MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
west schreef:

RYM blijkt namelijk gevoed door types als deze: site: Profile: JohandeWitt - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Dan weten we genoeg.

Ja, die types vind je hier ook: johan de witt
Dan weten we dus nog niks
Ik maak het verschil niet. Maar types als west wel

johan de witt schreef:
(quote)

Ik maak het verschil niet. Maar types als west wel

Ik verbaasde me al over die eenzijdige lijst op RYM. Ik zal daar ook eens inloggen en gaan stemmen.

Ik lees trouwens net dit op RYM: "Toontje Lager Also Known As Maandverband"

'Ik moet naar de wc'

Niet alleen een Veronica eindlijst maar ook een Veronica forum...

En dan is het weer wachten op de volgende sneer in 3-2-1

west schreef:
Ik lees trouwens net dit op RYM: "Toontje Lager Also Known As Maandverband"

Wiki zegt:

"Toontje Lager werd in 1978 onder de naam Maandverband opgericht door Bert Vermaas, Frits Raijmakers en Bert Hermelink." 

Maar liefst 4 uit 6:

1. AC/DC - Whole Lotta Rosie
6. Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
15 The Police - So Lonely
19 Patti Smith Group - Because the Night

36 Van Halen - Runnin' With the Devil

Al enkele leuke nummers, maar nog weinig top 20 materiaal voor mij. Als fan van zowel Bruce als Patti moest deze er wel in.

09. Patti Smith - Because the night

zaaf
14. Only Ones - Another Girl, Another Planet
https://www.youtube.com/watch?v=TKE8V5bSOQs

Punten : 228
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : motel matches, johan de witt

RYM's #10 voor 1978
Power Pop, New Wave

Vóór het vormen van The Only Ones had Perrett wat demomateriaal met zijn eerste band (England's Glory) gezonden aan een NME journalist. Deze was zo overtuigd dat de zang van Lou Reed was, dat hij dacht onuitgebracht materiaal van de Velvet Underground in handen te hebben...

13. Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want to Go To) Chelsea
https://www.youtube.com/watch?v=ITx5vzQi0go

Punten : 243
Nr. 1 van : niemand

RYM's #38 voor 1978
New Wave, Pop Rock

Midden jaren 70 werkte MacManus als programmeur.
'Early one morning, I snuck my guitar into the office, as I knew I'd be working late into the night. Once everyone else had gone home and I was alone in the otherwise darkened building, with just the hum and chatter of the computer terminal and the far-off light of a coffee machine next to the stairwell where murderers lurked, I wrote '(I Don't Want to Go to) Chelsea'.

Kijk, daar zijn we al! Twee keer bingo, 2 uit 8 dus!
Only Ones op One, en Elvis op 10.

johan de witt schreef:
Kijk, daar zijn we al! Twee keer bingo, 2 uit 8 dus!
Only Ones op One, en Elvis op 10.

Wat een mainstream smaak heb jij toch ook, ik heb er maar een van de twee.

The Only Ones moet ik opzoeken, zegt me niets.

Kijk, dat bedoel ik!

Only Ones op 10!
Geen Pelvis...

Ik blijf maar scoren, weer 2 goed

Aardig nummer dat Another Girl, Another Planet. Haalde mijn top 100 net niet. Vind bijvoorbeeld So Lonely een stuk beter, maar de gitaarsolo mag er wezen. Eerlijk is eerlijk. Hoewel die natuurlijk weer niet in de buurt komt van die van Angus Young in Whole Lotta Rosie.

Nee, nee, nee dit is niets voor mij.

Elvis bij mij op 24, de hoogste tot nu toe.

Het nummer van Only Ones ken ik nu een jaar of 10 en begin ik steeds leuker te vinden. Maar kwam nog tekort voor mijn top 50.

Wel leuk dat elke update weer beter is dan de vorige. Als dat zo doorgaat, gaan we die woeste hoogten niet meer tegenkomen.

herman schreef:
Wel leuk dat elke update weer beter is dan de vorige.

Ik zie dat andersom.

Only Ones bij mij net buiten de top 20 gevallen, van Elvis vind ik er 2 beter waarvan 1 wel m'n top 20 heeft gehaald.
Overigens een paar jaar geleden nog een leuke cover gemaakt van Another Girl... door Misty Miller.

GrafGantz schreef:
Wat een mainstream smaak heb jij toch ook, ik heb er maar een van de twee.

Muziek die inmiddels 40, 45 jaar oud is mag ook gewoon onder de mainstream worden gerekend.
Eigenlijk maakte Elvis Costello niet alleen leuke muziek maar was het ook vooral braaf. Hele categorieën aan bands van destijds, blijken achteraf gewoon aardige gitaarbandjes, wellicht zelfs nog steeds aardig en misschien zelfs nog actief.
Maar omdat ze toevalligerwijs na de op de hippie filosofie gebaseerde bands werden opgericht, maakt dat nog niet dat ze automatisch niet-mainstream zijn en andersom.

Het is de perceptie, de leeftijd van degenen die vooral "anders" willen zijn. Maar nogmaals, Elvis Costello was vooral heel erg braaf. Geweldige componist, daar niet van. Kan het ook prima vinden met bijvoorbeeld Paul McCartney.

The Only Ones een prachtige eerste generatie bandjes van wat later indie zou heten. Ook prima, maar gewoon R&R.
En vermoedelijk op de loop voor de bepaald ruigere AC/DC.

zaaf
12. Bruce Springsteen - Badlands / Streets of Fire
https://www.youtube.com/watch?v=BNwpbW0wCAI

Punten : 256
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Johnny Marr, Film Pegasus

RYM's #48 voor 1978
Heartland Rock, Singer/Songwriter

Vóór hij de song schreef spookte de titel al door zijn hoofd. Met de energie van de hem omringende punk ging hij met de riff van Don't Let Me Be Misunderstood aan de gang en voila…

11. Giorgio Moroder - Chase 
https://www.youtube.com/watch?v=df78cehUxLg

Punten : 262
Nr. 1 van : vigil

RYM's #72 voor 1978
Film Score, Space Disco, Electro-Disco

Regisseur Alan Parker van Midnight Express vroeg Moroder om voor de soundtrack een nummer te maken als I Feel Love. Met assistentie van Harold Faltemeyer werd dit het resultaat.

De b-kant van deze Springsteen is voor mij nog iets beter, op 12 dus.

Chase! Now we're talking.

Mijn nummer twee.

Leuke nummers, maar niet in mijn top 20.
2 uit 10.

Leuk energiek nummer van Springsteen. Je moet het maar kunnen. 3 jaar geen album of single, wel blijven optreden en schrijven en dan met zo'n energie terug in de hitlijsten komen. Mooi!

01. Bruce Springsteen - Badlands
09. Patti Smith - Because the night

6. The Police - So Lonely
7. Giorgio Moroder - Chase
8. Bruce Springsteen - Badlands
17. Elvis Costello and The Attractions - (I Don't Want to Go To) Chelsea

Film Pegasus schreef:
Leuk energiek nummer van Springsteen. Je moet het maar kunnen. 3 jaar geen album of single, wel blijven optreden en schrijven en dan met zo'n energie terug in de hitlijsten komen. Mooi!
Nou, hitlijsten? In de US niet eens top 40 laat staan dat het in Europa bekend was

catchup
Leuke weetjes weer, Springsteen van toen ik hem leuk vond. En er zouden best wat meer brave artiesten mogen zijn als Costello. We gaan gelukkig niet allemaal aan de heroine of zetten een jachtgeweer tegen ons hoofd.

ranja schreef:
(quote)
Nou, hitlijsten? In de US niet eens top 40 laat staan dat het in Europa bekend was

En nu 12e op musicmeter!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.