Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2020, 18:45 uur
Ik heb Deftones & A Perfect Circle wel in mijn playlist 2000/top 100.
0
geplaatst: 22 januari 2020, 18:54 uur
west schreef:
Even ergens anders gekeken, het gereedschap is geen promo. Er kwamen 3 singles van het album:
Lateralus - Wikipedia - en.wikipedia.org
Je kan op de singles klikken en dan zie je het format (CD/DVD & CD) en ook de verschillende versies die op de singles staan. Ook zie je zelfs de cover van de promo en van de daadwerkelijk uitgebrachte single: die zijn verschillend. Op RYM staat op 14 de cover van de promo, dit is de cover van die eerste single:
(afbeelding)
Dus mensen: gereedschap is geen promo!
Even ergens anders gekeken, het gereedschap is geen promo. Er kwamen 3 singles van het album:
Lateralus - Wikipedia - en.wikipedia.org
Je kan op de singles klikken en dan zie je het format (CD/DVD & CD) en ook de verschillende versies die op de singles staan. Ook zie je zelfs de cover van de promo en van de daadwerkelijk uitgebrachte single: die zijn verschillend. Op RYM staat op 14 de cover van de promo, dit is de cover van die eerste single:
(afbeelding)
Dus mensen: gereedschap is geen promo!
Wiki is helaas niet zo'n goede bron. Als je naar de Wikipedia pagina van Schism gaat zie je bij de tracklisting dat er alleen een promo single en een dvd single uit 2005 is verschenen.
Zie ook Discogs:
Tool - Schism | Releases, Reviews, Credits | Discogs
Ik deed destijds de cd-inkoop van mijn studentenvereniging waar Tool erg populair was en kan me ook de singles niet herinneren. Wij draaiden die nummers in de disco gewoon vanaf het album.
1
geplaatst: 22 januari 2020, 18:58 uur
Even als buitenstaander bemoeien maar het had een videoclip en was een aardige hit in de VS. Lijkt mij toch wel een single.
Of moet er echt een fysieke cd-single zijn uitgebracht want dan gaat er in latere jaren wel heel veel afvallen.
Of moet er echt een fysieke cd-single zijn uitgebracht want dan gaat er in latere jaren wel heel veel afvallen.
0
geplaatst: 22 januari 2020, 19:17 uur
Moet op RYM als single geregistreerd staan, dat kan een fysieke single zijn maar ook een downloadable of streaming release.
0
geplaatst: 22 januari 2020, 20:34 uur
Blijkbaar had ik mijn top 40 van 2000 nog niet gepost, bij deze:
1. Eminem - Stan
2. Common - The Light / The 6th Sense
3. Daft Punk - One More Time
4. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot.
5. Sigur Rós - Ný batterí
6. Deftones - Change (In the House of Flies)
7. Eminem - The Real Slim Shady
8. Eminem - The Way I Am
9. R.E.M. - The Great Beyond
10. OutKast - B.O.B.
11. Moby - Porcelain
12. Madrugada - Electric
13. Placebo - Slave to the Wage
14. Jay-Z - Big Pimpin'
15. D'Angelo - Untitled (How Does It Feel?)
16. Dr. Dre - Forgot About Dre
17. Pearl Jam - Nothing As It Seems
18. Madonna - Music
19. Red Hot Chili Peppers - Californication
20. Coldplay - Shiver
21. Goldfrapp - Utopia
22. PJ Harvey - Good Fortune
23. St. Germain - Rose Rouge
24. Red Hot Chili Peppers - Road Trippin'
25. Pearl Jam - Light Years
26. Ghostface Killah - Cherchez LaGhost
27. Wu-Tang Clan - Gravel Pit
28. Red Hot Chili Peppers - Otherside
29. Moby - Natural Blues
30. D'Angelo - Send It On
31. Madrugada - Beautyproof
32. Placebo - Taste In Men
33. Hooverphonic - Mad About You
34. Eels - Mr. E's Beautiful Blues
35. At the Drive-In - One Armed Scissor
36. Moby - Find My Baby / Honey
37. 16 Horsepower - Clogger
38. Muse - Sunburn
39. Rage Against the Machine - Testify
40. Queens of the Stone Age - The Lost Art of Keeping a Secret
Waar was Deftones in de eindlijst?
1. Eminem - Stan
2. Common - The Light / The 6th Sense
3. Daft Punk - One More Time
4. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot.
5. Sigur Rós - Ný batterí
6. Deftones - Change (In the House of Flies)
7. Eminem - The Real Slim Shady
8. Eminem - The Way I Am
9. R.E.M. - The Great Beyond
10. OutKast - B.O.B.
11. Moby - Porcelain
12. Madrugada - Electric
13. Placebo - Slave to the Wage
14. Jay-Z - Big Pimpin'
15. D'Angelo - Untitled (How Does It Feel?)
16. Dr. Dre - Forgot About Dre
17. Pearl Jam - Nothing As It Seems
18. Madonna - Music
19. Red Hot Chili Peppers - Californication
20. Coldplay - Shiver
21. Goldfrapp - Utopia
22. PJ Harvey - Good Fortune
23. St. Germain - Rose Rouge
24. Red Hot Chili Peppers - Road Trippin'
25. Pearl Jam - Light Years
26. Ghostface Killah - Cherchez LaGhost
27. Wu-Tang Clan - Gravel Pit
28. Red Hot Chili Peppers - Otherside
29. Moby - Natural Blues
30. D'Angelo - Send It On
31. Madrugada - Beautyproof
32. Placebo - Taste In Men
33. Hooverphonic - Mad About You
34. Eels - Mr. E's Beautiful Blues
35. At the Drive-In - One Armed Scissor
36. Moby - Find My Baby / Honey
37. 16 Horsepower - Clogger
38. Muse - Sunburn
39. Rage Against the Machine - Testify
40. Queens of the Stone Age - The Lost Art of Keeping a Secret
Waar was Deftones in de eindlijst?

0
geplaatst: 22 januari 2020, 22:22 uur
Maar 2001 dus. Ik kom tegen:
* Een Duitse vuurband waarvan ik de meeste nummers meer vermakelijk dan goed vind, maar het al genoemde vuurbolnummer vind ik echt sterk.
* Mijn favoriete nummer van de Ierse superband.
* Een Engelse superster (voorheen van een boyband), ook met het enige nummer dat ik echt goed van hem vind. Wel een b-kant, dat kan ik als reden gebruiken om hem toch te passeren.
* Een Australische populaire zangeres waar ik 'Greatest hits of' over georganiseerd heb, hier nog met een Brits electronisch duo.
* Mijn twee veruit favoriete singles van de Joaband komen ook al uit 2001.
* Het debuut van de band van Julian en jr. vind ik ook al onovertroffen.
* Zaaf kan getuigen dat nummer 7 van mijn hiphop top 50 ook uit 2001 komt (hoop ik).
* De eerste singles van een folky indieband uit Londen die ik goed vind.
* Nog een electronisch duo uit Engeland met een mooie cover van een nummer van Minnie Ripperton.
* Nog een electronisch duo uit Engeland met een mooie blauwe cover van een nummer van een Belgische band.
* Een nummer over scheikunde. Of toch niet, maar mooi vind ik het.
* Een Japans nummer dat vast niet over onze nationale lekkernij gaat.
* De al genoemde Belgen met tieners die stampende techno zoeken in de disco.
* Zweden die dat daar niet vonden en gingen huilen.
* Een WestVlaamse rapper waarvan ik alleen 'kust' en 'kloten' van versta.
* Dat eten van de Armenikanen is ook wel erg lekker.
* Er is ook een geweldig electroclashnummer ontstaan van een Amerikaans duo waarvan de ene helft vast geen familie is van Bobby.
* We hebben ook nog het Noorse electropopduo dat verstandig snoept.
* En een Hawaiaanse voetbalclub? Nee hoor, gewoon weer een Brits eletronisch duo.
* De bevriende vloot is, het wordt eentonig, een Brits eletronisch duo.
* Ook nog iets met een Belgisch (niet Schots) vocale trance.
* Een nummer dat voor de ladder van dit jaar heb genomineerd komt uit 2001 en scoort een 1.76 op RYM. Wah ah ah ah!
* Het wereldkampioenschap feesten werd hard in 2001 gehouden.
* Ze schenen in Amerika iets met een nieuw soort taalgebruik te doen.
* Een madchesterzanger met een Frisse En Aparte Rariteit.
* En wat is er met de muziek van de Californische rock'n'rollers gebeurd?
Een paar nummers laten afvallen en de top 20 is gemaakt, denk je misschien. Maar dit zijn alleen maar de artiesten die nog niet eerder in mijn lijst hebben gestaan! Eerdere artiesten zijn niet zomaar van plan hun plaats af te staan.
Er moeten harde beslissingen genomen worden. Er zullen flink wat artiesten teleurgesteld worden. Sorry mensen, jullie zijn ook erg goed, maar er is maar plek voor 20!
Jullie herkennen ze toch wel allemaal, hoop ik?
* Een Duitse vuurband waarvan ik de meeste nummers meer vermakelijk dan goed vind, maar het al genoemde vuurbolnummer vind ik echt sterk.
* Mijn favoriete nummer van de Ierse superband.
* Een Engelse superster (voorheen van een boyband), ook met het enige nummer dat ik echt goed van hem vind. Wel een b-kant, dat kan ik als reden gebruiken om hem toch te passeren.
* Een Australische populaire zangeres waar ik 'Greatest hits of' over georganiseerd heb, hier nog met een Brits electronisch duo.
* Mijn twee veruit favoriete singles van de Joaband komen ook al uit 2001.
* Het debuut van de band van Julian en jr. vind ik ook al onovertroffen.
* Zaaf kan getuigen dat nummer 7 van mijn hiphop top 50 ook uit 2001 komt (hoop ik).
* De eerste singles van een folky indieband uit Londen die ik goed vind.
* Nog een electronisch duo uit Engeland met een mooie cover van een nummer van Minnie Ripperton.
* Nog een electronisch duo uit Engeland met een mooie blauwe cover van een nummer van een Belgische band.
* Een nummer over scheikunde. Of toch niet, maar mooi vind ik het.
* Een Japans nummer dat vast niet over onze nationale lekkernij gaat.
* De al genoemde Belgen met tieners die stampende techno zoeken in de disco.
* Zweden die dat daar niet vonden en gingen huilen.
* Een WestVlaamse rapper waarvan ik alleen 'kust' en 'kloten' van versta.
* Dat eten van de Armenikanen is ook wel erg lekker.
* Er is ook een geweldig electroclashnummer ontstaan van een Amerikaans duo waarvan de ene helft vast geen familie is van Bobby.
* We hebben ook nog het Noorse electropopduo dat verstandig snoept.
* En een Hawaiaanse voetbalclub? Nee hoor, gewoon weer een Brits eletronisch duo.
* De bevriende vloot is, het wordt eentonig, een Brits eletronisch duo.
* Ook nog iets met een Belgisch (niet Schots) vocale trance.
* Een nummer dat voor de ladder van dit jaar heb genomineerd komt uit 2001 en scoort een 1.76 op RYM. Wah ah ah ah!
* Het wereldkampioenschap feesten werd hard in 2001 gehouden.
* Ze schenen in Amerika iets met een nieuw soort taalgebruik te doen.
* Een madchesterzanger met een Frisse En Aparte Rariteit.
* En wat is er met de muziek van de Californische rock'n'rollers gebeurd?
Een paar nummers laten afvallen en de top 20 is gemaakt, denk je misschien. Maar dit zijn alleen maar de artiesten die nog niet eerder in mijn lijst hebben gestaan! Eerdere artiesten zijn niet zomaar van plan hun plaats af te staan.
Er moeten harde beslissingen genomen worden. Er zullen flink wat artiesten teleurgesteld worden. Sorry mensen, jullie zijn ook erg goed, maar er is maar plek voor 20!
Jullie herkennen ze toch wel allemaal, hoop ik?
0
geplaatst: 23 januari 2020, 07:10 uur
Een soort cryptische puzzel op de vroegenochtend, maar dan op musicmeter i.p.v. de metro
0
geplaatst: 23 januari 2020, 07:52 uur
Leuk al die cryptische puzzels, ik lees ook steeds (laten we zeggen al een paar pagina's) iets over gereedschap enzo. Ik kom er niet wat ze daar nou mee bedoelen, lastig hoor.
0
geplaatst: 23 januari 2020, 08:12 uur
vigil schreef:
Leuk al die cryptische puzzels, ik lees ook steeds (laten we zeggen al een paar pagina's) iets over gereedschap enzo. Ik kom er niet wat ze daar nou mee bedoelen, lastig hoor.
Knives Out by Radiohead (Single, Art Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
geplaatst: 23 januari 2020, 10:31 uur
herman schreef:
Wiki is helaas niet zo'n goede bron. Als je naar de Wikipedia pagina van Schism gaat zie je bij de tracklisting dat er alleen een promo single en een dvd single uit 2005 is verschenen.
Zie ook Discogs:
(quote)
Zie ook Discogs:
Ja, klopt een DVD single in 2005. Er wordt ook gesproken over een single met releasedatum 15-01-2001:
"It was the first single and music video from their third full-length album, Lateralus. In 2002, Tool won the Grammy Award for Best Metal Performance for the song."
(bron: Schism (song)) - Wikipedia - en.wikipedia.org)
En als RYM Schism dan in 2001 in de lijst zet, dan moeten we 'm volgens de spelregels van zaaf in 2001 meenemen. RYM is leading, ook al zou je van de DVD single van 2005 uit gaan.
Van Lateralus staan de beide versies die op de CD single staan vermeld. En dan heb je nog het andere artwork van de echte single t.o.v. de promo single. Genoeg reden om ze mee te nemen voor mij.
0
geplaatst: 23 januari 2020, 10:47 uur
vigil schreef:
https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.sbiXzoY4OU1Sl9Ydz1FvmwHaJf&pid=Api
2
zaaf
geplaatst: 23 januari 2020, 10:56 uur
west schreef:
En als RYM Schism dan in 2001 in de lijst zet, dan moeten we 'm volgens de spelregels van zaaf in 2001 meenemen.
Allemaal begrepen?! De nr 1 staat al vast.En als RYM Schism dan in 2001 in de lijst zet, dan moeten we 'm volgens de spelregels van zaaf in 2001 meenemen.
0
geplaatst: 23 januari 2020, 11:31 uur
Daar hou ik je aan. Ik weet nog wel een leuk tekstje erbij. Iets over een DVD single en een Grammy Award.

0
geplaatst: 23 januari 2020, 11:52 uur
Only a fool
would vote for ....
Hint: ik bedoel niet DJ Kool.
would vote for ....
Hint: ik bedoel niet DJ Kool.
0
geplaatst: 23 januari 2020, 11:53 uur
1
geplaatst: 23 januari 2020, 11:55 uur
Het gereedschap is m'n mogelijke nr. 1. Zeker wel dat ik 'm meeneem.
0
zaaf
geplaatst: 23 januari 2020, 17:08 uur
Nog 3,16 dagen over voor de editie 2001 , 16 lijsten binnen...
Ik hoop op ludieke bijdragen van:
50tracks, Arbeidsdeskundige, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, ForWhomThePeteTolls, Gretz, herman, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, likeahurricane, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be, vigil
Ik hoop op ludieke bijdragen van:
50tracks, Arbeidsdeskundige, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, ForWhomThePeteTolls, Gretz, herman, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, likeahurricane, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be, vigil
1
geplaatst: 23 januari 2020, 17:20 uur
Denken jullie ook aan de gesuikerde dame uit het Wilde Westen die zoute dagen beleefde? Liefst vóór ze uit het zicht verdwijnt. En voeg gerust nog wat azijn toe aan je lijst.
0
geplaatst: 23 januari 2020, 17:28 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.