Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2019, 10:51 uur
Cream is niet zomaar een 'rockgroepje' lijkt mij. Het is één van de beste bluesrock bands ooit. Ik vind het in ieder geval geweldige muziek en ben blij dat White Room het wel net haalt.
Sunshine of Your Love stond in 1967 21e in onze top 20.
Israelites vind ik in dit superjaar 1968 een wel heel verrassende top 20 notering. Een aardig hitje wat mij betreft, meer niet. Bij mij op 65.
Sunshine of Your Love stond in 1967 21e in onze top 20.Israelites vind ik in dit superjaar 1968 een wel heel verrassende top 20 notering. Een aardig hitje wat mij betreft, meer niet. Bij mij op 65.
2
zaaf
geplaatst: 6 mei 2019, 12:16 uur
18. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
https://www.youtube.com/watch?v=5JVPdb6Urhw
Punten : 231
Nom. : 12x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #17 voor 1968
Folk Pop, Folk Rock
Paul Simon werd gevraagd of hij voor de film The Graduate een liedje kon leveren. De eerste twee suggesties vond regisseur Nichols niet geschikt. Het was bekend dat The Graduate een hoofdpersoon had die Mrs. Robinson heette en de heren hadden nog een song in wording waar nog een naam aan ontbrak en waar voorlopig Mrs. Roosevelt voor werd gebruikt. Toen de mannen het met 'Mrs. Robinson' voorzongen aan Nichols, was deze stupéfait. Het moest zo zijn.
17. Serge Gainsbourg - Initials B.B. / Ford Mustang
https://www.youtube.com/watch?v=VPOYtC1n5bE
Punten : 235
Nom. : 10x
RYM's #47 voor 1968
Baroque Pop, French Pop
Oe beide zijden vind ik prachtig. BB staat natuurlijk voor BB, dat is nou juist de pointe van de titel. In het nummer wordt muzikaal uit Symphonie n° 9 van DvoĆák geput en tekstueel komt een stuk van The Raven (EE Poe) langs.
https://www.youtube.com/watch?v=5JVPdb6Urhw
Punten : 231
RYM's #17 voor 1968
Folk Pop, Folk Rock
Paul Simon werd gevraagd of hij voor de film The Graduate een liedje kon leveren. De eerste twee suggesties vond regisseur Nichols niet geschikt. Het was bekend dat The Graduate een hoofdpersoon had die Mrs. Robinson heette en de heren hadden nog een song in wording waar nog een naam aan ontbrak en waar voorlopig Mrs. Roosevelt voor werd gebruikt. Toen de mannen het met 'Mrs. Robinson' voorzongen aan Nichols, was deze stupéfait. Het moest zo zijn.
17. Serge Gainsbourg - Initials B.B. / Ford Mustang
https://www.youtube.com/watch?v=VPOYtC1n5bE
Punten : 235
Nom. : 10x
RYM's #47 voor 1968
Baroque Pop, French Pop
Oe beide zijden vind ik prachtig. BB staat natuurlijk voor BB, dat is nou juist de pointe van de titel. In het nummer wordt muzikaal uit Symphonie n° 9 van DvoĆák geput en tekstueel komt een stuk van The Raven (EE Poe) langs.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 12:19 uur
Beide op m'n shortlist, beide niet gehaald. Gainsbourg wel als een van de laatsten afgevallen.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 12:26 uur
Simon & Garfunkel's Mrs. Robinson staat in mijn top 40, wel een goed nummer (natuurlijk). Beide kanten van de single van Serge Gainsbourg heb ik geluisterd, maar hij staat niet in mijn top 70 van 1968. Ik had er meer van verwacht.
1
geplaatst: 6 mei 2019, 12:29 uur
Tof dat Israelites het heeft gehaald!
En prachtsong van Serge Gainsbourg - één van z'n beste wmb.
En prachtsong van Serge Gainsbourg - één van z'n beste wmb.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 12:30 uur
Bij Mrs Robinson hoor ik in gedachten altijd de Lemonheads versie en dan is het origineel toch wat erg kalm. Overigens wordt of werd-ie live ook door de Bangles gebruikt in een soort mash-up met Hazy Shade of Winter.
1
geplaatst: 6 mei 2019, 12:38 uur
Initials BB mijn nummer 2, ook mijn initialen trouwens 
Fijn dat hij het gehaald heeft.

Fijn dat hij het gehaald heeft.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 13:48 uur
S&G op 9, eerste voltreffer, en wat voor één
De prachtige B-kant 'Old Friends' draagt hier natuurlijk toe bij.
9. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson / Old Friends
De prachtige B-kant 'Old Friends' draagt hier natuurlijk toe bij.9. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson / Old Friends
0
geplaatst: 6 mei 2019, 13:59 uur
Even bijgelezen...
20. Israelites: leuk nummer, maar lang geen 007 uit 1967. Bij mij ergens rond plaats 70-80.
19. White Room: Cream vind ik niet veel, maar dit is hun enige nummer dat ik goed kan hebben. Gedeelde 144e plek in mijn eindlijst uit het 1968-charts topic.
18. Mrs. Robinson: prima nummer, maar ook niet in mijn lijst. Wel een andere van S&G, heel hoog.
17. Initials B.B.: mijn nummer 10! En ik heb nog wat proto-hiphop van SG in mijn top 20. Duidelijk een artiest die ik de laatste 10 jaar meer ben gaan waarderen (daarvoor was het eigenlijk alleen Melody Nelson).
20. Israelites: leuk nummer, maar lang geen 007 uit 1967. Bij mij ergens rond plaats 70-80.
19. White Room: Cream vind ik niet veel, maar dit is hun enige nummer dat ik goed kan hebben. Gedeelde 144e plek in mijn eindlijst uit het 1968-charts topic.
18. Mrs. Robinson: prima nummer, maar ook niet in mijn lijst. Wel een andere van S&G, heel hoog.
17. Initials B.B.: mijn nummer 10! En ik heb nog wat proto-hiphop van SG in mijn top 20. Duidelijk een artiest die ik de laatste 10 jaar meer ben gaan waarderen (daarvoor was het eigenlijk alleen Melody Nelson).
0
zaaf
geplaatst: 6 mei 2019, 14:30 uur
16. Kinks - Days
https://www.youtube.com/watch?v=d0EakQ-BcNQ
Punten : 239
Nr. 1 van : Frenkie!, vigil
RYM's #15 voor 1968
Pop Rock
Mooi nummer dat aanvankelijk verscheen op de eerste printen van The Kinks Are the Village Green Preservation Society, maar al snel uitgebracht werd als non-album single om de teruglopende singlesuccessen van The Kinks een boost te geven. Dat lukte maar ten dele - in de Billboardcharts deed de single niets.
15. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin')
https://www.youtube.com/watch?v=RInuFNw1Lk0
Punten : 241
Nom. : 13 x
RYM's #11 voor 1968
Blue-Eyed Soul, Pop Soul
Geschreven voor Aretha, die vond het op dat moment niet passen tussen haar overige materiaal, daarom doorgeschoven naar Dusty en dat werd haar laatste dikke hit tot de samenwerking met de PSB. Erma Franklin nam het nummer wel op voor haar 1969 album en Aretha deed het uiteindelijk ook voor haar 1970 album.
https://www.youtube.com/watch?v=d0EakQ-BcNQ
Punten : 239
Nr. 1 van : Frenkie!, vigil
RYM's #15 voor 1968
Pop Rock
Mooi nummer dat aanvankelijk verscheen op de eerste printen van The Kinks Are the Village Green Preservation Society, maar al snel uitgebracht werd als non-album single om de teruglopende singlesuccessen van The Kinks een boost te geven. Dat lukte maar ten dele - in de Billboardcharts deed de single niets.
15. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin')
https://www.youtube.com/watch?v=RInuFNw1Lk0
Punten : 241
RYM's #11 voor 1968
Blue-Eyed Soul, Pop Soul
Geschreven voor Aretha, die vond het op dat moment niet passen tussen haar overige materiaal, daarom doorgeschoven naar Dusty en dat werd haar laatste dikke hit tot de samenwerking met de PSB. Erma Franklin nam het nummer wel op voor haar 1969 album en Aretha deed het uiteindelijk ook voor haar 1970 album.
1
geplaatst: 6 mei 2019, 14:33 uur
Days mijn nummer 13, de Kirsty MacColl versie is ook erg mooi maar dat komt over 25 jaar ofzo misschien nog wel (hoewel dan ook veel concurrentie).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 mei 2019, 14:38 uur
En met Dusty mijn eerste match (op 16). Wellicht verrassend dat ik Mrs. Robinson niet had; hij zat op het randje van de Top 20, maar viel uiteindelijk net aan de verkeerde kant van de streep. Het nummer is door overexposure zijn grootste charme wel een beetje kwijt en er valt verder ook steeds meer te kiezen.
Van die nummer 20 had ik echt nog nooit gehoord. Van de rest allicht wel en daar kan ik helaas niet veel mee.
Van die nummer 20 had ik echt nog nooit gehoord. Van de rest allicht wel en daar kan ik helaas niet veel mee.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 14:39 uur
Hier ook de eerste match met Dusty, bij mij op plek 10. Vind de B-kant eigenlijk beter, al is de A-kant ook niet verkeerd natuurlijk 

0
geplaatst: 6 mei 2019, 14:42 uur
Frenkie en Virgil 
Days bij mij op 7, van Dusty had ik een andere.

Days bij mij op 7, van Dusty had ik een andere.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 14:49 uur
Days van the Kinks vind ik een leuk nummer, bij mij op 50.
Maar Dusty's Song of a Preacher Man is prachtig: heb ik op 6. Foutje van Aretha zeg, om deze song te weigeren. Ik vind de versie van Billie Gentry ook mooi.
Maar Dusty's Song of a Preacher Man is prachtig: heb ik op 6. Foutje van Aretha zeg, om deze song te weigeren. Ik vind de versie van Billie Gentry ook mooi.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 14:49 uur
Van Serge had ik een ander in mijn top-20. Deze single stond daar net buiten.
Mijn single top-20 van 1968:
17. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin')
18. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
Mijn single top-20 van 1968:
17. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin')
18. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
0
geplaatst: 6 mei 2019, 15:06 uur
6 liedjes, maar nog geen enkele match. Maar van sommige nummers ben ik toch wel zeker dat die nog zullen komen.
0
catchup
geplaatst: 6 mei 2019, 15:25 uur
Days had ik helemaal over het hoofd gezien, ik ken het vooral door de mooie cover van Elvis Costello, die werd gebruikt in de film Until the end of the world.
0
zaaf
geplaatst: 6 mei 2019, 15:58 uur
14. Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life
https://www.youtube.com/watch?v=L5jI9I03q8E
Punten : 242
Nom. : 12 x
RYM's #44 voor 1968
Soul
Nina's medley van twee nummers uit de musical Hair. Werd hier een grote hit.
13. Beatles - Hey Jude / Revolution
https://www.youtube.com/watch?v=A_MjCqQoLLA
RYM's #8 voor 1968
Pop Rock
Hey Jude was ooit Hey Jules en bedoeld als troostliedje voor Julian Lennon naar aanleiding van de echtscheiding van zijn ouders. Tijdens het uitwerken, ergens in de White Album sessies, ontstond een verhitte discussie tussen McCartney en Harrison over de gitaarpartij in de song. Dat ging er zo heftig aan toe dat Starr de sessies voor enige tijd verliet. Roerige tijden voor The Beatles.
https://www.youtube.com/watch?v=L5jI9I03q8E
Nom. : 12 x
RYM's #44 voor 1968
Soul
Nina's medley van twee nummers uit de musical Hair. Werd hier een grote hit.
13. Beatles - Hey Jude / Revolution
https://www.youtube.com/watch?v=A_MjCqQoLLA
RYM's #8 voor 1968
Pop Rock
Hey Jude was ooit Hey Jules en bedoeld als troostliedje voor Julian Lennon naar aanleiding van de echtscheiding van zijn ouders. Tijdens het uitwerken, ergens in de White Album sessies, ontstond een verhitte discussie tussen McCartney en Harrison over de gitaarpartij in de song. Dat ging er zo heftig aan toe dat Starr de sessies voor enige tijd verliet. Roerige tijden voor The Beatles.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 16:05 uur
Deze van de Beatles niet gekozen vanwege m'n lichte aversie voor de a-kant, dat weegt dan toch zwaarder dan een prima b-kant.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 16:06 uur
Hey Jude blijft een leuke meezinger, maar haalde toch mijn top 20 niet. Het nummer van Nina Simone bij mij op nr 11!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 mei 2019, 16:26 uur
Kan me best iets bij aversie voorstellen, maar ik had Hey Jude toch wel in de lijst... als enige Beatles, dat dan weer wel.
16 Dusty Springfield - Son of a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin') (1968)
17 The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)
16 Dusty Springfield - Son of a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin') (1968)
17 The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)
0
geplaatst: 6 mei 2019, 16:27 uur
Kinks natuurlijk, ook deze van S&G.
Van de Bietels heb ik 2 andere en van Dusty ook een andere, het moet nog op gang komen.
Van de Bietels heb ik 2 andere en van Dusty ook een andere, het moet nog op gang komen.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 16:31 uur
13. Cream - White Room
Toch verwacht ik er nog vijf a zes van mijn lijst.
Toch verwacht ik er nog vijf a zes van mijn lijst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.