MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Nog 0,29 dagen over voor de editie 1968 , 35 lijsten binnen...

Ik hoop op:

123poetertjes, Bonk, Casartelli, Justus18, Manfield, remcodulac en Teunnis

Ben nogal een deadlinewerker, zoals je weet en lui aangelegd zaaf. Dus voordat ik het verkeerd uitreken, wat is het uiterste tijdstip van inleveren?

zaaf
20:59

zo neem je de rol van Gretz en Luigifort feilloos over!

Benieuwd of er nog wat Jamaicanen de top-50 in kunnen komen. Ik heb er twee in mijn top-20. De bekendste band uit dat land kwam dit jaar nog net te kort, maar die gaan we nog vaak genoeg tegenkomen. Mijn Brazilianen en Fransman verwacht ik sowieso top-50, misschien zelfs top-20.

Verder is mijn lijst overwegend Amerikaans. De tweede Britse notering pas op #17 (en de hoogste op #2).

Teunnis schreef:
Benieuwd of er nog wat Jamaicanen de top-50 in kunnen komen. Ik heb er twee in mijn top-20. De bekendste band uit dat land kwam dit jaar nog net te kort, maar die gaan we nog vaak genoeg tegenkomen. Mijn Brazilianen en Fransman verwacht ik sowieso top-50, misschien zelfs top-20.

Verder is mijn lijst overwegend Amerikaans. De tweede Britse notering pas op #17 (en de hoogste op #2).
Tsja, ik wilde graag Man Next Door erin zetten, Komt wel uit 1968, staat ook wel op RYM, maar dan weer zonder jaartal. Dus dat zal niet mogen.
Mogelijk wel andere Jamaicanen in mijn lijst.

remcodulac schreef:
(quote)
Tsja, ik wilde graag Man Next Door erin zetten, Komt wel uit 1968, staat ook wel op RYM, maar dan weer zonder jaartal. Dus dat zal niet mogen.

Op discog staat hij gewoon uit 1968 als b kant genoemd, wel met John Holt voor de groepsnaam.
Maar goed hij is zo verstopt dat hij de eindlijst wel niet zal halen.

Inderdaad weinig Britten in de lijst dit jaar. Slechts 3 bij mij, tegen 4 Franse inzendingen.
Ook 2 Nederlandse en een Braziliaan, en nog een paar Canadese.

Amerika is ook bij mij hofleverancier.

johan de witt schreef:
Inderdaad weinig Britten in de lijst dit jaar. Slechts 3 bij mij, tegen 4 Franse inzendingen.

Aha die 3 grote jongens, hier geen Franse maar wel veel Yanks.

Net als vorig jaar 13 keer VS. UK (4) doet het bij mij beter dan vorig jaar. Ik heb meer variatie in genres. Rock (8) is het best vertegenwoordigd, maar daar heb ik ook hard rock en psychedelische rock onder gerekend. Verder heb ik country (4), folk (3), soul (2), chanson, reggae en rap in mijn lijst.

Bij mij juist flink wat Britten: 6 stuks, 2x NL, 11x USA en 1x Jamaica man!

Opvallend: 6 artiesten hebben ieder 2 noteringen in mijn top 20.

7x rock, 5x soul, 4x blues(rock), 2x pop, 1x country & 1x reggae.

Ik ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan, dat er genoeg nummers door meer mensen worden genoemd om een mooie eindlijst te krijgen

Tot nu toe 8 voorspellingen binnen; 24 verschillende nummers zijn genoemd (net als in 1966 en 1967) en maar liefst 5 verschillende nr 1's. Slechts 2 nummers zijn door iedereen in de top 10 geplaatst. Tot eind van de avond kun je nog een voorspelling bij me inleveren.

ranja schreef:
Ik ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan, dat er genoeg nummers door meer mensen worden genoemd om een mooie eindlijst te krijgen

Nog zo'n 52 jaar schat ik zo.

zaaf
Race u mee:

40 lijsten heb ik tot mijn blijdschap weer mogen ontvangen. ook nu leverde dat iets meer dan 200 verschillende singles op (219)

de nummer 1 mocht zich verheugen op 23x vermelding wat leidt tot 561 punten.

Rudi S schreef:
(quote)

Nog zo'n 52 jaar schat ik zo.

Ik help het je hopen Mijn ervaring met - weliswaar allertijden - lijsten is echter hoe recenter hoe meer spreiding en als ik nu al van iedereen allerlei verschillende dingen lees betwijfel ik het wel.

ranja schreef:
(quote)

Ik help het je hopen Mijn ervaring met - weliswaar allertijden - lijsten is echter hoe recenter hoe meer spreidin

Wat denk je van al die geweldige 80's singles

ranja schreef:

Ik help het je hopen Mijn ervaring met - weliswaar allertijden - lijsten is echter hoe recenter hoe meer spreiding en als ik nu al van iedereen allerlei verschillende dingen lees betwijfel ik het wel.

Na 2000 gaat het niveau doorgaans wel achteruit, maar tot die tijd zitten we wel goed hoor

zaaf
Dit is natuurlijk wel het elitecluppie van MuMe

johan de witt schreef:
(quote)

Na 2000 gaat het niveau doorgaans wel achteruit, maar tot die tijd zitten we wel goed hoor

Zolang men RYM als leidraad gebruikt zie ik het niet zo snel mis gaan. Ik bedoel, kijk even naar de toplijst van 2001. Veel beter ga je toplijsten niet krijgen.

zaaf

Ik zit al een half uur te wachten!

zaaf
20. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
https://www.youtube.com/watch?v=m8twFAOKZwg

Punten : 209
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #26 voor 1968
Rocksteady

Ha wat leuk, reggae in de lijst! Of eigenlijk rocksteady, maar dit is een rasta-song met rudeboy thematiek (overgangssong dus). Over armoede, slavernij en criminaliteit. En toch (omdat niemand naar de tekst luisterde) een internationale hit!

19. Cream - White Room
https://www.youtube.com/watch?v=dJWnnDE4Fmg

Punten : 229
Nom. : 13x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #20 voor 1968
Psychedelic Rock

De supergroep Cream. Het mocht wat. Dit is een leuk top2000 nummer. Ook qua compositie vind ik het wat mager, met als leukst het 5/4 intro wat Ginger Baker claimt te hebben toegevoegd aan het nummer.

Cream stond nog wel op m'n shortlist maar eigenlijk meer op reputatie dan dat ik dacht dat ze in m'n lijst zouden komen.

ranja schreef:
Cream stond nog wel op m'n shortlist maar eigenlijk meer op reputatie dan dat ik dacht dat ze in m'n lijst zouden komen.
Same here. Uiteindelijk heb ik zelfs alle rockgroepjes eruit gegooid. Teveel ander leuks. Zoals Desmond; die had ik op 8.

Ha, ik heb denk ik wel een stuk 15 zogenaamde 'rockgroepjes' in m'n lijst Beetje afhankelijk hoe breed of smal je die term hanteert

Geen van beiden

Cream had ik wel, op 16 om precies te zijn

dix
Mijn nummers 11 en 14, da's al vlot.

johan de witt schreef:
Geen van beiden

Idem.

Nee en nee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.