Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 27 januari 2020, 11:37 uur
herman schreef:
James had ik ook, fantastisch nummer. Heb hem een paar jaar terug wel geplugd in een paar topics hier.
James had ik ook, fantastisch nummer. Heb hem een paar jaar terug wel geplugd in een paar topics hier.
Vanwege dit commentaar van jou bij het album, ben ik het nummer gaan luisteren:

"Een beetje verscholen, bijna op het einde van het negende studio-album van een band die in Nederland toch al nooit echt populair was. Waar ik het over heb? Getting Away With It, één van de mooiste liedjes ooit gemaakt. Wat een parel."
1
geplaatst: 27 januari 2020, 11:52 uur
Of te wel dit weet je dus te laat en James had nog hoger kunnen/moeten komen 
En ik maar tips roepen over de butler

En ik maar tips roepen over de butler

1
geplaatst: 27 januari 2020, 11:59 uur
Die west heeft er een zooi van gemaakt! Maar hij komt er mee weg.
2
geplaatst: 27 januari 2020, 12:03 uur
hij heeft ze allebei, he 
west en ik die twee nummers allebei hebben, dat kan alleen in zeer uitzonderlijke jaren

west en ik die twee nummers allebei hebben, dat kan alleen in zeer uitzonderlijke jaren

1
zaaf
geplaatst: 27 januari 2020, 12:04 uur
18. Kylie - Can't Get You Out of My Head
https://youtu.be/npflSSnOCvs
Punten : 180
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #19 voor 2001
Dance-Pop, Electropop
Wie kent haar niet… Eenvoudige en sterke popsong en een joekel van een hit. Op vrij primitieve apparatuur gecreëerd door Cathy Dennis en Rob Davis en zij konden het liedje aanvankelijk niet makkelijk slijten. S Club 7 (waar het voor geschreven was) vond het niet passen en Sophie Ellis-Baxtor wilde het ook niet. Kylie is niet zo moeilijk.
17. Songs: Ohia / Scout Niblett - Lioness / Miss My Lion
https://www.youtube.com/watch?v=MwIcQMvUTSo
Punten : 184
Nom. : 7x
Nr. 1 van : jordidj1, likeahurricane
RYM's #92 voor 2001
Singer/Songwriter, Alt-Country, Folk Rock
De eerste 'splitsingle' in de eindlijst. Lioness is natuurlijk een verdomd fraaie song al vind ik deze versie wat minder dan de albumversie. Emma 'Scout' Niblett is een Engelse singer-songwriter en haar demo was bij Jason beland. Die vond Miss My Lion goed passen en een goed idee om zo haar carrière een start te geven.
https://youtu.be/npflSSnOCvs
Punten : 180
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #19 voor 2001
Dance-Pop, Electropop
Wie kent haar niet… Eenvoudige en sterke popsong en een joekel van een hit. Op vrij primitieve apparatuur gecreëerd door Cathy Dennis en Rob Davis en zij konden het liedje aanvankelijk niet makkelijk slijten. S Club 7 (waar het voor geschreven was) vond het niet passen en Sophie Ellis-Baxtor wilde het ook niet. Kylie is niet zo moeilijk.
17. Songs: Ohia / Scout Niblett - Lioness / Miss My Lion
https://www.youtube.com/watch?v=MwIcQMvUTSo
Punten : 184
Nom. : 7x
Nr. 1 van : jordidj1, likeahurricane
RYM's #92 voor 2001
Singer/Songwriter, Alt-Country, Folk Rock
De eerste 'splitsingle' in de eindlijst. Lioness is natuurlijk een verdomd fraaie song al vind ik deze versie wat minder dan de albumversie. Emma 'Scout' Niblett is een Engelse singer-songwriter en haar demo was bij Jason beland. Die vond Miss My Lion goed passen en een goed idee om zo haar carrière een start te geven.
1
geplaatst: 27 januari 2020, 12:05 uur
johan de witt schreef:
hij heeft ze allebei, he
hij heeft ze allebei, he

Ow ja, maar als nog een schande dat dit zo lang geduurd heeft

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:07 uur
Leuke hit van Kylie. Lioness heb ik uit mijn lijst geschrapt toen ik die versie beluisterde.
1
geplaatst: 27 januari 2020, 12:08 uur
johan de witt schreef:

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:09 uur
2. James - Getting Away With It (All Messed Up)
29. Kylie Minogue - Can't Get You Out of My Head
Nog net in mijn Top 30, ook vanwege de mash-up versie met New Order.
Verder al heel wat jaren verliefd op Kylie, ik denk dat het er dit jaar maar eens van moet komen.
Edit: zie Poek
Nog net in mijn Top 30, ook vanwege de mash-up versie met New Order.
Verder al heel wat jaren verliefd op Kylie, ik denk dat het er dit jaar maar eens van moet komen.
Edit: zie Poek

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:10 uur
vigil schreef:
Ga je een aanzoek doen?
1
geplaatst: 27 januari 2020, 12:11 uur
Mijn excuus dat ik James te laag heb gezet: hoe kwam ik daar nou weer bij? 
7. Kylie - Can't Get You Out of My Head
8. Coldplay - Don't Panic
15 James - Getting Away With It (All Messed Up)
Maar wat ontzettend leuk dat deze dijk van een hit van Kylie in onze lijst erbij staat!

7. Kylie - Can't Get You Out of My Head
8. Coldplay - Don't Panic
15 James - Getting Away With It (All Messed Up)
Maar wat ontzettend leuk dat deze dijk van een hit van Kylie in onze lijst erbij staat!

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:15 uur
vigil schreef:
En jij denkt dat je een kans maakt, nu je haar niet eens in jouw top 20 hebt gezet?

Neem mij dan, op nummer 7: zo doe je dat!

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:16 uur
Ik was me er niet van bewust dat het hier een andere versie betreft van The Lioness, excuses voor het vervuilen van dit spel 
4. Songs: Ohia - Lioness
15. Kylie - Can't Get You Out of My Head

4. Songs: Ohia - Lioness
15. Kylie - Can't Get You Out of My Head
1
geplaatst: 27 januari 2020, 12:20 uur
Hebben we die maar gehad...
Kylie? Can't get her out of my bed...
Kylie? Can't get her out of my bed...
0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:24 uur
Leuk feitje van dat nummer van Kylie, past ook beter bij haar dan bij Sophie, zeker. S Club 7 lijkt me vrij lastig met zoveel verschillende zangstemmen.
Kylie niet in mijn lijst overigens, top 50 zou al lastig worden. In 2002 komt ze dichterbij al betwijfel ik ook of ze het dan wel haalt.
Rest tot nu toe totaal niet in de buurt.
Kylie niet in mijn lijst overigens, top 50 zou al lastig worden. In 2002 komt ze dichterbij al betwijfel ik ook of ze het dan wel haalt.
Rest tot nu toe totaal niet in de buurt.
0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:24 uur
Ik had ook even niet begrepen dat het een andere versie van Lioness was, maar ik zit er nu naar te luisteren en deze is net zo mooi. Klinkt alleen anders dan je gewend bent, maar dat is toch geen reden om hem meteen maar te droppen?
3. Songs: Ohia - Lioness
3. Songs: Ohia - Lioness
2
geplaatst: 27 januari 2020, 12:26 uur
west schreef:
En jij denkt dat je een kans maakt, nu je haar niet eens in jouw top 20 hebt gezet?
(quote)

Ik lees bij zaaf dat ze klaarblijkelijk niet zo moeilijk is

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:32 uur
Ik had haar zusje wel op m'n longlist staan trouwens, die gaat een dezer jaren m''n lijst nog wel een keer halen.
0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:33 uur
Phoeh, Kylie had ik hier niet zien aankomen. Wat een draak (van een nummer) zeg. En Lioness had ik ook al niet. Nog altijd nul treffers. GrafGantz, zeg er es wat van.
Ook wel een mooie versie van de leeuwin, jordidj1 en likeahurricane weten toch wel dingen.
Ook wel een mooie versie van de leeuwin, jordidj1 en likeahurricane weten toch wel dingen.
0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:41 uur
ik zie nu dat ik James in extremis net buiten mijn top 20 heb gezet 
21. James - Getting Away With It (All Messed Up)
Kylie leuk, al vond ik Spinning Around net iets leuker.
Coldplay ook een fraai liedje van 2 minuten. Was een tijd mijn favoriet van hen.
The Lioness in de albumversie vind ik wel wat fraaier dan deze. Maar ook die had mijn top 20 niet gehaald.
In 2001 had die toch geen singles? Wel goede in 2002 en 2003, Van haar grote hit uit 2003 vind ik het origineel dan wel weer iets beter. Maar die staat bij RYM niet eens in de top 1500 zie ik, wegens te onbekend. Wel weer 5* van jou zie ik

21. James - Getting Away With It (All Messed Up)
Kylie leuk, al vond ik Spinning Around net iets leuker.
Coldplay ook een fraai liedje van 2 minuten. Was een tijd mijn favoriet van hen.
The Lioness in de albumversie vind ik wel wat fraaier dan deze. Maar ook die had mijn top 20 niet gehaald.
ranja schreef:
Ik had haar zusje wel op m'n longlist staan trouwens, die gaat een dezer jaren m''n lijst nog wel een keer halen.
In 2001 had die toch geen singles? Wel goede in 2002 en 2003, Van haar grote hit uit 2003 vind ik het origineel dan wel weer iets beter. Maar die staat bij RYM niet eens in de top 1500 zie ik, wegens te onbekend. Wel weer 5* van jou zie ik

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:46 uur
Nog geen match met mijn lijst. Kylie had ik totaal niet verwacht. Een tijd geleden had je een top 20 met 3 à 4 singles van The Smiths. We hebben hier mensen met een zeer brede muzieksmaak of een nieuw spelersveld. 

0
geplaatst: 27 januari 2020, 12:46 uur
zaaf schreef:
het is overigens opvallend dat we van een gemiddelde RYM positie van bijna 90 (2000) naar nog geen 25 (2001) gaan....
het is overigens opvallend dat we van een gemiddelde RYM positie van bijna 90 (2000) naar nog geen 25 (2001) gaan....
Ik kijk eigenlijk nooit hoe hoog mijn nummers staan in die lijst, maar nu wel eens gedaan en ik kom tot een gemiddelde van 169. Heb een nummer in mijn top 20 die niet in de top 1500 staat, die heb ik dan maar op een 1501e plaats gezet. Maar bij mij toch ook 10 nummers uit de RYM top 100 in mijn top 20.
3
geplaatst: 27 januari 2020, 13:08 uur
Film Pegasus schreef:
Nog geen match met mijn lijst. Kylie had ik totaal niet verwacht. Een tijd geleden had je een top 20 met 3 à 4 singles van The Smiths. We hebben hier mensen met een zeer brede muzieksmaak of een nieuw spelersveld.
Ik kon geen Smiths singles uit 2001 vinden, dus ben toen maar voor Kylie gegaan.
4
geplaatst: 27 januari 2020, 13:09 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.