Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2019, 07:18 uur
Een sterk begin van de lijst! Genesis blijft voor mij een band die ik begin jaren '90 leerde kennen door iets andersoortige hits en toen ik nog niets van progmuziek wist. En toen bleken ze 20 jaar eerder nog veel betere muziek gemaakt te hebben. The Lamb staat bij mij op nummer 3.
Is het erg dat het andere nummer mij compleet onbekend is? Ik zal het zo eens gaan luisteren.
Is het erg dat het andere nummer mij compleet onbekend is? Ik zal het zo eens gaan luisteren.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 07:30 uur
Verrassend, Jeanette in de top 20.
Ik dacht dat dit soort muziek hier wel kansloos zou zijn en dan staat het bij mij nog niet eens in de lijst...
Ik dacht dat dit soort muziek hier wel kansloos zou zijn en dan staat het bij mij nog niet eens in de lijst...
0
geplaatst: 17 juni 2019, 07:53 uur
Verre van mijn favoriete Genesis. Porque tu vas eens terug beluisteren. Titel zegt me vaag iets...
0
geplaatst: 17 juni 2019, 08:05 uur
Genesis mag de lijst halen dankzij de soullyrics, bij mij op 3!
0
geplaatst: 17 juni 2019, 08:13 uur
ranja schreef:
Dat komt omdat dit het minste jaar van de seventies is, of had ik dat al (meerdere malen) gezegd?

0
geplaatst: 17 juni 2019, 08:33 uur
Johnny Marr schreef:
Dat komt omdat dit het minste jaar van de seventies is, of had ik dat al (meerdere malen) gezegd?
(quote)
Dat heeft er misschien inderdaad mee te maken (al vind ik persoonlijk 75 nog net een graadje minder maar de hele periode 70-75 had van mij gecombineerd mogen worden in 2 rondes 70-72 en 73-75 net als dat bij de 60s nog wel gebeurde)
3
geplaatst: 17 juni 2019, 09:21 uur
Hoewel ik weinig met Genesis heb, is het ook wel weer logisch dat zij deze lijst beginnen... 

0
geplaatst: 17 juni 2019, 09:29 uur
Heerlijk liedje van Jeanette, helaas over het hoofd gezien tussen mijn stemmen.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 10:12 uur
herman schreef:
Hier wreekt zich de hermanmethode? Staat op 13 bij RYM.
1
geplaatst: 17 juni 2019, 10:59 uur
luigifort schreef:
Nee, staart Singles top 20 per jaar...
Nee, staart Singles top 20 per jaar...
Ja, te laag nog. Had nog wel iets hoger gemogen. Bij RYM op 13.
Maar Spaanstalige muziek is vaak kansloos op MuMe, dus wat dat betreft is het wel een mooie notering.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 11:16 uur
Tja dat Spaanstalige nummer, ik vind er geen zak aan, en daar is ook geen woord Spaans bij 

1
geplaatst: 17 juni 2019, 11:17 uur
johan de witt schreef:
Ja, het is sowieso een prachtig jaar!
Ja, het is sowieso een prachtig jaar!
Dan ben je een van de weinigen in dit veld die dat vindt

5
geplaatst: 17 juni 2019, 11:23 uur
Ja, bizar. Als je in zo'n jaar geen 20 toppers kunt vinden hou je gewoon niet zo van muziek volgens mij.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 11:28 uur
johan de witt schreef:
Ja, bizar. Als je in zo'n jaar geen 20 toppers kunt vinden hou je gewoon niet zo van muziek volgens mij.
Deels eens. In eerdere jaren kwam ik zonder veel moeite aan 40-50 toppers, en was het vervolgens nog lastig om dit terug naar 20 te snoeien. Dit jaar kwam ik op 25 nummers. Nog altijd genoeg voor een lijstje met 20 toppers, maar tegelijkertijd niet zo'n heel sterk jaar in de breedte.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 11:32 uur
In andere jaren zijn id ms meer toppers, klopt. Maar er zijn genoeg songs om tot een top 20 te komen. Voor sommigen (ik noem geen namen) niet en die hebben dan ook geen lijstje ingediend.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 11:35 uur
jordidj1 schreef:
Nou stelletje zeiksnorren zo kan ie wel weer
Nou stelletje zeiksnorren zo kan ie wel weer
Ik heb gisterenavond m'n zeiksnor afgeschoren, dus je info is niet juist.
1
zaaf
geplaatst: 17 juni 2019, 11:42 uur
18. Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight
https://www.youtube.com/watch?v=0Bm4fZHv5j0
Punten : 188
Nom. : 9x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #12 voor 1974
British Folk Rock
Nadat Thompson furore had gemaakt in Fairport Convention schreef hij, naar eigen beleving, begin jaren 70 veel interessant spul dat hij graag zelf wilde uitbrengen. Hij stapte dus uit de groep en maakte een solo album dat niet bijster goed ontvangen werd. Hij begon een persoonlijke en professionele relatie met zangeres Linda Peters en nam in het voorjaar van '73 een album op. Dat werd pas een jaar later uitgebracht omdat er een gebrek aan vinyl was ivm de oliecrisis. En dit album geen prioriteit genoot. Het titelnummer was de single en deed niet veel, jaren later wordt het materiaal zeer geroemd, ook hier.
17. 10cc - The Wall Street Shuffle
https://www.youtube.com/watch?v=Uw0G7H1EOho
Punten : 191
Nom. : 12x
RYM's #119 voor 1974
Pop Rock
10cc op de top van hun creativiteit. Lekker nummer, maar iets te licht voor mijn lijst. Trouwens mijn voorkeur gaat naar Silly Love uit.
https://www.youtube.com/watch?v=0Bm4fZHv5j0
Punten : 188
Nom. : 9x
RYM's #12 voor 1974
British Folk Rock
Nadat Thompson furore had gemaakt in Fairport Convention schreef hij, naar eigen beleving, begin jaren 70 veel interessant spul dat hij graag zelf wilde uitbrengen. Hij stapte dus uit de groep en maakte een solo album dat niet bijster goed ontvangen werd. Hij begon een persoonlijke en professionele relatie met zangeres Linda Peters en nam in het voorjaar van '73 een album op. Dat werd pas een jaar later uitgebracht omdat er een gebrek aan vinyl was ivm de oliecrisis. En dit album geen prioriteit genoot. Het titelnummer was de single en deed niet veel, jaren later wordt het materiaal zeer geroemd, ook hier.
17. 10cc - The Wall Street Shuffle
https://www.youtube.com/watch?v=Uw0G7H1EOho
Punten : 191
Nom. : 12x
RYM's #119 voor 1974
Pop Rock
10cc op de top van hun creativiteit. Lekker nummer, maar iets te licht voor mijn lijst. Trouwens mijn voorkeur gaat naar Silly Love uit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.