Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 6 juli 2019, 14:05 uur
wie zouden dat toch zijn 
Ik hou mij natuurlijk ver weg van die stomme 1 artiest per lijst regel.
0
geplaatst: 6 juli 2019, 14:07 uur
Ja ik ook. Als ik dan toch zo'n lijst maak dan moet ie wel kloppen. Ik ga geen artiesten benadelen omdat ze veel goede singles hebben uitgebracht...
1
zaaf
geplaatst: 6 juli 2019, 14:08 uur
herman schreef:
Ik ga geen artiesten benadelen...
dat wordt door hen ook enorm gewaardeerdIk ga geen artiesten benadelen...
0
geplaatst: 6 juli 2019, 15:06 uur
ranja schreef:
Ik vond het ook lastig, teveel nummers voor een top 20 eigenlijk. De nummer 1 stond al redelijk vast (zeker nadat bleek dat Go Your Own Way stiekem al uit 76 bleek te zijn)..
Ik vond het ook lastig, teveel nummers voor een top 20 eigenlijk. De nummer 1 stond al redelijk vast (zeker nadat bleek dat Go Your Own Way stiekem al uit 76 bleek te zijn)..
Ah, nu heb je dus De Ketting gekozen op 1?
1
geplaatst: 6 juli 2019, 15:08 uur
0
geplaatst: 6 juli 2019, 17:12 uur
Dromen? Een Gouden Stoffen Vrouw? Stop Niet! Je maakt de liefde leuk!
0
geplaatst: 6 juli 2019, 18:11 uur
Nee Nou Wordt-ie Mooi! Door dat gesmurf allemaal smurfsel op mijn top 20.
3
geplaatst: 6 juli 2019, 18:46 uur
Mijn lijstje is gepost, alleen nu bedenk ik nu dat ik David Soul ben vergeten. Misschien dat een andere user plek heeft voor één van zijn drie singles uit 1977? luigifort?
0
geplaatst: 6 juli 2019, 20:58 uur
Ik heb mijn ringtoon in de lijst staan, 2 keer motoren en ik hoop morgen een feestje te kunnen vieren.
0
catchup
geplaatst: 6 juli 2019, 22:33 uur
Vlaamse meisjes op de longlist, en Christine, Sheena en Betty. Wat heb ik nu aan algebra...?
0
geplaatst: 7 juli 2019, 14:56 uur
Mijn lijstje ook ingeleverd. Blijft toch soms wat ingewikkeld. Ik was nog niet eens geboren, dus ik weet niet wat er daadwerkelijk allemaal echt in 1977 uitgekomen is, maar wel is duidelijk dat dat niet geldt voor alles wat er op RYM staat. Nou weet ik dat er van één van mijn favoriete albums uit dat jaar (is echt beestachtig goed!) nooit officiële singles uitgebracht zijn. Toch staan er meerdere op RYM. Die neem ik dan niet op in mijn lijst, maar andere nummers wel, waarvan ik ook niet altijd weet of ze wel daadwerkelijk in Nederland uitgekomen zijn, want ik doe geen uitgebreid onderzoek voor elk nummer. Het voelt soms een beetje als willekeur.
Dit jaar toch ook weer een nummer opgenomen in mijn lijst dat in de volledige uitvoering beduidend mooier is, maar ook in de single-edit meer dan de moeite waard.
In mijn lijst als guilty pleasures in ieder geval het beste Kerstnummer ooit en één van de meest aanstekelijke deuntjes ooit. We moeten het ook weer niet te serieus nemen... Ik hoop maar dat het driest genoeg is.
Dit jaar toch ook weer een nummer opgenomen in mijn lijst dat in de volledige uitvoering beduidend mooier is, maar ook in de single-edit meer dan de moeite waard.
In mijn lijst als guilty pleasures in ieder geval het beste Kerstnummer ooit en één van de meest aanstekelijke deuntjes ooit. We moeten het ook weer niet te serieus nemen... Ik hoop maar dat het driest genoeg is.
0
geplaatst: 7 juli 2019, 15:22 uur
Bonk schreef:
...dus ik weet niet wat er daadwerkelijk allemaal echt in 1977 uitgekomen is, maar wel is duidelijk dat dat niet geldt voor alles wat er op RYM staat. Nou weet ik dat er van één van mijn favoriete albums uit dat jaar (is echt beestachtig goed!) nooit officiële singles uitgebracht zijn. Toch staan er meerdere op RYM. Die neem ik dan niet op in mijn lijst, maar andere nummers wel, waarvan ik ook niet altijd weet of ze wel daadwerkelijk in Nederland uitgekomen zijn, want ik doe geen uitgebreid onderzoek voor elk nummer.
...dus ik weet niet wat er daadwerkelijk allemaal echt in 1977 uitgekomen is, maar wel is duidelijk dat dat niet geldt voor alles wat er op RYM staat. Nou weet ik dat er van één van mijn favoriete albums uit dat jaar (is echt beestachtig goed!) nooit officiële singles uitgebracht zijn. Toch staan er meerdere op RYM. Die neem ik dan niet op in mijn lijst, maar andere nummers wel, waarvan ik ook niet altijd weet of ze wel daadwerkelijk in Nederland uitgekomen zijn, want ik doe geen uitgebreid onderzoek voor elk nummer.
Dat is ook één van mijn favoriete albums uit 1977 en ook ik heb de nep-singles vermeldt op RYM niet opgenomen. Varkentjes bijvoorbeeld is een 33" promo (geen single en niet officieel) en dat staat dan 'gewoon'
in de RYM lijst.
1
geplaatst: 7 juli 2019, 15:30 uur
west schreef:
Dat is ook één van mijn favoriete albums uit 1977 en ook ik heb de nep-singles vermeldt op RYM niet opgenomen. Varkentjes bijvoorbeeld is een 33" promo (geen single en niet officieel) en dat staat dan 'gewoon'
in de RYM lijst.
(quote)
in de RYM lijst. Tja op die manier gaat er natuurlijk niets meer, her waren natuurlijk ook nep varkens.
2
geplaatst: 7 juli 2019, 16:03 uur
Tja, het is een internationale site, dus die beperkt zich niet tot releases alleen in Nederland. Beetje raar dat sommige mensen zich beperken tot wat uitkwam op de Nederlandse markt.
33" klinkt trouwens wel heel groot, dat past niet op mijn platenspeler.
33" klinkt trouwens wel heel groot, dat past niet op mijn platenspeler.

2
geplaatst: 7 juli 2019, 16:04 uur
Een 3.20 durende 7" (promo-)single in Frankrijk. Op de b-kant Sheep.
Daar zou ik nu zo 20 euro voor neerleggen.
Ik laat het nummer wel meedoen: stel je voor dat je het in je platenkast hebt staan, dan is het gewoon een single die je bezit, die kun je toch niet uitsluiten.
Daar zou ik nu zo 20 euro voor neerleggen.
Ik laat het nummer wel meedoen: stel je voor dat je het in je platenkast hebt staan, dan is het gewoon een single die je bezit, die kun je toch niet uitsluiten.
0
geplaatst: 7 juli 2019, 16:15 uur
herman schreef:
Tja, het is een internationale site, dus die beperkt zich niet tot releases alleen in Nederland. Beetje raar dat sommige mensen zich beperken tot wat uitkwam op de Nederlandse markt.
Ik hou er toch wel wat rekening mee. Als je een band hebt die veel top 40 hits scoort en dan is er een single alleen voor de Japanse markt (en dus in europa/usa niet de hitlijsten haalt), die vind ik niet in mijn lijst van singles van het jaar passen.
Promo's en fanclubsingles vergelijkbaar eigenlijk. Maar dat mag iedereen voor zich bepalen

0
catchup
geplaatst: 7 juli 2019, 19:37 uur
Aan al dat gejakker kwam een end, maar Christine was nog wat te jong (16), die mocht niet mee op de môtor.
0
geplaatst: 7 juli 2019, 20:19 uur
ranja schreef:
Ik hou er toch wel wat rekening mee. Als je een band hebt die veel top 40 hits scoort en dan is er een single alleen voor de Japanse markt (en dus in europa/usa niet de hitlijsten haalt), die vind ik niet in mijn lijst van singles van het jaar passen.
Promo's en fanclubsingles vergelijkbaar eigenlijk. Maar dat mag iedereen voor zich bepalen
Zit iets in, maar om nou voor elke single te gaan kijken waar ie vandaan komt... Ik heb zelf ook wel een paar Japanse singles en promo's in de kast staan, voor mij doen die gewoon mee. Maar ik let dan weer helemaal niet op de hitlijsten bij dit spel.
2
zaaf
geplaatst: 7 juli 2019, 21:06 uur
Het was weer een bijzondere exercitie. 40 lijsten mocht ik ontvangen, 239 singles zijn genoteerd.
27 lieden kozen de nr 1 in hun lijst, waardoor deze zegeviert met 652 punten.
Tot zover niet veel aan de hand. Maar: waar vorig jaar de nr 20 219 punten had en nodig had om de nr 21 van het lijf te houden, heeft de nr 20 van 1977 aan een schamele 161 punten voldoende
Dat levert misschien wat verrassends op? We gaan het morgen zien.
27 lieden kozen de nr 1 in hun lijst, waardoor deze zegeviert met 652 punten.
Tot zover niet veel aan de hand. Maar: waar vorig jaar de nr 20 219 punten had en nodig had om de nr 21 van het lijf te houden, heeft de nr 20 van 1977 aan een schamele 161 punten voldoende

Dat levert misschien wat verrassends op? We gaan het morgen zien.
0
geplaatst: 7 juli 2019, 21:09 uur
Meer spreiding dus in de nummers? Dat zal alleen maar meer worden denk ik in de komende jaren 

0
geplaatst: 7 juli 2019, 23:04 uur
0
geplaatst: 7 juli 2019, 23:06 uur
herman schreef:
Dat bedoelde ik niet. Die promo van Pigs op 33 toeren (
) is nooit uitgebracht. Nergens in de hele wereld. Pigs is een heel lang albumnummer op een heel goed album, maar geen single. Dat is mijn punt.
1
geplaatst: 8 juli 2019, 06:17 uur
west schreef:
) is nooit uitgebracht. Nergens in de hele wereld. Pigs is een heel lang albumnummer op een heel goed album, maar geen single. Dat is mijn punt.
(quote)
) is nooit uitgebracht. Nergens in de hele wereld. Pigs is een heel lang albumnummer op een heel goed album, maar geen single. Dat is mijn punt. Pink Floyd - Pigs (Three Different Ones) (Vinyl, 7", 33 ⅓ RPM, Promo, White Label) | Discogs
En die andere,
Pink Floyd - Pigs On The Wing (Vinyl, 7", 45 RPM, Promo) | Discogs
0
zaaf
geplaatst: 8 juli 2019, 06:44 uur
https://dr6cv7ca50zk9.cloudfront.net/w_1280,h_720/s3-top-40/af19e537-8ddf-44ef-9f98-742c90403753.png
Goedemorgen, we starten de lijst met wat prettige klanken.
Goedemorgen, we starten de lijst met wat prettige klanken.
0
zaaf
geplaatst: 8 juli 2019, 06:50 uur
20. Elvis Costello - Alison / Welcome to the Working Week
https://www.youtube.com/watch?v=vF1qNKLSL5M
Punten : 161
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #24 voor 1977
Blue-Eyed Soul, New Wave, Pop Rock
Kijk dit zat er naar mijn gevoel dus niet aan te komen, maar is wel van een monument in '77: EC's debuut. Alison is weliswaar de 2e single ervan, maar sprak toch het meest tot de verbeelding. Opgenomen vóór de vorming van The Attractions was zijn backingband hier Clover, een countryrockgroep. De clip is lousy, maar beter uit die tijd is er niet.
19. Wire - Mannequin / Feeling Called Love / 1 2 X U
https://www.youtube.com/watch?v=IL0VpdvA6G4
Punten : 163
RYM's #8 voor 1977
Punk Rock, Art Punk
En deze parel had ook voordeel bij de enorme subtop. Wire wordt beschouwd als enorm invloedrijk, zoals de Velvet Underground invloedrijk was. Puntig, vinnig, staccato, vervreemdend, maar ook agressief of lieflijk. t Is maar dat u het weet. De waardering komt achteraf, want in '77 deed het commercieel niet veel.
https://www.youtube.com/watch?v=vF1qNKLSL5M
Punten : 161
RYM's #24 voor 1977
Blue-Eyed Soul, New Wave, Pop Rock
Kijk dit zat er naar mijn gevoel dus niet aan te komen, maar is wel van een monument in '77: EC's debuut. Alison is weliswaar de 2e single ervan, maar sprak toch het meest tot de verbeelding. Opgenomen vóór de vorming van The Attractions was zijn backingband hier Clover, een countryrockgroep. De clip is lousy, maar beter uit die tijd is er niet.
19. Wire - Mannequin / Feeling Called Love / 1 2 X U
https://www.youtube.com/watch?v=IL0VpdvA6G4
Punten : 163
RYM's #8 voor 1977
Punk Rock, Art Punk
En deze parel had ook voordeel bij de enorme subtop. Wire wordt beschouwd als enorm invloedrijk, zoals de Velvet Underground invloedrijk was. Puntig, vinnig, staccato, vervreemdend, maar ook agressief of lieflijk. t Is maar dat u het weet. De waardering komt achteraf, want in '77 deed het commercieel niet veel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.