MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
herman schreef:

Verder nemen sommigen 10 minuten de tijd voor hun "geile guitarren duelle" .

wie zouden dat toch zijn
Ik hou mij natuurlijk ver weg van die stomme 1 artiest per lijst regel.

Ja ik ook. Als ik dan toch zo'n lijst maak dan moet ie wel kloppen. Ik ga geen artiesten benadelen omdat ze veel goede singles hebben uitgebracht...

zaaf
herman schreef:
Ik ga geen artiesten benadelen...
dat wordt door hen ook enorm gewaardeerd

ranja schreef:
Ik vond het ook lastig, teveel nummers voor een top 20 eigenlijk. De nummer 1 stond al redelijk vast (zeker nadat bleek dat Go Your Own Way stiekem al uit 76 bleek te zijn)..

Ah, nu heb je dus De Ketting gekozen op 1?

west schreef:
(quote)

Geruchten

west schreef:
(quote)

Hangt er vanaf wat aan de ketting hangt

ranja schreef:
(quote)

Hangt er vanaf wat aan de ketting hangt

Dromen? Een Gouden Stoffen Vrouw? Stop Niet! Je maakt de liefde leuk!

Nee Nou Wordt-ie Mooi! Door dat gesmurf allemaal smurfsel op mijn top 20.

dix
Mijn lijstje is gepost, alleen nu bedenk ik nu dat ik David Soul ben vergeten. Misschien dat een andere user plek heeft voor één van zijn drie singles uit 1977? luigifort?

zaaf
ik heb ook voor kettingen gekozen op nr 1.

Ik heb mijn ringtoon in de lijst staan, 2 keer motoren en ik hoop morgen een feestje te kunnen vieren.

catchup
Vlaamse meisjes op de longlist, en Christine, Sheena en Betty. Wat heb ik nu aan algebra...?

zaaf
Aaaah Loekie Knol

Sheena zal niet eerder in mijn lijst staan dan 1981

zaaf
Nog 0,56 dagen over voor de editie 1977 , 33 lijsten binnen...

Ik hoop op drieste bijdragen van:

50tracks, Arno, Bonk, catchup, Hacker, Koenr, luigifort, Manfield, motel matches, nelis, Poek, remcodulac

Mijn lijstje ook ingeleverd. Blijft toch soms wat ingewikkeld. Ik was nog niet eens geboren, dus ik weet niet wat er daadwerkelijk allemaal echt in 1977 uitgekomen is, maar wel is duidelijk dat dat niet geldt voor alles wat er op RYM staat. Nou weet ik dat er van één van mijn favoriete albums uit dat jaar (is echt beestachtig goed!) nooit officiële singles uitgebracht zijn. Toch staan er meerdere op RYM. Die neem ik dan niet op in mijn lijst, maar andere nummers wel, waarvan ik ook niet altijd weet of ze wel daadwerkelijk in Nederland uitgekomen zijn, want ik doe geen uitgebreid onderzoek voor elk nummer. Het voelt soms een beetje als willekeur.
Dit jaar toch ook weer een nummer opgenomen in mijn lijst dat in de volledige uitvoering beduidend mooier is, maar ook in de single-edit meer dan de moeite waard.
In mijn lijst als guilty pleasures in ieder geval het beste Kerstnummer ooit en één van de meest aanstekelijke deuntjes ooit. We moeten het ook weer niet te serieus nemen... Ik hoop maar dat het driest genoeg is.

Bonk schreef:
...dus ik weet niet wat er daadwerkelijk allemaal echt in 1977 uitgekomen is, maar wel is duidelijk dat dat niet geldt voor alles wat er op RYM staat. Nou weet ik dat er van één van mijn favoriete albums uit dat jaar (is echt beestachtig goed!) nooit officiële singles uitgebracht zijn. Toch staan er meerdere op RYM. Die neem ik dan niet op in mijn lijst, maar andere nummers wel, waarvan ik ook niet altijd weet of ze wel daadwerkelijk in Nederland uitgekomen zijn, want ik doe geen uitgebreid onderzoek voor elk nummer.

Dat is ook één van mijn favoriete albums uit 1977 en ook ik heb de nep-singles vermeldt op RYM niet opgenomen. Varkentjes bijvoorbeeld is een 33" promo (geen single en niet officieel) en dat staat dan 'gewoon' in de RYM lijst.

west schreef:
(quote)

Dat is ook één van mijn favoriete albums uit 1977 en ook ik heb de nep-singles vermeldt op RYM niet opgenomen. Varkentjes bijvoorbeeld is een 33" promo (geen single en niet officieel) en dat staat dan 'gewoon' in de RYM lijst.

Tja op die manier gaat er natuurlijk niets meer, her waren natuurlijk ook nep varkens.

Tja, het is een internationale site, dus die beperkt zich niet tot releases alleen in Nederland. Beetje raar dat sommige mensen zich beperken tot wat uitkwam op de Nederlandse markt.

33" klinkt trouwens wel heel groot, dat past niet op mijn platenspeler.

Een 3.20 durende 7" (promo-)single in Frankrijk. Op de b-kant Sheep.
Daar zou ik nu zo 20 euro voor neerleggen.

Ik laat het nummer wel meedoen: stel je voor dat je het in je platenkast hebt staan, dan is het gewoon een single die je bezit, die kun je toch niet uitsluiten.

herman schreef:
Tja, het is een internationale site, dus die beperkt zich niet tot releases alleen in Nederland. Beetje raar dat sommige mensen zich beperken tot wat uitkwam op de Nederlandse markt.

Ik hou er toch wel wat rekening mee. Als je een band hebt die veel top 40 hits scoort en dan is er een single alleen voor de Japanse markt (en dus in europa/usa niet de hitlijsten haalt), die vind ik niet in mijn lijst van singles van het jaar passen.
Promo's en fanclubsingles vergelijkbaar eigenlijk. Maar dat mag iedereen voor zich bepalen

catchup
Aan al dat gejakker kwam een end, maar Christine was nog wat te jong (16), die mocht niet mee op de môtor.

ranja schreef:
Ik hou er toch wel wat rekening mee. Als je een band hebt die veel top 40 hits scoort en dan is er een single alleen voor de Japanse markt (en dus in europa/usa niet de hitlijsten haalt), die vind ik niet in mijn lijst van singles van het jaar passen.
Promo's en fanclubsingles vergelijkbaar eigenlijk. Maar dat mag iedereen voor zich bepalen

Zit iets in, maar om nou voor elke single te gaan kijken waar ie vandaan komt... Ik heb zelf ook wel een paar Japanse singles en promo's in de kast staan, voor mij doen die gewoon mee. Maar ik let dan weer helemaal niet op de hitlijsten bij dit spel.

zaaf
Het was weer een bijzondere exercitie. 40 lijsten mocht ik ontvangen, 239 singles zijn genoteerd.
27 lieden kozen de nr 1 in hun lijst, waardoor deze zegeviert met 652 punten.

Tot zover niet veel aan de hand. Maar: waar vorig jaar de nr 20 219 punten had en nodig had om de nr 21 van het lijf te houden, heeft de nr 20 van 1977 aan een schamele 161 punten voldoende

Dat levert misschien wat verrassends op? We gaan het morgen zien.

Meer spreiding dus in de nummers? Dat zal alleen maar meer worden denk ik in de komende jaren

herman schreef:
33" klinkt trouwens wel heel groot, dat past niet op mijn platenspeler.

Oeps...

herman schreef:

Dat bedoelde ik niet. Die promo van Pigs op 33 toeren ( ) is nooit uitgebracht. Nergens in de hele wereld. Pigs is een heel lang albumnummer op een heel goed album, maar geen single. Dat is mijn punt.

west schreef:
(quote)

Dat bedoelde ik niet. Die promo van Pigs op 33 toeren ( ) is nooit uitgebracht. Nergens in de hele wereld. Pigs is een heel lang albumnummer op een heel goed album, maar geen single. Dat is mijn punt.

Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) (Vinyl, 7", 33 ⅓ RPM, Promo, White Label) | Discogs

En die andere,
Pink Floyd - Pigs On The Wing (Vinyl, 7", 45 RPM, Promo) | Discogs

zaaf
20. Elvis Costello - Alison / Welcome to the Working Week
https://www.youtube.com/watch?v=vF1qNKLSL5M

Punten : 161
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #24 voor 1977
Blue-Eyed Soul, New Wave, Pop Rock

Kijk dit zat er naar mijn gevoel dus niet aan te komen, maar is wel van een monument in '77: EC's debuut. Alison is weliswaar de 2e single ervan, maar sprak toch het meest tot de verbeelding. Opgenomen vóór de vorming van The Attractions was zijn backingband hier Clover, een countryrockgroep. De clip is lousy, maar beter uit die tijd is er niet.

19. Wire - Mannequin / Feeling Called Love / 1 2 X U
https://www.youtube.com/watch?v=IL0VpdvA6G4

Punten : 163
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #8 voor 1977
Punk Rock, Art Punk

En deze parel had ook voordeel bij de enorme subtop. Wire wordt beschouwd als enorm invloedrijk, zoals de Velvet Underground invloedrijk was. Puntig, vinnig, staccato, vervreemdend, maar ook agressief of lieflijk. t Is maar dat u het weet. De waardering komt achteraf, want in '77 deed het commercieel niet veel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:03 uur

geplaatst: vandaag om 05:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.