menu

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
avatar van GrafGantz
Ik sta nog droog. Ik ben toch zo alternatief.

avatar van Poek
Twee Pop in de lijst!

Niet echt een hoogtepunt in hun repertoire, maar goed genoeg voor mijn top 20 (en de onze dus ook):

16. Belle and Sebastian - I'm a Cuckoo

avatar van luigifort
To twee or not to twee...

avatar van zaaf
16. Blonde Redhead - Elephant Woman
https://www.youtube.com/watch?v=nlMZpMDfwHQ

Punten : 176
Nom. : 8x
Nr. 1 van : andré, dix

RYM's #53 voor 2004
Dream Pop, Chamber Pop, Indie Rock

Opvallend succesje voor deze band van de van oorsprong Italiaanse tweeling Pace en zangeres/gitariste Kazu Makino.
Na een klein decennium van noiseplaten gooiden ze het met het album Mysery Is A Butterfly over een wat andere (dreampop met vleugje shoegaze) boeg. Sloeg erg aan bij de kenners...
Het album, en deze song, heeft betrekking op een bijna noodlottige val van een paard van Makino in 2000.




15. Walkmen - The Rat
https://www.youtube.com/watch?v=wX-S4sIjEeg

Punten : 178
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : nelis, 50tracks

RYM's #4 voor 2004
Post-Punk Revival, Indie Rock

Leadsingle van hun 2e, Bows + Arrows. De groep ontstond rond 2000 in Washinton DC en opereerde al snel vanuit Harlem.
Deze song is ontstaan toen men tijdens een jamsessie maar wat aan het klooien was en de drummer het snelle ritme inzette. De rest ontstond vanzelf en werd hogelijk gewaardeerd.

avatar van Film Pegasus
? en ? Nog nooit van gehoord. Je leert wat bij mijn zo'n spel.

avatar van stardust_be
Twee keer prijs

8. The Walkmen - The Rat
13. Blonde Redhead - Elephant Woman

avatar van Bonk
Het blijkt maar weer eens dat ik geen kenner ben Ik heb wat luisterwerk te doen, geloof ik. Dan gaan er vast wel lichtjes branden, maar nu nog niet.

avatar van remcodulac
Hee, ik heb er eentje! En meteen een goede!

2. Blonde Redhead - Elephant Woman

avatar van vigil
Nog nul

avatar van Johnny Marr
Nog steeds alleen The Strokes, alternatief lijstje wel tot nu toe.

avatar van Poek
Trouwe ladderluisteraars zouden beide nummers toch wel moeten kennen (ik in ieder geval wel op die manier). Het beste nummer van Blonde Redhead zal mijn top 20 zeker halen, nog drie jaar wachten!

avatar van luigifort
Wel veel blankemannenenvrouwenmetgitaarrock dit jaar...

avatar van Film Pegasus
Poek schreef:
Trouwe ladderluisteraars zouden beide nummers toch wel moeten kennen (ik in ieder geval wel op die manier). Het beste nummer van Blonde Redhead zal mijn top 20 zeker halen, nog drie jaar wachten!


Ik ben geen ladderaar, dus helaas niet bekend met de nummers.

avatar van west
Ik heb Nelly met dat lekkere Forca op 53 en die goede single van the Strokes op 58.

avatar van Film Pegasus
luigifort schreef:
Wel veel blankemannenenvrouwenmetgitaarrock dit jaar...


Ik heb een vrouw op nr 1 staan, 6 R&B/hip hop nummers en 3 Belgen. Maar alleen de gitaren van The Strokes zijn voorlopig een match...

avatar van west
Ik dacht ook dat we in 2004 de open Franz Ferdinand kampioenschappen zouden beleven hier?

avatar van Film Pegasus
west schreef:
Ik dacht ook dat we in 2004 de open Franz Ferdinand kampioenschappen zouden beleven hier?


Die heeft sinds 1914 toch niets meer uitgebracht?

avatar van johan de witt
Best leuke nummers maar niet in mijn top 20.

avatar van west
Film Pegasus schreef:
(quote)

Die heeft sinds 1914 toch niets meer uitgebracht?

Hij heeft de 4 jaar daarna wel flink wat voortgebracht.

avatar van ranja
Blonde Redhead bij mij op 16... hun eerste album op 4AD, inderdaad wel wat anders dan daarvoor, wel echt 4AD

In 2004 zette ik het album nog op de eerste plaats in m'n albumjaarlijst. Daar is-ie wel wat gezakt maar blijft goed .

avatar van GrafGantz
Ik doe ook mee!!!

5. The Walkmen - The Rat

avatar van jordidj1
Na Nelly haak ik weer af. Tijd voor nog een Nelly dus

avatar van herman
Nu al bijna mijn score van vorig jaar geëvenaard

7 Belle and Sebastian - I'm a Cuckoo
-
25 Mark Lanegan - Hit the City
40 Nelly Furtado - Força

The Walkmen nooit veel mee gehad. The Strokes vond ik toen wel heel leuk, maar ben er nu toch al zeker 10 jaar op uitgeluisterd. Blonde Redhead is voor mij meer een albumband.

avatar van luigifort
jordidj1 schreef:
Na Nelly haak ik weer af. Tijd voor nog een Nelly dus


Ws rook jij zelfs van Nelly

avatar van aerobag
Ik sta op de kaart! Heerlijke stamper is dit met die gepassioneerde zang

08. The Walkmen - The Rat

avatar van aerobag
Ik hoop stiekem toch ook nog een artiest te zien (misschien wel meer dan één verschijning) waarbij diens naam spellen met enkel kleine letters uit den boze is

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Lonely The Brave - The Rat

Cover van The Walkmen, en deze vind ik nog beter, vooral de passie die hierin zit.

avatar van Bonk
Ah. Daar kende ik het nummer van! Nu gaat het lampje echt branden. Dank DjFrankie!

avatar van zaaf
14. Bloc Party - Banquet / Staying Fat
https://www.youtube.com/watch?v=NHQWEej5aVo

Punten : 186
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : DjFrankie

RYM's #10 voor 2004
Post-Punk Revival

Dubbele A-kant doorbraaksingle van de hand van zanger Okereke, over seks.
Inspiratie vond hij in de nummers I Bleed van Pixies en Prince Charming van Adam & the Ants.




13. Morrissey - Irish Blood, English Heart
https://www.youtube.com/watch?v=Lpm8LQILtdA

Punten : 200
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #32 voor 2004
Alternative Rock

Eerste single van Morrissey in 7 jaar. De muziek komt van compaan Alain Whyte en was al gebruikt door diens band Johnny Panic and the Bible of Dreams, voor het nummer Not Bitter But Bored. Morrissey maakte de nieuwe tekst en paste de melodie aan.
Uiteraard gaf de tekst van deze single opschudding en verboden en extra publiciteit.
Dat aanpassen deed hij overigens ook met Johnny Panic-song Paranoia, dat werd omgevormd tot Don't Make Fun of Daddy's Voice.

avatar van luigifort
Ik heb een andere Bloc Party en 3 andere Mozzers...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:23 uur

geplaatst: vandaag om 01:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.