Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2019, 10:40 uur
ranja schreef:
Ondanks dat heb ik wel een shortlist van meer dan 50 al staat daar heel veel op wat meer uitprobeersels zijn. Wie weet zit er nog wat leuks bij
Ondanks dat heb ik wel een shortlist van meer dan 50 al staat daar heel veel op wat meer uitprobeersels zijn. Wie weet zit er nog wat leuks bij
Probeer nu eens met dit mooie weer het nummer boven jouw tekst. Stil zitten is onmogelijk.

0
geplaatst: 15 mei 2019, 10:49 uur
west schreef:
Probeer nu eens met dit mooie weer het nummer boven jouw tekst. Stil zitten is onmogelijk.
(quote)
van 1970? niks voor mij (en ja ik luister nu). ik ben dan wel benieuwd hoe de hoogst genoteerde dame op dezelfde pagina het gaat doen.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 11:05 uur
ranja schreef:
Vanaf 1970 begint voor mij toch wel de minste periode in de popmuziek, die duurt tot en zeker met 1975.
Vanaf 1970 begint voor mij toch wel de minste periode in de popmuziek, die duurt tot en zeker met 1975.
Voor mij eigenlijk ook, maar van de jaren '60 heb ik ook veel meer beluisterd. Maar eind '69 wordt het al wat minder voor mijn gevoel. Gelukkig valt nog wel e.e.a. te ontdekken. Ik houd me aanbevolen voor exotische tips die buiten de RYM-lijst vallen, want die heb ik wel helemaal doorgeakkerd.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 11:34 uur
west schreef:
Mijn nummer 1 staat bovenaan de 2e pagina van RYM (weer zo'n moeilijk raadsel
). Toen ik een tijd terug the Greatest Hits van the Godfather presenteerde eindigde dit nummer op nummer 2. Hier is een foto van the one and only:
(afbeelding)
Mijn nummer 1 staat bovenaan de 2e pagina van RYM (weer zo'n moeilijk raadsel
). Toen ik een tijd terug the Greatest Hits van the Godfather presenteerde eindigde dit nummer op nummer 2. Hier is een foto van the one and only:(afbeelding)
Mijn hint van die zanger (was wel een spannende foto) kwam niet door de spamfilter. Ik had bijna een permaban.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 12:59 uur
west schreef:
(quote)
Ik word er eerder zenuwachtig van... Dan heb ik liever dat superslechte nummer. Of een andere drummer, die wat meer van veranderingen houdt. Maar sowieso liever een drummer dan iemand die bij de NS werkt.

0
geplaatst: 15 mei 2019, 13:27 uur
herman schreef:
Ik word er eerder zenuwachtig van... Dan heb ik liever dat superslechte nummer.
(quote)
Ik word er eerder zenuwachtig van... Dan heb ik liever dat superslechte nummer.
Dat superslechte nummer mag er ook wezen natuurlijk!

0
geplaatst: 15 mei 2019, 19:56 uur
Toch even een vraagje aan zaaf:
Moeten de te nomineren nummers perse als single in het betreffende jaar zijn uitgebracht?
Voorbeeld: Moondance van Van Morrison.
Staat op het gelijknamige album Moondance uit 1970. Volgens RYM is het nummer als single verschenen in het jaar 1977.
Betekent dit dat het nummer pas in 1977 genomineerd mag worden?
Moeten de te nomineren nummers perse als single in het betreffende jaar zijn uitgebracht?
Voorbeeld: Moondance van Van Morrison.
Staat op het gelijknamige album Moondance uit 1970. Volgens RYM is het nummer als single verschenen in het jaar 1977.
Betekent dit dat het nummer pas in 1977 genomineerd mag worden?
2
zaaf
geplaatst: 15 mei 2019, 20:07 uur
Dat klopt wibro. We spelen de beste singles van een jaargang en als die jaargang de single niet heeft voortgebracht, kan ie niet genomineerd worden.
En dat heeft niks te maken met wat ik van Moondance vind
En dat heeft niks te maken met wat ik van Moondance vind
0
geplaatst: 15 mei 2019, 21:44 uur
Gelukkig staan er alleen maar mooie nummers op Moondance en zijn twee andere nummers van het album wel dat jaar als single uitgebracht.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 21:55 uur
Mijn Top 50 is weer op de bus gegaan, wat de nummer 1 is is de vraag.
Wel opvallend veel NL-ers dit jaar, 8 maar liefst. Verder hoog in de lijst een dove en blinde, een naakte vrouw, een ochtend huilbuitje en nog een blinde via Bol.com.
En inderdaad, check ook pagina 4 tm minimaal 10 op RYM. Zeker ook voor de Hollandse inbreng
Wel opvallend veel NL-ers dit jaar, 8 maar liefst. Verder hoog in de lijst een dove en blinde, een naakte vrouw, een ochtend huilbuitje en nog een blinde via Bol.com.
En inderdaad, check ook pagina 4 tm minimaal 10 op RYM. Zeker ook voor de Hollandse inbreng
0
geplaatst: 16 mei 2019, 10:59 uur
Hier slechts één Nederlandse productie en wel op 4. Blijkbaar was de NS toen ook al niet heel populair.
Op 1 en 3 nog 2 singles van een van mijn favoriete albums uit 1969; eigenlijk gaat het hier om de b-kanten. De nummer 1 wordt ook wel een blues-opera genoemd en is volgens een van hen de belangrijkste song van een beroemd schrijversduo. Verder van dit duo ook nog een ouder nummer gecoverd door een Indiaas artiest en ook nog een geweldige a- en b-kant van een Braziliaan die in 1974 zijn muzikale top zal halen wat mij betreft.
Op 1 en 3 nog 2 singles van een van mijn favoriete albums uit 1969; eigenlijk gaat het hier om de b-kanten. De nummer 1 wordt ook wel een blues-opera genoemd en is volgens een van hen de belangrijkste song van een beroemd schrijversduo. Verder van dit duo ook nog een ouder nummer gecoverd door een Indiaas artiest en ook nog een geweldige a- en b-kant van een Braziliaan die in 1974 zijn muzikale top zal halen wat mij betreft.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 11:23 uur
Je moet even de eerste twintig pagina's van RYM voorbij maar dan kom je zoveel ontzettend goede soulsongs tegen in '70!
0
geplaatst: 16 mei 2019, 11:59 uur
Bij mij iets minder nederlandse producties dan vorig jaar, 4 stuks. Dan wel van 3 verschillende acts. Die ene dubbel is wel meteen de enige dubbelaar in m'n lijst hoewel er ook nog iemand zowel solo als met band in staat. Solo wel een stuk hoger overigens met name vanwege de geweldige b-kant.
Oja alleen nl/uk/usa dit keer en 8x een zangeres, 12x een zanger (al dan niet in bands)
Oja alleen nl/uk/usa dit keer en 8x een zangeres, 12x een zanger (al dan niet in bands)
0
zaaf
geplaatst: 17 mei 2019, 05:25 uur
Nog 2,65 dagen over voor de editie 1970 , 19 lijsten binnen...
Ik hoop op:
50tracks, Bonk, Casartelli, catchup, Edgar18, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, jordidj1, Justus18, Lukas, Manfield, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Teunnis, wibro en yeahyeahyeah
Ik hoop op:
50tracks, Bonk, Casartelli, catchup, Edgar18, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, jordidj1, Justus18, Lukas, Manfield, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Teunnis, wibro en yeahyeahyeah
0
geplaatst: 17 mei 2019, 11:12 uur
1970 Is een jaar van vragen en antwoorden. Weet iemand echt de tijd? 3:54? Kunnen we tenminste naar elkaar zwaaien? Kun je dat paard vangen? Gaan we naar hel? Wat als je mijn gedachten kan lezen? Wat is de enige goede communist? Met wie moet je niet trouwen? Kan hij zien of is hij blind? Kun je in woorden vatten hoe mooi het leven is? Wat te doen als je niet bij je geliefde bent? Hoe kun je rennen als je weet? Kom je rennen?
0
geplaatst: 17 mei 2019, 11:17 uur
Poek schreef:
1970 Is een jaar van vragen en antwoorden. Weet iemand echt de tijd? 3:54? Kunnen we tenminste naar elkaar zwaaien? Kun je dat paard vangen? Gaan we naar hel? Wat als je mijn gedachten kan lezen? Wat is de enige goede communist? Met wie moet je niet trouwen? Kan hij zien of is hij blind? Kun je in woorden vatten hoe mooi het leven is? Wat te doen als je niet bij je geliefde bent? Hoe kun je rennen als je weet? Kom je rennen?
Zo jammer toch, al die vragen

0
geplaatst: 17 mei 2019, 11:47 uur
Mijn landen:
11x VS
3x VK
2x Canada, Ierland
1x Frankrijk, West-Duitsland
https://i.pinimg.com/originals/54/aa/51/54aa51e901b50e10a2ae0e122656f942.jpg
11x VS
3x VK
2x Canada, Ierland
1x Frankrijk, West-Duitsland
https://i.pinimg.com/originals/54/aa/51/54aa51e901b50e10a2ae0e122656f942.jpg
0
geplaatst: 17 mei 2019, 12:08 uur
Mijn top 10 bestaat uit 8 verschillende landen, ook leuk. 
8 x US
2 x Brazilië
2 x Jamaica
2 x Spanje
2 x UK
1 x Bahama's
1 x Frankrijk
1 x Nederland
1 x Portugal

8 x US
2 x Brazilië
2 x Jamaica
2 x Spanje
2 x UK
1 x Bahama's
1 x Frankrijk
1 x Nederland
1 x Portugal
0
geplaatst: 17 mei 2019, 22:43 uur
De genre-verdeling in mijn lijstje is weer uitstekend verzorgd deze editie. Zeventien maal soul, drie maal folk en nog één verdwaald countrysingletje over een bloementuin.
Ik zet in op twee overeenkomsten met de gezamenlijke lijst, alles wat daarbij komt is bonus.
Ik zet in op twee overeenkomsten met de gezamenlijke lijst, alles wat daarbij komt is bonus.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 23:14 uur
Edgar18 schreef:
De genre-verdeling in mijn lijstje is weer uitstekend verzorgd deze editie. Zeventien maal soul, drie maal folk en nog één verdwaald countrysingletje over een bloementuin.
Ik trap er in: jij mag 21 liedjes nomineren?
0
geplaatst: 17 mei 2019, 23:15 uur
Ik heb de allernederlandste productie ...
En die staat gewoon op de eerste plaats.
En die staat gewoon op de eerste plaats.
1
geplaatst: 18 mei 2019, 10:08 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik trap er in: jij mag 21 liedjes nomineren?
Omdat mijn lijstjes zo kwalitatief hoogstaand zijn mag ik tegenwoordig een extra nummertje van zaaf Ik trap er in: jij mag 21 liedjes nomineren?
.Misgeteld, zestien keer soul, drie keer folk en een bloementuin. Zo klopt ie.
0
geplaatst: 18 mei 2019, 10:38 uur
Poek schreef:
Ik maar nadenken wat het soulfolkliedje zou zijn...
Nou, die zit er eerlijk gezegd wel eentje bij. Ik maar nadenken wat het soulfolkliedje zou zijn...
Haar naam is ..... (album uit '69)
0
geplaatst: 18 mei 2019, 15:01 uur
Zwak jaar zeg. Alleen de nummer 1 zou mijn V500 nog kunnen halen.
1
geplaatst: 18 mei 2019, 16:27 uur
Edgar18 schreef:
.
Misgeteld, zestien keer soul, drie keer folk en een bloementuin. Zo klopt ie.
(quote)
Omdat mijn lijstjes zo kwalitatief hoogstaand zijn mag ik tegenwoordig een extra nummertje van zaaf
.Misgeteld, zestien keer soul, drie keer folk en een bloementuin. Zo klopt ie.
Ik was gisteren nog in de rozentuin in Malaga. Puur toevallig overigens, niet omdat iemand me dat had beloofd.
1
zaaf
geplaatst: 18 mei 2019, 22:38 uur
Nog 0,93 dagen over voor de editie 1970 , 33 lijsten binnen...
Ik hoop op:
50tracks, Hacker, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, Rudi S, Teunnis en yeahyeahyeah
Ik hoop op:
50tracks, Hacker, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, Rudi S, Teunnis en yeahyeahyeah
0
geplaatst: 19 mei 2019, 20:34 uur
Wil nog iemand een voorspelling wagen (top 10). Tot nu toe 6 binnen met 26 verschillende nummers die genoemd zijn en 4 verschillende nr 1s.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.