Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
zaaf
geplaatst: 24 november 2019, 21:07 uur
Zooooo, dat was weer een interessante rit.
41 lijsten kreeg ik binnen, met exact 300 singles vermeld.
De uiteindelijke, duidelijke winnaar werd 22 keer genoemd en verzamelde 510 punten.
De nummer 20 kreeg 160 punten.
41 lijsten kreeg ik binnen, met exact 300 singles vermeld.
De uiteindelijke, duidelijke winnaar werd 22 keer genoemd en verzamelde 510 punten.
De nummer 20 kreeg 160 punten.
0
geplaatst: 24 november 2019, 21:15 uur
Ik voorspel dat 1995 het laatste jaar is waarin mijn nummer 1 de gezamenlijke top 20 haalt.
In de 90s is het tot nu toe alleen de eerste 2 jaar gelukt. 1995 zal ook wel lukken maar daarna zal zelfs top 50 nog lastig worden denk ik met de gemiddelde smaak hier.
In de 90s is het tot nu toe alleen de eerste 2 jaar gelukt. 1995 zal ook wel lukken maar daarna zal zelfs top 50 nog lastig worden denk ik met de gemiddelde smaak hier.
0
geplaatst: 24 november 2019, 21:26 uur
ranja schreef:
Ik voorspel dat 1995 het laatste jaar is waarin mijn nummer 1 de gezamenlijke top 20 haalt.
Luxery!
Het zou me niet verbazen als mijn top 7 dit jaar niet de gezamenlijke top 50 haalt. En mijn Zweedse nummer 1 van 1996 is wel iets voor jou en mij maar zal vast ook niet zoveel bijval halen en dan zijn ze zo verdrietig dat ze dood willen

0
geplaatst: 24 november 2019, 21:49 uur
Poek schreef:
En mijn Zweedse nummer 1 van 1996 is wel iets voor jou en mij maar zal vast ook niet zoveel bijval halen en dan zijn ze zo verdrietig dat ze dood willen
En mijn Zweedse nummer 1 van 1996 is wel iets voor jou en mij maar zal vast ook niet zoveel bijval halen en dan zijn ze zo verdrietig dat ze dood willen
Die staat wel op m'n shortlist maar ik weet nog niet zeker of ze het echt gaan halen... binnenkort de hele shortlist draaien en sorteren en dan kijken waar ze terecht komen.
0
zaaf
geplaatst: 25 november 2019, 06:42 uur
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70674332_2670150173031811_6367580777743384576_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ohc=esUOruRDMYEAQmtyJQGBvAx4KCcUIhLHusStoHkgZMGeEnCPtc5Nucirw&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=56a96afc11b6be65ef9c15983f2cd9e3&oe=5E463095
Goedemorgen. Bovenstaand belooft niet veel goeds, maar ik kan zeggen dat het allemaal best meevalt.
Goedemorgen. Bovenstaand belooft niet veel goeds, maar ik kan zeggen dat het allemaal best meevalt.
0
zaaf
geplaatst: 25 november 2019, 06:46 uur
20. D'Angelo - Brown Sugar
https://www.youtube.com/watch?v=cbg6awPAmRA
Punten : 160
Nom. : 9x
Nr. 1 van : J.J. Wever, Marzipaintree
RYM's #94 voor 1995
Neo-Soul, Smooth Soul, Contemporary R&B
Michael Archer komt uit een gelovig muzikaal gezin en had al in zijn high-school periode een eigen groepje, dat covers speelde en werk van D'Angelo (zo ging hij zich noemen, de naam houdt verband met zijn achtergrond). Nadat de groep een paar keer in de (geld-)prijzen was gevallen bij talentenjachten, ging D'Angelo voor een eigen album, aangezien hij de creatieve kracht was. Dat werd dus Brown Sugar.
Voor het titelnummer werkte hij samen met A Tribe Called Quest lid Ali Shaheed Muhammad.
19. PJ Harvey - Down by the Water
https://www.youtube.com/watch?v=ehqFDXjKpOE
Punten : 162
Nr. 1 van : Film Pegasus
RYM's #28 voor 1995
Alternative Rock, Singer/Songwriter
Dramatische song van Polly Jean over filicide. Uiteraard fictief en uiteraard is het nummer een resultaat van haar langdurige samenwerking met John Parish.
Het refrein is gebaseerd op Leadbelly's interpretatie van de traditional Salty Dog Blues.
https://www.youtube.com/watch?v=cbg6awPAmRA
Punten : 160
Nr. 1 van : J.J. Wever, Marzipaintree
RYM's #94 voor 1995
Neo-Soul, Smooth Soul, Contemporary R&B
Michael Archer komt uit een gelovig muzikaal gezin en had al in zijn high-school periode een eigen groepje, dat covers speelde en werk van D'Angelo (zo ging hij zich noemen, de naam houdt verband met zijn achtergrond). Nadat de groep een paar keer in de (geld-)prijzen was gevallen bij talentenjachten, ging D'Angelo voor een eigen album, aangezien hij de creatieve kracht was. Dat werd dus Brown Sugar.
Voor het titelnummer werkte hij samen met A Tribe Called Quest lid Ali Shaheed Muhammad.
19. PJ Harvey - Down by the Water
https://www.youtube.com/watch?v=ehqFDXjKpOE
Punten : 162
Nr. 1 van : Film Pegasus
RYM's #28 voor 1995
Alternative Rock, Singer/Songwriter
Dramatische song van Polly Jean over filicide. Uiteraard fictief en uiteraard is het nummer een resultaat van haar langdurige samenwerking met John Parish.
Het refrein is gebaseerd op Leadbelly's interpretatie van de traditional Salty Dog Blues.
0
geplaatst: 25 november 2019, 07:39 uur
Een van de laatste nummers van Polly die ik nog wel echt goed vind maar geen top 20.
3
geplaatst: 25 november 2019, 07:45 uur
PJ afgelopen vrijdag nog live gezien! Bij een concert van Sparklehorse.
D’Angelo afgelopen zaterdag nog live gezien! Op tv dan. Ook bij mij op 20.
D’Angelo afgelopen zaterdag nog live gezien! Op tv dan. Ook bij mij op 20.
0
geplaatst: 25 november 2019, 08:22 uur
Polly bij mij op 10. Mooi begin!
10. PJ Harvey - Down by the Water (1995)
10. PJ Harvey - Down by the Water (1995)
0
geplaatst: 25 november 2019, 08:38 uur
Zo start een maandag wel mooi. 
01. PJ Harvey - Down by the water

01. PJ Harvey - Down by the water
0
geplaatst: 25 november 2019, 08:54 uur
Poek schreef:
D’Angelo afgelopen zaterdag nog live gezien! Op tv dan.
D’Angelo afgelopen zaterdag nog live gezien! Op tv dan.
Het klinkt nu net of je alleen D'Angelo live op tv gezien hebt en Sparklehorse 3 dagen terug live "in het echie". Maar vooral dat laatste lijkt me toch stug

2
geplaatst: 25 november 2019, 09:04 uur
GrafGantz schreef:
Het klinkt nu net of je alleen D'Angelo live op tv gezien hebt en Spraklehorse 3 dagen terug live "in het echie". Maar vooral dat laatste lijkt me toch stug
(quote)
Het klinkt nu net of je alleen D'Angelo live op tv gezien hebt en Spraklehorse 3 dagen terug live "in het echie". Maar vooral dat laatste lijkt me toch stug
Zaaf was er ook bij! En diverse andere MuMers. Exclusief feestje georganiseerd door Herman, die ook verslag gedaan heeft op het forum.
0
geplaatst: 25 november 2019, 09:44 uur
Dubbele bingo
11. D’Angelo - Brown Sugar
14. PJ Harvey - Down By The Water
11. D’Angelo - Brown Sugar
14. PJ Harvey - Down By The Water
0
geplaatst: 25 november 2019, 09:54 uur
Polly viel net buiten de punten.
Polly viel net buiten de punten.
1
geplaatst: 25 november 2019, 11:49 uur
zaaf schreef:
Kijk, dat heb ik nou nooit geweten. Dat is ook een verklaring voor de kracht van dit fantastische nummer. Super dat hij de top 20 hier is binnen geslopen:
3. D'Angelo - Brown Sugar
Ik heb D'Angelo trouwens even geleden in Tivoli Vredenburg zien optreden. Het was zo goed, dat het tegen het live niveau van Prince aantikte. Jammer dat hij door persoonlijke problemen relatief weinig muziek heeft kunnen maken en optreden.
1
zaaf
geplaatst: 25 november 2019, 11:53 uur
18. Paul Weller - You Do Something to Me
https://www.youtube.com/watch?v=SM1xmtfO-ng
Punten : 168
Nom. : 8x
Nr. 1 van : remcodulac
RYM's #113 voor 1995
Pop Rock, Blue-Eyed Soul
Mooie compositie en zeer fraaie tekst. Van zijn meest succesvolle album Stanley Road.
Op het nippertje erin en dat bevalt me wel, al komt ie voor mij vanwege het arrangement tekort voor mijn persoonlijke lijst.
17. Radiohead - High and Dry / Planet Telex
https://www.youtube.com/watch?v=6Syt06rYPSQ
Punten : 203
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #25 voor 1995
Alternative Rock, Britpop
En zo kan het gaan in muziekland: uitverkoren als 1e single van The Bends (weliswaar met dubbele A-kant samen met albumopener Planet Telex), maar die bedoeling had Radiohead zelf niet…
De song stamt uit eind jaren '80 toen student Yorke nog in de band Headless Chickens zat.
Radiohead nam wel een demo op van het nummer maar legde die terzijde wegens "te Rod Stewart". De demo werd ontdekt ten tijde van het opnemen van The Bends en opgepoetst om toe te voegen aan het album, tegen de zin van de groep.
Terwijl de song juist gaat over niet jezelf durven zijn om geaccepteerd te worden.
https://www.youtube.com/watch?v=SM1xmtfO-ng
Punten : 168
Nom. : 8x
Nr. 1 van : remcodulac
RYM's #113 voor 1995
Pop Rock, Blue-Eyed Soul
Mooie compositie en zeer fraaie tekst. Van zijn meest succesvolle album Stanley Road.
Op het nippertje erin en dat bevalt me wel, al komt ie voor mij vanwege het arrangement tekort voor mijn persoonlijke lijst.
17. Radiohead - High and Dry / Planet Telex
https://www.youtube.com/watch?v=6Syt06rYPSQ
Punten : 203
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #25 voor 1995
Alternative Rock, Britpop
En zo kan het gaan in muziekland: uitverkoren als 1e single van The Bends (weliswaar met dubbele A-kant samen met albumopener Planet Telex), maar die bedoeling had Radiohead zelf niet…
De song stamt uit eind jaren '80 toen student Yorke nog in de band Headless Chickens zat.
Radiohead nam wel een demo op van het nummer maar legde die terzijde wegens "te Rod Stewart". De demo werd ontdekt ten tijde van het opnemen van The Bends en opgepoetst om toe te voegen aan het album, tegen de zin van de groep.
Terwijl de song juist gaat over niet jezelf durven zijn om geaccepteerd te worden.
0
geplaatst: 25 november 2019, 11:55 uur
Twee keer net niet in dit ijzersterke jaar, dus erg goede muziek:
23 Radiohead - High and Dry
27 Paul Weller - You Do Something to Me
Paul Weller had ik tot vlak voor tijd nog op 18 staan. Het was lastig kiezen.
23 Radiohead - High and Dry
27 Paul Weller - You Do Something to Me
Paul Weller had ik tot vlak voor tijd nog op 18 staan. Het was lastig kiezen.
0
geplaatst: 25 november 2019, 11:56 uur
Ik heb een andere Radiohead, Weller niet eens overwogen. Had gekund.
0
zaaf
geplaatst: 25 november 2019, 11:59 uur
jordidj1 schreef:
Ik heb een andere Radiohead, Weller niet eens overwogen. Had gekund.
Overwegen staat hier vrij.Ik heb een andere Radiohead, Weller niet eens overwogen. Had gekund.
0
geplaatst: 25 november 2019, 12:01 uur
Weller overwogen, maar niet in mijn lijst. Radiohead hoeft niet echt. 

0
geplaatst: 25 november 2019, 12:12 uur
Heb nog een andere RH een stukkie hoger.
11. Radiohead - High and Dry
17. PJ Harvey - Down by the Water
11. Radiohead - High and Dry
17. PJ Harvey - Down by the Water
0
geplaatst: 25 november 2019, 12:23 uur
Solo Weller is meestal niet wat voor mij, dit nummer vind ik echter zeker ok maar geen top 20.
0
geplaatst: 25 november 2019, 12:39 uur
Andere Radiohead, Weller niet overwogen. En D'Angelo dus op 20.
Hee, wacht eens even. Heeft jordidj1 mijn lijstje gekopieerd?!
Hee, wacht eens even. Heeft jordidj1 mijn lijstje gekopieerd?!
0
geplaatst: 25 november 2019, 12:41 uur
High and Dry van Radiohead zou ik ook tussen mijn 20 nummers durven zetten hebben, maar ik ben hem simpelweg vergeten.
1
geplaatst: 25 november 2019, 12:46 uur
Planet Telex bracht mij bij Radiohead.
Paranoid Android liet me weer vertrekken.
Paranoid Android liet me weer vertrekken.
0
geplaatst: 25 november 2019, 13:30 uur
14. Radiohead - High and Dry / Planet Telex
23. D'Angelo - Brown Sugar
26. Paul Weller - You Do Something to Me
23. D'Angelo - Brown Sugar
26. Paul Weller - You Do Something to Me
0
geplaatst: 25 november 2019, 13:45 uur
Yipeee goede start, ik heb wel ook een andere radiohead.
6. PJ Harvey - Down by the Water
11. Paul Weller - You Do Something to Me
17. D'Angelo - Brown Sugar
6. PJ Harvey - Down by the Water
11. Paul Weller - You Do Something to Me
17. D'Angelo - Brown Sugar
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.