MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Voor de geïnteresseerden:
Ik heb zojuist de 2008 Meter geopend.

Geen JD voor mij dit keer.
Nee, en ook geen JD Souther.

Muziek mag op het einde ook best wel eens indringend, benauwend, reflecterend en wat psychedelisch zijn.

dix
Poek schreef:
dix kan je vertellen welk jaargetijde je in 1979 moet hebben! En volgend. Al is Donna wel een rare manier om het lidwoord The te spellen.

User dix is zelf een lidwoord en nu enigszins confuus

FZ heb ik 5 keer bij de eerste 12 en PF debuteert in mijn lijstje.

dix schreef:
(quote)

User dix is zelf een lidwoord en nu enigszins confuus

Dixit?

zaaf
Nog 2,12 dagen over voor de editie 1979 , 25 lijsten binnen...

Ik hoop op gezwinde bijdragen van:

ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Hacker, J.J. Wever, johan de witt, Koenr, Manfield, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poek, Rudi S, rudolphS, Salvadore, stardust_be oja en natuurlijk ook van luigifort, dat lijkt me het summum

Na deze week wel ja

Jouw lijst telt dubbel deze week

zaaf
neenee dat is er maar 1

Jouwe zeker?

zaaf
nee...

ps hoezo zeker????

Lijstje op de post. Wat een topjaar voor Disco/Ska/2 Tone/Reggae/Punk.

DjFrankie (moderator)
Justus18 schreef:
FZ heb ik 5 keer bij de eerste 12 en PF debuteert in mijn lijstje.

Zo goed was Word Salad nou ook weer niet. Going dead for a living werd nog beter ?

zaaf
DjFrankie schreef:
Going dead for a living werd nog beter ?
Hier zitten meerdere tegenstellingen in

zaaf
https://rynomi.files.wordpress.com/2017/01/email_overload.jpg?w=300

Mn 1979 mailbox puilt uit. Ik ga maar eens lezen.

zaaf
39 brieven...

zaaf
246 singles...

zaaf
Onderin is het weer spannend... de grens ligt deze keer iets hoger dan '78: 185 p

Bovenin was het ook strijd. De winnaar werd 21x genoemd met 510 punten als resultaat. Vergeleken met de vorige jaren best weinig.
Alleen in 1962-1964 en 1970 behaalde de winnaar een lager gemiddelde.

Veel spreiding dus... Mogelijk ook tussen de gekozen nummers per artiest (dus wel gelijke artiesten maar verschillende nummers).
Begint dat nu al... wordt hoe recenter de muziek waarschijnlijk steeds meer (nog een voordeel dat het hier alleen om singles gaat).

zaaf
ranja schreef:
Veel spreiding dus... Mogelijk ook tussen de gekozen nummers per artiest (dus wel gelijke artiesten maar verschillende nummers).
Begint dat nu al... wordt hoe recenter de muziek waarschijnlijk steeds meer (nog een voordeel dat het hier alleen om singles gaat).
Ik denk dat in latere jaren er meer verschillende singles zullen worden gekozen. Het totaalaantal ligt nu al een tijdje rond de 250, dat vind ik nog reuze meevallen.

Ok dat valt mee inderdaad; daar ligt het dus (nog) niet aan Dat was wel wat ik bedoelde inderdaad.

Ik voorspel voor elk wat wils...

zaaf
https://dr6cv7ca50zk9.cloudfront.net/w_1280,h_720/s3-top-40/db557140-71c4-43de-9921-ff309b10fbe6.png

Goeiemorgen. We starten deze laatste reeks uit de seventies met een geboorte.

zaaf
20. Sugarhill Gang - Rapper's Delight
https://www.youtube.com/watch?v=wtVhIQ4e9fo

Punten : 185
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #24 voor 1979
Disco Rap, East Coast Hip Hop

Eerste raphit. Ontstaan bij een optreden van Chic, waarbij leden van de Sugarhill Gang ("Big Bank Hank" Jackson, "Wonder" Mike Wright en "Master Gee" O'Brien) op het podium kwamen en op het nummer gingen freestylen.
Het gebruiken van Good Times zonder toestemming leverde aanvankelijk kwaad bloed en een rechtszaak op, later waren Rodgers en Edwards tamelijk trots.
De term hiphop wordt hier gebezigd (term die eerder gebruikt werd, maar hierna wereldwijd 'erkend'): "I said a hip hop, the hippie the hippie to the hip hip hop and you don't stop"

19. Shirts - Laugh and Walk Away
https://www.youtube.com/watch?v=f_jOF7m8xho

Punten : 187
Nom. : 11x
Nr. 1 van : ranja

RYM's #188 voor 1979
New Wave

Nederland was een van de weinige landen waar The Shirts echt behoorlijk scoorde, hoewel dat ook maar met twee songs was. Dit is die tweede. Als CBGB band waren ze veelal te raar om te scoren en te poppy om als albumband serieus genomen te worden. Terwijl dat Blondie wel was gelukt. In '81 viel de groep uiteen.

zaaf schreef:
Nederland was een van de weinige landen waar The Shirts echt behoorlijk scoorde, hoewel dat ook maar met twee songs was. Dit is die tweede. Als CBGB band waren ze veelal te raar om te scoren en te poppy om als albumband serieus genomen te worden. Terwijl dat Blondie wel was gelukt. In '81 viel de groep uiteen.

En 38 jaar later speelde zangeres Annie Golden een leuke rol in Orange is the New Black!

musician schreef:
(quote)

En 38 jaar later speelde zangeres Annie Golden een leuke rol in Orange is the New Black!

Eerder speelde ze ook al in de filmversie van Hair

Mijn nummer 1 nu al, al had ik eerlijk gezegd m'n twijfels of die überhaupt in de top 20 (of top 50) zou komen. Heerlijk nummer.
Wat dat albumband betreft, het album viel mij ook erg tegen. Eigenlijk vind ik dit het enige echt geweldige nummer van de band.

2x niet in m'n lijstje. Rapper's Delight kwam net te kort, en The Shirts gewoon domweg over het hoofd gezien. Had wellicht de onderste regionen van m'n lijstje kunnen halen.

Ik heb een Top 60 gemaakt maar daar staan deze 2 niet in

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.