Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2019, 18:43 uur
4. The Police - So Lonely / No Time This Time (een van de drie singles met geweldige b-kanten in mijn lijst)
5. Joe Jackson - Is She Really Going Out With Him?
12. The Only Ones - Another Girl, Another Planet
5. Joe Jackson - Is She Really Going Out With Him?
12. The Only Ones - Another Girl, Another Planet
0
geplaatst: 29 juli 2019, 19:19 uur
Reeks beledigingen & off-topic slowchat verwijderd. Hou het netjes aub
0
geplaatst: 29 juli 2019, 20:01 uur
Springsteen hier op 3. Dat heeft het mede te danken aan twee sterke nummers op één single!
1
zaaf
geplaatst: 29 juli 2019, 20:02 uur
10. B-52's - Rock Lobster / 52 Girls
https://www.youtube.com/watch?v=kVd7803CR_U
Punten : 278
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : zaaf
RYM's #8 voor 1978
New Wave, Surf Punk
Malle song, zeer aanstekelijk en ontstaan door een serie diaprojecties in een club in Atlanta. B-52's waren een vreemde eend in de new wave bijt, met hun dansmuziek met sterke surf-invloed en de dameskoortjes, maar ook wavers houden van een feestje.
https://www.youtube.com/watch?v=kVd7803CR_U
Punten : 278
Nr. 1 van : zaaf
RYM's #8 voor 1978
New Wave, Surf Punk
Malle song, zeer aanstekelijk en ontstaan door een serie diaprojecties in een club in Atlanta. B-52's waren een vreemde eend in de new wave bijt, met hun dansmuziek met sterke surf-invloed en de dameskoortjes, maar ook wavers houden van een feestje.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 20:04 uur
Het begon vanochtend zo leuk, na de eerste 2 had ik 2 uit 2. Ik sta nu nog steeds op 2. The Police heb ik wel in mijn lijst, maar met 2 andere nummers.
1
geplaatst: 29 juli 2019, 20:05 uur
Mijn nummer 21, heerlijk nummer.
Laatste afvaller dus, fijn dat-ie het toch gehaald heeft.
Laatste afvaller dus, fijn dat-ie het toch gehaald heeft.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 20:21 uur
Jaaa B-52's, album versie had misschien nog wel hoger gescoord, nu op 4 bij mij.
En het (afscheids)concert een paar weken geleden in Paradiso was geweldig.
En het (afscheids)concert een paar weken geleden in Paradiso was geweldig.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 20:33 uur
Bizar is het nummer van de B-52's zeker.
De "surf-punkers"
hadden het voor mij bij de eerste drie minuten mogen laten, daar zit de kracht van het nummer.
De "surf-punkers"
hadden het voor mij bij de eerste drie minuten mogen laten, daar zit de kracht van het nummer.
1
geplaatst: 29 juli 2019, 20:39 uur
Mijn favoriet moment komt dan weer net tegen het einde van het nummer, wanneer Fred Schneider allemaal vissoorten zit op te noemen ("Here comes a stringray") terwijl Kate Pierson er van alles doorheen roept. Heerlijke gekte! Mijn nummer 17.
Verder heb ik:
2. Bruce Springsteen – Badlands/Streets Of Fire
5. The Only Ones – Another Girl, Another Planet
10. Giorgio Moroder – Chase
15. Elvis Costello & The Attractions – (I Don’t Want To Go To) Chelsea
17. The B-52’s – Rock Lobster
Verder heb ik:
2. Bruce Springsteen – Badlands/Streets Of Fire
5. The Only Ones – Another Girl, Another Planet
10. Giorgio Moroder – Chase
15. Elvis Costello & The Attractions – (I Don’t Want To Go To) Chelsea
17. The B-52’s – Rock Lobster
1
geplaatst: 29 juli 2019, 20:46 uur
Leuk gek nummer, maar kwam net te kort voor de bovenste 20 hier. Wie weet halen ze m'n lijst in 1989 wel 

1
zaaf
geplaatst: 29 juli 2019, 21:11 uur
9. Blondie - Hanging On The Telephone
https://www.youtube.com/watch?v=fCjdsxJeD_Q
Punten : 280
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : ranja
RYM's #17 voor 1978
New Wave, Pop Rock
Cover van een obscure track van The Nerves (uitgebracht op hun gelijknamige EP uit '76). Jeffrey Lee Pierce had voor Blondie een cassette opgenomen met leuke deuntjes, en Hanging On The Telephone stond daarop. Dus…
https://www.youtube.com/watch?v=fCjdsxJeD_Q
Punten : 280
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : ranja
RYM's #17 voor 1978
New Wave, Pop Rock
Cover van een obscure track van The Nerves (uitgebracht op hun gelijknamige EP uit '76). Jeffrey Lee Pierce had voor Blondie een cassette opgenomen met leuke deuntjes, en Hanging On The Telephone stond daarop. Dus…
0
geplaatst: 29 juli 2019, 21:11 uur
musician schreef:
De "surf-punkers"
De "surf-punkers"
hadden het voor mij bij de eerste drie minuten mogen laten, daar zit de kracht van het nummer. De singleversie duurt wel bijna 3 minuten korter dan de albumversie

0
geplaatst: 29 juli 2019, 21:14 uur
Zo, gaat lekker met nummer 4 en 1 achterelkaar
3e album van Blondie vind ik minder dan hun 2e al is kant B wel briljant. Kant A is op Hanging on the Telephone na echter wel tegenvallend voor mij, maar ja, dat nummer is dan weer top 10 allertijden bij mij 
3e album van Blondie vind ik minder dan hun 2e al is kant B wel briljant. Kant A is op Hanging on the Telephone na echter wel tegenvallend voor mij, maar ja, dat nummer is dan weer top 10 allertijden bij mij 
1
geplaatst: 29 juli 2019, 21:21 uur
Beter, maar nog steeds wat te lang.
De kracht van veel werk uit die tijd (zie Blondie) zit 'm vaak in kort en krachtig (en puntig)

0
geplaatst: 29 juli 2019, 21:24 uur
musician schreef:
De kracht van veel werk uit die tijd (zie Blondie) zit 'm vaak in kort en krachtig (en puntig)
(quote)
Bij andere muziekstijlen ben ik het zeker met je eens
Bij de B52's en ook m'n nummer 3 (die ik nog wel verwacht) echter, niet perse.
Ik vermoed overigens dat m'n top 20, in de singleversies in elk geval, wel binnen een uur gedraaid kan worden.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 21:38 uur
Ik ben totaal verrast door Hanging On the Telephone. Of Blondie komt nog een keer langs of hun grootste hit in Nederland wordt voorbijgegaan door een slap nummertje dat het op RYM ook al verbazend goed doet.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 21:41 uur
Justus18 schreef:
Ik ben totaal verrast door Hanging On the Telephone. Of Blondie komt nog een keer langs of hun grootste hit in Nederland wordt voorbijgegaan door een slap nummertje dat het op RYM ook al verbazend goed doet.
Op de (alternatieve) dansvloer doet Telephone het ook al zolang als ik weet (dus begin jaren 90) beter dan andere nummers van de band.
(al kan het best zijn dat die andere nog komt)
0
geplaatst: 29 juli 2019, 21:44 uur
Blondie op 4 hier, had ik eigenlijk helemaal niet meer verwacht maar blijkbaar bij meer mensen geliefd. Wat mij betreft de op een na beste Blondie (en nee, mijn favoriet is niet de grote hit uit hetzelfde jaar).
1
geplaatst: 29 juli 2019, 21:48 uur
Fantastisch nummer van Blondie, hun beste.
Mijn nummer 2!
Slap nummertje? Pppffff
Mijn nummer 2!
Slap nummertje? Pppffff
1
geplaatst: 29 juli 2019, 21:48 uur
ranja schreef:
Op de (alternatieve) dansvloer doet Telephone het ook al zolang als ik weet (dus begin jaren 90) beter dan andere nummers van de band.
Ai
. Dat is een verwarring waar ik wel vaker tegen aan bots. Dansmuziek is gebruiksmuziek en geen luistermuziek. Hier beoordeel ik nummers op luisterkwaliteiten, waar best dansmuziek tussen kan zitten, zoals dansmuziek soms als luisternummer ook overeind kan blijven.
2
geplaatst: 29 juli 2019, 21:57 uur
Justus18 schreef:
Ai
. Dat is een verwarring waar ik wel vaker tegen aan bots. Dansmuziek is gebruiksmuziek en geen luistermuziek. Hier beoordeel ik nummers op luisterkwaliteiten, waar best dansmuziek tussen kan zitten, zoals goede luistermuziek soms ook erg dansbaar is.
(quote)
Ai
. Dat is een verwarring waar ik wel vaker tegen aan bots. Dansmuziek is gebruiksmuziek en geen luistermuziek. Hier beoordeel ik nummers op luisterkwaliteiten, waar best dansmuziek tussen kan zitten, zoals goede luistermuziek soms ook erg dansbaar is. Ok, ieder z'n eigen criteria natuurlijk
Ik ken sowieso de nummers die ik in m'n lijst zet al erg goed maar draai ze nog wel een keer tijdens de samenstelling van de lijst (en soms sommige nog een keer). Dan maakt het mij weinig uit of het een uptempo of rustig nummer is (al kun je ook wel luisteren naar een uptempo nummer of dansen op een rustig nummer), gewoon wat ik het liefst hoor op die momenten.Overigens merk ik wel dat ik relatief veel meer uptempo nummers in m'n lijsten, ook allertijden, heb staan dan rustigere - ook dan veel anderen overigens, verbaas ik me wel eens over waarom sommige 'harde' bands hoger scoren met juist in mijn oren niet representatieve nummers, rustiger dan normaal (ik noem een disarm van smashing pumpkins).
1
geplaatst: 29 juli 2019, 21:57 uur
Kan me iemand in het kort uitleggen wat er hier vanmiddag is voorgevallen? Trammelant omdat mensen hun mening gaven over bandjes waar ze geen fan van zijn? Dat gebeurt toch al +15 jaar op MuMe, niet?
5
geplaatst: 29 juli 2019, 22:02 uur
Eerst een lijstje indienen en dan mag je hier pas meepraten Geert, geen ramptoeristen dat kunnen we nu echt niet handelen in deze hechte Singles Top 20 per jaar gemeenschap. 

1
zaaf
geplaatst: 29 juli 2019, 22:07 uur
Gretz schreef:
Kan me iemand in het kort uitleggen wat er hier vanmiddag is voorgevallen? Trammelant omdat mensen hun mening gaven over bandjes waar ze geen fan van zijn? Dat gebeurt toch al +15 jaar op MuMe, niet?
Als je om een korte uitleg vraagt, is het niet handig die daarna zelf te geven.Kan me iemand in het kort uitleggen wat er hier vanmiddag is voorgevallen? Trammelant omdat mensen hun mening gaven over bandjes waar ze geen fan van zijn? Dat gebeurt toch al +15 jaar op MuMe, niet?
1
zaaf
8. Cure - Killing an Arab / 10:15 Saturday Night
https://www.youtube.com/watch?v=SQ4m5u016Mo
Punten : 294
Nr. 1 van : Frenkie!
RYM's #29 voor 1978
Post-Punk
Weergave van Smith's indrukken na het lezen van Camus' L'Etranger. Eerste single van The Cure, weliswaar opgenomen tijdens de sessies die tot het debuutalbum Three Imaginary Boys leidden, maar niet ingevoegd op het album. Dat was nog niet om de redenen die later commotie gaven: slechte luisteraars en nog slechtere denkers vonden dat de song het geweld tegen de Arabische wereld promootte. Dat thema kwam door de bemoeizuchtige Amerikaanse politiek nogal eens terug.
https://www.youtube.com/watch?v=SQ4m5u016Mo
Punten : 294
Nr. 1 van : Frenkie!
RYM's #29 voor 1978
Post-Punk
Weergave van Smith's indrukken na het lezen van Camus' L'Etranger. Eerste single van The Cure, weliswaar opgenomen tijdens de sessies die tot het debuutalbum Three Imaginary Boys leidden, maar niet ingevoegd op het album. Dat was nog niet om de redenen die later commotie gaven: slechte luisteraars en nog slechtere denkers vonden dat de song het geweld tegen de Arabische wereld promootte. Dat thema kwam door de bemoeizuchtige Amerikaanse politiek nogal eens terug.
1
Gretz schreef:
Ik ben beticht van bejaard zijn, hetgeen ik in de context volledig begreep. Lache, man. Ouwe mannen zoals ik laten hun de kop niet gek maken. Volgende week ook een lijstje?
1
geplaatst: 29 juli 2019, 22:09 uur
vigil schreef:
Eerst een lijstje indienen en dan mag je hier pas meepraten Geert, geen ramptoeristen dat kunnen we nu echt niet handelen in deze hechte Singles Top 20 per jaar gemeenschap.
Sorry Sander, ik kan pas een lijstje indienen zodra we bij een jaar komen waar ik meer dan 20 lijstwaardige singles ken. De users die me al langer kennen dan vandaag weten dat we dan al richting m’n geboortejaar kruipen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.