menu

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
avatar van luigifort
Poek schreef:
Zijn er hier ook nog mensen uit eh

Ginds de Waal, daar weer de IJssel
Dan de Maas en ook de Rijn
Geeft ons recht om heel ons leven
Trots op Gelderland te zijn


aanwezig?


Present.
Ajuu!

avatar van Rudi S
Poek schreef:
Zijn er hier ook nog mensen uit eh



Ah, die single was er een jaar eerder al

avatar van herman
2004, het jaar dat mijn kleine broertje rock 'n' roll ontdekte, volledig buiten zinnen was en alleen nog maar b-kantjes luisterde.



avatar van luigifort
Wijntje?

avatar van zaaf
jij kent je oudheden

avatar van dix
dix
Zijn er nog users die bij zaaf een plaatje voor mij willen aanvragen? Of kan ik het wel schudden

avatar van zaaf
Nog 1,48 dagen over voor de editie 2004 , 19 lijsten binnen...

Ik hoop op pikante bijdragen van:

123poetertjes, 50tracks, Arbeidsdeskundige, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, Film Pegasus, GrafGantz, Gretz, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, luigifort, Lukas, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, Rudi S, stardust_be, wibro

avatar van GrafGantz
Ja ja, ik ga vandaag nog aan de slag. Ik zoek nog wel iemand om m'n tassie even vast te houden.

avatar van zaaf
o lekker hoor, van een tassie met kauwgom krijg ik een verhoogde hartslag

avatar van ranja
Mijn lijst bevat dit keer 7 van de USA en 4 van de UK maar ook 6 van Canada, daarnaast nog 1x Frankrijk, Nederland en België. Die 6 van Canada zijn overigens 4 verschillende acts. Die 7 van de USA zijn 8 verschillende acts, jawel, weer een split er bij.
M'n nummer 1 is trouwens een 2005 single maar volgens RYM al een eerste release in 2004... zal wel, gunstig voor m'n winnaar van 2005

avatar van Poek
GrafGantz schreef:
Ja ja, ik ga vandaag nog aan de slag. Ik zoek nog wel iemand om m'n tassie even vast te houden.


Als je maar weet dat ze niet mijn dochter is!

avatar van EttaJamesBrown
Ik doe een rondje Detroit, New York, Dresden en Amerika.

avatar van Arno
Wat een geweldig muziekjaar. Ongelofelijk hoeveel persoonlijke favorieten niet eens mijn top 20 halen.

avatar van herman
Hier een goed jaar voor Canada met 5 nummers. Het Verenigd Koninkrijk is zoals altijd hofleverancier, dit keer met 9 nummers. De overige zes plekjes zijn voor de VS (3), Noorwegen (2) en Frankrijk (1).

Ik heb ook de RYM-posities erbij gezocht: 4 nummers van pagina 1, 12 nummers van pagina's 1 t/m 4 en 8 nummers staan aanzienlijk lager. 3 staan er niet eens bij de beste 1500, maar dat ligt vooraan aan een laag aantal ratings. Er zit nb. zelfs een requiem tussen.

avatar van Poek
2x Canada hier. Dat had drie keer kunnen zijn, maar mijn favoriete zangeres wacht nog een jaartje om volgend jaar op als featuring op 1 te komen, samen met de Noorse band die er dit jaar twee keer in staat. Verder 1x kaas uit Amsterdam, 1x Arnhem, 1x Frankrijk, 1x Zweden met 1x Jamaica en meer Amerikanen dan Britten.

avatar van GrafGantz
Poek schreef:
(quote)


Als je maar weet dat ze niet mijn dochter is!


Het duurde veel te lang tot deze referentie tot m'n kokosnoot doordrong.

avatar van remcodulac
6x VS, 5x VK, 3x Canada, 1x Australië, 1x Finland, 1x Frankrijk, 1x Ierland, 1x IJsland, 1x Mali.

avatar van jordidj1
4x Canada in mn top 4

avatar van Poek
dix schreef:
Of kan ik het wel schudden


Het plaatje over jou van de Canadese heeft het bij mij net niet gehaald. En blijkbaar redelijk obscuur, 14 stemmen maar op RYM (waaronder eentje van mij). Jammer ook dat haar bekendste nummer geen single is.

avatar van zaaf
in stilte schreden we over de deadline

weer 'slechts' 40 lijstjes met een recordaantal singles (346, 1tje meer dan het vorige hoogtepunt)

de winnaar deed het voortreffelijk, haalde een sterk gemiddelde dat sedert begin jaren 80 niet meer is gehaald.

de ondergrens ligt weer net boven de 140 puntjes dus er zouden weer wat verrassingen kunnen komen

avatar van jordidj1
zaaf schreef:
de winnaar deed het voortreffelijk, haalde een sterk gemiddelde dat sedert begin jaren 80 niet meer is gehaald.

Volgens mij is een gevestigde naam toegetreden tot dit spelletje

zaaf schreef:
de ondergrens ligt weer net boven de 140 puntjes dus er zouden weer wat verrassingen kunnen komen


forca Canada zou ik zeggen

avatar van johan de witt
Met z’n allen de MuMe-tunnel in

avatar van luigifort
Leaving MuMe, never easy.
(Change)

avatar van Poek
Maar voordat we met de top 20 beginnen, eerst de videoclip van het jaar. De bekendste is misschien wel deze van Eric Prydz en ik mag er graag naar kijken. Ook geschikt om met (je) dix te schudden.




Maar de video van het jaar 2004 is er een met onschuldigere rhytmische bewegingen. Kleine Erlend kan zo slecht dansen dat hij de les uit wordt gestuurd. Maar oefening baart kunst en grote Erlend mag de balletmeisjes voordoen hoe het moet.




avatar van zaaf
20. Nelly Furtado - Força
https://www.youtube.com/watch?v=WQxkovONbj0

Punten : 142
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #?? voor 2004
Pop

Anthem van EK 2004 in Portugal. Met medewerking van banjospeler Béla Fleck
Goed in de puntjes gezet door onze youngsters



19. Strokes - Reptilia
https://www.youtube.com/watch?v=2QAWcJnA5mU

Punten : 146
Nom. : 7x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #9 voor 2004
Garage Rock Revival, Post-Punk Revival, Indie Rock

2e single van Room On Fire. Breakup song en mevrouw wordt hier neergezet als koudbloedig.

avatar van esteban
Hopla, meteen van start met een nummer dat ik hier nooit of te nimmer had verwacht. Força niet in overweging genomen. Reptilia ook niet, dat nummer is mij eigenlijk niet echt bekend.

De rest zal ik deze namiddag pas vernemen. Benieuwd!

avatar van Poek
Nelly staat op 126 bij RYM, helaas In de bottomlijst. Nou lees ik op RYM dat iemand het nummer een halve ster geeft omdat Portugal destijds van Griekenland verloor... Leuk in ieder geval voor de plastic teefjes dat het nummer onze lijst gehaald heeft.

Reptilia vind ik wat minder dan de eerste singles van The Strokes, nog steeds wel goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.