MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
yeahyeahyeah schreef:
(quote)
Was dat niet een ander nummer, dat wel op hetzelfde album staat als een inderdaad schabouwelijk laaggenoteerd nummer van deze artiest uit hetzelfde jaar, maar bij mijn weten niet op single is uitgebracht? Even voor de zekerheid, want ook bij mij gaat dit om een potentieel zeer hoog scorend nummer

Dat klopt inderdaad wat je zegt. Beide nummers zijn absolute top, maar die bandnaam komt van een ander nummer. De single gaat over een familielid... en heeft ook een prachtige b-kant over een gezette dame.

zaaf
Nog 2,97 dagen over voor de editie 1974 , 20 lijsten binnen...

Ik hoop nog zeer op:
50tracks, andré, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, Edgar18, johan de witt, jordidj1, Justus18, luigifort, Lukas, Manfield, Marzipaintree, motel matches, musician, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Teunnis en west

e.v.a. of wellicht spijtoptanten...

Nog ruim 2 dagen eno mijn lijstje komt eraan

zaaf
het is maar goed dat je me net niet zag dansen

Toch wel een jaar waar de vonken van afspatten.

Vonken, sterren, diamanten, felle lichten...wat wil je nog meer

Ja, en toch klagen sommigen nog hier

Die kijken alleen maar naar "hun" soul en niet verder dan dat...armoe

luigifort schreef:
Vonken, sterren, diamanten, felle lichten...wat wil je nog meer

Ik heb nog een sieraad van een onbekende Nederlandse vrouw.

dix
Justus18 schreef:
Ik heb nog een sieraad van een onbekende Nederlandse vrouw.

Doe ermee wat je ermee moet doen

dix schreef:
Doe ermee wat je ermee moet doen

Inleveren bij zaaf? Dat heb ik al gedaan. Ook in mijn lijstje de dochter van een conrector van mijn middelbare school met de song van de eeuw.

In mijn lijstje voor 1974 staan 17 unieke acts waarvan 1 uit nederland, rest allemaal uk/usa.
6 van de 20 vooral dameszang, 11 herenzang en 3 gemengd.

Ik heb 5x NL, waarvan eentje exotisch. Mijn vader hernoemde hen de peukentrappers vanwege het dansje in TOPPOP. Mag in mijn lijst daarom niet ontbreken.

Trouwens, Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

De Nederlandstalige Zwitser present in mijn lijst. De mannen met baarden ook.

zaaf
Nog 0,59 dagen over voor de editie 1974 , 32 lijsten binnen...

Ik hoop nog zeer op:
50tracks, ArthurDZ, Bonk, Edgar18, luigifort, Manfield, Marzipaintree, motel matches, Poek, Teunnis

Vervoer per trojka en per boot dus, maar ook iemand rennend met Red Bull. Mooie lichtjes kijken buiten, hoewel de zon naar beneden is en er vieze sneeuw ligt. Naast de zon zijn er ook diverse andere sterren. Een zomerbriesje en meisjes aan het einde van de zomer. Liefde is er niet op het Leidseplein, dat doet pijn. De gezichtzaagster wil seks. Ook nog een Engelstalige cover van de hit van Jan Boezeroen.

Ik stuur mijn lijstje vanavond in zonder begeleidend tekstje...

johan de witt schreef:
Toch wel een jaar waar de vonken van afspatten.

Die vonken heb ik niet gehoord. Ik vind het wel een moordjaar. Ik zet het je nog wel betaald!

In mijn lijstje 13x USA, 5x UK, 1x NL en natuurlijk 1x Zweden (douze points!).

8x Funk/Soul, 7x (Blues-)Rock en 5x Pop.

Kijk aan, het verschuift al meer naar pop en rock

Met bovenaan één van de beste funknummers van de meester himself...

Maar serieus, wat mij betreft is de beste soul/funk periode ruwweg van 1965 tot 1975.

west schreef:
Met bovenaan één van de beste funknummers van de meester himself...

Was zaaf toen al actief dan?

luigifort schreef:
(quote)

Was zaaf toen al actief dan?

zaaf is al aanwezig sinds het ontstaan van het zichtbare heelal, dus ja, zeker.

zaaf
40 lijstjes over '74 ontvangen. Het blijkt vooral een gezellig jaartje, met leuke liedjes.

267 singletjes werden in de lijstjes genoemd en de meestgenoemde (24x) werd de nr 1 met 554 puntjes

Ik zet een kopje koffie met koekjes vast klaar voor morgen. Ik zeg: Suede douze puntjes.

zaaf
zeg doe me een lol, jaren 90 is vroeg genoeg

Nou moe. That was my best francais.

zaaf
https://dr6cv7ca50zk9.cloudfront.net/w_1280,h_720/s3-top-40/e3bc964a-0cb4-4eca-ab2a-29f1de2a3508.png

De gezelligheid vindt zijn aanvang! We startten met twee scores die eigenlijk in de bubbling under zouden horen, maar er waren maar 18 hogere scores

zaaf
20. Genesis - The Lamb Lies Down On Broadway
https://www.youtube.com/watch?v=vd4aaoLE5co

Punten : 165
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #20 voor 1974
Progressive Rock, Rock Opera

Pittige track van het conceptalbum dat Gabriel opnam met Genesis voor hij uit de band zou stappen. De tekst, zoals wel meer songs op het album, komt van een soulsong uit de 60s. Hier wordt On Broadway van The Drifters aangehaald, aan het eind van het lied. De single deed niet veel, maar werd op de Amerikaanse FM stations veel gedraaid.

19. Jeanette - Porque te vas
https://www.youtube.com/watch?v=SLxrrE6wC5I

Punten : 165
Nom. : 8x
Nr. 1 van : Koenr, Lukas

RYM's #13 voor 1974
Pop, Canción melódica

Lief liedje, dat aanvankelijk onder de radar bleef, in 1974. Pas nadat het lied werd gebruikt in Carlos Saura's film Cría Cuervos (1976) en die film met prijzen werd beloond op het filmfestival in Cannes en Berlijn, werd het nummer internationaal bekend en haalde het de hitlijsten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:40 uur

geplaatst: vandaag om 22:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.