Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli 2019, 13:12 uur
west schreef:
Zoiets kan je toch niet in je lijst zetten lijkt mij? Ik zoek het ook niet bij elke single uit natuurlijk en ga vast ook wel eens in de mist, maar bij Pigs en hier Sheep lag het er dik bovenop gezien de lengte van de nummers op het album.
Zoiets kan je toch niet in je lijst zetten lijkt mij? Ik zoek het ook niet bij elke single uit natuurlijk en ga vast ook wel eens in de mist, maar bij Pigs en hier Sheep lag het er dik bovenop gezien de lengte van de nummers op het album.
Jawel hoor. Wat ligt er precies dik bovenop? Het inkorten van lange albumtracks naar een kortere single is natuurlijk schering en inslag (geweest). Zeker nog in 1977.
1
zaaf
geplaatst: 8 juli 2019, 13:31 uur
16. ABBA - Knowing Me, Knowing You
https://www.youtube.com/watch?v=xC0cuDkfLMk
Punten : 169
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Hacker
RYM's #80 voor 1977
Europop
Tja, ABBA of Pink Floyd pluggen… ik weet niet hoor… Ik veronderstel dit nummer bijvoorbeeld als genoegzaam bekend. Wel leuk tho. De eerste break-up song van ze waar er meerdere zouden volgen. In deze tijd was er officieel nog geen sprake van op handen zijnde breuken tussen de twee stellen.
15. Stevie Wonder - As / Contusion
https://www.youtube.com/watch?v=L_sG0weS1d8
Punten : 177
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : Arno
RYM's #20 voor 1977
Soul, Jazz-Funk
Deze van Stevie is mij iets te corny. Best mooi, maar geen overweging voor mijn lijst - zeker niet in deze wilde tijden
https://www.youtube.com/watch?v=xC0cuDkfLMk
Punten : 169
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Hacker
RYM's #80 voor 1977
Europop
Tja, ABBA of Pink Floyd pluggen… ik weet niet hoor… Ik veronderstel dit nummer bijvoorbeeld als genoegzaam bekend. Wel leuk tho. De eerste break-up song van ze waar er meerdere zouden volgen. In deze tijd was er officieel nog geen sprake van op handen zijnde breuken tussen de twee stellen.
15. Stevie Wonder - As / Contusion
https://www.youtube.com/watch?v=L_sG0weS1d8
Punten : 177
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : Arno
RYM's #20 voor 1977
Soul, Jazz-Funk
Deze van Stevie is mij iets te corny. Best mooi, maar geen overweging voor mijn lijst - zeker niet in deze wilde tijden

0
geplaatst: 8 juli 2019, 13:32 uur
Spanish Stroll had ik zelf helemaal niet aan gedacht, laat staan overwogen. Wel een aardig nummer.
Buzzcocks had ik op 42.
Stevie Wonder had ik wel in overweging, maar viel buiten de top 50.
Dat Abba hier zelfs met dit soort nummers de lijst haalt verbaast me wel.
Buzzcocks had ik op 42.
Stevie Wonder had ik wel in overweging, maar viel buiten de top 50.
2
geplaatst: 8 juli 2019, 13:41 uur
herman schreef:
Gewoon keihard op plek 12 hier, sorry

0
geplaatst: 8 juli 2019, 13:44 uur
Nee beiden niet, deze van ABBA vind ik wel mooi, maar t voelt niet goed om ze in mijn lijst te zetten. Een zelfde soort iets geldt voor Stevo 

1
zaaf
geplaatst: 8 juli 2019, 13:51 uur
Kijk, helemaal vat ik dat natuurlijk niet, maar t is wel een integere reactie. 

0
geplaatst: 8 juli 2019, 13:53 uur
herman schreef:
Dit soort nummers?

Bij mij op 9.
Stevie Wonder met As net niet: op 24. Een andere wel.
2
geplaatst: 8 juli 2019, 13:55 uur
luigifort schreef:
Nee beiden niet, deze van ABBA vind ik wel mooi, maar t voelt niet goed om ze in mijn lijst te zetten. Een zelfde soort iets geldt voor Stevo
De correcte term hiervoor is geloof ik "met molentjes lopen".
0
geplaatst: 8 juli 2019, 13:58 uur
1
geplaatst: 8 juli 2019, 14:06 uur
luigifort schreef:
Ik zie hier wel een opening voor de komende jaren. Doe eens gek! Misschien voelt het achteraf wel beter dan je zou denken...

0
geplaatst: 8 juli 2019, 14:11 uur
west schreef:
Ik zie hier wel een opening voor de komende jaren. Doe eens gek! Misschien voelt het achteraf wel beter dan je zou denken...
(quote)
In 1982 moeten ze wel op 1 tho ?
0
zaaf
geplaatst: 8 juli 2019, 14:28 uur
zaaf schreef:
Tja, ABBA of Pink Floyd pluggen… ik weet niet hoor…
Tja, ABBA of Pink Floyd pluggen… ik weet niet hoor…
0
geplaatst: 8 juli 2019, 14:34 uur
Zei u iets?

Wat ervoor pleit is dat op RYM je eerst veel punk krijgt. Dan nog wat punk en rock, met tussendoor soul & funk. En verderop vind je de pop (wat gechargeerd). Overigens lag het initiatief van deze plug niet bij mij, maar moet ik toegeven dat ik gretig toehapte. Maar goed, ik zal erover ophouden.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 14:36 uur
Ik vind Abba best leuk (zeker sinds ik in het Abba-museum ben geweest, echt een aanrader voor iedereen - ook als je er niet van houdt), maar dit vind ik toch een middenmotor in hun oeuvre. Een paar andere die nog komen ga ik wel overwegen.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 14:42 uur
Eens met herman wat deze van Abba betreft. As had op eigen benen mijn top 20 allicht niet gehaald, maar op de kracht van de B-kant (keihard) op 6 terecht gekomen.
1
geplaatst: 8 juli 2019, 14:43 uur
Ik hoor liever het origineel van Andre Hazes. Ook uit 1982!
"Voor 't eerst brandt er geen kaars met kerst, ik denk dat ik de slingers maar verscheur "
0
geplaatst: 8 juli 2019, 14:44 uur
Poek schreef:
"Je weet, ik ben niet hard en zeker niet van steen "
Alleen met Kerst!(quote)
"Je weet, ik ben niet hard en zeker niet van steen "
0
geplaatst: 8 juli 2019, 15:11 uur
Stevie op 6 en Abba op 7 bij mij. Dit zijn hits uit mijn kindertijd. Doordat ze die alsmaar op de radio speelden, is mijn liefde voor muziek ontstaan. Ik heb het nog steeds meer voor de pop, disco en soul uit deze periode dan voor de meer stekelige muziek van Wire, Buzzcocks & co.
0
zaaf
geplaatst: 8 juli 2019, 15:16 uur
14. Iggy Pop - Success / The Passenger
https://www.youtube.com/watch?v=TZth4CNaEBA
Punten : 178
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #17 voor 1977
Rock, Glam Rock
Veelal voor The Passenger opgesteld. Dat is me dan ook het B-kantje wel. Tekstueel losjes gebaseerd op een Jim Morrison gedicht en ingegeven door het veel met Bowie in de auto zitten, door de VS en later door Europa, als passagier dus want Iggy had in die tijd auto noch rijbewijs. Muziek is van de gitaarhand van Ricky Gardiner.
13. Kraftwerk - Trans-Europe Express / Europe Endless
https://www.youtube.com/watch?v=TgwHRK4n-rY
Punten : 180
Nom. : 10 x
RYM's #7 voor 1977
Electronic
Hulde aan het TEE netwerk, waar Kraftwerk vaker schrijft over transport en techniek. In de tekst wordt gerefereerd aan Bowie en Pop, na een ontmoeting met Bowie waarbij deze zijn bewondering uitsprak voor de muziek van de heren. Dat vond tekstschrijver Hütter weer interessant omdat Bowie had samengewerkt met Pop, wiens Stooges één van zijn favoriete bands is.
Dit was de koploper van de subtop. Deze serieuze puntenpakkers komen hierna.
https://www.youtube.com/watch?v=TZth4CNaEBA
Punten : 178
Nom. : 8 x
RYM's #17 voor 1977
Rock, Glam Rock
Veelal voor The Passenger opgesteld. Dat is me dan ook het B-kantje wel. Tekstueel losjes gebaseerd op een Jim Morrison gedicht en ingegeven door het veel met Bowie in de auto zitten, door de VS en later door Europa, als passagier dus want Iggy had in die tijd auto noch rijbewijs. Muziek is van de gitaarhand van Ricky Gardiner.
13. Kraftwerk - Trans-Europe Express / Europe Endless
https://www.youtube.com/watch?v=TgwHRK4n-rY
Punten : 180
Nom. : 10 x
RYM's #7 voor 1977
Electronic
Hulde aan het TEE netwerk, waar Kraftwerk vaker schrijft over transport en techniek. In de tekst wordt gerefereerd aan Bowie en Pop, na een ontmoeting met Bowie waarbij deze zijn bewondering uitsprak voor de muziek van de heren. Dat vond tekstschrijver Hütter weer interessant omdat Bowie had samengewerkt met Pop, wiens Stooges één van zijn favoriete bands is.
Dit was de koploper van de subtop. Deze serieuze puntenpakkers komen hierna.
0
geplaatst: 8 juli 2019, 15:17 uur
Weergaloos nummertje.
Oef, m'n nummer 4 komt nu al langs, had ik veel hoger verwacht!

4. Kraftwerk - Trans-Europe Express / Europe Endless
17. Elvis Costello - Alison / Welcome to the Working Week
29. ABBA - Knowing Me Knowing You
35. Stevie Wonder - As / Contusion
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.