MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
aerobag schreef:
één ding is me duidelijk, de inzetten is hoog. En schaduwboksen was helemaal hip in '96, alhoewel we dan wel appels met vloeibare zwaarden vergelijken.

hip? mijn lijst is meer trip overigens zonder boxers. Wel een hoop meisjes.

Misschien moeten alle deelnemers een "For Your Consideration" lijstje met 3 kandidaten maken? Ik heb altijd het gevoel dat ik zoveel songs over het hoofd zie tijdens 't nomineren.

Nog een hint voor het plaatje van GrafGantz: "Na, Na, Na, Na, Na, Na, Na, Na, Na, Na, Na, Na, Na"

Er bestaat overigens ook een variant met Tadic.

esteban schreef:
een "Four Your Consideration" lijstje met 3 kandidaten

Je bedoelt 4 kandidaten.

Scherp! 'k Had het ook net gezien. (auto-correct)

DjFrankie (moderator)
Net lijstje ingeleverd.
Kan maar 1 ding zeggen:

WAT EEN TOP JAAR 1996

Beste singles 1996 uit Nederland

Dat de artiest van 13 boven 14 en boven 20 staat

Beste singles 1996 uit België

Daar staan ook best wel goede nummers buiten de top 20.

zaaf
allemachtig, dan kunnen we het hebben over minderwaardigheidscomplex, maar als ik Neerlands top 20 moet draaien dan ga ik me op vreemde plekken scheren en die van onze zuiderburen kan ik prima hebben.

Van die Belgische top 20 had ik 2 nummers op m'n longlist staan, beide niet gehaald.
Van die nederlandse top 20 had ik 3 nummers op m'n longlist staan, 1 wel gehaald.

zaaf
Zouden onze smaken vanaf hier minder parallel gaan?

zaaf schreef:
allemachtig, dan kunnen we het hebben over minderwaardigheidscomplex, maar als ik Neerlands top 20 moet draaien dan ga ik me op vreemde plekken scheren en die van onze zuiderburen kan ik prima hebben.

Volgens mij vind je happy hardcore best wel overschat!

zaaf

Hier overigens twee Belgische en twee Nederlandse nummers uit de top 21 op de longlist, of shortlist, want hij is maar 27 nummers. Ze hebben gemiddeld wel minder dan 20/27e kans op mijn top 20 te halen.

Overigens heeft de nummer 13 in de Nederlandse lijst maar 5 ratings, de nummer 20 wel 10. Daar zit iets krom in de berekening. Nummer 21 heeft zelfs 17 ratings maar waarschijnlijk wat negatieve/anti-stemmen er bij.
En kijk je naar de nummers 60-80, daar staan een hoop bij met maar 2 of 3 ratings.

Hier 2 Belgen in de lijst, voor zover ik weet geen Nederlanders.

Poek schreef:
Beste singles 1996 uit Nederland

Dat de artiest van 13 boven 14 en boven 20 staat

Beste singles 1996 uit België

Daar staan ook best wel goede nummers buiten de top 20.

ArthurDZ check nummer 13 van NL

Johnny Marr schreef:
(quote)

ArthurDZ check nummer 13 van NL

Wacht, in 1996 konden dat soort nummers nog gemaakt worden? Ik dacht dat dit uit 1896 kwam

esteban schreef:
Hier 2 Belgen in de lijst
Is Lena niet van de jaren '80?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Wacht, in 1996 konden dat soort nummers nog gemaakt worden? Ik dacht dat dit uit 1896 kwam

Echt he, ik ook. Of toch tenminste uit de zeventiger jaren.

13 x England (waaronder eentje die ook voor drie (leeuwen) zou kunnen tellen)
2 x Wales
5 x USA

Johnny Marr schreef:
(quote)

Echt he, ik ook. Of toch tenminste uit de zeventiger jaren.

Wel een verbazingwekkend hoge rating

GrafGantz schreef:
(quote)

Wel een verbazingwekkend hoge rating

misschien heeft de hele fanclub gestemd (alle vijf)

zaaf schreef:

Klopt, hier moet ik je volgen.

3x dEUS in de Top 4
Bailando
Twee Meisjes
Black Fuel
En zelfs het enige nummer van Clouseau waar ik niet kotsmisselijk van wordt: Nobelprijs!

zaaf
Nog 3,16 dagen over voor de editie 1996 , 17 lijsten binnen...

Ik hoop op sanguinische bijdragen van:

50tracks, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, ForWhomThePeteTolls, Gretz, herman, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, luigifort, Lukas, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S en stardust_be

In al mijn sanguïniteit net een voorselectie van 81 nummers gemaakt.

Daarin wint België (6) het ook ruimschoots van Nederland (2), o.a. door een tropische guilty pleasure waarvan ik niet wist dat ie eigenlijk Belgisch was. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, laat staan 3 stappen, maar Nederland zal het vooral moeten hebben van een geniale surfband die al lang en breed vergeten is. Het inlegkruisje (waarvan het me verbaasde dat ie niet al 20 jaar ouder is) heeft de cut alvast niet gehaald.

zaaf heb je mijn lijst nog gemist... ik vond je al zo stil, ik dacht 'je vind 'm niet leuk'

ranja schreef:
zaaf heb je mijn lijst nog gemist... ik vond je al zo stil, ik dacht 'je vind 'm niet leuk'

Misschien was ie niet sanguinistisch genoeg?

zaaf
Got them (had die van Graf ook gemist), zal tag aanpassen

Maar over Vader Abraham gesproken: in de jaren '60 heeft hij veel schuine muziek gemaakt, daarna over het algemeen vrij netjes. Maar er is een single met zulk expliciet taalgebruik dat zelfs de gemiddelde rapper er moeite mee zou hebben. Het is echter onduidelijk of hij het wel zelf is. Discogs denkt van wel, Tom B. van niet. Waarschijnlijk jaren '80 of begin jaren '90 (edit: bij nader inzien waarschijnlijk toch ouder) , staat op 06 SexLijn Hits (1992). Voor een album met drie stemmen, 0.67 gemiddeld is er best veel discussie bij trouwens.

Vader A* - Wat Is Er Mooier (Vinyl) | Discogs

(begint nog relatief netjes, in het tweede gedeelte gaat het los)

Denk eerder dat het een parodie is, kan me bijna niet voorstellen dat iemand van tegen de 60 nog zo'n nummer op zou nemen... en ik ben geneigd te zeggen dat de stem niet de zijne is. Wat een nummer trouwens

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:41 uur

geplaatst: vandaag om 05:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.