MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
vigil schreef:
en 1 x een single van vaste deelnemer alhier De Witt.

Kijk, dan ben ik nu al minder teleurgesteld in je dan vorige week. Anders was het (Zweedse) doek ook wel voor je gevallen (maar weet niet of je die wel hebt)

vigil schreef:
1 x een single van vaste deelnemer alhier De Witt.

Op het einde van de dag heb ik die er ook bij gedaan.

Altijd leuk om bij het beluisteren weer even terug in de tijd gaan.

2001 was voor mij o.a. het jaar van:
- een geweldig concert van ex-echtpaar White in de Melkweg, maar het voorprogramma greep me zelfs nog meer en haalt nu ook mijn lijst
- een vakantie naar Liverpool (een tripje naar een zonnig eiland zat er niet in), precies toen een van Engelands beroemdste bands voor het eerst in 8 jaar met een album uitkwam. De hele stad hing vol met posters. Twee singles halen mijn lijst, waarvan 1 erg hoog.
- de verzamelaar van een geliefde band van onze zuiderburen, die het verder rustig aandeden. Gelukkig schreven ze wel één bloedmooi liedje, verder hield de zanger zich vooral bezig met zijn eerste speelfilm. Van de soundtrack daarvan hebben ook 2 nummers mijn top 20 gehaald.`
- Lowlands, waar ik zowat een hele dag in de Alpha tent doorbracht om mijn favoriete band van dichtbij te kunnen zien. Ik zag er daarvoor nog een aalgladde Amerikaanse band, die gedurfd een r&b-klassieker coverde. Die haalt ook mijn lijst. Net als de afsluiter van mijn favoriete band, die dus ook speelde. De band die eigenlijk wel op zijn laatste benen liep in die jaren, maar het optreden glorieus afsloot met een nummer over een hemellichaam.
- een ziedend concert van een stel motorliefhebbers in Nighttown. "I fell in love with a new sensation, I gave my heart to a simple chord" uit hun doorbraaksingle klinkt als een prachtig credo voor iedere muziekliefhebber, maar ze hadden zowaar nog betere singles. Al denk ik dat ze allevier in mijn top 50 staan.

zaaf schreef:
Nog 1,48 dagen over voor de editie 2001 , 23 lijsten binnen...

Ik hoop op warme bijdragen van:

50tracks, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, ForWhomThePeteTolls, Gretz, herman, JoaMuse, johan de witt, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, stardust_be

Maareh, na 1998 waren het allemaal nare jaruh.

Mobboneet.

2001 was voor mij ook het jaar waarin twee junkies de handen in elkaar sloegen. Één van hen zonder zijn medeweten.

esteban schreef:

2001 was voor mij ook het jaar waarin twee junkies de handen in elkaar sloegen. Één van hen zonder zijn medeweten.

Een beetje minder praten en meer jaartallen checken, denk ik?

Dat eerste in geen geval, dat tweede eigenlijk ook niet. Iets te enthousiast geweest tijdens het luisteren. Ik was namelijk volop met de eerstvolgende lijst in het rijtje bezig. No harm done.

Johnny Marr schreef:
Lijstje ook op de bus, zonder de leeuwin weliswaar... Ik heb zo m'n redenen.
Hmm, ik ben nog aan het twijfelen, ik zie net op Discogs dat het andere opname is dan de bekende albumversie.

JoaMuse schreef:
(quote)
Hmm, ik ben nog aan het twijfelen, ik zie net op Discogs dat het andere opname is dan de bekende albumversie.

Kan zijn, maar Discogs speelt niet mee hier

Come on my love

zaaf
zo. dat wordt een spannende editie.

de winnaar heeft het een na laagste gemiddelde van alle nrs 1 tot dusver. de nr 20 heeft 'gewoon' 173 p dus het zit allemaal wat dichter op elkaar.

42 lijsten kreeg ik, met 294 verschillende singles. 19 lijsten bevatten de sterkste single van 2001 en deze behaalde hiermee 398 punt

Maar allereerst de clip van 2001. Of in ieder geval de clip van 2001 van Nederlandse makelij. Die is natuurlijk van Bastian (aka De Neger Des Heils aka Bas Bron). Veel kijkplezier!

zaaf
20. Coldplay - Don't Panic
https://www.youtube.com/watch?v=wCB5uHK3H5k

Punten : 173
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #24 voor 2001
Pop Rock, Britpop, Alternative Rock

Song uit '97 van de heren. Op de geluidsband gezet voor hun 3e EP en, met een veranderde melodie, later opnieuw opgenomen voor Parachutes. Niet overal uitgebracht met het idee dat men misschien wat Coldplay moe was geworden…
Het zijn nochtans geen onnozelaars.

19. James - Getting Away With It (All Messed Up)
https://www.youtube.com/watch?v=F4upGHpRyXY

Punten : 175
Nom. : 8x
Nr. 1 van : Frenkie!

RYM's #32 voor 2001
Indie Pop, Britpop

Enige single van het 9e album van deze band. Hierna ging zanger Tim Booth allerhande creatieve dingetjes oppakken voor zichzelf en verliet hij dus (achteraf tijdelijk) James.

Zeldzaam sterk begin! Meteen 2 voltreffers!

3. James - Getting Away With It (All Messed Up)
15. Coldplay - Don't Panic

11. Coldplay - Don't Panic

Die #19 nog nooit gehoord, denk ik. Goed nummer!

Voor mij juist twee vroege afvallers

Voor mij, en dan met name James, juist twee van de laatste afvallers. Maar beiden niet in mijn lijst dus.

Zoals ze bij het darten plachten te zeggen: "No score...". En dan heb ik dit keer nog wel een top 50 opgesteld, kejje nagaan.

Prachtig nummer dat Getting Away With It.
En de man op de cover van James is een samensmelting van de gezichten van de bandleden.

2. James - Getting Away With It (All Messed Up)

Heel erg fijn dat deze het gehaald heeft

Geen van beide. Al zijn ze allebei wel mooi.

zaaf
het is overigens opvallend dat we van een gemiddelde RYM positie van bijna 90 (2000) naar nog geen 25 (2001) gaan....

En als je Abel niet meetelt?

Een van de beste nummers van Coldplay van dat album, maar 2001 was een te sterk jaar om ze op te nemen in mijn lijst.

17. James - Getting Away With It (All Messed Up)

johan de witt schreef:
Zeldzaam sterk begin!

Dat kan maar 1 ding betekenen....

Ja, die heb ik ook allebei. James kende ik niet eens. Wat een leuk spel is dit toch: dat je zulke mooie liedjes tegen het lijf loopt!

Getting Away With It kwam onlangs voorbij in de MuMeLadder geloof ik, verder nog niet vaak gehoord maar goed nummer wel. Don't Panic ook goed, maar Yellow en Trouble (die ik bij 2000 had) vind ik nog een stuk beter.

James had ik ook, fantastisch nummer. Heb hem een paar jaar terug wel geplugd in een paar topics hier.

En ook een prima Coldplay, al had ik die dan weer niet.

luigifort schreef:
(quote)

Dat kan maar 1 ding betekenen....

De imitatie op 1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.