MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
De stembus is gesloten, de stemmen zijn geteld.

zaaf
En de samenvatting:
1970 gaf 39 lijsten en 249 verschillende singles. 20 lieden kozen o.a. voor de uiteindelijke nr 1, wat 484 punten opleverde. Een soort laagterecord, het zat best dicht opeen.

dix
YES !!! FINALLY !!

WE DID IT !

OMG OMG OMG

dix
Ik zit hier helemaal te shaken, echt waar. Die spanning was ook niet te handlen aan het slot van de telling. Ongelooflijk dat het nu eindelijk zo ver is.

dix
Oh wacht... Heb ik iemand uit zijn concentratie gehaald?

dix beheers je

zaaf
20. Simon & Garfunkel - Cecilia / The Only Living Boy In New York
https://www.youtube.com/watch?v=Rwwaj83HUlk

Punten : 172
Nom. : 8x
Nr. 1 van : Casartelli

RYM's #30 voor 1970
Folk Pop

De song zou ontstaan zijn via wat dronkemansgebral en getrommel aan het eind van een feestje. Opgenomen en het bleef op een of andere manier in Simon's kop rondzingen. Hij maakte er een riffje op en in de studio werd het nummer verder speels uitgebouwd. Vrolijk toch?

19. Kinks - Lola
https://www.youtube.com/watch?v=NFwP2huyNzg

Punten : 180
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Rudi S

RYM's #11 voor 1970
Pop Rock

Deze versie is nog wel oké, maar die hardrockliveversie zit me in de weg. Lollige (lullige?) tekst natuurlijk. De ontstaansgeschiedenis is wat vaag… Ofwel de manager van de Kinks had iets dergelijks meegemaakt, de drummer of wellicht Davies zelf. Davies ontkent dat laatste natuurlijk in alle toonaarden.

Ha, Kinks mijn nummer 12. De live versie zal het niet gaan halen beloof ik al vast.

S&G was mijn nummer 8. Maar vooral vanwege de B-kant.

Kinks heb ik op 46, S&G heb ik niet. Wel een andere van dit duo maar die staat nog lager dan Lola

Lola bij mij op 8, Cecilia heb ik niet.

Cecilia / TOLBINY op 26, Lola op 43 hier.

Nee en nee.

Mooie S&G, maar net niet in mijn lijstje. Lola wel:

14. The Kinks - Lola

Ik verwacht dat de acht S&G stemmers allemaal voor ‘The Only Living Boy In New York’ gingen. Hier op twee.

Cecilia kan vrolijk de pot op!

You're breaking her heart!

You're shaking her confidence daily!

Casartelli (moderator)
Frenkie! schreef:
Ik verwacht dat de acht S&G stemmers allemaal voor ‘The Only Living Boy In New York’ gingen.
Ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik allicht wel.

Ik niet, Cecilia is ook geweldig.

Frenkie! schreef:
Ik verwacht dat de acht S&G stemmers allemaal voor ‘The Only Living Boy In New York’ gingen. Hier op twee.

Cecilia kan vrolijk de pot op!

Fout, het zijn er maximaal zeven The Only Living Boy is prachtig maar Cecilia vind ik ook waanzinnig goed, dat ritme alleen al. Mijn nummer 5, en niet eens mijn hoogste van S&G dit jaar.

DjFrankie (moderator)
03 Simon & Garfunkel - Cecilia / El Condor Pasa had ik op 3 de B-kant van deze single vind ik beter dan die met The Only Living Boy In New York

Cecilia / El Condor Pasa

DjFrankie schreef:
03 Simon & Garfunkel - Cecilia / El Condor Pasa had ik op 3 de B-kant van deze single vind ik beter dan die met The Only Living Boy In New York

Cecilia / El Condor Pasa

Ooeehh, deze single ging top 20 gescoord hebben bij mij. El Condor Pasa vind ik namelijk nog wat mooier dan The Only Living Boy in New York. Ja, dat kan gewoon.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ooeehh, deze single ging top 20 gescoord hebben bij mij. El Condor Pasa vind ik namelijk nog wat mooier dan The Only Living Boy in New York. Ja, dat kan gewoon.
Nee, dat kan absoluut niet!

zaaf
18. Creedence Clearwater Revival - Run Through the Jungle / Up Around the Bend
https://www.youtube.com/watch?v=HbGpfGDZwQg

Punten : 180
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #12 voor 1970
Swamp Rock

Uitgelegd als anti-Vietnamoorlogsong, maar later door schrijver Fogerty geduid als reactie op het feitje dat er net zoveel guns in de VS waren, op dat moment, als mensen.

17. Joni Mitchell - Big Yellow Taxi / Woodstock
https://www.youtube.com/watch?v=ZgMEPk6fvpg

Punten : 182
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #81 voor 1970
Folk Pop, Singer/Songwriter

En ook Joni gebruikt veelvuldig haar falsetje die ik niet zo pruim… Jammer, want het is best een leuk liedje. Letterlijk gezien door haar op een trip in Hawaii, uit haar hotelraam kijkend: prachtig uitzicht en beneden een enorme parkeerplaats.

Joni had ik op 20. Mooie b-kant ook, al is het niet mijn favoriete versie van dit nummer.

De anderen had ik niet (Kinks, CCR) of lager (S&G op 29 en wel vanwege de a-kant).

12. Joni Mitchell - Big yellow taxi
14. The Kinks - Lola

Joni had ik hoger verwacht. Mijn nummer 16.
Het is natuurlijk een topjaar voor CCR, deze single had ik op 8 en dat is nog niet eens de hoogst genoteerde.

8. Creedence Clearwater Revival - Run Through the Jungle / Up Around the Bend
16. Joni Mitchell - Big Yellow Taxi / Woodstock

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:30 uur

geplaatst: vandaag om 22:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.