MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Ja, gevonden op page 2
Dank west

1. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
2. The Beatles - Hey Jude
3. Love - Alone Again Or
4. Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
5. The Doors - Hello, I Love You
6. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
7. Small Faces - Lazy Sunday
8. Dusty Springfield - Son-Of-A Preacher Man
9. John Fred And His Playboy Band - Judy In Disguise
10. Barry Ryan - Eloise
11. The Zombies - Time Of The Season
12. Boudewijn de Groot - Prikkebeen
13. The Moody Blues - Ride My See-Saw
14. The Rolling Stones - Street Fighting Man
15. The Kinks - Days
16. Canned Heat - On The Road Again
17. Cream - White Room
18. The Crazy World Of Arthur Brown - Fire!
19. Ten Years After - I'm Going Home
20. Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida

zaaf schreef:
Ja, gevonden op page 2
Dank west

En nu ook 1970 naar je gestuurd. Ook een 'aardig' muziekjaar.

Lijstje verstuurd: uiteraard veel Engelsen en Amerikanen, maar ook 3 keer Frankrijk, 2 keer Brazilië, 1 keer Portugal en 1 keer een Nederlands duet.

Ik heb naast de usual Engelstalige artiesten ook een Argentijnse en Franse (met 2 nummers) zangeres in mijn lijstje van 1969.

Mijn 1968:

01. Tim Buckley - Once I Was / Phantasmogoria in Two
02. Leonard Cohen - Suzanne
03. Townes van Zandt - Waitin' Around to Die
04. Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay
05. Love - Alone Again Or
06. Desmond Dekker & The Aces - Isrealites
07. Serge Gainsbourg - Initials B.B.
08. Françoise Hardy - Comment te dire adieu
09. Bembeya Jazz National - Armée Guinéenne
10. Joni Mitchell - Night in the City

11. Nina Simone - Ain’t Got No – I Got Life
12. The Pentangle - Let No Man Steal Your Thyme
13. Os Mutantes - A Minha Menina
14. Aphrodite’s Child - Rain and Tears
15. Caetano Veloso & Os Mutantes - É Probido Proibir
16. Boudewijn de Groot - Eva [B-Side Prikkebeen]
17. Bettye Swan - My Heart Is Closed for the Season
18. Judy Collins - Both Sides Now
19. Silver Apples - Oscillations [B-side Whirly Bird]
20. Aretha Franklin - I Say a Little Prayer

De 1969 lijst is op de bus!

Een Top 50 deze keer.

Een enorm sterk jaar, zeker ook voor Nederland. Maar liefst 10 liedjes komen bij ons vandaan. Mede daardoor is RYM verre van heilig of je moet echt de krochten van de Toplijst in gaan duiken met enkel de eerste twee pagina's mis je namelijk wel heel erg veel.

In de Top 10 staat o.a. een broer, een hond, een dove en blinde, mijn by far favoriete zangeres en uiteraard ook een avond film kijken met west met daarna nog een aflevering van Top of the pops.

ook staat er twee keer het zelfde liedje in, tenmniste qua melodie dan. De ene is Engelstalig en de andere in het Hollandsch.

Ik ging nog een keer de lijst door en ik had zomaar een film uit 1957 gemist! Nu gaat het mij (en jullie ook) vooral om de B-kant, bekend van de MumeLadder, maar de A-kant gaat nota bene over een schaakfilm: "I saw him playing chess with Death yesterday."

vigil schreef:
...en uiteraard ook een avond film kijken met west met daarna nog een aflevering van Top of the pops.

Ik heb er zin in!

#teamSyd

zaaf
Nog 2,63 dagen over voor de editie 1969 , 20 lijsten binnen...

Ik hoop op:

123poetertjes, 50tracks, Casartelli, catchup, dix, Edgar18, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, jordidj1, Justus18, Lukas, Manfield, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Teunnis en wibro

dix
EttaJamesBrown schreef:
Doe maar van ieder 1

Zonder die tweede zaten we nu in Madrid.

Het is weer gelukt. Elf soulsongs aangevuld met vier keer country, drie keer pop, en twee keer rock waarvan één zelfs onder de noemer 'prog' geschaard mag worden.

Bovenin mijn lijstje twee keer dezelfde band want die kwam in '69 met hun beste album van allemaal. Dat album eindigt met uitstekende medley waarvan een deel zelfs op single is verschenen. Als bonus heeft die single ook nog eens een waanzinnig goede en zonnige b-kant. Dat leek me wel een mooie nummer één voor deze editie.

Die van mij is ook op de post. Eén artiest regeert met maar liefst vier noteringen.

dix schreef:
(quote)

Zonder die tweede zaten we nu in Madrid.

Die eerste heeft 'm gekocht

EttaJamesBrown schreef:
(afbeelding)

Doe maar van ieder 1

Haha, die whisky en die whiskey zijn niet slecht.

zaaf
't is verdraaid stil

Nog 1,09 dagen over voor de editie 1969 , 24 lijsten binnen...

Ik hoop op:

123poetertjes, 50tracks, Casartelli, catchup, dix, Hacker, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S en Teunnis

Voorspellingen (top 10) kunnen vandaag nog naar mij gestuurd worden. Tot nu toe 6 binnen waarin 23 verschillende nummers zijn genoemd.

Casartelli (moderator)
Een top 20 is ingediend en waar het albumaanbod in rap tempo rijker wordt, blijft het met het singleformat toch wel wat schrapen. Maar liefst 6 vermeldingen komen (voornamelijk) voor rekening van de B-kant. Daaronder zit ook een nummer dat in de vertaling van Herman van Veen enige bekendheid geniet. Mag Herman zelf nog meedoen? Zijn vertaling van een legendarisch (maar naar mijn smaak toch niet zo heel bijzonder) Leonard Cohen-nummer doet het niet op eigen kracht, maar wederom... het B-kantje!

Mijn 1969 bevat 17 unieke acts waarvan 3 uit Nederland, 1 uit frankrijk en de rest uk of usa.
8 van de 20 worden door een vrouw gezongen, de rest door een man.
2 van de 20 staan door de b-kant hoger dan de a-kant zou verdienen (als die het al zouden halen).
En de nummer 1 in de nederlandse top 40 van mijn geboorteweek staat er ook in

In mijn lijst o.a. een alleenganger, een hond, een zeehond, een witte vogel, iemand die rijk geworden is met een witte vogel, een voertuig, een crimineel stel, een koning, een koningin en Jezus.

die criminelen hebben het bij mij net niet gehaald

Casartelli schreef:
maar wederom... het B-kantje!

Maar geen wc voor dames apart.

zaaf
Zou het ze nog lukken, voor 21 uur? 123poetertjes, catchup, Hacker, Justus18, Manfield, remcodulac en Teunnis en e.v.a.?

Ja hoor, ik ben al terug tot 104.

zaaf
Nounounou, je hoeft nou ook weer niet te haasten

En ingeleverd. Kwestie van botte bijl

Opmerkelijk: ik heb drie artiesten die in 1969 elk hetzelfde nummer hebben gezongen, in het Engels, Frans of Nederlands, maar van alledrie heb ik een andere single gekozen.

Ook ingeleverd met onder meer een tovenaar, duivel, herderslied, godin, witte vogel, veel liefde en een in het Latijn gezongen mislied uit Kongo.

Tot nu toe 9 voorspellingen binnen met maar liefst 27 verschillende nummers (een record). Over de top 3 is iedereen het behoorlijk eens, maar daarna....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:57 uur

geplaatst: vandaag om 11:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.