Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2019, 17:38 uur
jordidj1 schreef:
Bijna af Z, alleen nog ff finetunen
Bijna af Z, alleen nog ff finetunen
Haha deze topictitel klinkt net alsof het over een programma als Ex on the Beach ofzo gaat G, haha vet random uitspraak dit
1
geplaatst: 24 april 2019, 17:42 uur
Johnny Marr schreef:
Haha deze topictitel klinkt net alsof het over een programma als Ex on the Beach ofzo gaat G, haha vet random uitspraak dit
(quote)
Vandaar dat iedereen altijd zit te klagen over het niveau
1
geplaatst: 24 april 2019, 19:10 uur
Zou de grootste hit uit 1967 nog een kans maken?
Bijzondere lijst: Top 100-Jaaroverzicht van 1967 - top40.nl
Bijzondere lijst: Top 100-Jaaroverzicht van 1967 - top40.nl
0
geplaatst: 24 april 2019, 21:57 uur
De voorspelling voor 1967 (top 10) mag weer naar mij gestuurd worden. Lastiger dan 1966 denk ik.
0
geplaatst: 25 april 2019, 10:09 uur
Edgar18 schreef:
....terwijl anderen (Aretha Franklin en Etta James bijv.) een single uitbrachten waarop beide kanten van een enorm hoog niveau zijn.
Hoe dit te rangschikken
....terwijl anderen (Aretha Franklin en Etta James bijv.) een single uitbrachten waarop beide kanten van een enorm hoog niveau zijn.
Hoe dit te rangschikken
Aretha met meerdere singles hoog in je lijst zetten, denk ik dat je bedoelt?

1
geplaatst: 25 april 2019, 11:28 uur
Tja, 1967... Een van de sterkste jaren uit de popmuziek ever. Zowel qua albums als op singlesniveau. Of te wel erg moeilijk te voorspellen maar zeker ook erg moeilijk om zelf een lijst in elkaar te draaien. Het is me gelukt maar ik heb er wel veel langer over gedaan in vergelijk met eerdere jaren. Ik heb er maar een Top 40 van gemaakt.
3 x Nederlands waarvan 2x NL-talig
maarrrr ook nog een Nederlandstalige vanuit Belgie (Hey Joe!)
1 band staat er drie keer in (in de Top 40 dus) waaronder de eerste plaats!
Een andere band staat er twee keer in maar ook nog een sololid van die band. Op vrijwel elke verzamelaar van deze giganten komt die solotrack wel gewoon terug. En nee dan heb ik het niet over Ben Cramer.
Een andere band staat ook twee keer releatief hoog, officieel is het hier nog met The ervoor maar dat verviel redelijk snel.
3 x Nederlands waarvan 2x NL-talig
maarrrr ook nog een Nederlandstalige vanuit Belgie (Hey Joe!)
1 band staat er drie keer in (in de Top 40 dus) waaronder de eerste plaats!
Een andere band staat er twee keer in maar ook nog een sololid van die band. Op vrijwel elke verzamelaar van deze giganten komt die solotrack wel gewoon terug. En nee dan heb ik het niet over Ben Cramer.
Een andere band staat ook twee keer releatief hoog, officieel is het hier nog met The ervoor maar dat verviel redelijk snel.
1
geplaatst: 25 april 2019, 11:50 uur
Die laatste heb ik ook, vond dat The wel opvallend.
1967 is wat singles betreft het topjaar van de beroemdste band aller tijden, al gaat dat om 1 geval met name om de b-kant.
Verder heb ik 2 nog Fransen (1 dame die al vroeg op was en 1 heer die in 1968 2 uur later opstaat), 2 Jamaicaanse singles, 1 keer country en 1 bananensingle.
1967 is wat singles betreft het topjaar van de beroemdste band aller tijden, al gaat dat om 1 geval met name om de b-kant.
Verder heb ik 2 nog Fransen (1 dame die al vroeg op was en 1 heer die in 1968 2 uur later opstaat), 2 Jamaicaanse singles, 1 keer country en 1 bananensingle.
1
geplaatst: 25 april 2019, 12:26 uur
Toch viel het mij een klein beetje tegen... qua albums vind ik 1967 echt een topjaar. Maar een aantal van die albums hebben singles in andere jaren of juist de beste nummers niet als single. Ik vond de volgorde wat dat betreft best lastig.
Ik heb 2 franse dames waar ik verder weinig van verwacht aangezien ik daar in 1966 ook al alleen in stond en 2 nederlandse dames waar ik zo mogelijk nog minder van verwacht. Maar hé, het is toch mijn lijst, dus niks tactisch.
Ik heb 2 franse dames waar ik verder weinig van verwacht aangezien ik daar in 1966 ook al alleen in stond en 2 nederlandse dames waar ik zo mogelijk nog minder van verwacht. Maar hé, het is toch mijn lijst, dus niks tactisch.
0
geplaatst: 25 april 2019, 12:30 uur
Top jaar, veel toppers. Mis net als ranja wel de absolute meestwerken, die wel op de albums staan.
0
geplaatst: 25 april 2019, 12:35 uur
Ook een topjaar voor rocksteady. Met o.a. het origineel van een latere ska-hit.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 april 2019, 12:44 uur
Hoog staat hier een Engelse supergroep. Waarvan de zanger niet zo gemakkelijk zal lopen, zelfs zijn sokken kunnen nat worden. En natuurlijk de Amerikaanse versie van Youp van het Hek's hit.
1
geplaatst: 25 april 2019, 12:44 uur
Koenr schreef:
En een nummer dat pas in 1994 een hit werd (van dezelfde zangeres, maar inmiddels als reggae ipv rocksteady). In 1994 bracht ze ook pas haar eerste album uit...
1
geplaatst: 25 april 2019, 12:55 uur
vigil schreef:
Sterker nog, bij een van de singles van dit jaar is het lidwoord al verdwenen.
1
geplaatst: 25 april 2019, 13:30 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Ow daarom had ik het bij de ene wel en de andere niet. Ik heb de zaafmeister er zelfs een pm voor gestuurd

0
geplaatst: 25 april 2019, 15:31 uur
Poek schreef:
En een nummer dat pas in 1994 een hit werd (van dezelfde zangeres, maar inmiddels als reggae ipv rocksteady). In 1994 bracht ze ook pas haar eerste album uit...
(quote)
Moet zeggen dat ik de versie uit 1967 nog mooier vind dan de latere.
Maar inderdaad een zeer sterk jaar voor rocksteady, ik zou daar alleen al een top 20 van kunnen maken.
0
geplaatst: 25 april 2019, 15:34 uur
Top 20 van 1966
1. Small Faces - All or Nothing
2. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More
3. The Who – Substitute
4. The Creation - Making Time
5. The Kinks - Sunny Afternoon
6. The Electric Prunes - I Had Too Much to Dream (Last Night)
7. Donovan - Sunshine Superman
8. Herman's Hermits - No Milk Today
9. Cream - I Feel Free
10. The Beatles - Eleanor Rigby
11. The Hollies - Bus Stop
12. The Beach Boys - Sloop John B
13. The Byrds - Eight Miles High
14. The Spencer Davis Group - Gimme Some Loving
15. The Lovin' Spoonful - Summer in the City
16. The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
17. Tim Hardin - Hang On to a Dream
18. The Thirteenth Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
19. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter
20. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
1. Small Faces - All or Nothing
2. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More
3. The Who – Substitute
4. The Creation - Making Time
5. The Kinks - Sunny Afternoon
6. The Electric Prunes - I Had Too Much to Dream (Last Night)
7. Donovan - Sunshine Superman
8. Herman's Hermits - No Milk Today
9. Cream - I Feel Free
10. The Beatles - Eleanor Rigby
11. The Hollies - Bus Stop
12. The Beach Boys - Sloop John B
13. The Byrds - Eight Miles High
14. The Spencer Davis Group - Gimme Some Loving
15. The Lovin' Spoonful - Summer in the City
16. The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
17. Tim Hardin - Hang On to a Dream
18. The Thirteenth Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
19. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter
20. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
1
geplaatst: 25 april 2019, 15:36 uur
ranja schreef:
Als een van die dames dezelfde initialen heeft als Justin Timberlake, doe ik met je mee.
0
geplaatst: 25 april 2019, 15:39 uur
herman schreef:
Als een van die dames dezelfde initialen heeft als Justin Timberlake, doe ik met je mee.
(quote)
Dat moet goed komen dan, wel jammer van Marie Laforêt in 66
0
geplaatst: 25 april 2019, 16:14 uur
JT heeft wel 2 uitstekende singles bedenk ik me nu, neem aan dat jij ook de bekende hebt. Die andere heeft maar 7 stemmen zie ik, staat ook niet in de RYM-toplijst.
0
geplaatst: 25 april 2019, 16:27 uur
herman schreef:
JT heeft wel 2 uitstekende singles bedenk ik me nu, neem aan dat jij ook de bekende hebt. Die andere heeft maar 7 stemmen zie ik, staat ook niet in de RYM-toplijst.
Die ik heb staat op hetzelfde verzamelalbum als Marie

1
geplaatst: 25 april 2019, 16:41 uur
Ik ging even speuren waar jullie het over hebben en heb er ook maar meteen een verzamelalbum bij gepakt. Op diezelfde verzamelaar o.a. VU en The Shangri-La's, allemaal aan elkaar gemixt door een bekende Deen. Als dat geen smullen wordt...
Dit zijn de nummers die er aan vooraf gaan:
Low - (That's How You Sing) Amazing Grace
Mazzy Star - Mary of Silence
The Velvet Underground & Nico - Venus in Furs
Vampire Hands - Safe Word
The Shangri-Las - Remember (Walkin' in the Sand)
Je kunt me opvegen.
Dit zijn de nummers die er aan vooraf gaan:
Low - (That's How You Sing) Amazing Grace
Mazzy Star - Mary of Silence
The Velvet Underground & Nico - Venus in Furs
Vampire Hands - Safe Word
The Shangri-Las - Remember (Walkin' in the Sand)
Je kunt me opvegen.
0
geplaatst: 25 april 2019, 16:47 uur
zaaf schreef:
Kopje koffie erbij heren?
Kopje koffie erbij heren?
Om 7 uur 's ochtends heb ik inderdaad graag een kopje koffie... En ben jij niet een jaar of 20 te vroeg?
0
zaaf
geplaatst: 25 april 2019, 17:00 uur
Ben blij dat ik het filmpje zojuist opende en niet morgenochtend. De lust zou me totaal zijn vergaan.
1
geplaatst: 25 april 2019, 17:34 uur
herman schreef:
Om 7 uur 's ochtends heb ik inderdaad graag een kopje koffie... En ben jij niet een jaar of 20 te vroeg?
(quote)
14 jaar te laat toch?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.