MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Ook deze week zal nr. 20 wellicht beter zijn dan nr. 1. De Greatest Hits-propaganda heeft gewerkt!

2 x niet verkeerd maar ook 2 x niet in mijn lijst

Geen Wire in mijn lijst en niet deze Elvis. En begrijp ik nu goed dat "mijn" Elvis niet meer komt? Dat is dan wel weer raar.

Mooi begin. Twee uit twee!
Wire op 14 bij mij, Alison op 16.

Ik had 2x Elvis in m'n longlist. Deze viel nipt af, die andere heb ik wel.

3x Costello op m'n shortlist, deze is uiteindelijk net buten de boot gevallen, 1 andere van hem heeft het wel gehaald (maar als ik zaaf goed begrijp heeft die de top 20 niet gehaald).
Wire stond ook op m'n shortlist maar haalde het ook niet (ik vind 12XU wel een stuk beter dan deze a-kant trouwens, als dat kant a was geweest had ik weer meer dilemma's gehad want de lijst zat al zo vol)

dix
zaaf schreef:
Alison is weliswaar de 2e single ervan, maar sprak toch het meest tot de verbeelding.
Dit was de laatste Costello in onze lijst begrijp ik?

Elvis op 2 hier en Wire op 10.
Ik heb nog meer Elvis maar die komen denk ik niet meer

Wire op 13!
Met Costello heb ik niet veel...

dix
Elvis zorgt hier voor een hoop onzekerheid.
Hij zal toch nog wel een keer verschijnen?

dix schreef:

Dat lijkt mij sterk. 16 augustus van dit 1977 was een dramatische dag wat dit betreft...

Leuk dat je ze even op een rij zet.

Over de Braziliaanse 7" Promo:
"Fades out after second verse. Both sides identical pressing/matrix."
Dus beide kanten hetzelfde: fade out na het 2e refrein. Een wel heel korte versie van het albumnummer en dat als promo gemaakt in Brazilië en ook daar niet uitgebracht.

Op de Franse 7" Promo (alweer) staan ook nog eens de tijden, respectievelijk 3.20 voor Pigs on the Wing en 4.20 voor Sheep. Gelukkig is deze wel te koop: op Discogs voor maar 2890,00 Euro.

Zoiets kan je toch niet in je lijst zetten lijkt mij? Ik zoek het ook niet bij elke single uit natuurlijk en ga vast ook wel eens in de mist, maar bij Pigs en hier Sheep lag het er dik bovenop gezien de lengte van de nummers op het album.

Costello viel net af. Met de Wire heb ik helemaal niets.

Ik vond Pigs on the Wing altijd lekker kort. Typisch Punk Floyd. Heerlijk niemendalletje.

EttaJamesBrown schreef:
Ik vond Pigs on the Wing altijd lekker kort. Typisch Punk Floyd. Heerlijk niemendalletje.

Goed punt. Ik heb het aangepast.

Alison op 17, nog een andere Costello op 31. Wire niet.

Wire's Pink Flag heb ik helemaal grijsgedraaid en Mannequin was lange tijd mijn favoriet, maar de laatste jaren is het wat minder. Dus net buiten mijn top 20. Deze van Elvis had ik niet bij de beste 50, een andere staat wel in mijn top 20.

dix schreef:

in 1992 herrijst hij weer.

Ah, Elvis is naar Mexico gevlucht.

zaaf
18. Mink DeVille - Spanish Stroll
https://www.youtube.com/watch?v=DlYDnt48pRU

Punten : 166
Nom. : 9x
Nr. 1 van : J.J. Wever

RYM's #136 voor 1977
Pub Rock, Latin Rock, Pop Rock

Dit was wel een vrij grote hit in België en Nederland. Ook van een debuutalbum. Met een Latin tintje, onder meer door de legendarische woorden: ¡Hey Rosita! ¿Dónde vas con mi carro, Rosita? Tú sabes que te quiero, pero usted me quita todo - enz. Uitgesproken door bassist Rubén Sigüenza.

17. Buzzcocks - Orgasm Addict
https://www.youtube.com/watch?v=0GuMFuqTrwc

Punten : 168
Nom. : 9x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #50 voor 1977
Punk Rock

En deze top-punksingle is ook al zo'n 'kadootje' in de lijst. Redde de mijne net niet, maar is erg sterk. Geband, natuurlijk, door de BBC en zelfs Shelley verklaarde jaren later dat ie zich er een beetje voor schaamde. Lijkt me niet nodig. Zouden ze volgend jaar wereldwijzer terugkomen?

Mink in de lijst!!

16. Mink Deville - Spanish stroll

Buzzcocks op 18! Zou in een minder jaar top 10 staan. Ik ben over het algemeen meer voor het melodieuze ipv de stompers...

Mink wie???

Buzzcocks bij mij op 8!

Jasmine Mink

Leuk begin! Wire op 5, Buzzcocks net buiten mijn lijst, van Elvis had ik een andere ook net buiten mijn lijst en die van Mink DeVille is eigenlijk ook wel een heel tof liedje.

0 uit 4

Wire wel in mijn playlist 1977. Mink DeVille komt daar mogelijk bij, want die heb ik over het hoofd gezien.

west schreef:
0 uit 4

Slechte start voor vd Brom dan

Buzzcocks mijn nummer 5

Buzzcocks

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.