Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 8 juli 2019, 07:16 uur
Ook deze week zal nr. 20 wellicht beter zijn dan nr. 1. De Greatest Hits-propaganda heeft gewerkt!
0
geplaatst: 8 juli 2019, 08:17 uur
Geen Wire in mijn lijst en niet deze Elvis. En begrijp ik nu goed dat "mijn" Elvis niet meer komt? Dat is dan wel weer raar.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 08:31 uur
Ik had 2x Elvis in m'n longlist. Deze viel nipt af, die andere heb ik wel.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 08:38 uur
3x Costello op m'n shortlist, deze is uiteindelijk net buten de boot gevallen, 1 andere van hem heeft het wel gehaald (maar als ik zaaf goed begrijp heeft die de top 20 niet gehaald).
Wire stond ook op m'n shortlist maar haalde het ook niet (ik vind 12XU wel een stuk beter dan deze a-kant trouwens, als dat kant a was geweest had ik weer meer dilemma's gehad want de lijst zat al zo vol)
Wire stond ook op m'n shortlist maar haalde het ook niet (ik vind 12XU wel een stuk beter dan deze a-kant trouwens, als dat kant a was geweest had ik weer meer dilemma's gehad want de lijst zat al zo vol)
0
geplaatst: 8 juli 2019, 09:06 uur
zaaf schreef:
Alison is weliswaar de 2e single ervan, maar sprak toch het meest tot de verbeelding.
Dit was de laatste Costello in onze lijst begrijp ik? Alison is weliswaar de 2e single ervan, maar sprak toch het meest tot de verbeelding.

0
geplaatst: 8 juli 2019, 09:39 uur
Elvis op 2 hier en Wire op 10.
Ik heb nog meer Elvis maar die komen denk ik niet meer
Ik heb nog meer Elvis maar die komen denk ik niet meer

0
geplaatst: 8 juli 2019, 09:48 uur
Elvis zorgt hier voor een hoop onzekerheid.
Hij zal toch nog wel een keer verschijnen?
Hij zal toch nog wel een keer verschijnen?

0
geplaatst: 8 juli 2019, 10:04 uur
Dat lijkt mij sterk. 16 augustus van dit 1977 was een dramatische dag wat dit betreft...

0
geplaatst: 8 juli 2019, 10:17 uur
Rudi S schreef:
Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) (Vinyl, 7", 33 ⅓ RPM, Promo, White Label) | Discogs
En die andere,
Pink Floyd - Pigs On The Wing (Vinyl, 7", 45 RPM, Promo) | Discogs
(quote)
Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) (Vinyl, 7", 33 ⅓ RPM, Promo, White Label) | Discogs
En die andere,
Pink Floyd - Pigs On The Wing (Vinyl, 7", 45 RPM, Promo) | Discogs
Leuk dat je ze even op een rij zet.
Over de Braziliaanse 7" Promo:
"Fades out after second verse. Both sides identical pressing/matrix."
Dus beide kanten hetzelfde: fade out na het 2e refrein. Een wel heel korte versie van het albumnummer en dat als promo gemaakt in Brazilië en ook daar niet uitgebracht.
Op de Franse 7" Promo (alweer) staan ook nog eens de tijden, respectievelijk 3.20 voor Pigs on the Wing en 4.20 voor Sheep. Gelukkig is deze wel te koop: op Discogs voor maar 2890,00 Euro.

Zoiets kan je toch niet in je lijst zetten lijkt mij? Ik zoek het ook niet bij elke single uit natuurlijk en ga vast ook wel eens in de mist, maar bij Pigs en hier Sheep lag het er dik bovenop gezien de lengte van de nummers op het album.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 10:37 uur
Ik vond Pigs on the Wing altijd lekker kort. Typisch Punk Floyd. Heerlijk niemendalletje.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 10:56 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik vond Pigs on the Wing altijd lekker kort. Typisch Punk Floyd. Heerlijk niemendalletje.
Goed punt. Ik heb het aangepast.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 11:14 uur
Wire's Pink Flag heb ik helemaal grijsgedraaid en Mannequin was lange tijd mijn favoriet, maar de laatste jaren is het wat minder. Dus net buiten mijn top 20. Deze van Elvis had ik niet bij de beste 50, een andere staat wel in mijn top 20.
0
zaaf
geplaatst: 8 juli 2019, 11:57 uur
18. Mink DeVille - Spanish Stroll
https://www.youtube.com/watch?v=DlYDnt48pRU
Punten : 166
Nom. : 9x
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #136 voor 1977
Pub Rock, Latin Rock, Pop Rock
Dit was wel een vrij grote hit in België en Nederland. Ook van een debuutalbum. Met een Latin tintje, onder meer door de legendarische woorden: ¡Hey Rosita! ¿Dónde vas con mi carro, Rosita? Tú sabes que te quiero, pero usted me quita todo - enz. Uitgesproken door bassist Rubén Sigüenza.
17. Buzzcocks - Orgasm Addict
https://www.youtube.com/watch?v=0GuMFuqTrwc
Punten : 168
Nr. 1 van : niemand
RYM's #50 voor 1977
Punk Rock
En deze top-punksingle is ook al zo'n 'kadootje' in de lijst. Redde de mijne net niet, maar is erg sterk. Geband, natuurlijk, door de BBC en zelfs Shelley verklaarde jaren later dat ie zich er een beetje voor schaamde. Lijkt me niet nodig. Zouden ze volgend jaar wereldwijzer terugkomen?
https://www.youtube.com/watch?v=DlYDnt48pRU
Punten : 166
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #136 voor 1977
Pub Rock, Latin Rock, Pop Rock
Dit was wel een vrij grote hit in België en Nederland. Ook van een debuutalbum. Met een Latin tintje, onder meer door de legendarische woorden: ¡Hey Rosita! ¿Dónde vas con mi carro, Rosita? Tú sabes que te quiero, pero usted me quita todo - enz. Uitgesproken door bassist Rubén Sigüenza.
17. Buzzcocks - Orgasm Addict
https://www.youtube.com/watch?v=0GuMFuqTrwc
Punten : 168
Nr. 1 van : niemand
RYM's #50 voor 1977
Punk Rock
En deze top-punksingle is ook al zo'n 'kadootje' in de lijst. Redde de mijne net niet, maar is erg sterk. Geband, natuurlijk, door de BBC en zelfs Shelley verklaarde jaren later dat ie zich er een beetje voor schaamde. Lijkt me niet nodig. Zouden ze volgend jaar wereldwijzer terugkomen?
1
geplaatst: 8 juli 2019, 12:01 uur
Buzzcocks op 18! Zou in een minder jaar top 10 staan. Ik ben over het algemeen meer voor het melodieuze ipv de stompers...
Mink wie???
Mink wie???
0
geplaatst: 8 juli 2019, 12:10 uur
Leuk begin! Wire op 5, Buzzcocks net buiten mijn lijst, van Elvis had ik een andere ook net buiten mijn lijst en die van Mink DeVille is eigenlijk ook wel een heel tof liedje.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 12:32 uur
0 uit 4
Wire wel in mijn playlist 1977. Mink DeVille komt daar mogelijk bij, want die heb ik over het hoofd gezien.
Wire wel in mijn playlist 1977. Mink DeVille komt daar mogelijk bij, want die heb ik over het hoofd gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.