MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Everyone...everyone around here...

Leer eerst maar eens Vliegen, in dit matige jaar!

zaaf
Ik heb het al meer gelezen, over dat matige jaar dan, ikzelf vind dat nogal meevallen.
had best moeite mijn lijst terug te brengen tot 20

Wat mij betreft een sterker jaar dan vorig jaar, vooral in kwaliteit, ms wat minder in de breedte.

Oh nee hoor super jaar, kijk volgende week maar wat zaaf zegt

zaaf schreef:
Ik heb het al meer gelezen, over dat matige jaar dan, ikzelf vind dat nogal meevallen.
had best moeite mijn lijst terug te brengen tot 20

Hebben we het over '99 als het matige jaar? Dat lijstje had ik juist zo vol!
Voor 2000 moet ik wel wat verder graven

Voor mij is het hoogtepunt wel geweest met de periode 91-96 maar er is nog steeds genoeg goeds. Zeker als je niet de top 200 van RYM als soort van ladder/voorkeuzelijst gebruikt. Maar het is ook wel zo dat mijn nummers 15-20 van 1994 in 1998 vrij makkelijk top 10 zouden hebben gehaald.

Ondertussen heb ik nog wel moeite met bepalen van m'n nummer 1 van 1999, 2 kanshebbers over die compleet verschillend zijn. Herrie en electropop. Tja. Verder traditioneel lastig te kiezen welke nog net wel en welke net niet in de top 20 van een lijstje van ca 6 kanshebbers voor 3 plaatsen.

Eigenlijk vind ik niet dat er matige jaren zijn. Elk jaar heeft zijn moderne klassiekers en onvergetelijkheden op muzikaal vlak. Soms is het iets moeilijker dan anders om terug te schroeven naar 20, maar een TOP 100 samenstellen is snel gebeurd. Bij mij althans.

Twee persoonlijke favoriete die hun eerste single uitbrengen in 1999 (en meteen goed), twee artiesten (waarvan één uit Wales) die hun beste single uitbrengen in 1999, een artiest (waarvan één uit Wales) die hun één-na-beste single uitbrengen in 1999, een wereldster die haar beste single uitbrengt in 1999, een Duitse band met hun beste single in 1999, de single van de dunne dikke is eigenlijk ook wel zijn beste, net als van de IJslanders. Geen slecht jaar dus.

Zijn er hier trouwens nog indietronicaliefhebbers die weten dat als je het aantal proefpersonen optelt bij een onbekend getal, het regent? Of is dat te obscuur? Wel top 250.

Poek schreef:
Of is dat te obscuur?

Ja.

Poek schreef:

Zijn er hier trouwens nog indietronicaliefhebbers die weten dat als je het aantal proefpersonen optelt bij een onbekend getal, het regent? Of is dat te obscuur? Wel top 250.

Ik heb 2 van die band in m'n top 20 Ik verwacht er niet veel van want in het song van het jaar topic deed het vrijwel niks

Op de eerste pagina van de "slechtste" nummers van 1999 staan vast wel wat favorieten van mensen hier. Veel boybandnummers, wat post-grunge en nep, eh, nu-metal, latinhits en zelfs Lenny Kravitz (met een inderdaad wat suffe cover).

Poek schreef:
Op de eerste pagina van de "slechtste" nummers van 1999 staan vast wel wat favorieten van mensen hier. Veel boybandnummers, wat post-grunge en nep, eh, nu-metal, latinhits en zelfs Lenny Kravitz (met een inderdaad wat suffe cover).

Die userbase van RYM kan wel echt keihard zijn af en toe. Ik snap wel dat het makkelijk is een boy-band af te serveren, maar scores rond de 1,5 zijn wel fors. Ademt een beetje 'No Fun Allowed" wat mij betreft. Dan zijn de stemmers hier op Musicmeter wel wat beter gemutst, je moet het wel héél bont maken wil je onder de 2,5 sterren komen

Ik was als jochie van 11 wel echt fan van Livin' la vida loca. Beetje pijnlijk om die zo laag te zien staan haha.

aerobag schreef:
Die userbase van RYM kan wel echt keihard zijn af en toe. Ik snap wel dat het makkelijk is een boy-band af te serveren, maar scores rond de 1,5 zijn wel fors. Ademt een beetje 'No Fun Allowed" wat mij betreft. Dan zijn de stemmers hier op Musicmeter wel wat beter gemutst, je moet het wel héél bont maken wil je onder de 2,5 sterren komen

Met het eerste deel ben ik het wel eens, maar het laatste niet. Kijk maar eens in dit draadje: Ooit in de Top 40-meter

Poek schreef:

Ik ken wel de single ervoor. Kwam destijds nog wel eens op MTV, in de nachtelijke uren. Had ook wel een bizar clipje. Had hem voor dit jaar op mijn longlist, maar daar bleef het ook bij. De single erna is ook leuk, die gaat op de longlist voor 2000.

De regen-single staat nu op; klinkt erg tof, zeker het laatste stuk met zang erbij.

Mijn lijstje is inmiddels op de bus:

11 x Engeland
4 x VS
1 x Frankrijk, IJsland, Wales, België en Nederland

Veel dance dit jaar, met o.a. Franse en Engelse techno op 1 en 2.

Verder nog een Engelse synthpopband die ik eigenlijk ook wel bij ranja verwacht. Heb ooit via MusicMeter iemand leren kennen die een tijdje in Engeland heeft gewoond en buurvrouw was van een van de bandleden, maar hij heeft haar nooit meegenomen naar de film.

Hier ook veel electronic dance in 1999. Maar op 1 staat een absolute grootmeester die compleet uit de toon valt in vergelijking met de rest van het lijstje. En ongetwijfeld ook in vergelijking met alle andere genomineerden van zowat iedereen, denk ik. Ik hoop dat hij ook in andere lijstjes opduikt, may the force be with him!

Bij mij heeft de US de macht weer overgenomen met 10 noteringen tegen 7 UK en dan nog 1 Belgie, 1 Noorwegen en 1 Zweden.

herman schreef:

Verder nog een Engelse synthpopband die ik eigenlijk ook wel bij ranja verwacht.

Die gaan in de 00s hoog scoren bij mij... een van m'n favorieten van dat decennium
(net als een andere band in m'n 99 lijst - in 98 nog net niet gehaald maar zullen ook in de 00s veelvuldig voorbijkomen)

9 U.S.A, 5 UK, 1 België, 1 Japan, 1 Spanje, 1 Portugal, 1 Ijsland en 1 Noorwegen

Ook een paar echte hiphop klappers in dit jaar.

zaaf
in gedachten zie ik alle deelnemers opveren

aerobag schreef:
(quote)

Die userbase van RYM kan wel echt keihard zijn af en toe. Ik snap wel dat het makkelijk is een boy-band af te serveren, maar scores rond de 1,5 zijn wel fors.

Niet alleen de rating is fors, sommige reviews zijn ook erg vermakelijk in al hun brutaliteit

…when Kenny G decided that it was appropriate for him to defile the music of the man who is probably the greatest jazz musician that has ever lived by spewing his lame-ass, jive, pseudo bluesy, out-of-tune, noodling, wimped out, fucked up playing all over one of the great Louis's tracks (even one of his lesser ones), he did something that I would not have imagined possible. He, in one move, through his unbelievably pretentious and calloused musical decision to embark on this most cynical of musical paths, shit all over the graves of all the musicians past and present who have risked their lives by going out there on the road for years and years developing their own music inspired by the standards of grace that Louis Armstrong brought to every single note he played over an amazing lifetime as a musician.

zaaf
hahahaha over de juiste toon gesproken

Ik moet de volgorde nog bepalen, maar twee keer Wales komt er sowieso in en ook Noorwegen (rook- en hitvrij, dat wel). IJsland en Duitsland dus, Jamaica en Denemarken lonken, baby got back en een homo heeft een kind.

Ik geef me over...

luigifort schreef:
Ik geef me over...

Nu al met 2004 bezig?

(19 stemmen trouwens maar, dat nummer, raar)

Sorry zaaf, ik krjg Fatboy Slim er maar niet uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:25 uur

geplaatst: vandaag om 10:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.