Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2019, 18:11 uur
Ja ja, nu weet ik wel dat jullie allemaal meer weten van oubollige muziek dan ik. Het begint nu ietwat vervelend te worden hoor.
1
zaaf
geplaatst: 26 april 2019, 12:01 uur
Nog 2,37 dagen over voor de editie 1967 , 22 lijsten binnen...
Ik hoop op:
123poetertjes, 50tracks, Casartelli, catchup, dix, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Teunnis en wibro
Ik hoop op:
123poetertjes, 50tracks, Casartelli, catchup, dix, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Teunnis en wibro
0
geplaatst: 27 april 2019, 00:13 uur
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 april 2019, 17:03 uur
Mijn lijstje is ook ingediend en dat is voor het eerst een Top 20, zoals een medegebruiker mij al per pm voorspeld heeft.
ranja schreef:
Toch viel het mij een klein beetje tegen... qua albums vind ik 1967 echt een topjaar. Maar een aantal van die albums hebben singles in andere jaren of juist de beste nummers niet als single. Ik vond de volgorde wat dat betreft best lastig.
Hier herken ik wel het een en ander in en dat wordt verderop sterker (oftewel: het lijkt niet zozeer een kenmerk van 1967 alswel dat van sommige artiesten de essentie domweg echt buiten de singles valt (een enkeling heeft zelfs in het geheel geen singles uitgebracht)).Toch viel het mij een klein beetje tegen... qua albums vind ik 1967 echt een topjaar. Maar een aantal van die albums hebben singles in andere jaren of juist de beste nummers niet als single. Ik vond de volgorde wat dat betreft best lastig.
1
geplaatst: 27 april 2019, 18:16 uur
Sha la la la la la la la la la la te da staat er bij mij in, maar zijn Amerikaanse neef zelfs twee keer. Drie girlgroups (eigenlijk twee) waaronder eentje op 1. Een nummer dat ik in eerste instantie via The Fall ken. Twee liedjes over de
en een band die opeens een lidwoord heeft. Een andere band die in 1969 zijn lidwoord zal kwijtraken. Een band die zijn lidwoord al kwijt was en niet veel later ook nog een letter verloor.
Maar hoe zet ik het ooit in de juiste volgorde?!
en een band die opeens een lidwoord heeft. Een andere band die in 1969 zijn lidwoord zal kwijtraken. Een band die zijn lidwoord al kwijt was en niet veel later ook nog een letter verloor. Maar hoe zet ik het ooit in de juiste volgorde?!
0
zaaf
geplaatst: 28 april 2019, 06:23 uur
Nog 0,61 dagen over voor de editie 1967 , 30 lijsten binnen...
Ik hoop op:
123poetertjes, catchup, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, nico1616, Poek, remcodulac en Teunnis
Ik hoop op:
123poetertjes, catchup, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, nico1616, Poek, remcodulac en Teunnis
1
catchup
geplaatst: 28 april 2019, 09:03 uur
Mooiste jaar voor mij tot nu toe. Zoals gewoonlijk vooral USA, zowel oost- als westkust, maar hofleverancier is de Queen of Soul herself.
0
geplaatst: 28 april 2019, 09:10 uur
0
geplaatst: 28 april 2019, 11:11 uur
Lijstje ingeleverd, leuk jaar.
Natuurlijk is er een plek ingeruimd voor The Animals. Of geef ik nu teveel weg?
Natuurlijk is er een plek ingeruimd voor The Animals. Of geef ik nu teveel weg?
0
geplaatst: 28 april 2019, 11:20 uur
0
geplaatst: 28 april 2019, 11:26 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 april 2019, 12:00 uur
De popquizvraag "wat was de Top 40-hit van het jaar met de laagste hoogste notering" had vast geen heel hoge ogen gegooid qua goede antwoorden.
1
geplaatst: 28 april 2019, 12:04 uur
Casartelli schreef:
(quote)
De popquizvraag "wat was de Top 40-hit van het jaar met de laagste hoogste notering" had vast geen heel hoge ogen gegooid qua goede antwoorden. Ik zou dan De Rekels gokken. Toch 2/3e van het goede antwoord!
0
geplaatst: 28 april 2019, 12:35 uur
catchup schreef:
... maar hofleverancier is de Queen of Soul herself.
... maar hofleverancier is de Queen of Soul herself.
En die ging daar in 1968 vrolijk mee door...

Opvallend trouwens hoe relatief laag de echt goede nummers staan in de RYM lijst van 1968, soms met relatief lage waarderingen waar mijn broek vanaf zakt. Als voorbeeld kan ik hier een labelgenoot van the Queen of Soul uit de club van 27 noemen met een juweel van een b-kant. En een fantastische southern bluesrock band die in hun korte bestaan een fantastische platen en singles maakten. Ook 2 in 1968.
0
geplaatst: 28 april 2019, 13:02 uur
Ik was afgelopen week op vakantie in 't land van Bartje en ben op bluesbedevaart gegaan naar Grolloo. Jullie moeten trouwens de Groeten hebben.
https://pbs.twimg.com/media/DmPBnqjXcAArmQy.jpg
In 1968 haalde de band de jaarlijst van de top 40 en 2 singles hoge waarderingen op RYM. Alleen vanwege het lage aantal stemmen zou je ze toch kunnen missen.
Op mijn favoriete single zingt de toetsenist, die veel later van het dak van het Hilton sprong. Je mag hopen dat je niet door het Raam keek en het met Eigen Ogen zag.
Toen ik daar was voelde het alsof ik in een Ander Land was. Maar de 'b-kant' daarvan is nog veel beter. Ik hoop dat jullie dat Op Een Dag zullen Weten. In ieder geval voor jullie je lijstje van 1968 inleveren.
https://pbs.twimg.com/media/DmPBnqjXcAArmQy.jpg
In 1968 haalde de band de jaarlijst van de top 40 en 2 singles hoge waarderingen op RYM. Alleen vanwege het lage aantal stemmen zou je ze toch kunnen missen.
Op mijn favoriete single zingt de toetsenist, die veel later van het dak van het Hilton sprong. Je mag hopen dat je niet door het Raam keek en het met Eigen Ogen zag.

Toen ik daar was voelde het alsof ik in een Ander Land was. Maar de 'b-kant' daarvan is nog veel beter. Ik hoop dat jullie dat Op Een Dag zullen Weten. In ieder geval voor jullie je lijstje van 1968 inleveren.

0
geplaatst: 28 april 2019, 14:06 uur
west schreef:
Ik was afgelopen week op vakantie in 't land van Bartje en ben op bluesbedevaart gegaan naar Grolloo. Jullie moeten trouwens de Groeten hebben.
Waren de mensen ook vreemd, toen jij daar als vreemde was? Lelijke gezichten in de Drentse regen. En niemand kende jouw naam?
0
geplaatst: 28 april 2019, 19:25 uur
Tot nu toe 8 voorspellingen binnen (met 4 verschillende nr 1's en 23 verschillende nummers). Ik hoop in ieder geval nog op west, johan de witt, EttaJamesBrown en nico1616, maar een ieder ander is ook meer dan welkom. Stuur dus de top 10 van 1967 voor vandaag 24:00 naar mij toe en win die bokaal!
1
geplaatst: 28 april 2019, 19:45 uur
EttaJamesBrown schreef:
Waren de mensen ook vreemd, toen jij daar als vreemde was? Lelijke gezichten in de Drentse regen. En niemand kende jouw naam?
(quote)
Noord Oost, west best

1
geplaatst: 28 april 2019, 19:51 uur
0
zaaf
geplaatst: 28 april 2019, 19:56 uur
Is Teunnis echt helemaal terug?
Was 123poetertjes een eendagsvlieg?
Kan Hacker de tijd en motivatie vinden?
Nog een uur d&h
Was 123poetertjes een eendagsvlieg?
Kan Hacker de tijd en motivatie vinden?
Nog een uur d&h
0
geplaatst: 28 april 2019, 20:19 uur
Mijn lijstje:
VS: 13
NL: 5
ENG: 1
IER: 1
6x vrouw en nog 2 keer in een band
VS: 13
NL: 5
ENG: 1
IER: 1
6x vrouw en nog 2 keer in een band
0
zaaf
geplaatst: 28 april 2019, 21:09 uur
En de telling is volbracht.
40 ingezonden toppen 20 maakt 800 singles. daarvan zijn 221 verschillend en staat de winnaar in 29 lijsten. en hoewel dat niet eenvoudig leek na die stevige overwinning van VU vorig jaar is toch het puntentotaal van de nr 1 een record geworden: 714
40 ingezonden toppen 20 maakt 800 singles. daarvan zijn 221 verschillend en staat de winnaar in 29 lijsten. en hoewel dat niet eenvoudig leek na die stevige overwinning van VU vorig jaar is toch het puntentotaal van de nr 1 een record geworden: 714
0
geplaatst: 28 april 2019, 21:16 uur
11x VS
4x Engeland
1x Brazilië, Noord-Ierland, Nederland, Frankrijk, Zuid-Afrika
14x mannelijke zang
8x vrouwelijke zang
4x Engeland
1x Brazilië, Noord-Ierland, Nederland, Frankrijk, Zuid-Afrika
14x mannelijke zang
8x vrouwelijke zang
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.