paar liedjes geluisterd, maar live pas echt overtuigd geraakt van haar kwaliteiten. About Work the Dancefloor was niet direct mijn favoriet, maar ontpopte zich wel als een van haar meest solide tracks: Herkenbare beat, meezingbare vocals, luchtig en dansbaar. En ook niet onbelangrijk: ik smelt nu eenmaal bij het horen van synths.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 5: Georgia - About Work The Dancefloor
Terug op aarde fiets ik net het station van Geldrop langs. Het is allemaal niet heel spectaculair maar gelukkig is daar nu Georgia en die kan van een kaarsrecht fietspad aan het spoor nog een feestje maken. Ik ben blij dat een volbloed popliedje de finale heeft bereikt, en als het er toch eentje moest worden dan ook graag deze. Na TAPED was was About Work The Dancefloor misschien wel het nummer waar ik het meest en het graagst op kon teugvallen dit jaar. Het is altijd een feestje om naar te luisteren en het klopt aan alle kanten. Er is markt gaande in Geldrop en het is nog relatief druk en zelfs bijna gezellig te noemen. Alsof Georgia de directe omgeving eventjes in beweging kan zetten. Ik neem het zekere voor het onzekere en fiets er toch maar met een boog omheen. Ik ben nu bezig aan een belangrijkere taak, denkende aan werk de Fietstocht.
Terug op aarde fiets ik net het station van Geldrop langs. Het is allemaal niet heel spectaculair maar gelukkig is daar nu Georgia en die kan van een kaarsrecht fietspad aan het spoor nog een feestje maken. Ik ben blij dat een volbloed popliedje de finale heeft bereikt, en als het er toch eentje moest worden dan ook graag deze. Na TAPED was was About Work The Dancefloor misschien wel het nummer waar ik het meest en het graagst op kon teugvallen dit jaar. Het is altijd een feestje om naar te luisteren en het klopt aan alle kanten. Er is markt gaande in Geldrop en het is nog relatief druk en zelfs bijna gezellig te noemen. Alsof Georgia de directe omgeving eventjes in beweging kan zetten. Ik neem het zekere voor het onzekere en fiets er toch maar met een boog omheen. Ik ben nu bezig aan een belangrijkere taak, denkende aan werk de Fietstocht.
Dance Lover schreef:
Waar Lana haar hart heeft verpand aan slechts 1 jongen; werkt Georgia liever de hele dansvloer af. En wat heb ik een zwak voor deze schunnige meiden; polygamie maakt immers creatief, vooral als ze hun onweerstaanbare snoep pot vol met synths hebben meegenomen. Dat de kerkjes in het vervolg ook maar iets meer om zich heen mogen kijken op de dansvloer. Met recht in de finale deze charmante rechttoe rechtaan chiller! En laat ik nou niemand meer horen over die langgerekte zwarte Madonna remix
Arno schreef:
Wat Tove Lo een jaar of 6 geleden deed met Stay High, doet Georgia hier: met een lekker aanstekelijke, mainstream dancepopsong, die met een rake remix pas echt populair werd, ook bij een alternatiever publiek hoge ogen gooien. Wel net niet goed genoeg voor een finaleplaatsje imo.
jordidj1 schreef:
Wow, ik had eigenlijk niet verwacht dat Georgia de finale zou halen. Misschien heeft het nomineren van de remix er toch aan bij gedragen dat men het origineel ging waarderen?
Koenr schreef:
Waar anderen problemen hebben met de zin "I was just thinking about work the dancefloor" vind ik het juist getuigen van een fijne, speelse pen.
Georgia stond hiervoor niet echt op mijn radar, maar dat is bij deze veranderd. Heb Seeking Thrills nog niet gehoord, maar het feit dat er een nummer met Shygirl opstaat is al een dikke plus - 1 van de meest veelbelovende artiesten van de komende jaren voor mij.
Prima nummer dit, lekkere hook, maar geen echte blijver voor mij.
Georgia stond hiervoor niet echt op mijn radar, maar dat is bij deze veranderd. Heb Seeking Thrills nog niet gehoord, maar het feit dat er een nummer met Shygirl opstaat is al een dikke plus - 1 van de meest veelbelovende artiesten van de komende jaren voor mij.
Prima nummer dit, lekkere hook, maar geen echte blijver voor mij.
Ploppesteksel schreef:
Ik haat CHVRCHES. Ik haat synthpop. (Ik houd van Kabouter Wesley.) Waarom vind ik dit leuk? Waarom kan ik niet eens consequent zijn met mijn eigen gehaat? Ik weet het allemaal niet meer, jongens. I don't have much in terms of hatred now. I don't have hateful gifts for you. I want you to stay a while, Georgia, I want to be in a moment with you. *danst vervolgens het gat van zijn lijf*
Edgar18 schreef:
Lekker vrolijk nummertje. Een beetje oppervlakkig ook wel, maar dat is soms best lekker. De houdbaarheid van About Work the Dancefloor lijkt me in orde, ik zie mezelf hier over tien jaar nog wel een dansje op maken.
0
geplaatst: 12 april 2020, 21:23 uur
1. clipping. - Blood of the Fang 9,5
2.
3.
4.
5.
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9. Georgia - About Work the Dancefloor 7,6
10.
11.
12.
2.
3.
4.
5.
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9. Georgia - About Work the Dancefloor 7,6
10.
11.
12.
0
geplaatst: 12 april 2020, 21:25 uur
7. Georgia - About Work the Dancefloor
7. Georgia - About Work the Dancefloor
0
geplaatst: 12 april 2020, 21:30 uur
1. Georgia - About Work the Dancefloor 9.9
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. clipping. - Blood of the Fang 7.8
10. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 7.6
11. Sevdaliza - Darkest Hour 6.7
12.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. clipping. - Blood of the Fang 7.8
10. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 7.6
11. Sevdaliza - Darkest Hour 6.7
12.
0
geplaatst: 12 april 2020, 21:31 uur
Het gaat goooooooeeeeddd! Not!
1. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
2. Georgia - About Work the Dancefloor
3.
4.
5.
6. clipping. - Blood of the Fang
7.
8.
9.
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11.
12.
1. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
2. Georgia - About Work the Dancefloor
3.
4.
5.
6. clipping. - Blood of the Fang
7.
8.
9.
11.
12.
0
geplaatst: 12 april 2020, 21:45 uur
9 en 10 zijn toch wel een beetje tegenvallend, hopelijk volgt mijn bottom 3 snel - maar ben er bang voor.
Hierna verwacht ik:
8. Fantas
7. Lana
1.
2. Georgia - About Work the Dancefloor 9,7
3.
4. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 9,4
5.
6. clipping. - Blood of the Fang 9
7.
8.
9. Sevdaliza - Darkest Hour 7,8
10.
11.
12.
Hierna verwacht ik:
8. Fantas
7. Lana
1.
2. Georgia - About Work the Dancefloor 9,7
3.
4. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 9,4
5.
6. clipping. - Blood of the Fang 9
7.
8.
9. Sevdaliza - Darkest Hour 7,8
10.
11.
12.
0
geplaatst: 12 april 2020, 21:47 uur
M'n Last.fm zegt me dat ik al in 2017 (Feel It) en 2015 (Move Systems) eventjes naar Georgia luisterde, maar dat was ik vrijwel compleet vergeten.
Hierdoor was het pas in april vorig jaar dat ik echt goed kennis nam van de euforische en super aanstekelijke electropop van Georgia Barnes. Ze stond geprogrammeerd op de zaterdag van Motel Mozaïque (Rotterdams leukste festival). MoMo viel echter precies na twee buitenlandse concerten van The National, waardoor ik niet de tijd had om vooraf nog in te luisteren. Mijn programma stelde ik daarom grotendeels samen aan de hand van de beschrijvingen in het boekje. Georgia zou een typische Gretzpopartiest moeten zijn, dus ik ging die avond ruim op tijd naar BIRD om een goede plek te vinden. Die vond ik dan ook, recht voor haar neus

Wat volgde was een pure bliss van 35 minuten, waarbij Georgia in haar eentje de show steelde. Ik werd compleet weggeblazen door haar moddervette live set, waar ze de ene na de andere synthpopbanger op ons afschoot. About Work the Dancefloor was van dit rijtje toch wel het ultieme hoogtepunt. De maanden daarna was ie niet vrijwel niet weg te krijgen uit mijn hitlijst en werd het ook een van mijn meest afgespeelde nummers van 2019. Er is maar 1 song die ik nog hoger heb zitten, die strandde jammerlijk genoeg op het allerlaatste moment.
Afgelopen februari - net voordat onze (concert)levens compleet zouden veranderen - zag ik haar samen met 123poetertjes en Arrie nog een tweede maal in een dampend Bitterzoet. Blij dat we dat nog hebben kunnen meemaken
0
geplaatst: 12 april 2020, 22:08 uur
Het was geen geheim, deze van Georgia deed het hem echt niet voor mij. Bij mij was het ook een omgekeerd groelbriljantje, in het begin vond ik hem aardig, maar hij werd alleen maar vervelender naar mate ik hem meer hoorde
1.
3.
4.
5.
8.
9.
10.
11.
12. Georgia - About Work the Dancefloor (4,5)
1.
3.
4.
5.
8.
9.
10.
11.
12. Georgia - About Work the Dancefloor (4,5)
0
geplaatst: 12 april 2020, 22:10 uur
Georgia had ik wel hoger verwacht, een van de leukste popsongs van vorig jaar en zoals Gretz al aanhaalde live ook absoluut de moeite.
3. Georgia - About Work the Dancefloor
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
11. clipping. - Blood of the Fang
3. Georgia - About Work the Dancefloor
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
11. clipping. - Blood of the Fang
2
geplaatst: 12 april 2020, 22:31 uur
8. Weyes Blood - Movies (116 punten, 26 keer genoemd)
Genomineerd door: Edgar18
Nummer 1 van: Eigenwijze 30
Maand: februari
Maandpositie: 3e
Tussenstanden: 4e - 9e - 6e - 8e - 8e
Eindpositie "de vaste kern": 7e plaats (53 punten, 12 keer genoemd)
Op plek acht treffen we de tweede verrassing van deze finale aan. Althans, als ik afga op jullie voorspellingen. Ik zag Weyes Blood de afgelopen dagen veelvuldig hoog in de voorspellingen voorbij komen. Even leek het ook die kant op te gaan, want Movies heeft zelfs virtueel eerste gestaan. In de vijf lijstjes daarna werd Movies echter slechts een keer genoemd, en vanaf dat moment ging het eigenlijk alleen maar bergafwaarts. Jammer wel, dit leek me toch een zekerheid voor het linker rijtje. Gelukkig voor Natalie Mering heeft ze haar positie van de vorige finale wel getopt.
hoi123 schreef:
Edgar18 schreef:
aerobag schreef:
Dance Lover schreef:
jordidj1 schreef:
Koenr schreef:
Arno schreef:
dumb_helicopter schreef:
123poetertjes schreef:
Genomineerd door: Edgar18
Nummer 1 van: Eigenwijze 30
Maand: februari
Maandpositie: 3e
Tussenstanden: 4e - 9e - 6e - 8e - 8e
Eindpositie "de vaste kern": 7e plaats (53 punten, 12 keer genoemd)
Op plek acht treffen we de tweede verrassing van deze finale aan. Althans, als ik afga op jullie voorspellingen. Ik zag Weyes Blood de afgelopen dagen veelvuldig hoog in de voorspellingen voorbij komen. Even leek het ook die kant op te gaan, want Movies heeft zelfs virtueel eerste gestaan. In de vijf lijstjes daarna werd Movies echter slechts een keer genoemd, en vanaf dat moment ging het eigenlijk alleen maar bergafwaarts. Jammer wel, dit leek me toch een zekerheid voor het linker rijtje. Gelukkig voor Natalie Mering heeft ze haar positie van de vorige finale wel getopt.
hoi123 schreef:
Wat was ik voor een idioot dat ik dit nummer de eerste keer dat ik het hoorde afdeed als generiek elektronisch singer-songwriter-materiaal? Movies is een monument van een nummer, en dat zeg ik niet omdat ik mijn liefde voor dit nummer nu voor dit stukje onder woorden moet brengen - nee, iedere keer dat ik Movies luister denk ik “wat een monument van een nummer”. De aanzwellende arpeggio’s die Mering begeleiden naar de climax grijpen je bij de lurven, en laten je langzaam opstijgen om bij het “I love movies” tot ongelooflijke hoogtes te komen, en dan zijn we godverdomme nog maar op de helft. Wat volgt is een ommezwaai (wat kan Mering toch ook belachelijk goed onverwachte akkoorden na elkaar plaatsen, he) die het nummer al helemaal de atmosfeer uit begeleidt. Mo-nu-ment.
Edgar18 schreef:
Weyes Blood wist me met haar eerdere albums niet volledig te overtuigen, maar haar vierde langspeler verdient een mooi plekje in mijn jaarlijst. Movies is voor mij het pronkstuk op het album Titanic Rising. Een dromerig barok-pop liedje dat gaat over het beleven van het leven als ware het een film. Het nummer heeft een schitterende weemoedigheid over - en gelaagdheid in - zich die me iedere keer weer weet te raken. hoi123 noemt dit hierboven een 'monument van een song', en ik kan die woorden alleen maar onderschrijven.
aerobag schreef:
Movies heeft een buitenaards karakter, een nummer dat in staat is om je in hogere sferen te brengen. Een hypnotiserend synthesizer riedeltje staat aan de basis van een van de sterkste art pop singles van het jaar, volgens mijn bescheiden mening alleen geëvenaard door haar eigen single Andromeda. ‘als je Natalia opstijgt naar de hemel’ las ik treffend omschreven in een comment. Natalia Merling verlangt naar het simpele leven zoals afgebeeld in films, waar ze kan leven met de geruststellende gedacht dat niets zonder betekenis gebeurt. Vooral het repeterende koor en de aanzwellende strijkers op het eind maken het helemaal af.
Dance Lover schreef:
Een schoolvoorbeeld van hoe je nog creatief uit de hoek kan komen bij het maken van een popnummer, deze passionele ode aan films. Wordt altijd gelijk het nummer ingezogen door de prachtige ambient waar het nummer mee opent, overigens lijkt het wel alsof ze wat geleend hebben van John Surman`s Nestors Saga, die met soortgelijke ( jazz ) ambient voor de Italiaanse film Respiro (2002) tekende. Net op het moment dat je denkt het mooiste gehad te hebben……..zwijmel zwijmel……..’’ de langzame liefdesverklaring aan films’’ zijn daar plots die violen, uptempo beats…..Nu al een glorieuze klassieker in de maak!
jordidj1 schreef:
Staat terecht in de finale. Weyes Blood donderde in 2019 stoïcijns door en Movies haalde zonder dat ik het door had de finale. Erg bezwerende en intrigerende compositie: het begint vrij ingetogen en langzamerhand knalt het nummer bloedmooi open. Een soort cocon die zich ontvouwt tot vlinder.
Koenr schreef:
Ahja, Natalie heeft ook mij dit jaar toch wel betoverd met haar zweverige stem en sound. Maar dan vooral met Andromeda en Everyday, wat een prachtige popliedjes zijn dat. Van Movies vind ik de eerste helft ook heel fraai, maar daarna drukt Weyes het gaspedaal iets te stevig in naar mijn smaak, en de laatste 2 minuten zijn té groots om echt te raken of beklijven. Iets ingetogener had het nummer voor mij mooier gemaakt. Ze flirt een beetje met de grens van kitsch, maar het blijft gelukkig allemaal wel smaakvol.
We hadden in het maak kennis met... 2020 topic nog over het gebrek aan positieve, optimistische boodschappen. Wat dat betreft had Everyday hier niet misstaan als uitzondering.
"The other night, I was at a party
And someone sincerely looked at me
And said, "Is this the end of all monogamy?"
And I said, "Not today
Then again, you might be right
Then again, sleep the night"
Is 1 van mijn favoriete verses van 2019. Wat een heerlijk stukje relativering.
We hadden in het maak kennis met... 2020 topic nog over het gebrek aan positieve, optimistische boodschappen. Wat dat betreft had Everyday hier niet misstaan als uitzondering.
"The other night, I was at a party
And someone sincerely looked at me
And said, "Is this the end of all monogamy?"
And I said, "Not today
Then again, you might be right
Then again, sleep the night"
Is 1 van mijn favoriete verses van 2019. Wat een heerlijk stukje relativering.
Arno schreef:
Op Weyes Bloods debuutplaat stonden meerdere singles die ik enorm hoog inschat, maar deze Movies haalt dat niveau mijns inziens niet. Wel een bovengemiddeld leuk nummer, maar zeker geen finalemateriaal.
dumb_helicopter schreef:
De nummers van het vorige album bleven hangen en waren echt wel de moeite. Ondertussen heb ik deze al zo vaak geluisterd en ik hoor niets wat de hoge scores rechtvaardigt. Wederom zeker niet slecht, maar meer dan een 6.5 krijgt het niet van mij. Deed me wat denken aan een inferieure versie van Undercover van Susanne Sundfor.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 3: Weyes Blood - Movies
Toevalligerwijs zijn de drie nummers die als eerste voorbijkomen ook gelijk mijn bottom drie. Of misschien ook weer niet want hoe random is Spotify nou precies? Het begint wel echt mooi, tijdens die eerste tonen weet je al dat er zich iets groots en meeslepends afspeelt. Net wanneer ik verwacht dat Matt Bellamy’s zang inkickt komt daar Natalie Mering als een engel naar voren. Een soort rustmoment voor de storm. Klopt qua route (ik zit nu aan de rand van Eindhoven loerend naar dat mooie weggetje richting Geldrop dat ik de vorige keer nam) en ook wel qua muziek. Het is nooit echt de grote favoriet van me geweest en in dit deelnemersveld moet er eentje laatste worden. Misschien iets te veel pathos. Maar wel gewoon heel fraai en ik kan zeker zien dat je dit wonderschoon kan vinden. Some people feel, some people don’t. Fantastisch mooie clip wel. Intussen eindig nog in een doodlopend hofje, keer terug om en niet veel later verlaat ik Eindhoven. De bottom 3 laat ik hier achter. Het verborgen weggetje zal ik niet meer vinden maar er zijn gelukkig meer mooie manieren om op de bestemming aan te komen.
Toevalligerwijs zijn de drie nummers die als eerste voorbijkomen ook gelijk mijn bottom drie. Of misschien ook weer niet want hoe random is Spotify nou precies? Het begint wel echt mooi, tijdens die eerste tonen weet je al dat er zich iets groots en meeslepends afspeelt. Net wanneer ik verwacht dat Matt Bellamy’s zang inkickt komt daar Natalie Mering als een engel naar voren. Een soort rustmoment voor de storm. Klopt qua route (ik zit nu aan de rand van Eindhoven loerend naar dat mooie weggetje richting Geldrop dat ik de vorige keer nam) en ook wel qua muziek. Het is nooit echt de grote favoriet van me geweest en in dit deelnemersveld moet er eentje laatste worden. Misschien iets te veel pathos. Maar wel gewoon heel fraai en ik kan zeker zien dat je dit wonderschoon kan vinden. Some people feel, some people don’t. Fantastisch mooie clip wel. Intussen eindig nog in een doodlopend hofje, keer terug om en niet veel later verlaat ik Eindhoven. De bottom 3 laat ik hier achter. Het verborgen weggetje zal ik niet meer vinden maar er zijn gelukkig meer mooie manieren om op de bestemming aan te komen.
0
geplaatst: 12 april 2020, 22:35 uur
Deze had ik een stukje hoger verwacht, maar gezien mijn commentaar ben ik hier zeker niet ontevreden mee.
* denotes required fields.