MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Cure bij mij ook slachtoffer van teveel concurrentie

zaaf schreef:
(quote)
Als je om een korte uitleg vraagt, is het niet handig die daarna zelf te geven.

Hij-die-niet-genoemd-mag-worden heeft mij persoonlijk zijn versie van het verhaal verteld, maar ik weet natuurlijk niet wat er precies is voorgevallen.

Tbh vind ik de sfeer in de topics van jou (zaaf) meestal wel een verademing : gewoon lekker los (soms richting slowchat, zonder dat het daadwerkelijk slowchat wordt) en users die niet snel vallen over 1 verkeerd woordje

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Ik ben beticht van bejaard zijn, hetgeen ik in de context volledig begreep. Lache, man. Ouwe mannen zoals ik laten hun de kop niet gek maken. Volgende week ook een lijstje?

Ben overmorgen weer in den lande, dus wie weet. In het oude Song top 10 per jaar ben ik ook zo rond 1979/80 ingestroomd. Moet dan nog wel flink m’n best doen qua luisteruren; tips altijd welkom!

The Cure op 2! De b-kant gaat wellicht als a-kant mijn top 20 halen in 1980, al is er dan ook een andere single van The Cure. Die kent Gretz vast wel

zaaf
Gretz schreef:
(quote)

Ben overmorgen weer in den lande, dus wie weet. In het oude Song top 10 per jaar ben ik ook zo rond 1979/80 ingestroomd. Moet dan nog wel flink m’n best doen qua luisteruren; tips altijd welkom!
We hebben toch iemand nodig die de grenzen van de inzendtermijn benut. Anders zijn die er ook voor jan doedel.

The Cure hier op 15 mooi dat deze erbij is.

Fraai beginwerk van The Cure. Viel helaas buiten mijn lijstje, ik vind het gevoelsmatig ook een beetje meer thuishoren in 1979.

Dat eerste album, het debuut, wordt wel eens onderschat. Maar ik vind het een geweldig album.

Killing an Arab bij mij op 20.
Blondie viel er ook net buiten.

Mooi lijstje inmiddels wel

Bonuspunten voor The Cure omdat de A- en B-kant nauwelijks voor elkaar onderdoen. Haalde daardoor nipt mijn top 10, met een nette 9e plaats.

8. Cure - Killing a Peaceful Internet Community / 20:18 Monday Night

FYP #freeOWW #freeLF #langlevedevrijheidvanmeningsuiting

zaaf
Jezus Geert, als je hier komt zeiken...

01. Bruce Springsteen - Badlands
05. B-52's - Rock Lobster
09. Patti Smith - Because the night

Verder hier nog enkele nummers die ook zouden passen in mijn top 20, maar het net niet gehaald hebben.
B-52's onlangs nog live aan het werk gezien. Voor mij het beste optreden dat ik dit jaar gezien heb!

zaaf schreef:
Jezus Geert, als je hier komt zeiken...

Neen, ik zeg juist dat dit een uniek topic is waar eigenlijk nooit hoeft te worden ingegrepen Gewoon een natuurlijke habitat, waar iedereen elkaar respecteert (toch?)

01. The Only Ones - Another Girl, Another Planet
08. Elvis Costello and The Attractions - (I Don't Want to Go To) Chelsea / You Belong to Me
10. Blondie - Hanging on the Telephone / Will Anything Happen?
19. Bruce Springsteen - Badlands / Streets of Fire

Nu is het nog wachten op Bright Eyes (die konijntjes )

zaaf
Gretz schreef:
(quote)

Neen, ik zeg juist dat dit een uniek topic is waar eigenlijk nooit hoeft te worden ingegrepen Gewoon een natuurlijke habitat, waar iedereen elkaar respecteert (toch?)
Ooo zeg je dat? Wat een gekke woorden gebruik je daarvoor. Maar ja, dat is voor het allergrootste deel gelukkig wel het geval.

The Cure is wel een leuk bandje.

zaaf schreef:
(quote)
Ooo zeg je dat? Wat een gekke woorden gebruik je daarvoor. Maar ja, dat is voor het allergrootste deel gelukkig wel het geval.

Niks persoonlijks, zoals je waarschijnlijk wel weet.

Verder inderdaad niet verstandig om nog meer woorden vuil te maken aan hetgeen wat gebeurt is. Ik hoop van ganser harte en oprecht dat er spoedig betere tijden zullen aanbreken

Goed, morgen alvast maar een start maken met het vullen van de belangrijkste 1979-hiaten. Ik voel me echt teveel lurker nu ?

Gretz schreef:
Ik voel me echt teveel lurker nu ?

Had het daar maar bij gelaten in dit topic.

zaaf
7. Dire Straits - Sultans of Swing 
https://www.youtube.com/watch?v=Z4Hzjca9rkk

Punten : 307
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown, Justus18

RYM's #23 voor 1978
Pub Rock

Knopfler zag daadwerkelijk een bandje, in een vrijwel lege kroeg, dat zich schertsend Sultans of Swing noemde. Dat vertaalde zich in het nummer dat volgens Knopfler zelf pas interessant werd nadat hij in '77 een Fender Stratocaster had gekocht…

Oh jee, luigifort is net op tijd geband. Die had anders nu een hartaanval gehad vrees ik
Niet in mijn lijst, maar een van de leukere DS-singles

GrafGantz schreef:
Oh jee, luigifort is net op tijd geband. Die had anders nu een hartaanval gehad vrees ik

Zelf uitgeschreven anders
Maar ik zie nu inderdaad geband ja, gaat dat om post"s in dit topic

Gretz schreef:
(quote)

Je vraagt mij om tips? Wat een eer. Wow!

Dire Straits is de Coldplay van de vorige eeuw. Smetteloos debuut.

Ook mijn nr 7. Ik heb wel een zwak voor hun eerste platen.

Geen Dire Straits. De concurrentie was eenvoudigweg te groot. Blondie voor mij nog altijd met haar beste single.

05. Blondie - Hanging on the Telephone
06. Van Halen - Runnin' With the Devil
12. The B-52's - Rock Lobster
13. Giorgio Moroder - Chase
19. Elvis Costello - (I Don't Want to Go To) Chelsea
20. The Only Ones - Another Girl, Another Planet

Ik ga ook lekker hard

02 Van Halen – Runnin’ with the devil
04 Patti Smith – Because the night
12 Joe Jackson – Is she really going out with him
24 Dire Straits – Sultans of swing
25 E.L.O. – Mr. Blue sky

Niet in mijn top-1000 van dit jaar.

1. The Only Ones - Another Girl, Another Planet / As My Wife Says (1978)
10. Elvis Costello and The Attractions - (I Don't Want to Go To) Chelsea / You Belong to Me (1978)
20. The Cure - Killing an Arab / 10:15 Saturday Night (1978)

Ik heb ook geen DS in mijn lijst. Vroeger had ik echt een hekel aan de band maar dat is wel redelijk voorbij. Echter verwacht ik ze niet vaak in een jaarlijst van mij te zien. Misschien rond het album Love Over Gold wat ik grotendeels wel een goed album vind.

Blijft een heerlijk nummer.

01. Bruce Springsteen - Badlands
04. Dire Straits - Sultans of Swing
05. B-52's - Rock Lobster
09. Patti Smith - Because the night

Lekker mainstream:

1. Dire Straits - Sultans of Swing
4. Van Halen - Runnin' With the Devil
6. Giorgio Moroder - Chase
9. AC/DC - Whole Lotta Rosie
13. Patti Smith Group - Because the Night (vooral de live-versie van the Waterboys is mooi)
19. The Police - So Lonely

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.