MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Hier 3 dames in de top 10, en nog eens 3 in de onderste helft (al dan niet samen met diverse meneren). Dit is blijkbaar een erg Amerikaans jaar voor mij, met 15 van de 20 van de overzijde van de grote plas (of 14, het hangt er maar net van af waar je die Amerikaanse "broers" die vanuit de UK opereren onder wilt scharen).

Tevens nog 13x The, en dat hadden er ook 14 kunnen zijn, maar iemand zei NO.

12x VS
4x FR
1x NL
1x UK
1x BR
1x JM

11 dames (8x solo)
3x The

De hoogst scorende dame bij mij werd laatst al ergens genoemd door Poek. Het gaat om een b-kant die later als a-kant nog een hit zou worden. Ik verwacht hem eigenlijk ook nog wel terug in 1967-lijstjes. Al durf ik er ook geen fles wijn op te zetten.

Het origineel van de nieuwe single van Morrissey heb ik ook in mijn lijstje en dat is dan daarna de best scorende dame.

En dan heb ik ook nog een soulzangeres die in de jaren '00 ineens opdook als mannelijke electronica-artiest op het WARP-label, al bleek dat toch een naamgenoot te zijn.

Verder in totaal 4 solovrouwen, 1 in duet en 1 bij een band. Dan nog 8 keer The.

Maar hebben jullie dan niet beide bananensingles in de top 20? De artiestennamen bij beide singles komen niet overeen, dus een eventueel argument 'niet twee van dezelfde artiest' gaat niet op

Ik heb er eentje van die groep met die man van Eigen Huis en Tuin.

Voor 1966 heb ik 4 nederlandse acts en 2 franse.
Voor mijn doen een heel bijzondere man/vrouw verhouding: 0 solomannen (dat is wel normaal), 3 solovrouwen, 2 bands/groepen met vrouwlijke zang, 14 (!) bands/groepen met mannelijke zang en 1 met gemengde zang.
19 unieke acts waarvan 10 The's.

Ik heb 4 solomannen dit jaar, net zoveel als de vorige editie. En 17 unieke acts.

vigil schreef:
Ik heb er eentje van die groep met die man van Eigen Huis en Tuin.

Ah, Rob Hoeke met z'n Rhythm & Blues Group natuurlijk.

herman schreef:
En dan heb ik ook nog een soulzangeres die in de jaren '00 ineens opdook als mannelijke electronica-artiest op het WARP-label, al bleek dat toch een naamgenoot te zijn.

Ik dacht heel even aan Donna Summer, maar die had natuurlijk nog geen singles in 1966 (en de mannelijke naamgenoot zit ook niet bij Warp volgens mij). De zangeres waar je wel op doelt ben ik niet mee bekend, en is ook niet zo populair op MuMe zo te zien. Dan doet haar mannelijke evenknie het toch een heel stuk beter.

Ha, die Warp-zangeres heb ik ook! Slechts één bananensingle; door de andere ben ik heengeslapen: teveel gedroomd. En ik tel vijf niet-The's.

Ik heb 5 artiesten 2 keer in mijn lijst (op 1&6, 2&15, 3&7, 4&14 en 12&20).

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik dacht heel even aan Donna Summer, maar die had natuurlijk nog geen singles in 1966 (en de mannelijke naamgenoot zit ook niet bij Warp volgens mij). De zangeres waar je wel op doelt ben ik niet mee bekend, en is ook niet zo populair op MuMe zo te zien. Dan doet haar mannelijke evenknie het toch een heel stuk beter.

Ik ken ook alleen wat losse singles van haar, maar daarvan steekt eentje er wel erg bovenuit. Daardoor zelf ook niet echt interesse in het album. Van haar naamgenoot heb ik met name 1 album wel veel geluisterd.

Donna Summer is meer breakcore dacht ik, als ik me goed herinner heb ik die op Pukkelpop 2003 nog live gezien. Wat een chaotische muziek was dat, maar wel erg leuk.

DjFrankie (moderator)
Poek schreef:
Maar hebben jullie dan niet beide bananensingles in de top 20? De artiestennamen bij beide singles komen niet overeen, dus een eventueel argument 'niet twee van dezelfde artiest' gaat niet op

Top 5 zelfs

nee, ik heb geen bananen

'ik heb geen bananen vandaag'

west schreef:
'ik heb geen bananen vandaag'
klassiekertje ?

Die mag in 1999 meedoen om de prijzen.

Lijstje ingestuurd. (eet) veel bananen, bananen zijn gezond.

Ik heb 8 op 8 en 13 op 13. ? heeft geluk dat ik geen top 100 heb gemaakt.

Geen 4 op 4 overigens. 12 & 35 net buiten de lijst.

Ik heb 2 bananen in m'n top 10. En vandaag bij de lunch nog een derde.

zaaf
Nog 2,37 dagen over voor de editie 1966 , 25 lijsten binnen...

Ik hoop op:
123poetertjes, Casartelli, catchup, Edgar18, Hacker, herman, J.J. Wever, johan de witt, Manfield, Marzipaintree, motel matches, nico1616, remcodulac, Rudi S, wibro en Teunnis

en hoe zou het met e.v.a. zijn?

Ik heb mijn lijstje gisteren bij je op de bus gedaan

zaaf
een van de baten van taggen. gevonden herman!

Voor wie nog wat tips en inspiratie uit de nederpop hoek nodig heeft uit 1966 (slechts 1 nederpop hit in de 1965 top 50) Nederpopmeter

DjFrankie (moderator)
50tracks schreef:
Voor wie nog wat tips en inspiratie uit de nederpop hoek nodig heeft uit 1966 (slechts 1 nederpop hit in de 1965 top 50) Nederpopmeter

Staan alle 4 in mijn top 30

De eerste voorspellingen zijn binnen (met al 3 verschillende nr 1's). Tot morgenavond kunnen ze nog naar mij gestuurd worden. Kan de score van 18 punten verbeterd worden?

Ik hoop in ieder geval nog op wibro, EttaJamesBrown, jordidj1, johan de witt en west.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Verder is het inmiddels wel duidelijk dat het Nederlandse lied sneuvelt op al die mensen die zich blindstaren op de eerste twee pagina's RYM singleslijst.
Haha, één Boudewijn op 36 - wat een grap dit.

Enfin, mijn 1965 bijdrage was:

01 [105] Boudewijn de Groot - Noordzee / Apocalyps (1965)
02 [02] Simon & Garfunkel - The Sounds of Silence / We've Got a Groovey Thing Goin' (1965)
03 [----] The Beach Boys - Do You Wanna Dance? / Please Let Me Wonder (1965)
04 [13] The Byrds - Turn! Turn! Turn! (To Everything There Is a Season) / She Don't Care About Time (1965)
05 [06] The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction / The Spider and the Fly (1965)
06 [----] The Beach Boys - Then I Kissed Her / Salt Lake City (1965)
07 [17] The Beatles - Yesterday / Act Naturally (1965)
08 [36] Boudewijn de Groot - Een Meisje van 16 / De Eeuwige Soldaat (1965)
09 [30] The Beach Boys - California Girls / Let Him Run Wild (1965)
10 [----] Donovan - Universal Soldier / Do You Hear Me Now (1965)

Ik zag nog een discussie over A- en B-kanten. Ik heb bij noteringen waar bij mij de B-kant geeft cursivering toegepast (ook in de berichtgeving naar zijne zaafheid).
vigil schreef:
Al die mensen ook die je een andere dan de Casartelli-methode proberen aan te praten
De eerlijkheid gebiedt wel toe te geven dat ik met de Casartelli-methode The Who groots en meeslepend over het hoofd gezien heb.

Uiteindelijk toch geen bananen. Niet dat ze door de kevers zijn opgegeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.